|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:32, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
rob_sad
Mylisz sie falubaz ze ceny sa takie same. Owszem sa niewiele wyzsze i oplaca sie bardziej kupic taki bilet niz jechac pociagiem, jednak wiekszosc niskich taryf w ogole nie jest z portow regionalnych dostepna. Stad zwykle roznice w cenie.
No i fakt ze w locie bardzo szybko nikna najtansze taryfy.
|
Nie nie myle się, troche sie na taryfach znam.....
Do większości punktów w Europie zachodniej i USA taryfy LO np z POZ i WAW są takie same ( za wyjatkiem Francji Włoch i Hiszpani, tam sa tak jak piszesz wyzsze o około 100 PLN/ RT)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:46, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Natomiast niestety - nie ma czasu na eskperymenty, jest czas na działanie. LO musi zrozumieć, iż nie jest już czas wozić pasażerów tam, gdzie jest in wygodnie, ale trzeba tam, gdzie idzie pieniądz i gdzie ludzie chcą być wożeni.
Mam wrażenie, że PLL broni się rękoma i nogami przed połączeniami z małą częstotliwością, jak wchodzą to albo 6-7x, albo nic. A wiele linii zaczyna od 3, potem 4 połączen w tygodniu.
|
Racja i dlatego nowy zarzad ma przedstawic właścielowi firmy nowa strategię, miejmy nadzieje, że zostanie ona opublikowana, wtedy bedziemy sie mogli do niej odnieść....
co do 3, 4 połączen w tygodni to klienci LO w ruchu europejskim to przede wszystkim ruch służbowy ( prawie 65%) więc połączenia musza byc dostosowane do nich i wtedy 3,4 razy to zdecydowanie za mało. Ale w przypadku destynacji gdzie dominuje ruch turystyczny to tak jest ( ATH zimą, IST, TLV, BEY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 10:47, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
falubaz napisał: | Cytat: |
rob_sad
Mylisz sie falubaz ze ceny sa takie same. Owszem sa niewiele wyzsze i oplaca sie bardziej kupic taki bilet niz jechac pociagiem, jednak wiekszosc niskich taryf w ogole nie jest z portow regionalnych dostepna. Stad zwykle roznice w cenie.
No i fakt ze w locie bardzo szybko nikna najtansze taryfy.
|
Nie nie myle się, troche sie na taryfach znam.....
Do większości punktów w Europie zachodniej i USA taryfy LO np z POZ i WAW są takie same ( za wyjatkiem Francji Włoch i Hiszpani, tam sa tak jak piszesz wyzsze o około 100 PLN/ RT) |
Z tego co sobie przypominam przynajmniej kupujac bilet w Chicago lotniska regionalen byl chyb $20 drozsze niz WAW - tyle ze i tak bardziej oplaca sie doplacic te $20 niz jechac pociagiem czy samochodem do WAW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:54, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Jasne Gabec racja, z tym że ja pisze o pakiecie taryf z Polski....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 11:00, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
chyba mocno zboczyliśmy z tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 12:41, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Falubaz moze i sie na taryfach znasz. Moze i sa takie taryfy problem w tym ze nie jest dobrze z ich dostepnoscia i w praktyce ich nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 13:01, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Falubaz moze i sie na taryfach znasz. Moze i sa takie taryfy problem w tym ze nie jest dobrze z ich dostepnoscia i w praktyce ich nie ma. |
no dobra,skoro tych miejsc w tanich taryfach jest tak malo to czy mam rozumiec ze chcac leciec w sierpniu LO do USA powinienem juz rezerwowac bilet?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 13:40, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Pewnie ze nikt tego nie robi, wiec pomimo ze lot w cennikach jest tani to zwykle sie okazuje ze jak przychodzi do kupna biletu to wszyscy inni sa tansi - mi to zwykle wlsnie tak wychodzi (nie mowiac juz o tym ze ceny na stronach lotu na ktorych "jest taniej" sa zwykle wieksze niz ceny na te same loty w byle jakiej wyszukiwarce).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 14:25, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | no dobra,skoro tych miejsc w tanich taryfach jest tak malo to czy mam rozumiec ze chcac leciec w sierpniu LO do USA powinienem juz rezerwowac bilet? |
to wszystko zależy od załadowania rejsów, w LO atlantyk latem dobrze sie sprzedaje wiec to już należy rezerwować.
Zreszta najtansze bilety na lato do USA to także u pozostałych linii nalezy już rezerwować.
Cytat: | (nie mowiac juz o tym ze ceny na stronach lotu na ktorych "jest taniej" sa zwykle wieksze niz ceny na te same loty w byle jakiej wyszukiwarce). |
a tu bym prosił o konkretne przypadki, bo nie spotkałem się z takim problemem, nie powinno tak być i jęsli tak kiedys jest to są gdzieś jakieś błędy....
zarówno strona własna jak i wyszukiwarki korzystaja z tego samego systemu rezerwacyjnego....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 14:39, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
niby tak.. ale powaznie wiele razy szukajac polaczen w te same dni na stronach lotu pokazywala sie dostepna tylko klasa biznes podczas gdy na innych stronach miejsca w klasie ekonomicznej byly dostepne (byc moze problem byl taki ze byly w tym loty code-share i tak na prawde na innych stronach wystawca biletu byla inne linia - tego nie analizowalem, ale te roznice widzialem kilka razy wieksze niz 1tyz zl.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 18:56, 31 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
O proszę, jaka dyskusja. Przepraszam, że się wyłączyłe, ale wczoraj i dziś testowałem jakość połączeń PLL
W zasadzie wszystko już zostało powiedziane. Dwie tylko rzeczy:
YoNasHek napisał: |
[1.] To, co dla nas będzie już nieatrakcyjne, czyli połączenia niskiej jakości LOT na nieomal pełnoletnim 767, dla Rosjan, Łotyszy, Słowaków, Ukraińców
[2.]Mniejsi, pokroju Air Europa, Aer Lingus, Aerosvit ślicznie pokazują jak skutecznie zarabiać pieniądze.
|
Ad 1. A kiedy ostatnio leciałeś Aeroflotem Nasze wyobrażenie o rynkach postsowieckich trzeba zweryfikować. Nastawienie na konkurowanie z Aeroflotem przy takim stanie Okęciowa zakrawa na dowcip
Ad2. Tu jestem zmuszony poprosić o fakty "zarabiania" Jakie są wyniki tych linii
Powtórzę: Nie jestem miłośnikiem LOTu Uważam jednak, że w obecnej chwili problemem nie jest siatka, czy maszyny (dość konsekwentnie wymieniane) lecz JAKOŚĆ USŁUG. To tu dają du*y!!! Tu trzeba mocno popracować. Są z resztą pewne pozytywne symptomy - np. nowe posiłki o niebo lepsze i bardziej eleganckie.
Co do longhulów, to przy takim ruchu do USA głupotą by było zabieranie maszyn z USA i dawanie ich na niepewny rynek azjatycki. Błagam, nie piszcie, że można przecież wziąć jeszcze więcej 767 bo NIE MOŻNA, co najlepiej widać po jakości tego co wzięto. Jakby prezez w takich warunkach wyjął 767 z siatki atlantyckiej, to w moich oczach byłoby klasyczne działanie na niekorzyść spółki. Reasumując: powolutku i do przodu. Stan LOTu jest marny, kierunki zmian właściwe, tempo - hmmmm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 10:49, 01 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Ad 1. A kiedy ostatnio leciałeś Aeroflotem Nasze wyobrażenie o rynkach postsowieckich trzeba zweryfikować. Nastawienie na konkurowanie z Aeroflotem przy takim stanie Okęciowa zakrawa na dowcip |
No wlasnie lecialem ostatnio. Moj szok siega zenitu, ale wlasnie do tego zmierzam. Z linii niepewnej staja sie silnym graczem z pomyslem. Silnie rozwijaja sie w kierunku linii duzej, agresywnej.
Witek Z napisał: | Powtórzę: Nie jestem miłośnikiem LOTu Uważam jednak, że w obecnej chwili problemem nie jest siatka, czy maszyny (dość konsekwentnie wymieniane) lecz JAKOŚĆ USŁUG. To tu dają du*y!!! Tu trzeba mocno popracować. Są z resztą pewne pozytywne symptomy - np. nowe posiłki o niebo lepsze i bardziej eleganckie.
Co do longhulów, to przy takim ruchu do USA głupotą by było zabieranie maszyn z USA i dawanie ich na niepewny rynek azjatycki. Błagam, nie piszcie, że można przecież wziąć jeszcze więcej 767 bo NIE MOŻNA, co najlepiej widać po jakości tego co wzięto. Jakby prezez w takich warunkach wyjął 767 z siatki atlantyckiej, to w moich oczach byłoby klasyczne działanie na niekorzyść spółki. Reasumując: powolutku i do przodu. Stan LOTu jest marny, kierunki zmian właściwe, tempo - hmmmm? |
No ale wlasnie o to chodzi. Nie mozna tak twierdzic - 7 samolot do USA funkcjonuje przez 3 miesiace w roku !!! A przez pozostale 9 w sluzbie jest przecietnie... 5. A potem slyszymy: Air Italy, Aeroswit, AirCalin, Guyana International, Malev. To znaczy jednak, ze lot nie ma pomyslu i nie ma w nim zmian, stawia sie tylko na oczywiste kierunki, a to juz nie wystarcza, zmniejszajac maszyny, ale za to majac duzy LF w liczbach bezwzglednych. Bo przeciez obecnosc EI czy DY to nie super marketing - to w glownej mierze wykorzystywanie niefrasobliwosci LO. Do Dublina lataja pelne samoloty E70, jak byl okres z 735, tez i te lataly pelne. A tak E70 na full, ale zostaje dla EI sporo paxow, ktorych nie wezmie LO !!!
Nie zgadzam sie, ze LOT nie moze wziac nic wiecej. Moze. Ale zgadzam sie, iz nie ma potrzeby. Tylko trzeba zapewnic utylizacje maszyn. Skoro w sezonie lato LO chwali sie 42 polaczeniami transatlantyckimi tygodniowo, to oznacza, ze 42/7 = 6, czyli statystycznie 6 z 7 maszyn bedzie uzywana. Nie znam linii lotniczej, ktora by zarabiala na pasacych sie 'auf gruenes Grass" samolotach, na dodatek leasingowanych !
W jakosci uslug, o jakiej piszesz, jest sporo niedociagniec. LO nie ma jako takiego biznesu juz. Siedzenia te same, posilki slabe. Odwolywane rejsy, masa opoznien, personel niemowiacy po angielsku... Masz racje. To tutaj jest najwiekszy problem z rejsami na wschod, tam bowiem wymagania sa wysokie, wiekszosc pasazerow biznesowa.
Natomiast, jesli LO chce pozostac na jakims poziomie, musi rozszerzac siatke. Inaczej wkrotce wyprzedza te linie wszyscy. Jesli chce sie isc w kierunku zdobywania biznesu, to tez trzeba cos oferowac. A nie, jak 11x w styczniu, kilkugodzinne oczekiwanie, bo LO postanowil polaczyc rejsy do LHR. Mieli za malo paxow na 2x B734, wiec polaczyli sobie rejsy w jedne. Linia, ktora ma pojecie o jakosci i chce zarabiac nie robi takich numerow na tak "prestizowym" kierunku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Sob 14:03, 01 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Stoarn może podasz na jakich kierunkach z PL LOT nie jest konkurencyjny cenowo....? Nie na wszystkich kierunkach, ale wg mnie polityka taryfowa LO wiele sie zmieniła i na wielu kierunkach ( oczywiście nie na wszystkich) ceny LO sa najniższe na rynku Polskim, |
Na jakich nie jest? Voila: Ryga, Wilno, Helsinki, Oslo, Amsterdam, Bruksela, Paryż, Dublin, Zurych, Genewa (sic! taniej leciec przez Zurych), Londyn (BA ma dużo lepsze warunki), Madryt, Budapeszt, Stambuł... Generalna reguła jest taka: jeśli oprócz LOTu lata gdzieś z WAW inna linia nie-partner LOTowski, to opłaca się ją wybrać, a nie LOT. A wszelkie wyjątki jedynie regułę potwierdzają...
Jeśli LOT chciałby nie być przewoźnikiem flagowym, lecz czysto nastawionym na zyski, to niech zrezygnuje z tragicznych w jego wydaniu krajówek i zostanie linią p2p, ale tak przynajmniej będzie linią tańszą, albo niech wyspecjalizuje się w przewozach najbardziej dochodowych, a inne zawiesi, i zostanie linią luksusową. Albo niech lata tylko do Anglii i Irlandii. Status quo - LOT nie jest ani tani, ani markowy, ani niszowy, ani kokosów nie przynosi...
Zaniedbywanie dalekiego wschodu jest tragicznym błędem, bo już starciliśmy dawno szansę, którą wykorzystał za nas Finnair. A w zimę nasze 767 sobie odpoczywają, a tak mogłyby trochę ruchu wygenerować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Sob 14:22, 01 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Błagam, niech LOT nie rezygnuje z krajówek To jest jedyny produkt, który jest konkurencyjny. Ja wyeliminowałem PKP z mojego życia, i za te same pieniądze latam samolotem. Rzeczywiście loty bywają odwołane i opóźnione, samoloty-grucholoty-pierdoloty bywają okropne, ale to jest i tak genialne ułatwienie w stosunku do PKP. Nie wiem, czy ja im się opłacam, ale oni mi na pewno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 14:37, 01 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Błagam, niech LOT nie rezygnuje z krajówek To jest jedyny produkt, który jest konkurencyjny. Ja wyeliminowałem PKP z mojego życia, i za te same pieniądze latam samolotem. Rzeczywiście loty bywają odwołane i opóźnione, samoloty-grucholoty-pierdoloty bywają okropne, ale to jest i tak genialne ułatwienie w stosunku do PKP. Nie wiem, czy ja im się opłacam, ale oni mi na pewno |
Chyba raczej nie beda odwolywali krajowe. Czytalem dzis chyba w "Lotnictwo" czy jakos tak brzmial tytul ze EuroLot planuje pozyskac w tym roku dwa dodatkowe ATR42-500 (pierwszy ma przyleciec jeszcze w czerwcu). Mam nadzieje tylko ze beda w stanie nadajacym sie do latania. Wie ktos cos wiecej na ten temat?
A wogole to moze moderatorzy/administratorzy zmodyfikowaliby lekko temat aby bardziej obejmowal zakres prowadzonej dyskusji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|