Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dauair - to juz koniec.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 9:28, 17 Sie 2006    Temat postu: Dauair - to juz koniec.

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:



dauair stellt Flugbetrieb endgültig ein

Lübeck/Dortmund, 16. August 2006



dauair hat am 16.08.2006 Antrag auf Eröffnung des Insolvenzverfahrens beim Amtsgericht Lübeck eingereicht und daraufhin mit sofortiger Wirkung den Flugbetrieb eingestellt.

Vorangegangen war ein vorläufiger Entzug der Flugbetriebslizenz durch das Luftfahrtbundesamt (LBA), Braunschweig am Mittwoch, 09. August 2006 aufgrund unterschiedlicher Auffassungen über gesetzliche Voraussetzungen in Bezug auf die Liquiditätssituation. Das Verwaltungsgericht Braunschweig hat in einem Eilverfahren die Verfügung des LBA von der Vollziehung ausgesetzt und damit der Auffassung von dauair Recht gegeben. Die Finanzlage hat in keiner Weise den sicheren und reibungslosen Flugbetrieb der dauair beeinträchtigt, womit die Voraussetzungen zur Aufnahme des Flugbetriebs wieder gegeben waren. dauair hatte den Flugbetrieb bereits am 10. August 2006 wieder aufgenommen.

Die Berichte in den Medien haben jedoch umgehend bei Kunden und Lieferanten zu starker Verunsicherung geführt und die Buchungen einbrechen lassen. Die junge Regionalairline mit derzeit 63 Mitarbeitern hat den in der Öffentlichkeit entstandenen Imageschaden nicht mehr auffangen können. Auch Gespräche mit potenziellen Neu-Investoren sind aufgrund dieser Situation ins Stocken geraten bzw. abgebrochen worden.

In Konsequenz hat die dauair am 16.08.2006 beim Amtsgericht Lübeck den Antrag auf Eröffnung des Insolvenzverfahrens gestellt und den Flugbetrieb mit heutigem Tage eingestellt. Die dauair Flüge ab Dortmund, Paderborn/Lippstadt, Posen, Berlin, Zürich, Stuttgart, Rostock/Laage, München und Köln entfallen. Fluggäste von Charterflügen (Sarmellek und Usedom) wenden sich bitte an ihren Reiseveranstalter.

Fluggäste mit gebuchten Flügen müssen auf eigene Kosten eine Ersatzbeförderung finanzieren. Die Zusatzkosten sind mit Belegen bei folgender Adresse einzureichen:



dauair AG

Seelandstraße 1a / Gebäude 5

23569 Lübeck


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Czw 9:37, 17 Sie 2006    Temat postu:

Marzenie pana Dau przeminelo z wiatrem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 10:47, 17 Sie 2006    Temat postu:

szkoda...

2005 - 4387 pax
2006 - 5312 pax


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 11:16, 17 Sie 2006    Temat postu:

Szkoda ze tej linii nie będzie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 11:19, 17 Sie 2006    Temat postu:

Troche tych paxow bylo, wszyscy teraz sa skazani na lufe, moze wieksze maszyny zaczna latac (chocby DH8-400 rano i Avro okolo 16:00).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 12:40, 17 Sie 2006    Temat postu:

Moim zdaniem to dobrze. Wreszcie zarzad Lawicy nie bedzie mogl sie zaslaniac piekna mapka z masa polaczen do Zurychu, Dortmundu, Stutgartu, Berlina itd. To byla fikcja.

5 tys pax w rok? Jedno polaczenie Ryana daje 9-10 tys na miesiac!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Czw 13:57, 17 Sie 2006    Temat postu:

Dla Poznania to prawdziwy szok i kleska, bo teraz to juz w ogole wypada gorzej niz Babimost. Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 14:08, 17 Sie 2006    Temat postu:

Moze nie jak Babimos, ale w momencie jak Lufa wejdzie do Lodzi, a niedlugo wejdzie, bedzie z Łodzia na rowni czujac za sobą oddech Rzeszowa, Bydgoszczy i Szczecina.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Czw 14:29, 17 Sie 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Moze nie jak Babimos, ale w momencie jak Lufa wejdzie do Lodzi, a niedlugo wejdzie, bedzie z Łodzia na rowni czujac za sobą oddech Rzeszowa, Bydgoszczy i Szczecina.


Prawda, prawda. Z Babimmostem oczywiscie przesadzilem, ale wcale sie nie zdziwie, jak bedzie to niedlugo prawda...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:43, 17 Sie 2006    Temat postu:

stenus napisał:
Dla Poznania to prawdziwy szok i kleska, bo teraz to juz w ogole wypada gorzej niz Babimost. Twisted Evil


dla wygladu rozkladu lotow z poznania to faktycznie szok. ale wiecej zszokowanych podmiotow raczej bym sie nie doszukiwal (moze oprocz paru entuzjastow i milosnikow lawicy, wylaczajac z premedytacja z tego grona zarzad)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 18:18, 17 Sie 2006    Temat postu:

Nie ma co rozpaczac za smiesznie mala niemiecka linia.
To ze latalo kilkanascie osob dziennie to smiech na sali.
POZ wiecej odprawia wiecej pasazerow dziennie GA niz takiej firmy.
Lawica powinna sie wziasc do pracy z LCC i stworzyc im odpowiednie zachety (warunki juz ma)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:21, 17 Sie 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
stenus napisał:
Dla Poznania to prawdziwy szok i kleska, bo teraz to juz w ogole wypada gorzej niz Babimost. Twisted Evil


dla wygladu rozkladu lotow z poznania to faktycznie szok. ale wiecej zszokowanych podmiotow raczej bym sie nie doszukiwal (moze oprocz paru entuzjastow i milosnikow lawicy, wylaczajac z premedytacja z tego grona zarzad)



Zapominasz, że brak tych połączeń odczuje jeszcze około 25-30 chcących przylecieć do POZ i kolejnych 25-30 chcących z niego odlecieć pasażerów. Codziennie
A tym co mają klapki na oczach przypominam, że tych 40-50pax dziennie to nie powietrze!

tak tak Ryan tyle przewozi w luku bagażowym Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:32, 17 Sie 2006    Temat postu:

Airliner napisał:

To ze latalo kilkanascie osob dziennie to smiech na sali.



A przepraszam, jak mieli wozić 32dwu i 19sto osobowymi samolotami po 170 osób jak Ryan?
Czy to takie złe, że linia nastawiła się na biznes? I to drogi biznes!
Skoro byli pasażerowi skłonni zapłacić tej małej linii 2tyś zł w jedna stronę to co w tym złego?

Cytat:

POZ więcej odprawia wiecej pasazerow dziennie GA niz takiej firmy.



Nie prawda! GA potrafi czasem przylecieć tylko Cessna 152 z Żernik i to tyle. Szczególnie teraz w sierpniu.


Cytat:
Lawica powinna sie wziasc do pracy z LCC i stworzyc im odpowiednie zachety (warunki juz ma)



Przykro stwierdzić ale i warunków nie ma Sad
Bo chyba nikt nie wierzy, że ten terminal ma przepustowość 1,5 miliona Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 19:01, 17 Sie 2006    Temat postu:

Witek napisał:
Airliner napisał:

To ze latalo kilkanascie osob dziennie to smiech na sali.



A przepraszam, jak mieli wozić 32dwu i 19sto osobowymi samolotami po 170 osób jak Ryan?
Czy to takie złe, że linia nastawiła się na biznes? I to drogi biznes!
Skoro byli pasażerowi skłonni zapłacić tej małej linii 2tyś zł w jedna stronę to co w tym złego?

Cytat:

POZ więcej odprawia wiecej pasazerow dziennie GA niz takiej firmy.



Nie prawda! GA potrafi czasem przylecieć tylko Cessna 152 z Żernik i to tyle. Szczególnie teraz w sierpniu.


Cytat:
Lawica powinna sie wziasc do pracy z LCC i stworzyc im odpowiednie zachety (warunki juz ma)



Przykro stwierdzić ale i warunków nie ma Sad
Bo chyba nikt nie wierzy, że ten terminal ma przepustowość 1,5 miliona Laughing


1) oczywiscie ze linia nie mogla przewozic wiecej pasazerow niz pozwala pojemnosc maszyn.
To bardzo dobrze ze byli tacy pasazerowie sklonni zaplacic duzo za bilety aczkolwiek w europie tego typu linie to w dobie LCC maja ogrome problemy a te ktore sobie radza wykonuja loty dla tradycyjnych linii typu BA,LH,AF...

2) z tego co pamietam lotnisko w POZ chwalilo sie ze przylatuje do Was najwiecej GA. Widocznie teraz sie zmienilo Sad

3)ale i tak jej mozliwosci sa wykozystane w 50%


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 9:57, 21 Sie 2006    Temat postu:

Poniewaz temat zboczyl z głównego wątku pozwoliłem sobie go podzielić i cześć dotycząca rozwoju(albo jego braku) na EPPO przeniosłem do :
http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=3743


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin