|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł_EPWR
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Śro 15:56, 28 Cze 2006 Temat postu: co to jest??? |
|
|
Wczoraj zrobiłem zdjęcie kołującego na pas A320 i zobaczyłem coś takiego. Czy ktoś mi może powiedzieć co to za płyn wylatuje i dlaczego???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fly
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:02, 28 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Pewnie woda z klimy, ale jeszcze sprawdzę w manualu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Śro 22:17, 28 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
To jest woda z umywalki z tylnej toalety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wr50m2
Moderator
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC,EPSD,TXL
|
Wysłany: Czw 8:13, 29 Cze 2006 Temat postu: Re: co to jest??? |
|
|
Paweł_EPWR napisał: | Wczoraj zrobiłem zdjęcie kołującego na pas A320 i zobaczyłem coś takiego. Czy ktoś mi może powiedzieć co to za płyn wylatuje i dlaczego?? |
Ostatnio widzialem coś takiego w 737 LOTu.
Też się zastanawiałem.
Tylko czekałem aż wiara na tarasie zrobi raban, że "pani, temu samolotu cóś cieknie benzyna"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t.wojtek
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 9:25, 29 Cze 2006 Temat postu: Re: co to jest??? |
|
|
A nie stał tam sobie jakiś pan w otwartych drzwiach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekf
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 53°34'N , 14°49'E
|
Wysłany: Czw 21:39, 29 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
moze to byc woda z parownika od klimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Pią 10:43, 30 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Darujcie sobie tą "klimę" i trzymajcie ją sobie w samochodach ok? Tym bardziej, że w każdym samolocie system klimatyzacyjny powietrza (czyli w sumie sterowania jego temperaturą i pewnym zakresie wilgotnością) jest tylko częścią układu wentylacji i ciśnieniownia kabiny.
BTW: już pisałem, że to z umywalki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fly
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:28, 30 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: | Darujcie sobie tą "klimę" i trzymajcie ją sobie w samochodach ok? Tym bardziej, że w każdym samolocie system klimatyzacyjny powietrza (czyli w sumie sterowania jego temperaturą i pewnym zakresie wilgotnością) jest tylko częścią układu wentylacji i ciśnieniownia kabiny.
BTW: już pisałem, że to z umywalki... |
Co? To chyba żart.
A oto odpowiedź (cytat z manuala):
"Water collected by the water separator is sprayed into the ram air inlet duct, upstream of the pack heat exchangers, through a water spray injector. The spray augments heat exchanger cooling capacity and improves cooling system performance. When the air conditioning pack is shut off, water collected in the water separator will be discharged overboard."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 16:33, 30 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Z umywalki? A co z hermetycznoscia kabiny?
Klima: A co gdy temp. powietrza siega -55C? Zawor zamarza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fly
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:55, 30 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | Klima: A co gdy temp. powietrza siega -55C? Zawor zamarza? |
Czy Ty nie umiesz czytać, czy nie znasz angielskiego?
Woda jest usuwana na zewnątrz samolot wtedy i tyko wtedy, gdy cooling pack’i są wyłączone, więc raczej nie podczas lotu. Dodatkowo water separator utrzymuje temperaturę wody na poziomie 35degF (czyli około 2 stopni C). Pomijam już to że na dużej wysokości powietrze jest bardzo suche, więc szanse na zamarznięcie małej ilości wody są znikome.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Pią 17:56, 30 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
To w takim razie co powoduje powstawanie 3 smugi podczas lotu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Pią 20:48, 30 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze - packi są gdzie indziej - pod brzuchem, przed komorą podwozia głównego. Po drugie - jest to maszt drenażowy z umywalek z tylnej toalety i kuchni i bez obawy - nie zamarznie bo jest grzany. Drugi jest pod przednią częścią kadłuba pomiędzy komorą przedniego kółka a skrzydłami i "należy" do przednich umywalek. Woda usuwana jest różnicą ciśnień i nic nie szkodzi to hermetyzacji bo jak chyba każdy samolot hermetyzcja jest półotwarta tzn. kabina jest ciągle "pompowana" a właściwe ciśnienie utrzymuje zawór upustowy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bedrzich dnia Pią 21:14, 30 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 21:04, 30 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: | chyba każdy samolot hermetyzcja jest półotwarta tzn. kabina jest ciągle "pompowana" a właściwe ciśnienie utrzymuje zawór upustowy |
No wlasnie ludzie sie nie orientuja jak samoloty sa "nieszczelne". Napompujesz samolot w srodku podwyzszonym cisnieniem, zamkniesz wszytkie drzwi i poczekasz okolo - 10 minut i cisnienie wroci do normy. Zapomnialem czy to jest 10 minut czy 5 ale samolot to nie lodz podwodna, powietrz z niego wycieka szybciej niz komukolwiek by sie snilo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|