Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co może A319 ?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 13:25, 16 Maj 2006    Temat postu: Co może A319 ?

Szperając po stronach linii zawitałem na stronę - bliskich niektórym - linii Qatar Airways. I tam znalazłem informację, iż w ich flocie znajdują się Airbusy A319, które zabierając 110 paxów są w stanie przelecieć... 8.325 km Shocked

Tym czasem ze strony Airbusa wynika, że A319 może polecieć 6.800 co i tak wydaje mi sie nieprawdopodobną odległością. NIe mówię o wersjach korporacyjnych bo one biorą 10 paxów

Czy zatem informacja na katarskiej stronie to jakieś nieporozumienie, czy to jakaś specjalna wersja?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Wto 16:17, 16 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 13:37, 16 Maj 2006    Temat postu:

Jeśli dasz mnie siedzeń(strona Airbusa przewiduje 134) oraz zamiast cargo dolozysz dodatkowe zbiorniki na paliwo to mozesz latac i z sydney do LHR. na tej zasadzie Boeing stworzyl B772LR - mniej miejsc, wiecej paliwa, mocniejsze silniki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:38, 16 Maj 2006    Temat postu:

To wersja 319LR czyli zasięg całkiem możliwy. Jednak dziwna jest konfiguracja 110 siedzeń bo LR typowo ma tylko 48
Cytat:
A319LR
This version features an all-business class layout with 48 seats, specifically tailored for exclusive business class services on intercontinental routes. The A319LR, compared to the A319CJ, has four auxiliary fuel tanks instead of six. Typical range is 4,500 nautical miles (8300 km), making it the longest range airliner in the A320 family.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 14:11, 16 Maj 2006    Temat postu:

Mylicie pojecia:

Maximum Range to zasieg samolotu z paliwem pod korek (max).
Taki konkurent A320 B737 ma jeszcze wiekszy Maximum Range od a320, ale to jeszcze kwestia jakie wersje porownujemy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:20, 16 Maj 2006    Temat postu:

Takim też lata Air France na niektóre rejsy na Bliski Wschód i Afryka.
Połowa kabiny First Class a reszta Economy.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:24, 16 Maj 2006    Temat postu:

Spitfire napisał:
Mylicie pojecia:

Maximum Range to zasieg samolotu z paliwem pod korek (max).

No na to byśmy nie wpadli, że zasięg maksymalny wymaga nalania paliwa... I to do pełna Laughing Wink
A teraz wyjaśnij co miałeś na myśli?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Wto 15:23, 16 Maj 2006    Temat postu: Re: Co może A319 ?

Witek Z napisał:
Szperając po stronach linii zawitałem na stronę - bliskich niektórym - linii Quatar Airways. I tam znalazłem informację, iż w ich flocie znajdują się Airbusy A319, które zabierając 110 paxów są w stanie przelecieć... 8.325 km Shocked

Tym czasem ze strony Airbusa wynika, że A319 może polecieć 6.800 co i tak wydaje mi sie nieprawdopodobną odległością. NIe mówię o wersjach korporacyjnych bo one biorą 10 paxów

Czy zatem informacja na katarskiej stronie to jakieś nieporozumienie, czy to jakaś specjalna wersja?


Tak - nie ma problemu - A319 jest fabrycznie przystosowany do instalacji zbiorników dodatkowych, takich samych jak w ACJ. Można teoretycznie zainstalować ich 6 sztuk (tzw. Act) zwiększając standardową pojemność zbiorników z 18,7 do... 31.9 tony paliwa! W 319LR (notanbene - także w 321) QA jest jeden Act zwiększający poj. z 18.7 na 21.1 tony. Dzięki temu oraz zwiększonej MTOW do 75.5t można spokojnie latać 8-9 godzin z rezerwami. Konfiguracja kabiny to 8 First/business +102 Eco.
Podobną wersją lata biznesowy PrivatAir z Niemiec i Szwajcarii do USA, z tym że mają chyba 48 foteli pierwszoklasowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 19:38, 17 Maj 2006    Temat postu:

lamer napisał:
Spitfire napisał:
Mylicie pojecia:

Maximum Range to zasieg samolotu z paliwem pod korek (max).

No na to byśmy nie wpadli, że zasięg maksymalny wymaga nalania paliwa... I to do pełna Laughing Wink
A teraz wyjaśnij co miałeś na myśli?


Jak nalejesz paliwo pod korek to juz nie zabierzesz tyle paxow ile jest w siedzen w samolocie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polpol19




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 21:02, 17 Maj 2006    Temat postu:

Spitfire ma racje !! tzw. "Ograniczenie masy startowej"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 13:11, 18 Maj 2006    Temat postu:

polpol19 napisał:
Spitfire ma racje !! tzw. "Ograniczenie masy startowej"


Czyli co, zaladowany maksymalnie nie wystartuje?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Czw 13:46, 18 Maj 2006    Temat postu:

moze sie udac, a moze nie... tak sie nie powoduje samolotami Rolling Eyes po cos sa ograniczenia skrupulatnie wyliczone

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Czw 14:28, 18 Maj 2006    Temat postu:

MTOW - maxymalna masa startowa, chodzi tu o to że on wystartuje, lecz jego konstrukcja może nieco ucierpieć. Kiedyś w GDN nalali za dużo paliwa do C0 jak na ilość pax i musieli przemyśleć sprawę czy odwołać start czy nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Czw 14:43, 18 Maj 2006    Temat postu:

KubaN napisał:
MTOW - maxymalna masa startowa, chodzi tu o to że on wystartuje, lecz jego konstrukcja może nieco ucierpieć. Kiedyś w GDN nalali za dużo paliwa do C0 jak na ilość pax i musieli przemyśleć sprawę czy odwołać start czy nie.


albo mogli wysadzić paru paxów Very Happy Wink Laughing bo paliwa, raczej nie spuszczą ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Czw 14:46, 18 Maj 2006    Temat postu:

Tak z czystej ciekawości... Czy isnieje samolot pasażerski, który zalany pod korek i z full cargo i paxami nie przekracza MTOW? Czy ten problem dotyczy wszystkich maszyn?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 16:11, 18 Maj 2006    Temat postu:

O to to ... jakbym projektowal samolot to po to by mogl byc maksymalnie zaladowany, bez zadnych ograniczen.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin