Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co z SP-LLI i SP-LME
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:32, 31 Mar 2006    Temat postu:

Cytat:

rob_sad

Mylisz sie falubaz ze ceny sa takie same. Owszem sa niewiele wyzsze i oplaca sie bardziej kupic taki bilet niz jechac pociagiem, jednak wiekszosc niskich taryf w ogole nie jest z portow regionalnych dostepna. Stad zwykle roznice w cenie.
No i fakt ze w locie bardzo szybko nikna najtansze taryfy.

Nie nie myle się, troche sie na taryfach znam.....
Do większości punktów w Europie zachodniej i USA taryfy LO np z POZ i WAW są takie same ( za wyjatkiem Francji Włoch i Hiszpani, tam sa tak jak piszesz wyzsze o około 100 PLN/ RT)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:46, 31 Mar 2006    Temat postu:

Cytat:

Natomiast niestety - nie ma czasu na eskperymenty, jest czas na działanie. LO musi zrozumieć, iż nie jest już czas wozić pasażerów tam, gdzie jest in wygodnie, ale trzeba tam, gdzie idzie pieniądz i gdzie ludzie chcą być wożeni.
Mam wrażenie, że PLL broni się rękoma i nogami przed połączeniami z małą częstotliwością, jak wchodzą to albo 6-7x, albo nic. A wiele linii zaczyna od 3, potem 4 połączen w tygodniu.


Racja i dlatego nowy zarzad ma przedstawic właścielowi firmy nowa strategię, miejmy nadzieje, że zostanie ona opublikowana, wtedy bedziemy sie mogli do niej odnieść....
co do 3, 4 połączen w tygodni to klienci LO w ruchu europejskim to przede wszystkim ruch służbowy ( prawie 65%) więc połączenia musza byc dostosowane do nich i wtedy 3,4 razy to zdecydowanie za mało. Ale w przypadku destynacji gdzie dominuje ruch turystyczny to tak jest ( ATH zimą, IST, TLV, BEY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 10:47, 31 Mar 2006    Temat postu:

falubaz napisał:
Cytat:

rob_sad

Mylisz sie falubaz ze ceny sa takie same. Owszem sa niewiele wyzsze i oplaca sie bardziej kupic taki bilet niz jechac pociagiem, jednak wiekszosc niskich taryf w ogole nie jest z portow regionalnych dostepna. Stad zwykle roznice w cenie.
No i fakt ze w locie bardzo szybko nikna najtansze taryfy.

Nie nie myle się, troche sie na taryfach znam.....
Do większości punktów w Europie zachodniej i USA taryfy LO np z POZ i WAW są takie same ( za wyjatkiem Francji Włoch i Hiszpani, tam sa tak jak piszesz wyzsze o około 100 PLN/ RT)


Z tego co sobie przypominam przynajmniej kupujac bilet w Chicago lotniska regionalen byl chyb $20 drozsze niz WAW - tyle ze i tak bardziej oplaca sie doplacic te $20 niz jechac pociagiem czy samochodem do WAW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:54, 31 Mar 2006    Temat postu:

Jasne Gabec racja, z tym że ja pisze o pakiecie taryf z Polski.... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:00, 31 Mar 2006    Temat postu:

chyba mocno zboczyliśmy z tematu Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 12:41, 31 Mar 2006    Temat postu:

Falubaz moze i sie na taryfach znasz. Moze i sa takie taryfy problem w tym ze nie jest dobrze z ich dostepnoscia i w praktyce ich nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 13:01, 31 Mar 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Falubaz moze i sie na taryfach znasz. Moze i sa takie taryfy problem w tym ze nie jest dobrze z ich dostepnoscia i w praktyce ich nie ma.


no dobra,skoro tych miejsc w tanich taryfach jest tak malo to czy mam rozumiec ze chcac leciec w sierpniu LO do USA powinienem juz rezerwowac bilet?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 13:40, 31 Mar 2006    Temat postu:

Pewnie ze nikt tego nie robi, wiec pomimo ze lot w cennikach jest tani to zwykle sie okazuje ze jak przychodzi do kupna biletu to wszyscy inni sa tansi - mi to zwykle wlsnie tak wychodzi (nie mowiac juz o tym ze ceny na stronach lotu na ktorych "jest taniej" sa zwykle wieksze niz ceny na te same loty w byle jakiej wyszukiwarce).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:25, 31 Mar 2006    Temat postu:

Cytat:
no dobra,skoro tych miejsc w tanich taryfach jest tak malo to czy mam rozumiec ze chcac leciec w sierpniu LO do USA powinienem juz rezerwowac bilet?


to wszystko zależy od załadowania rejsów, w LO atlantyk latem dobrze sie sprzedaje wiec to już należy rezerwować.
Zreszta najtansze bilety na lato do USA to także u pozostałych linii nalezy już rezerwować.

Cytat:
(nie mowiac juz o tym ze ceny na stronach lotu na ktorych "jest taniej" sa zwykle wieksze niz ceny na te same loty w byle jakiej wyszukiwarce).


a tu bym prosił o konkretne przypadki, bo nie spotkałem się z takim problemem, nie powinno tak być i jęsli tak kiedys jest to są gdzieś jakieś błędy....
zarówno strona własna jak i wyszukiwarki korzystaja z tego samego systemu rezerwacyjnego....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 14:39, 31 Mar 2006    Temat postu:

niby tak.. ale powaznie wiele razy szukajac polaczen w te same dni na stronach lotu pokazywala sie dostepna tylko klasa biznes podczas gdy na innych stronach miejsca w klasie ekonomicznej byly dostepne (byc moze problem byl taki ze byly w tym loty code-share i tak na prawde na innych stronach wystawca biletu byla inne linia - tego nie analizowalem, ale te roznice widzialem kilka razy wieksze niz 1tyz zl.)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 18:56, 31 Mar 2006    Temat postu:

O proszę, jaka dyskusja. Przepraszam, że się wyłączyłe, ale wczoraj i dziś testowałem jakość połączeń PLL Wink

W zasadzie wszystko już zostało powiedziane. Dwie tylko rzeczy:

YoNasHek napisał:

[1.] To, co dla nas będzie już nieatrakcyjne, czyli połączenia niskiej jakości LOT na nieomal pełnoletnim 767, dla Rosjan, Łotyszy, Słowaków, Ukraińców

[2.]Mniejsi, pokroju Air Europa, Aer Lingus, Aerosvit ślicznie pokazują jak skutecznie zarabiać pieniądze.



Ad 1. A kiedy ostatnio leciałeś Aeroflotem Very Happy Nasze wyobrażenie o rynkach postsowieckich trzeba zweryfikować. Nastawienie na konkurowanie z Aeroflotem przy takim stanie Okęciowa zakrawa na dowcip

Ad2. Tu jestem zmuszony poprosić o fakty "zarabiania" Jakie są wyniki tych linii Wink

Powtórzę: Nie jestem miłośnikiem LOTu Exclamation Uważam jednak, że w obecnej chwili problemem nie jest siatka, czy maszyny (dość konsekwentnie wymieniane) lecz JAKOŚĆ USŁUG. To tu dają du*y!!! Tu trzeba mocno popracować. Są z resztą pewne pozytywne symptomy - np. nowe posiłki o niebo lepsze i bardziej eleganckie.
Co do longhulów, to przy takim ruchu do USA głupotą by było zabieranie maszyn z USA i dawanie ich na niepewny rynek azjatycki. Błagam, nie piszcie, że można przecież wziąć jeszcze więcej 767 bo NIE MOŻNA, co najlepiej widać po jakości tego co wzięto. Jakby prezez w takich warunkach wyjął 767 z siatki atlantyckiej, to w moich oczach byłoby klasyczne działanie na niekorzyść spółki. Reasumując: powolutku i do przodu. Stan LOTu jest marny, kierunki zmian właściwe, tempo - hmmmm? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:49, 01 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Ad 1. A kiedy ostatnio leciałeś Aeroflotem Very Happy Nasze wyobrażenie o rynkach postsowieckich trzeba zweryfikować. Nastawienie na konkurowanie z Aeroflotem przy takim stanie Okęciowa zakrawa na dowcip


No wlasnie lecialem ostatnio. Moj szok siega zenitu, ale wlasnie do tego zmierzam. Z linii niepewnej staja sie silnym graczem z pomyslem. Silnie rozwijaja sie w kierunku linii duzej, agresywnej.

Witek Z napisał:
Powtórzę: Nie jestem miłośnikiem LOTu Exclamation Uważam jednak, że w obecnej chwili problemem nie jest siatka, czy maszyny (dość konsekwentnie wymieniane) lecz JAKOŚĆ USŁUG. To tu dają du*y!!! Tu trzeba mocno popracować. Są z resztą pewne pozytywne symptomy - np. nowe posiłki o niebo lepsze i bardziej eleganckie.
Co do longhulów, to przy takim ruchu do USA głupotą by było zabieranie maszyn z USA i dawanie ich na niepewny rynek azjatycki. Błagam, nie piszcie, że można przecież wziąć jeszcze więcej 767 bo NIE MOŻNA, co najlepiej widać po jakości tego co wzięto. Jakby prezez w takich warunkach wyjął 767 z siatki atlantyckiej, to w moich oczach byłoby klasyczne działanie na niekorzyść spółki. Reasumując: powolutku i do przodu. Stan LOTu jest marny, kierunki zmian właściwe, tempo - hmmmm? Wink


No ale wlasnie o to chodzi. Nie mozna tak twierdzic - 7 samolot do USA funkcjonuje przez 3 miesiace w roku !!! A przez pozostale 9 w sluzbie jest przecietnie... 5. A potem slyszymy: Air Italy, Aeroswit, AirCalin, Guyana International, Malev. To znaczy jednak, ze lot nie ma pomyslu i nie ma w nim zmian, stawia sie tylko na oczywiste kierunki, a to juz nie wystarcza, zmniejszajac maszyny, ale za to majac duzy LF w liczbach bezwzglednych. Bo przeciez obecnosc EI czy DY to nie super marketing - to w glownej mierze wykorzystywanie niefrasobliwosci LO. Do Dublina lataja pelne samoloty E70, jak byl okres z 735, tez i te lataly pelne. A tak E70 na full, ale zostaje dla EI sporo paxow, ktorych nie wezmie LO !!!

Nie zgadzam sie, ze LOT nie moze wziac nic wiecej. Moze. Ale zgadzam sie, iz nie ma potrzeby. Tylko trzeba zapewnic utylizacje maszyn. Skoro w sezonie lato LO chwali sie 42 polaczeniami transatlantyckimi tygodniowo, to oznacza, ze 42/7 = 6, czyli statystycznie 6 z 7 maszyn bedzie uzywana. Nie znam linii lotniczej, ktora by zarabiala na pasacych sie 'auf gruenes Grass" samolotach, na dodatek leasingowanych !

W jakosci uslug, o jakiej piszesz, jest sporo niedociagniec. LO nie ma jako takiego biznesu juz. Siedzenia te same, posilki slabe. Odwolywane rejsy, masa opoznien, personel niemowiacy po angielsku... Masz racje. To tutaj jest najwiekszy problem z rejsami na wschod, tam bowiem wymagania sa wysokie, wiekszosc pasazerow biznesowa.

Natomiast, jesli LO chce pozostac na jakims poziomie, musi rozszerzac siatke. Inaczej wkrotce wyprzedza te linie wszyscy. Jesli chce sie isc w kierunku zdobywania biznesu, to tez trzeba cos oferowac. A nie, jak 11x w styczniu, kilkugodzinne oczekiwanie, bo LO postanowil polaczyc rejsy do LHR. Mieli za malo paxow na 2x B734, wiec polaczyli sobie rejsy w jedne. Linia, ktora ma pojecie o jakosci i chce zarabiac nie robi takich numerow na tak "prestizowym" kierunku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 14:03, 01 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Stoarn może podasz na jakich kierunkach z PL LOT nie jest konkurencyjny cenowo....? Nie na wszystkich kierunkach, ale wg mnie polityka taryfowa LO wiele sie zmieniła i na wielu kierunkach ( oczywiście nie na wszystkich) ceny LO sa najniższe na rynku Polskim,


Na jakich nie jest? Voila: Ryga, Wilno, Helsinki, Oslo, Amsterdam, Bruksela, Paryż, Dublin, Zurych, Genewa (sic! taniej leciec przez Zurych), Londyn (BA ma dużo lepsze warunki), Madryt, Budapeszt, Stambuł... Generalna reguła jest taka: jeśli oprócz LOTu lata gdzieś z WAW inna linia nie-partner LOTowski, to opłaca się ją wybrać, a nie LOT. A wszelkie wyjątki jedynie regułę potwierdzają...

Jeśli LOT chciałby nie być przewoźnikiem flagowym, lecz czysto nastawionym na zyski, to niech zrezygnuje z tragicznych w jego wydaniu krajówek i zostanie linią p2p, ale tak przynajmniej będzie linią tańszą, albo niech wyspecjalizuje się w przewozach najbardziej dochodowych, a inne zawiesi, i zostanie linią luksusową. Albo niech lata tylko do Anglii i Irlandii. Status quo - LOT nie jest ani tani, ani markowy, ani niszowy, ani kokosów nie przynosi...

Zaniedbywanie dalekiego wschodu jest tragicznym błędem, bo już starciliśmy dawno szansę, którą wykorzystał za nas Finnair. A w zimę nasze 767 sobie odpoczywają, a tak mogłyby trochę ruchu wygenerować...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 14:22, 01 Kwi 2006    Temat postu:

Błagam, niech LOT nie rezygnuje z krajówek Exclamation To jest jedyny produkt, który jest konkurencyjny. Ja wyeliminowałem PKP z mojego życia, i za te same pieniądze latam samolotem. Rzeczywiście loty bywają odwołane i opóźnione, samoloty-grucholoty-pierdoloty bywają okropne, ale to jest i tak genialne ułatwienie w stosunku do PKP. Nie wiem, czy ja im się opłacam, ale oni mi na pewno Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 14:37, 01 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Błagam, niech LOT nie rezygnuje z krajówek Exclamation To jest jedyny produkt, który jest konkurencyjny. Ja wyeliminowałem PKP z mojego życia, i za te same pieniądze latam samolotem. Rzeczywiście loty bywają odwołane i opóźnione, samoloty-grucholoty-pierdoloty bywają okropne, ale to jest i tak genialne ułatwienie w stosunku do PKP. Nie wiem, czy ja im się opłacam, ale oni mi na pewno Wink


Chyba raczej nie beda odwolywali krajowe. Czytalem dzis chyba w "Lotnictwo" czy jakos tak brzmial tytul ze EuroLot planuje pozyskac w tym roku dwa dodatkowe ATR42-500 (pierwszy ma przyleciec jeszcze w czerwcu). Mam nadzieje tylko ze beda w stanie nadajacym sie do latania. Wie ktos cos wiecej na ten temat?

A wogole to moze moderatorzy/administratorzy zmodyfikowaliby lekko temat aby bardziej obejmowal zakres prowadzonej dyskusji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 6 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin