|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:10, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Cani napisał: | Sam kiedyś leciałem (1998 r.) Delta na trasie WAW-JFK-WAW, ale niestety nie mam najlepszego zdania o Delcie, wierzę, że wiele się zmieniło. |
Oo to Delta latała już z Polski do USA?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vein
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:34, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Tu masz dowód:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 21:34, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: | Cani napisał: | Sam kiedyś leciałem (1998 r.) Delta na trasie WAW-JFK-WAW, ale niestety nie mam najlepszego zdania o Delcie, wierzę, że wiele się zmieniło. |
Oo to Delta latała już z Polski do USA? |
Pozostalosc po PAN AM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RES
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZE
|
Wysłany: Sob 10:21, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
no to teraz już rozumiem to nagłe zainteresowanie trasa RZE-NYC by LOT, widocznie faktycznie jest coś na rzeczy i LOT chce przynajmniej tą liczna grupę paxów z pd-wsch Polski zatrzymać dla siebie. Pożyjemy zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 10:32, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
RES napisał: | no to teraz już rozumiem to nagłe zainteresowanie trasa RZE-NYC by LOT, widocznie faktycznie jest coś na rzeczy i LOT chce przynajmniej tą liczna grupę paxów z pd-wsch Polski zatrzymać dla siebie. Pożyjemy zobaczymy. |
masz racje, LOT czuje pismo nosem ze bedzie coraz trudniej o pasazerow na trasach atlantyckich i nawet nowe fotele moga nie pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RES
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZE
|
Wysłany: Sob 10:41, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
no teraz mi sie to jakoś ułożyło w sensowną całość haha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emelyn
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:24, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Czy Delta przyleci do Warszawy?
2006-10-07 00:00/Marcin Jędrzejczak
Amerykańskie linie lotnicze Delta Air Lines otworzą latem 2007 roku połączenie z Nowego Jorku (lotnisko JFK) do Warszawy, dowiaduje się nieoficjalnie portal Pasazer.com. Spekuluje się, że już w przyszłym tygodniu przewoźnik ogłosi komunikat prasowy w tej sprawie, jednocześnie dodając kolejne połączenie do Warszawy, tym razem z Atlanty, swojego głównego hubu.
Temperaturę podgrzewa fakt, że w maju br. Delta Air Lines poszukiwały pracowników personelu pokładowego mówiącego po polsku, zatrudniając w końcu 20 osób.
Zagraniczne źródła informują, że Delta zamierza radykalnie poszerzyć swoją siatkę połączeń w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Obok projektowanych rejsów do Warszawy, mają pojawić się także połączenia z Atlanty do Pragi, Wiednia, Dubaju i Seulu, a także z Nowego Jorku JFK do Bukaresztu.
Europejskie rejsy mają odbywać się na maszynach typu Boeing 767-300. Jak często? Dowiemy się tego zapewne już za tydzień, jeśli doniesienia okażą sie prawdziwe.
Jeśli przewoźnik rozpocznie operacje do Polski, będzie to drugie wejście Delty na polski rynek. W latach 90-tych linia oferowała rejsy do Warszawy, po ich przejęciu od innego amerykańskiego potentata PanAmerican World Airways (PanAm), który zbankrutował w 1991 roku pod wpływem zbyt dużych roszczeń krewnych ofiar katastrofy w szkockim Lockerbie.
Delta Air Lines założone zostały w 1929 roku w stanie Luizjana. Nazwa Delta pochodzi od ujścia rzeki Mississippi. Obecnie siedziba główna spółki znajduje się w Atlancie w stanie Georgia. Posiadając 894 samoloty (w tym 428 w ramach podległych przewoźników regionalnych), linie obsługują trasy ze Stanów Zjednoczonych do Europy, Azji, na Bliski Wschód, Ameryki Łacińskiej i Kanady ze swoich. Linia posiada również szeroką ofertę połączeń wewnętrznych w USA ze swoich hubów w Atlancie, Cincinnati, Nowym Jorku (JFK) i Salt Lake City. Łącznie oferuje 287 kierunków w 47 krajach. Należy do sojuszu lotniczego Sky Team.
Delta to jeden z największych przewoźników lotniczych na świecie (2. miejsce w liczbie przewożonych pasażerów). W 2003 roku linie z przychodem ze sprzedaży w wysokości 15 mld USD osiągnęły 3 mld USD straty netto, zaś od 2001 r. linia poniosła łączne straty wynosząca prawie 10 mld USD.
W 2004 roku przewoźnik ogłosił upadłość, jako główny powód podając rosnące ceny paliw i dużą konkurencję tanich linii lotniczych, uzyskał jednak sądową ochronę przed wierzycielami (tzw. Chapter 11) pod warunkiem przeprowadzenia restrukturyzacji.
Delta Air Lines zamierzają zatem zlikwidować do końca 2007 roku do 9 tys. miejsc pracy, tj. 13% załogi liczącej jeszcze w 2004 roku 68 tys. osób. Prezes linii ogłosił też inne posunięcia, zwłaszcza obniżkę siatki płac, mające zapewnić dodatkowe oszczędności 3 mld dolarów.
Z usług Delty korzysta dziennie ok. 340 tys. osób, a przewoźnik obsługuje niemal 1,9 tys. rejsów dziennie. Stawia go to w czołówce największych przewoźników amerykańskich (obecnie 3. miejsce wśród linii z tzw. Big Six) oraz światowych.
Zgodnie z założeniami zarządu, Delta Air Lines chcą być największym na świecie przewoźnikiem na liniach transatlantyckich. Pomimo problemów finansowych, w 2006 roku przewoźnik uruchomił 11 nowych połączeń z USA do Europy i na Środkowy Wschód, m.in. z Nowego Jorku do Budapesztu, Dublina i Kijowa, a także z Atlanty do Edynburga, Aten, Wenecji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Sob 12:08, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Z JFK-LED jak na razie nici... A skąd tą Atlantę wytrzasneli? Ale byłoby super...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emelyn
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:14, 11 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Na razie na 100% jest ATL-PRG:
Cytat: | Service starts 4x weekly on May 2:
DL 62 ATL-PRG Daily except Tue Thu Sun
DL 63 PRG-ATL Daily except Mon Wed Fri
From June 1 on, it increases to 5x weekly:
DL 62 goes daily except Thu Sat
DL 63 goes daily except Fri Sun |
A co z Warszawa? Czyzby miala znowu zostac w tyle? Bo na razie nie widac ani JFK ani ATL w systemie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Śro 20:29, 11 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
emelyn napisał: | Na razie na 100% jest ATL-PRG:
Cytat: | Service starts 4x weekly on May 2:
DL 62 ATL-PRG Daily except Tue Thu Sun
DL 63 PRG-ATL Daily except Mon Wed Fri
From June 1 on, it increases to 5x weekly:
DL 62 goes daily except Thu Sat
DL 63 goes daily except Fri Sun |
A co z Warszawa? Czyzby miala znowu zostac w tyle? Bo na razie nie widac ani JFK ani ATL w systemie... |
Aż 5 razy? O Boże... Nie za dobrze im się powodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 0:13, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Na jutro przewidziany jest event DL na lotnisku ATL. Mają ogłosić 6 nowych destynacji.
Wedle wszelkich źródeł, ogłoszą z ATL: PRG, ICN, DXB i VIE, a z JFK: WAW i OTP. Ale musimy poczekać do jutra, do około 19-20cet, gdyż event zaczyna się około 11 czasu pacific.
Notka DL:
ATLANTA, Oct. 11, 2006 – Delta Air Lines will build upon its successful international expansion in 2006 by adding six new international destinations to its 2007 lineup. Delta COO Jim Whitehurst and Airport General Manager Ben DeCosta will celebrate the new international routes and their positive impact on metro-Atlanta with an event at 11 a.m. Thursday, Oct. 12 at Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emelyn
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 6:00, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba jednak nici z Warszawy (na razie wiadomosc nieoficjalna z airliners.net, jednak nie nalezy miec juz zludzen):
Cytat: | There has been much speculation on this board about where Delta Air Lines will be expanding next summer. Tomorrow they will announce service to six new destinations. They have already updated their schedules to reflect the new routes. They are JFK-PSA (Pisa), JFK-OTP (Bucharest), ATL-ICN (Seoul), ATL-DXB (Dubai), ATL-VIE and ATL-PRG.
Delta will be providing the only transatlantic service out of Pisa and Bucharest. Delta will be the only US carrier to Dubai, Vienna, and Prague.
Schedules are as follows:
DL 136
JFK: 8:15 PM
PSA: 11:00 AM +1
- Operates Tues, Thurs, Fri, Sun
DL 137
PSA: 1:35 PM
JFK: 5:05 PM
- Operates Mon, Wed, Fri, Sat
DL 134
JFK: 7:05 PM
OTP: 12:05 PM +1
- Operates Mod, Tue, Wed, Sat
DL 135
OTP: 1:55 PM
JFK: 5:30 PM
- Operates Tue, Wed, Thu, Sun
DL 91
ATL: 11:40 AM
ICN: 3:25 PM +1
- Operates Mon, Tue, Fri, Sat
DL 92
ICN: 5:40 PM
ATL: 6:25 PM
- Operates Tue, Wed, Sat, Sun
DL 8
ATL: 10:40 PM
DXB: 8:35 PM +1
- Operates Daily except Mon & Fri
DL 7
DXB: 10:45 PM
ATL: 5:45 AM +1
- Operates Daily except Tue & Sat
DL 40
ATL: 6:25 PM
VIE: 10:10 AM +1
- Operates Daily except Tue & Sun
DL 41
VIE: 12:10 PM
ATL: 5:20 PM
- Operates Daily except Mon & Wed
DL 62
ATL: 7:00 PM
PRG: 10:25 AM +1
- Operates Daily except Thu & Sat
DL 63
PRG: 12:25 PM
ATL: 7:05 PM
- Operates Daily except Fri & Sun |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 7:08, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jak smiesznie wygląda ten link [link widoczny dla zalogowanych] pod tymi łzami... Dołączam się jednakowoż do tych łez... Ale trzeba patrzeć pozytywnie: nie ma to jak nasz LOT! Poza tym, z powyżej wymienionych potencjalnych nowych połączeń, na wszystkich Delta byłaby jedyna, za wyjątkiem Warszawy, gdzie w sezonie aż 16 razy tygodniowo operuje już prężnie działająca konkurencja... No na samo JFK 10...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 12:04, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Powoli WAW stacza sie do roli portu regionalnego. PPPLowy zascianek z dominacja nieudolnego panstwowego przewoznika sztucznie utrzymywanego przy zyciu. Wspolczuje Warszawiakom.
Patrzac na to co mielismy kilka lat temu to role sie odwracaja. Kiedys cala Polska latala przez Warsazwe, moedlugo Warszawiacy beda dojezdzac na inne lotniska zeby sensownie gdzies poleciec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:23, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
No i już wszystko wiadomo:
ATLANTA, Oct. 12, 2006 – Delta Air Lines – the world’s fastest growing international airline – is building on the success of the largest international expansion in its history with new nonstop service to some of the fastest growing economies in the world. During 2007, Delta will continue to diversify its global network with added service to high-demand destinations across Asia, the Middle East, Europe and Latin America.
Delta’s new and expanded nonstop routes from the world’s largest hub at Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport will begin as follows:
Atlanta-Prague, Czech Republic (effective May 2, 2007)*;
Atlanta-Vienna, Austria (effective May 21, 2007)*;
Atlanta-Dubai, United Arab Emirates (effective May 31, 2007)*;
Atlanta-Seoul-Incheon, South Korea (effective June 4, 2007)*; and
Atlanta-Sao Paulo, Brazil (expanded to twice daily, effective June 15-Aug. 15, 2007)*;
Additionally, Delta will build on its leadership position at New York’s John F. Kennedy International Airport with expanded service to four global cities:
New York-JFK-London-Gatwick, England (expanded to twice daily, effective April 1, 2007);
New York-JFK-Pisa/Florence, Italy (effective May 31, 2007)*;
New York-JFK-Shannon, Ireland (nonstop service replacing existing one-stop flights via Dublin, effective June 2, 2007)*; and
New York-JFK-Bucharest, Romania (effective June 5, 2007)*.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|