|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 17:58, 08 Lut 2006 Temat postu: Daty 787: wiadomo juz cos szczegolowo? |
|
|
Wiadomo, ze pierwszy lot 787 ma byc w 2007 roku, a pierwsza dostawa w 2008. Ale czy wiadomo juz cos o konkretnych datach (dziennych)? Bo po pierwsze mozna sobie pomarzyc o wybraniu sie do Seattle, ale bardziej realnie patrzac, ciekawe, czy 787 zdąży byc juz zaprezentowany na Salonie Le Bourget 2007. A jesli tak, to czy nie znow "tylko" na statyce... Ciekawe tez, czy bedzie na ILA 2008 i na Farnborough 2008. Chociaz wtedy to juz pewnie mozna poczekac pare miesiecy, bo pierwszy egzemplarz dla LOT-u ma przyleciec pod koniec 2008 (tez ciekawe, kiedy konkretnie; i czy wreszcie zrobią na Okeciu salut wodny!).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Śro 18:04, 08 Lut 2006 Temat postu: Re: Daty 787: wiadomo juz cos szczegolowo? |
|
|
Czterosilnik napisał: | i czy wreszcie zrobią na Okeciu salut wodny!). |
A najlepiej ten salut wyjdzie jak będzie co pod koniec roku jest realne -20 st.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 18:16, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Le Bourget 2007: jesli pierwszy lot bedzie przed tym salonem, mozesz na to liczyc.
Farnborough 2008: na 100% bedzie - moze nawet w dwoch wariantach: -3 i -8.
ZTCW LOT ma dostac swoj pierwszy egzemplarz w pazdzierniku 2008.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 14:33, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
A czy LOT przewiduje mozliwosc zakupu biletu konkretnie na pierwszy lot B787? Pewnie sporo pismakow ale tez i spotterow by sie na cos takiego skusilo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Śro 15:32, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Gdyby spece w LO zwietrzyli w tym kasiorke, to napewno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Śro 15:58, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawe ile bylibyśmy na minusie po takim locie pewnie po uszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Śro 16:08, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Może nie tak dużo Jakby dali lot pokazowy EPWA-EPGD Może nie tak drogo by było Bo napewno to by była atrakcja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 16:40, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ja moge leciec i na pare dni do USA bo wize mam, byle bylby to pierwszy lot nowym B787 i abym mial pewnosc ze to bedzie B787 a nie B767
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Śro 18:14, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zaloze sie z kazdym, ze LO nie polata 787 w 2008 roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 21:51, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Polata... maja dostawe pierwszego wyznaczona na pazdziernik 2008... drugi w listopadzie, trzeci w grudniu... pewnie na "zwykle" linie wejda po jakichs 2 - 3 tygodniach od otrzymania, zeby przeszkolic zalogi i obsluge naziemna... swoja droga ciekawi mnie, czy nasi "spece" "lopatologicznie" sprawdza odpornosc kompozytow na zderzenia ze schodkami, wozami cateringowymi itp...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 23:19, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | sprawdza odpornosc kompozytow na zderzenia ze schodkami, wozami cateringowymi itp... |
czy takie spawdzanie nie do Boeinga nalezy? I o ile wiem juz to 10 razy sprawdzili, to byl jeden z glownych atutow jak ten samolot byl reklamowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Czw 0:48, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
czy takie spawdzanie nie do Boeinga nalezy? I o ile wiem juz to 10 razy sprawdzili, to byl jeden z glownych atutow jak ten samolot byl reklamowany. |
Kolega chyba nie zna powiedzenia "Polak potrafi"
A na serio: prawda jest taka, ze odpornosci kadluba 787 jeszcze nikt nie zbadal. Badano odpornosc materialow, z ktorych kadlub bedzie zbudowany. Laboratorium to jedno, a zycie to drugie. Prawda jest taka, ze na 100% o efektywnosci konstrukcji bedzie wiadomo dopiero, jak 787 bedzie uzywany w normalnej eksploatacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 1:07, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Nic nie wiem o laboratorium ale wiem ze inzynierowie z ANA (pierwsza linia ktora zamowila 787) dostali mloty kowalskie (to nie zart) i probki kadluba i powiedziano im ze maja walic ile tylko sil maja w te kawalki. Nikt nie potrafil sladu zadnego zostawic. Naprawy kadlubow aluminiowych wskutek zderzen z samochodami, schodkami kosztuja linie lotnicze miliony rocznie. Raczej nikt juz nie watpi ze 787 bedzie pod tym wzgledem inny. Jedynych sceptykow co znajdziesz to tacy ktorzy twierdza ze co prawda na 787 nie zobaczysz zewnetrznych sladow jak wgniecenia, ubytki lub dziury ale zmiany moga byc pod powierzchnia, niewidoczne i dlatego niebezpieczne. Boeing ma na to tez odpowiedz ale juz dokladnie nie pamietam jaka. W literaturze fachowej temat kompozytow w lotnictwie juz jest dawno walkowany i wbrew temu co niektorzy mysla ze to cos kompletnie nowego, niezbadanego, Boeing uwaza to za "old hat" (tak sie wyrazil ich glowny inzynier od tego). Calkowicie kompozytowy Beechcraft Starship juz lata od ilu .. 20 lat ?
Oczywiscie LOT tez moze sie zabawic w takie testy, Polak jak najbardziej potrafi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:34, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Calkowicie kompozytowy Beechcraft Starship juz lata od ilu .. 20 lat ? |
no, ale nie napisałeś w ilu egzemplarzach
tak czy owak, na pewno będzie to testowane. i młotami, i schodkami, i paletami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Czw 16:40, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Nic nie wiem o laboratorium ale wiem ze inzynierowie z ANA (pierwsza linia ktora zamowila 787) dostali mloty kowalskie (to nie zart) i probki kadluba i powiedziano im ze maja walic ile tylko sil maja w te kawalki. Nikt nie potrafil sladu zadnego zostawic. Naprawy kadlubow aluminiowych wskutek zderzen z samochodami, schodkami kosztuja linie lotnicze miliony rocznie. Raczej nikt juz nie watpi ze 787 bedzie pod tym wzgledem inny. Jedynych sceptykow co znajdziesz to tacy ktorzy twierdza ze co prawda na 787 nie zobaczysz zewnetrznych sladow jak wgniecenia, ubytki lub dziury ale zmiany moga byc pod powierzchnia, niewidoczne i dlatego niebezpieczne. Boeing ma na to tez odpowiedz ale juz dokladnie nie pamietam jaka. |
Inzynierowie z Qantas tez robili te "proby". Prawda jest taka, ze walenie mlotkiem w kawalek kompozytu o wymiarach 1x1 mozna porownac np. do intensywnego opadu gradu, ale nijak to sie ma do przywalenia z calym impetem w kadlub samochodem cateringowym. Prosty przyklad: samochody marki Saturn z plastikowa karoseria (material bardzo podobny do tego, ktory Boeing bedzie uzywal do poszycia 787 - CFRP). Saturn swego czasu reklamowal go jako samochod odporny na wszelkie wgniecenia itp, a mimo wszystko ile ich jest z zadrapaniami po nie wiadomo ilu "spotkaniach" z pelnymi wozkami na zakupy... Pozyjemy, zobaczymy... a co do odpowiedzi Boeinga, sorry ale ja osobiscie nigdy nie slucham pracownikow dzialu sprzedazy, zwlaszcza jesli nazywaja sie Baseler albo Leahy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|