|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 13:25, 16 Maj 2006 Temat postu: Co może A319 ? |
|
|
Szperając po stronach linii zawitałem na stronę - bliskich niektórym - linii Qatar Airways. I tam znalazłem informację, iż w ich flocie znajdują się Airbusy A319, które zabierając 110 paxów są w stanie przelecieć... 8.325 km
Tym czasem ze strony Airbusa wynika, że A319 może polecieć 6.800 co i tak wydaje mi sie nieprawdopodobną odległością. NIe mówię o wersjach korporacyjnych bo one biorą 10 paxów
Czy zatem informacja na katarskiej stronie to jakieś nieporozumienie, czy to jakaś specjalna wersja?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Wto 16:17, 16 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 13:37, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli dasz mnie siedzeń(strona Airbusa przewiduje 134) oraz zamiast cargo dolozysz dodatkowe zbiorniki na paliwo to mozesz latac i z sydney do LHR. na tej zasadzie Boeing stworzyl B772LR - mniej miejsc, wiecej paliwa, mocniejsze silniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lamer
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:38, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
To wersja 319LR czyli zasięg całkiem możliwy. Jednak dziwna jest konfiguracja 110 siedzeń bo LR typowo ma tylko 48
Cytat: | A319LR
This version features an all-business class layout with 48 seats, specifically tailored for exclusive business class services on intercontinental routes. The A319LR, compared to the A319CJ, has four auxiliary fuel tanks instead of six. Typical range is 4,500 nautical miles (8300 km), making it the longest range airliner in the A320 family. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 14:11, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Mylicie pojecia:
Maximum Range to zasieg samolotu z paliwem pod korek (max).
Taki konkurent A320 B737 ma jeszcze wiekszy Maximum Range od a320, ale to jeszcze kwestia jakie wersje porownujemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:20, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Takim też lata Air France na niektóre rejsy na Bliski Wschód i Afryka.
Połowa kabiny First Class a reszta Economy.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lamer
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:24, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Spitfire napisał: | Mylicie pojecia:
Maximum Range to zasieg samolotu z paliwem pod korek (max). |
No na to byśmy nie wpadli, że zasięg maksymalny wymaga nalania paliwa... I to do pełna
A teraz wyjaśnij co miałeś na myśli?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Wto 15:23, 16 Maj 2006 Temat postu: Re: Co może A319 ? |
|
|
Witek Z napisał: | Szperając po stronach linii zawitałem na stronę - bliskich niektórym - linii Quatar Airways. I tam znalazłem informację, iż w ich flocie znajdują się Airbusy A319, które zabierając 110 paxów są w stanie przelecieć... 8.325 km
Tym czasem ze strony Airbusa wynika, że A319 może polecieć 6.800 co i tak wydaje mi sie nieprawdopodobną odległością. NIe mówię o wersjach korporacyjnych bo one biorą 10 paxów
Czy zatem informacja na katarskiej stronie to jakieś nieporozumienie, czy to jakaś specjalna wersja? |
Tak - nie ma problemu - A319 jest fabrycznie przystosowany do instalacji zbiorników dodatkowych, takich samych jak w ACJ. Można teoretycznie zainstalować ich 6 sztuk (tzw. Act) zwiększając standardową pojemność zbiorników z 18,7 do... 31.9 tony paliwa! W 319LR (notanbene - także w 321) QA jest jeden Act zwiększający poj. z 18.7 na 21.1 tony. Dzięki temu oraz zwiększonej MTOW do 75.5t można spokojnie latać 8-9 godzin z rezerwami. Konfiguracja kabiny to 8 First/business +102 Eco.
Podobną wersją lata biznesowy PrivatAir z Niemiec i Szwajcarii do USA, z tym że mają chyba 48 foteli pierwszoklasowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 19:38, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
lamer napisał: | Spitfire napisał: | Mylicie pojecia:
Maximum Range to zasieg samolotu z paliwem pod korek (max). |
No na to byśmy nie wpadli, że zasięg maksymalny wymaga nalania paliwa... I to do pełna
A teraz wyjaśnij co miałeś na myśli? |
Jak nalejesz paliwo pod korek to juz nie zabierzesz tyle paxow ile jest w siedzen w samolocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polpol19
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 21:02, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Spitfire ma racje !! tzw. "Ograniczenie masy startowej"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 13:11, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
polpol19 napisał: | Spitfire ma racje !! tzw. "Ograniczenie masy startowej" |
Czyli co, zaladowany maksymalnie nie wystartuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gaugan
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las Kabatas
|
Wysłany: Czw 13:46, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
moze sie udac, a moze nie... tak sie nie powoduje samolotami po cos sa ograniczenia skrupulatnie wyliczone
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Czw 14:28, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
MTOW - maxymalna masa startowa, chodzi tu o to że on wystartuje, lecz jego konstrukcja może nieco ucierpieć. Kiedyś w GDN nalali za dużo paliwa do C0 jak na ilość pax i musieli przemyśleć sprawę czy odwołać start czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Czw 14:43, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
KubaN napisał: | MTOW - maxymalna masa startowa, chodzi tu o to że on wystartuje, lecz jego konstrukcja może nieco ucierpieć. Kiedyś w GDN nalali za dużo paliwa do C0 jak na ilość pax i musieli przemyśleć sprawę czy odwołać start czy nie. |
albo mogli wysadzić paru paxów bo paliwa, raczej nie spuszczą ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Czw 14:46, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Tak z czystej ciekawości... Czy isnieje samolot pasażerski, który zalany pod korek i z full cargo i paxami nie przekracza MTOW? Czy ten problem dotyczy wszystkich maszyn?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 16:11, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
O to to ... jakbym projektowal samolot to po to by mogl byc maksymalnie zaladowany, bez zadnych ograniczen.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|