|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 12:25, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Sorry, ale trochę bzdurzycie Koledzy (niektórzy):
1. Zanim zaczniecie się powoływać na to, że BA, AF, KL zwiększają maszyny to odpowiedzcie sobie proszę na pytanie dokąd oni tylu ludzi wiozą. Otóż, moi zacni, oni ich wiozą do swojego HUBU. Ruch z WAW do AMS jest śladowy. Ale za to do Chin. USA, Meksyku, RPA, Kenii, Brazyli... składa się na pełne samoloty. Jeśli wierzycie, że można ten ruch przejąć dla LOTu, to - przykro to stwierdzić - nie wiecie co czynicie.
2. Nie będzie dla Was zaskoczeniem, że ruch ten działa tylko w jedną stronę, bo LOT nie wozi Holendrów, Fancuzów i Synów Albionu do swojego HUBu w takiej skali (raczej jako hub regionalny, ale to jest i będzie margines). Mała linia nigdy nie będzie bardziej konkurencyjna na longhulach od takiego KLMu.
3. To co LOT robi z flotą shorthulową jest rzeczą najbardziej trafioną w ciągu ostatnich lat. Mniejsze samoloty regionalne niczego nie ograniczają. Jeśli jest wzmożony ruch, to można zwiększyć liczbę połączeń w tygodniu. Jeśli natomiast ruch jest mniejszy, to mając maszyny na 150 osób wozi się powietrze, co jest średnio opłacalne - czego dobrym przykładem jest CSA.
4. Snucie opowieści o tym, jak to LOT jest w recesji jest po prostu głupie. Ja nie latam tą linią na połączeniach dłuższych niż powiedzmy 2 h, bo standard usług bywa różny. Ale to jest zupełnie inna opowieść. Mało tego, nawet ten standard jest wyraźnie poprawiany poprzez wprowadzanie nowej generacji Embrionów - poczytajcia jak ludzie oceniają to na Skytrax'ie
5. Ja wiem, że jesteśmy na forum, a tu można pisać to co się myśli, ale może niektóre wypowiedzi należy poprzedzić choćby minimalną refleksją, bo wychodzą takie pierdnięcia w stylu Redaktor Jaworowicz: "BA lata 767 a nasz zapyziały lot zmniejsza do E170" To może brzmi atrakcyjnie, ale ma się nijak do rzeczywistych mechanizmów rządzących tym rynkiem.
Wiem, że zaraz będzie że się mądrzę, ale - tak sobie myślę - że czasem lepiej jest się mądrzyć niż pisać bzdury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Śro 12:43, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Fakt faktem, że polityka LO jest ciut dziwna, bo wielkośc samolotu nie zależy tak bardzo od wielkości linii, ale od tras na których linia lata. Air Pacific ma kilka samolotów tylko w tym 2 Jumbo, które lataja na trasach do SYD i LAX i sa samoloty pełne.
Skoro BA i KL potrafią do WAW wysłać B737-900 lub B757-200 to znaczy, że i LO mógłby na tych trasach takiej samej wielkości maszyny wysłać do tych portów by dowieźć ludzi do hubu. To samo sie tyczy FRA, MUC czy CPH.
Nie jestem takim może znawca od operacji lotniczych, ale myslę, że wiele się nie mylę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Śro 12:47, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się tez z YoNaShkiem i uważam, że LO powinien pójść za przykładem Aer Lingus. Zachowac klase biznes ale także sprzedawać część biletów w systemie LCC.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:48, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
mi się wydaje, że nie mógłby. na czym by zarobił? KL zarabia np. na locie za Atlantyk, to "dowiezienie" ludzi to jest koszt raczej niż zysk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 12:49, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cani - nie do konca jest jak piszesz.
Jesli chodzi o najlepsze taryfy to zdecydowanie beda one dostepne tylko na lotach operowanych wlasnie przez ta sama linie co pozniej na dalekiej trasie z hubu.
A jesli chcesz dolatywac lotem a dalej leciec inna linia na glownym dalekim locie to widocznie albo ta druga linia zgarnia az taka czesc za bilet albo po prostu LOT sie wyglupia i chce za swoj marny dolot do hyba tyle samo kasy co druga linia lecaca na dalekiej trasie. Roznice sa czasem duze (choc z wawy pewnie mniejsze).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:49, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cani napisał: | Zachowac klase biznes ale także sprzedawać część biletów w systemie LCC. |
??? Centralwings ma mało konkurencji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej D
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 13:20, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cani napisał: | Zgadzam się tez z YoNaShkiem i uważam, że LO powinien pójść za przykładem Aer Lingus. Zachowac klase biznes ale także sprzedawać część biletów w systemie LCC. |
Tylko że taka decyzja powinna być podjęta przed powstaniem Centralwings a nie teraz.
Kupując np w KLM lot z WAW za ocean mamy lot z przesiadką w AMS i cały lot jest KLM. Nie ma możliwości LOT a potem KLM chyba że kupimy oddzielne bilety a to się chyba nie opłaca. Na trasie np. WAW AMS w samolotach LOT są tylko ci co lecą do Holandii a w samolotach KLM ci co lecą do Holandii i ci co lecą dalej liniami KLM. Powoduje to, że my mamy 70 miejsc a KLM 180 (110 leci KLMem dalej liniami KLM). To samo tyczy BA LH i innych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 13:21, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cani napisał: | Fakt faktem, że polityka LO jest ciut dziwna, bo wielkośc samolotu nie zależy tak bardzo od wielkości linii, ale od tras na których linia lata. Air Pacific ma kilka samolotów tylko w tym 2 Jumbo, które lataja na trasach do SYD i LAX i sa samoloty pełne.
Skoro BA i KL potrafią do WAW wysłać B737-900 lub B757-200 to znaczy, że i LO mógłby na tych trasach takiej samej wielkości maszyny wysłać do tych portów by dowieźć ludzi do hubu. To samo sie tyczy FRA, MUC czy CPH.
Nie jestem takim może znawca od operacji lotniczych, ale myslę, że wiele się nie mylę. |
Noooo i tak robi - ale dla LUFy z którą jest w ALIANSIE. Pomysł że LO będzie dowozić paxow dla BA czy KLMu jest zupełnie niemożliwy. Właśnie o tym piszę!!!! Nie ma możliwości operowania na dolotach, bo one są świadczone za darmo. Mało tego - choć na pierwszy rzut oka brzmi to trochę dziwnie - one są wykonywane za ujemną stawkę Bilet z AMS do Tokio kosztuje minimum 3000 zł. z opłatami, a z WAW do Tokio przez AMS 2700 zł. To jest efekt "dopychania", a którym 213 razy pisał B747400ER na Jumbo (ciekawych odsyłam), w skrócie polega on na tym, że KLM i tak wysyła maszynę do TYO (NRT) więc lepiej, żeby parę % miejsc zajęli Polacy po cenach niższych niż koszty, niż żeby był pusty. Jak - drodzy códotwórcy - w takich realiach chcecie żeby LOT feedował paxów dla BA czy KLM czy AF, czy...
To może mieć miejsce tylko w ramach aliansu - i to się dzieje!!!! Nie przyszła Wam do głowy myśl: "czemu Fufa nie zwiększa samolotów, skoro BA, KLM itd zwiększają?" Ano właśnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:33, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
czyli reasumując te 737 powinny zostać np. na takie trasy jak do FRA (bo tam nie ma znowu aż tak wielkiego sensu latać bardzo dużo razy dziennie, trzeba dowieźc max. paxów na 2 szczyty i tyle. ale jednak LO powinien te kilka maszyn ok. 160 pax mieć. tak mi się wydaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 14:01, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Niech mi ktos wytlumaczy ta zaleznosc:
czemu LOTowi sie nie oplaca latanie B737 a C0 sie jakos oplaca??????
Nie tlumaczcie mi ze C0 to lowcost bo z niego taki lowcost jak z LOTu British Airways :/
C0 w ogole kosztow nie ogranicza a wydaje za to pieniadze na lewo i na prawo na cele ze tak powiem niepotrzebne lekko mowiac.. No bo po co np C0 wozi swoje zalogi swoimi Mercami skoro moze je wypozyczyc od PPL??
To tylko jeden z drobniejszych szczegolow...
To bardzo obciaza LOT bo tak naprawde C0 placi "za siebie", a LOT za C0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:10, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
ale chcesz o coś spytać, czy ponarzekać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jks
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DUB
|
Wysłany: Śro 14:29, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Andrzej D napisał: |
Kupując np w KLM lot z WAW za ocean mamy lot z przesiadką w AMS i cały lot jest KLM. Nie ma możliwości LOT a potem KLM chyba że kupimy oddzielne bilety a to się chyba nie opłaca. Na trasie np. WAW AMS w samolotach LOT są tylko ci co lecą do Holandii a w samolotach KLM ci co lecą do Holandii i ci co lecą dalej liniami KLM. Powoduje to, że my mamy 70 miejsc a KLM 180 (110 leci KLMem dalej liniami KLM). To samo tyczy BA LH i innych. |
Zgoda, ale np. Heathrow jest hubem nie tylko BA (OneWorld), ale także Stara: United Airlines, bmi (nowe loty do Indii), Singapore Airlines, itd. Lata tam także mnóstwo afrykańskich i bliskowschodnich linii których nie ma w żadnym sojuszu. Trudno zrozumieć dlaczego LOT może mieć problemy z zapełnieniem B737 na Heathrow zważywszy dodatkowo na ogromny ruch p2p. Londyn jest na tyle duży, że doliczając dojazd często taniej jest lecieć z LHR niż gdzieś z hrabstwa Essex.
Poza tym LHR to drogie lotnisko i praktycznie nie ma wolnych slotów, więc nie da się tam łatwo zwiększyć frekwencji. A koszty jednostkowe (na pasażera) E170 jest raczej wyższy niż B737.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 14:42, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Spitfire napisał: |
czemu LOTowi sie nie oplaca latanie B737 a C0 sie jakos oplaca??????
|
A cóż za zły człowiek naopowiadał Ci głupot, że C0 się o p ł a c a. Otóż się im nie opłąca na jakieś 68 mln zł. ale póki co na to sr*ją
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Śro 14:49, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
jks napisał: | Andrzej D napisał: |
Kupując np w KLM lot z WAW za ocean mamy lot z przesiadką w AMS i cały lot jest KLM. Nie ma możliwości LOT a potem KLM chyba że kupimy oddzielne bilety a to się chyba nie opłaca. Na trasie np. WAW AMS w samolotach LOT są tylko ci co lecą do Holandii a w samolotach KLM ci co lecą do Holandii i ci co lecą dalej liniami KLM. Powoduje to, że my mamy 70 miejsc a KLM 180 (110 leci KLMem dalej liniami KLM). To samo tyczy BA LH i innych. |
Zgoda, ale np. Heathrow jest hubem nie tylko BA (OneWorld), ale także Stara: United Airlines, bmi (nowe loty do Indii), Singapore Airlines, itd. Lata tam także mnóstwo afrykańskich i bliskowschodnich linii których nie ma w żadnym sojuszu. Trudno zrozumieć dlaczego LOT może mieć problemy z zapełnieniem B737 na Heathrow zważywszy dodatkowo na ogromny ruch p2p. Londyn jest na tyle duży, że doliczając dojazd często taniej jest lecieć z LHR niż gdzieś z hrabstwa Essex.
Poza tym LHR to drogie lotnisko i praktycznie nie ma wolnych slotów, więc nie da się tam łatwo zwiększyć frekwencji. A koszty jednostkowe (na pasażera) E170 jest raczej wyższy niż B737. |
Tez tak własnie myślałem, ale znawcy tacy jak Witek_Z wiedzą lepiej. Aż dziw bierzę, że nie jest prezesem linii lotniczej, hmm ... Gdyby jego teoria była prawdziwa, to do FRA, MUC, CPH, VIE, ZRH latałyby dziś największe maszyny LO, LF, SK, LX, a tak nie jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 15:04, 29 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
YoNasHek napisał: |
AZ z A319 na MD87
|
AZ nie ma MD87.
Pewnie chodzilo ci o MD-82
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|