Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

co to jest???

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Śro 15:56, 28 Cze 2006    Temat postu: co to jest???

Wczoraj zrobiłem zdjęcie kołującego na pas A320 i zobaczyłem coś takiego. Czy ktoś mi może powiedzieć co to za płyn wylatuje i dlaczego???



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fly




Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:02, 28 Cze 2006    Temat postu:

Pewnie woda z klimy, ale jeszcze sprawdzę w manualu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Śro 22:17, 28 Cze 2006    Temat postu:

To jest woda z umywalki z tylnej toalety

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Czw 8:13, 29 Cze 2006    Temat postu: Re: co to jest???

Paweł_EPWR napisał:
Wczoraj zrobiłem zdjęcie kołującego na pas A320 i zobaczyłem coś takiego. Czy ktoś mi może powiedzieć co to za płyn wylatuje i dlaczego??


Ostatnio widzialem coś takiego w 737 LOTu.
Też się zastanawiałem.

Tylko czekałem aż wiara na tarasie zrobi raban, że "pani, temu samolotu cóś cieknie benzyna"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t.wojtek




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 9:25, 29 Cze 2006    Temat postu: Re: co to jest???

A nie stał tam sobie jakiś pan w otwartych drzwiach? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtekf




Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 53°34'N , 14°49'E

PostWysłany: Czw 21:39, 29 Cze 2006    Temat postu:

moze to byc woda z parownika od klimy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pią 10:43, 30 Cze 2006    Temat postu:

Darujcie sobie tą "klimę" i trzymajcie ją sobie w samochodach ok? Tym bardziej, że w każdym samolocie system klimatyzacyjny powietrza (czyli w sumie sterowania jego temperaturą i pewnym zakresie wilgotnością) jest tylko częścią układu wentylacji i ciśnieniownia kabiny.
BTW: już pisałem, że to z umywalki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fly




Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:28, 30 Cze 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
Darujcie sobie tą "klimę" i trzymajcie ją sobie w samochodach ok? Tym bardziej, że w każdym samolocie system klimatyzacyjny powietrza (czyli w sumie sterowania jego temperaturą i pewnym zakresie wilgotnością) jest tylko częścią układu wentylacji i ciśnieniownia kabiny.
BTW: już pisałem, że to z umywalki...


Shocked Co? To chyba żart.
A oto odpowiedź (cytat z manuala):
"Water collected by the water separator is sprayed into the ram air inlet duct, upstream of the pack heat exchangers, through a water spray injector. The spray augments heat exchanger cooling capacity and improves cooling system performance. When the air conditioning pack is shut off, water collected in the water separator will be discharged overboard."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 16:33, 30 Cze 2006    Temat postu:

Z umywalki? Laughing A co z hermetycznoscia kabiny? Very Happy
Klima: A co gdy temp. powietrza siega -55C? Zawor zamarza?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fly




Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:55, 30 Cze 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
Klima: A co gdy temp. powietrza siega -55C? Zawor zamarza?


Czy Ty nie umiesz czytać, czy nie znasz angielskiego?

Woda jest usuwana na zewnątrz samolot wtedy i tyko wtedy, gdy cooling pack’i są wyłączone, więc raczej nie podczas lotu. Dodatkowo water separator utrzymuje temperaturę wody na poziomie 35degF (czyli około 2 stopni C). Pomijam już to że na dużej wysokości powietrze jest bardzo suche, więc szanse na zamarznięcie małej ilości wody są znikome.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Pią 17:56, 30 Cze 2006    Temat postu:

To w takim razie co powoduje powstawanie 3 smugi podczas lotu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pią 20:48, 30 Cze 2006    Temat postu:

Po pierwsze - packi są gdzie indziej - pod brzuchem, przed komorą podwozia głównego. Po drugie - jest to maszt drenażowy z umywalek z tylnej toalety i kuchni i bez obawy - nie zamarznie bo jest grzany. Drugi jest pod przednią częścią kadłuba pomiędzy komorą przedniego kółka a skrzydłami i "należy" do przednich umywalek. Woda usuwana jest różnicą ciśnień i nic nie szkodzi to hermetyzacji bo jak chyba każdy samolot hermetyzcja jest półotwarta tzn. kabina jest ciągle "pompowana" a właściwe ciśnienie utrzymuje zawór upustowy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bedrzich dnia Pią 21:14, 30 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:04, 30 Cze 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
chyba każdy samolot hermetyzcja jest półotwarta tzn. kabina jest ciągle "pompowana" a właściwe ciśnienie utrzymuje zawór upustowy

No wlasnie ludzie sie nie orientuja jak samoloty sa "nieszczelne". Napompujesz samolot w srodku podwyzszonym cisnieniem, zamkniesz wszytkie drzwi i poczekasz okolo - 10 minut i cisnienie wroci do normy. Zapomnialem czy to jest 10 minut czy 5 ale samolot to nie lodz podwodna, powietrz z niego wycieka szybciej niz komukolwiek by sie snilo Surprised


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin