|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piekny
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:46, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | Wizz jest swietny bo operuje z "wiochowych" lotnisk najbardziej oddalonych od docelowych miast np.
Hahn, Girona, Torp, Beauvais czy Skavsta.
Wizz jest swietny bo chce by mu placic za kazda dodatkowa sztuke bagazu mimo nie przekrocznia limitu 20kg. | dodam, ze oplaty wizz'a sa jednymi z wyzszych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 13:39, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Dla mnie W!ZZ jest taką samą linią jak SkyEurope, Easyjet, Ryanair itd. Nie patrze na skórzane fotele chociaż fajnie się na takich siedzi, ale to raczej nie sprawi że wybiore W!ZZ tylko dlatego. Poprostu należy trzeźwo patrzeć na każdego przewoźnika, a nie postępować tak jak np. Danny gdy się źle mówi o jego ukochanym FR Czy Ty Wojtku jak się cos złego pisze o Sky... Chociaż Ty masz większą samokrytykę o tym przewoźniku
Ja od dziś bronię BritAir.. to także "tania" linia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek_wadowice
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWAdowice
|
Wysłany: Sob 16:29, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | Wizz jest swietny bo operuje z "wiochowych" lotnisk najbardziej oddalonych od docelowych miast np.
Hahn, Girona, Torp, Beauvais czy Skavsta.
Wizz jest swietny bo chce by mu placic za kazda dodatkowa sztuke bagazu mimo nie przekrocznia limitu 20kg. |
takie lotniska sa poprostu tansze, chociaz doliczajac do tego dojazd z miasta to wychodzi na to samo.
Ja mialem przyjemnosc leciec wizzem na trasie Beauvais Katowice i wszystko mi sie podobalo tylko nie te dojazdy, bo po obliczeniu dojazdu z Paryza na Beauvais i z Katowic do Krakowa wyszlo na to ze moglem leciec Sky-em Balice - Orly
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArekK
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:44, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Lecialem Wizzem 4-krotnie i mam jak najlepsze zdanie o tej linii,mimo ze faktycznie jak kazde tanie linie sa problemy z dojazdami.
Jest to-jak na razie jedyny low cost jakim lecialem,wiec nie mnie porównywac z innymi ich konkurentami.
Kazdy wybiera to co mu odpowiada lub do czego zmusza go sytuacja zamieszkania lub finansowa.
Jak koledzy tu wyzej zauwazyli,podliczajac wszelkie koszty dojazdu to tanie linie wcale nie sa takie tanie,a jak dla mnie najwiekszym mankamentem jest brak wyboru dogodnych godzin lotu w porównaniu z regularnymi liniami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Sob 17:21, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
ArekK napisał: | Jak koledzy tu wyzej zauwazyli,podliczajac wszelkie koszty dojazdu to tanie linie wcale nie sa takie tanie,a jak dla mnie najwiekszym mankamentem jest brak wyboru dogodnych godzin lotu w porównaniu z regularnymi liniami. |
Godziny lotów u WiZZa są wyjątkowo dzikie, ze świecą szukać lotu do np. Sztokholmu w równie powalonych godzinach co WiZZ od nowego rozkładu letniego (#325/6)... To chyba pomyłka w systemie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 17:50, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Od LCC oczekuje się taniego i pewnego przelotu. Jeśli ten cel ma byc osiągnięty, to muszą byc przycięte koszty, w sposób jak najmniej dotkliwy (czyli widoczny) dla pasażera. Czyli: niższe opłaty lotniskowe, niższe koszty pracy, noższe koszty leasingu samolotów etc. Wymusza to przede wszystkim krósze trasy (najlepiej do 2h, ale nie wiecej niż 3). W najważniejszych miastach w Europie gówne lotniska sa zatkane. Oprócz wysokich opłat mają mało wolnych slotów i lecąc na LHR zawsze sporo kołowaliśmy. Nawet raz tak było na LGW. Zaś na LTN czy STN nie było tego problemu, lot jest krótszy. LCC rzadko wożą biznes, a jesli to robią (EasyJest, Germanwings) to na niektorych trasach. Taktyka Wizza jest dla mnie jasna i przejrzysta. Latają tam, gdzie spodziewają sie dużego ruchu. Wybierają tańsze lotniska i mają niższe koszty pracy. Mają kilka hitowych tras, a reszcie ograniczają częstotliwośc. Jak jest wzrost ruchu - zwiększają (LVL). Dynamicznie reagują na zmiany (różny rozkład w poszczególnych tygodniach roku) i nie wożą powietrza. Udało im sie utrzymac przez dwa lata trasy, któych zamknięcia się szybko spodziewałem (MMX, DTM, LVL). Nie ryzykują konkurencji bezpośredniej na trasach. Jelsi jest, to nie oni o tym zdecydowali (GDN-NYO). Latają A320 (to ważniejsze niż skóra:)) . Mają permanentne promocje i w sumie niższe ceny niż inne low costy, z wyjątkiem Centrala w ubiegłym roku. Latają do Skandynawii i na lotniska Ryana (np. HHN to faktycznie hub przesiadkowy, tam ludzie z północy Europy przesiadają się na kierunki iberyjskie Ryana). Boczne lotniska są dalej (niekoniecznie - CIA, GSE), ale zawsze jest zorganizowqany dojazd. Jeśli Ryanowski lub Wizza to niezbyt drogi. To plusy. Minusy to istnienie kierunków obsługiwanych w systemie 2-4-6. Struktura cen składająca się niemal wyłącznie z opłat dodatkowych. Kiedyś wyprowadzała mnie z równowagi ich opłata kartowa, dziś mają ją już chyba wszyscy. Nie dają dobrych możliwości dolotu do BUD, skąd sa kierunki nigdy nie do uruchomienia z WAW. No i to, że konsekwentnie realizują schemat LCC, przez co zawsze bardziej atrakcyjne loty będą mieli z KTW niż z miast środkowej i północnej Polski (praktycznie nie latają z WAW na południe, bo to wydłużyłoby im czas lotów). I niestety nie latają (nawet w systemie quasiczarterowym) do Chorwacji. To jest moim zdaniem rynek dla LCC, bo biura podróży nie oferują tam lotów. Są też boczne lotniska, kóre są za daleko (Torp) lub gdzie dojazd jest lokalny (Szwecja, dośc droga Flyggbussarna).
I jeszcze jedno. Nie ma w przyrodzie perpetuum mobile. Nie będzie linii, która bedzie latała i p2p i do hubów za ceny LCC, z business class, systemem lojalnościowym, bezpłatnym cateringiem a la linie azjatyckie, samolotami długodystansowymi i do tego jeszcze z częstotliwością 3 razy dziennie oraz rezerwowymi samolotami na każdym lotnisku, gotowymi na podmiankę. Trzeba swój wybór dostosowac do własnych potrzeb i możliwości. I ważne, by było z czego wybierac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 19:30, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
[quote="ArekK"]kazde tanie linie sa problemy z dojazdami.
[code]
nie kazde tanie linie : EasyJet i SkyEurope lataja na glowne lotniska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 21:06, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
[quote="Airliner"] ArekK napisał: | kazde tanie linie sa problemy z dojazdami.
[code]
nie kazde tanie linie : EasyJet i SkyEurope lataja na glowne lotniska |
Takie jak Stansted (obie ww.), Luton, Ciampino (Easy), Bergamo (Sky), Ferihegy 1 (Sky na pewno, ale chyba oba), Baneasa (Sky), Schoenefeld (Easy), Bratysława (jako Wiedeń Sky), Bazylea (jako Zurych Sky) .
Włąściwie należałonby napisac, że niektóre tanie linie latają na niektóre główne lotniska, jak np. Sky na FCO a Easy Jet na MUC .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 21:40, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
[quote="Old"] Airliner napisał: | ArekK napisał: | kazde tanie linie sa problemy z dojazdami.
[code]
nie kazde tanie linie : EasyJet i SkyEurope lataja na glowne lotniska |
Takie jak Stansted (obie ww.), Luton, Ciampino (Easy), Bergamo (Sky), Ferihegy 1 (Sky na pewno, ale chyba oba), Baneasa (Sky), Schoenefeld (Easy), Bratysława (jako Wiedeń Sky), Bazylea (jako Zurych Sky) .
Włąściwie należałonby napisac, że niektóre tanie linie latają na niektóre główne lotniska, jak np. Sky na FCO a Easy Jet na MUC . |
Oczywiscie ze SkyEurope lata na glowne lotniska:
Ferihegy (to glowne lotnisko Budpaesztu tyle ze Terminal 1)
nie nazywaja Bazylei Zurichem
kolejne przyklady to:
Barcelona El Prat - a nie Girona (Ryan i Wizz)
Rzym Fiumicino - a nie Ciampino (Ryan,Wizz,Central)
Sztokholm Arlanda - a nie Skavsta (Ryan,Wizz)
Kopenhaga Kastrup - a nie Malmoe (Wizz)
Paryz Orly - a nie Beauvais (Ryan,Wizz)
Bruksela Zavantem - a nie Charleroi (Ryan,Wizz)
Amsterdam Schiphol - a nie Eindhoven (Ryan,Wizz)
Co do Londynu to gdyby Sky nawet bardzo chcial (ale po co) to nie moze latac Heathrow gdyz jest ogromny problem ze slotami.
Jest kilka wyjatkow jak Begramo czy Baneasa ale sa to przyklady marginalne.
Podobna sytuacja ma miejsce w EasyJet ale nie mam juz sily opisywac poszczegolnych kierunkow gdyz EZY jest ciut wiekszy od Sky-a
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 21:47, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Akurat jeśli chodzi o Ciampino i Fiumicino, to pierwsze jest bliżej centrum Rzymu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 21:50, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
frik napisał: | Akurat jeśli chodzi o Ciampino i Fiumicino, to pierwsze jest bliżej centrum Rzymu |
Tak, ale glownym Rzymskim lotniskiem jest FCO, ktory zreszta oferuje o niebo lepszy komfort obslugi czy transfery na caly swiat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 23:35, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | Oczywiscie ze SkyEurope lata na glowne lotniska:
Ferihegy (to glowne lotnisko Budpaesztu tyle ze Terminal 1)
nie nazywaja Bazylei Zurichem |
Ale latali kiedyś do Zurychu, a potem przenieśli się do Bazylei. Budapeszt niema chyba innych lotniskniż Ferihegy. A Terminal 1 (na który latają i Wizz i SKY, Notwegian etc.) to dzieli 10 minut jazdy od Terminala 2.
Airliner napisał: | kolejne przyklady to: [...]
Paryz Orly - a nie Beauvais (Ryan,Wizz) |
A ja myślałem, że głownym lotniskiem jest CDG ?
Airliner napisał: | Co do Londynu to gdyby Sky nawet bardzo chcial (ale po co) to nie moze latac Heathrow gdyz jest ogromny problem ze slotami. |
Airliner napisał: | Jest kilka wyjatkow jak Begramo czy Baneasa ale sa to przyklady marginalne. |
Jest więc mniej więcej pół na pół.
Airliner napisał: | Podobna sytuacja ma miejsce w EasyJet ale nie mam juz sily opisywac poszczegolnych kierunkow gdyz EZY jest ciut wiekszy od Sky-a |
Większośc lotnisk nie ma mniejszych odpowiedników. Generalnie LCC nie latają do głównych hubów wiodących sojuszy (LHR, FRA, CDG - MUC to wyjątek). Jeśli jz latają, to do terminali znacznie oddalonych od głównych (CDG, MXP, czy w przypadku mniejszych lotnisk - BUD, FCO jest wyjątkiem), z których nie ma np. dojazdu koleją i trzeba się przetransportowac do głównego terminalu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Nie 0:24, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | Jest więc mniej więcej pół na pół.
|
Old co miales z matematyki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 9:42, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Podaliśmy po 6 przykładów. (OTY nie liczę - wukaśnienie w poprzednim poście).
Ale w ogóle to jak tak dalej pójdzie to Skt będzie latał może i na głóne lotniska, ale nie do najważniejszych miast (Londyn).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piekny
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 9:54, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
pogodze Was. Sky stara sie latac na glowne lotniska. i gdy ma do wyboru to leci na arlande a nie na skavste, czy na zavanteem a nie do charleroi. jednak nie oczekujmy ze bedzie latal do FRA, CDG, czy LHR (schiphol to naprawde duzy sukces). majac do wyboru orly i beauvis wybral wedlug mnie lepsze i chyba drozsze orly.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|