|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Sob 16:51, 30 Gru 2006 Temat postu: Czyżby początek końca pracy pilota?? |
|
|
Jak w temacie - za ostatnim Flight International :
A major European Commission-funded research project into options for future airspace management is proposing establishment of a single global control environment, based on military-style network-centric concepts within which pilotless passenger and cargo aircraft would predominate.
The concept would see the establishment of a new international air traffic management agency and the global adoption of so-called "4D contracts" to enable improved traffic scheduling and major expansion of capacity.
The concept - Innovative Future Air Transport System, or IFATS - is expected to be fully scoped by June 2007, with proposals now in development for a European prototyping project as part of the European Commission's Framework 7 research and technology programme.
It is now only a question of whether Europe or the USA will be the first to demonstrate the concept in practical terms, says IFATS head Claude Le Tallec, from the French Onera research agency which is co-ordinating the project. "Whether Europe or the USA is the precursor depends on the research projects that are started in the near term," he adds.
The IFATS team presented details of the concept to European regulators, air traffic authorities and aerospace manufacturers at Germany's DLR research agency in Braunschweig on 14 December.
Le Tallec said at the briefing that if adopted, IFATS would lead to a significant widening of airspace access and more streamlined airport operations, with aircraft automatically controlled through all phases of flight, starting and ending at the gate.
"It is a revolutionary system because there is no pilot on the aircraft and no controller. Both are replaced with systems on the ground," he says. However, the architecture would contain provisions for manned general aviation and military aircraft operations.
The system would see the development of a network of four-dimensional "tubes" by the new global air traffic management agency. Those tubes would to some extent replicate conventional air corridors, but with far higher densities. Aircraft would traverse the tubes inside "bubbles", with the parameters defined by the 4D contracts - essentially agreements to remain within specific parameters of space and time at all stages of flight.
Unlike current air traffic control operations, the 4D contract shifts the onus of compliance from the ground to the aircraft itself. In turn the aircraft would be providing compliance reports via constant links with all other aircraft within its operating area, as well as through satellite links with a minimum of three ground stations.
Parallels between the IFATS concept and the US Federal Aviation Administration-developed Next Generation Air Transportation System concept are clear, says Le Tallec, particularly through the use of 4D contracts. However, IFATS sees a fundamental change in the role of pilots and controllers by emphasising adoption of an "extreme" level of automation.
(Niestety - link jest długi i mam problem z jego wklejeniem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 17:33, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Długie linki przerabiamy w tinyurl.com i są krótkie.
Secundo: podnieśc rękę, kto będzie chciał latać samolotem, którego nie prowadzi ludzka istota i wobec którego kontrolę ruchu lotniczego zapewnia maszyna? Ja zdecydowanie nie i raczej nie jestem odosobniony.
Dopóki nie zostanie przełamana ta bariera to takie pomysły pozostaną w formie eksperymentów. Wszystko jest cacy, póki wydarzenia następują zgodnie z algorytmem, gorzej, jak algorytm pewnych wydarzeń nie przewidział.
Pomijam cuda wianki typu podejście z widocznością i reakcje pilota w sytuacjach emergency, takoż z punktu widzenia ATC kontrolę lotniska.
Póki mamy w pracy okna - jesteśmy potrzebni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 17:07, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
nom Atco ladnie to ujales sedno sprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekf
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 53°34'N , 14°49'E
|
Wysłany: Pią 20:03, 05 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Tak. Najpierw zaczęło się na lataniu bezzałogowym małych samolotów a teraz już chcą zastąpić pilotów samolotów pasażerskich.
Jak dobrze sobie przypominam odbyły się już pierwsze próby na Boeingach.
Jeżeli do tego dojdzie to ja już do samolotu nie wsiąde. he he he
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 0:16, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ale nie ma tego złego bo jeśli w powszechnej sprzedaży będą samoloty "samopilotujące" to będzie można sobie taniej sprawić "manualny" samolocik Tylko że pilot człowiek lecąc czułby się jak w FS offline-w radiu gadałyby tylko komputery
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciupeq
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 0:22, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jeszcze się taki nie urodził coby skonstruował tak doskonały komputer, który byłby choć w przybliżeniu jak mózg ślimaka. Więc żadna maszyna w takich rzeczach jak podejmowanie decyzji nie zastąpi człowieka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 0:56, 06 Sty 2007 Temat postu: Re: Czyżby początek końca pracy pilota?? |
|
|
bedrzich napisał: | Next Generation Air Transportation System concept are clear, says Le Tallec, |
Ja akurat pracuje w USA z ludzmi ktorzy sie zajmuja NGATS, sam jestem w to rowniez zaangazowany. NGATS ma dostarczyc nowe rozwiazania w ATC okolo roku 2025 kiedy liczba samolotow nad USA ma sie zwiekszyc 3-krotnie.
Moge wszystkich tu zapewnic ze NGATS nie przewiduje ani weliminowanie kontrolera ani pilota. Co bedzie za 100 lat oczywiscie nie mam pojecia ale wszystko wskazuje ze conajmniej przez najblizsze 20-30 lat posady kontrolerow i pilotow nie sa zagrozone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|