|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 9:56, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Daresus napisał: | godzinie zrobił zwrot 180*, w jakim miejscu wyląduje jeżeli leciał 800km/h a prędkość wiatru wynosiła 8m/s ?" |
Oczywiscie rozumiem ze twoj fizyk wie ze jak sie mowi o szybkosci samolotu to zawsze (przynajmniej wsrod pilotow) rozumie sie wzgledem powietrza - zakladam wiec ze 800 km/h jest szybkosci wzgledem powietrza. W takim razie samolot wyladuje jakies 59 km na wschod od miejsca startu. To raczej prosciutkie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daresus
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 10:01, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że wie i naczej nie byłby fizyk A co do lądowania to blisko ale troszkę mniej 56.6 jeśli bawili byśmy się w dziesiętne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 10:11, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Daresus napisał: | 56.6 jeśli bawili byśmy się w dziesiętne |
Jak chcesz tak dokladnie to raczej 2*28.8 = 57.6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daresus
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 11:18, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Nie no dobrze miałem
Wynik jest różnicą 828.8-772.2=56.6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 21:47, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Daresus napisał: | Nie no dobrze miałem
Wynik jest różnicą 828.8-772.2=56.6 |
Wszystko by sie zgadzalo tylko 772.2 jest tu zla liczba:
828.8 - 771.2 = 57.6
Samolot pod wiatr przeleci 800 - 28.8 = 771.2, a NIE 772.2.
A wice chyba ostatecznie wygralem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daresus
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 10:37, 22 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Hehe no okey okey niech stracę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 4:07, 23 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Jakbym byl tym fizykiem to by zadal podobne ale duzo bardziej ksztalcace (i trudniejsze) zadanie.
Oto one. Powiedzmy ze pilot ma za zadanie poleciec z miejscowosci A do miejscowosci B i zawrocic potem w powrotna droge. Zalozmy ze podczas calego tego lotu wiatr ma stala sile i nie zmienia kierunku. Pytanie dotyczy kierunku i sily wiatru - czy istnieje taki wiatr ktory skrocilby pilotowi droge, innymi slowy czy istnieje taka kombinacja sily i kierunku wiatru ktora by spowodowala ze jego lot z A do B i potem do A zajmie mu mniej czasu niz ten sam lot jakby wogole nie bylo wiatru. (Zakladamy ze pilot ma calkowita wolnosc wyboru trasy i niekoniecznie musi leciec prosta droga.). Udowodnic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piopil
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR/WRO
|
Wysłany: Nie 22:42, 13 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Znalazłem całkiem fajny [link widoczny dla zalogowanych] z wielkością spalania przez niektóre maszyny łącznie z wielkością wydzielanych zanieczyszczeń. Może kogoś zainteresuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vold
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:36, 14 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Odpowiedz do zadania slepowron'a
Jest to mozliwe chociaz tylko teoretycznie. Zakladajac ze samolot porusza sie po rowniku a miasta A i B sa od siebie rowno oddalone tzn lecac z miasta A do miasta B kierujac sie na wschod pokonujemy taka sama odleglosc jak lecac na zachod. Przy zalozeniu ze mamy staly wiatr zachodni pilot lecac z miasta A do miasta B kieruje sie na zachod (z wiatrem). Nastepnie odbywa lot z miasta B do miasta A rowniez na zachod(z wiatrem) a nie na wschod. Wtedy pokona trase szybciej niz zawracajac tzn lecac z miasta B na zachod (pod wiatr ) do miasta A.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 19:21, 14 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
vold napisał: | Odpowiedz do zadania slepowron'a
|
Niestety mi chodzilo o rozwiazanie ogolnego problemu, bez zakladania ze miasta sa jakos specjalnie polozone. A napewno juz bardzo sztuczne sa zalozenia ze miasta sa w odlegolsoc od siebie wynoszacej prawie polowe dlugosci rownika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barni(lotnik)
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 19:57, 14 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
te zadania są całkiem ciekawe zadajcie więcej moze której rozwiąże !! heh a pamiętacie Air Transat A330 leciał bardzo długo bez paliwa az wylądował na Azorach! to był najdłuższy lot ślizgowy w historii i to dzięki sile wiatru tez doleciał na Azory!
pzdr!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vold
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:11, 14 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Patrzac na to zadanie realistycznie odpowiedz nasuwa sie sama
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 23:19, 14 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
vold napisał: | Patrzac na to zadanie realistycznie odpowiedz nasuwa sie sama |
Jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vold
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 8:32, 15 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Nie mozliwe sa takie warunki nawet gdyby trasa byla zblizona do zalozonej przezemnie. Np. Moskwa-San Francisco. Gdyz taka podroz trwala by conajmniej 10h. A jak wiadomo pogoda zmienia się z kazda godzina. Nalezy jeszcze dodac ze samolot przemieszcza sie przelatujac przez rozne masy powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 8:45, 15 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
vold napisał: | Nie mozliwe sa takie warunki nawet gdyby trasa byla zblizona do zalozonej przezemnie. Np. Moskwa-San Francisco. Gdyz taka podroz trwala by conajmniej 10h. |
Jak masz problemy - wez trase krotsza, powiedzmy 2-godzinna. Mnie nie obchodzi co jest mozliwe - problem jest jasno sprecyzowany i ma konkretne zalozenia i wbrew pozorom nie odbiega bardzo od praktyki lotow na roznych wysokosciach - przy lotach dalekich jetsream jest dominujacym wiatrem i malo zmienia kierunek. Przy powyzszych zalozeniach jak najbardziej nadaje sie do scislego matematycznego potraktowania. Nie zmuszam nikogo do rozwiazywania tego - podalem jako ciekawostke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|