|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:41, 20 Lut 2006 Temat postu: Dla milosnikow doplat |
|
|
Drogie loty z Babimostu
Kalina Celińska, Artur Łukasiewicz 16-02-2006 , ostatnia aktualizacja 17-02-2006 12:39
Każdy dzień rejsowych lotów z Babimostu kosztuje nas 4,5-6 tys. zł. Średnio w samolocie siedzi pięciu pasażerów. Najczęściej jeden z nich jest urzędnikiem. - Sam leciałem tylko dwa razy - zastrzega wicemarszałek Edward Fedko
Grudzień i styczeń to zawsze najgorsze miesiące dla portów lotniczych. Wygląda to tak, że już od połowy grudnia na lotniskach nic się dzieje. Ludzie myślą o świętach. Poza tym zimowe podróże są ryzykowne. Nie ma gwarancji, że pogoda dopisze i samolot w ogóle wystartuje - wyjaśnia Ryszard Dobrowolski, dyrektor lotniska w Babimoście. W ciągu dwóch zimowych miesięcy 17 razy odwoływał loty.
Rejsy do stolicy ruszyły w końcu listopada ub. r. Tylko trzy dni lotów kosztowały podatników ponad 17 tys. zł. W grudniu odbyły się 82 loty. Wydaliśmy na nie 128 tys zł. Z tego 50 tys. zł dołożył zielonogórski magistrat.
Od początku uruchomienia połączeń z Babimostu do Warszawy odbyło się już 170 lotów. W grudniu i styczniu z usług babimojskiego lotniska skorzystało 843 pasażerów. Do dyspozycji urzędników było 850 biletów. Wykorzystali jedynie 121. W każdym samolocie jest dla nich zarezerwowanych pięć miejsc z 19.
Ile zapłacimy w tym roku za loty do Warszawy? Zielona Góra i sejmik lubuski zarezerwowały w swoich budżetach ponad 1,5 mln zł na utrzymanie połączenia. Zielonogórski magistrat - 450 tys. zł, a marszałek - 1,15 mln zł. Oficjalnie pieniądze płyną na promocję pasażerskiego połączenia lotniczego na trasie Zielona Góra-Warszawa-Zielona Góra". W istocie są to dopłaty do biletów lotniczych.
Na tym wydatki się nie kończą. Aby lotnisko przetrwało potrzebne są kolejne inwestycje. Na razie Urząd Lotnictwa Cywilnego warunkowo zezwolił na uruchomienie połączeń. Lotnisko nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Brakuje m.in. ogrodzenia. Aby przyciągnąć tanich przewoźników potrzeba też zamontować system nawigacyjny ILS. - To olbrzymi wydatek. Tyle że region nie może zainwestować w lotnisko, ponieważ nie jest jego właścicielem - mówi wicemarszałek Edward Fedko.
Marszałek lubuski miał odkupić od Agencji Mienia Wojskowego 385 ha ziemi, w tym pas startowy, drogi kołowania, hangary i obrzeża. Proponował 2 mln zł (5 proc. wartości). Na początku roku miała powstać spółka publiczna. W jej skład weszłyby samorząd województwa, Zielona Góra i powiat ziemski, gmina Babimost oraz Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze. To ona finansowałaby następne inwestycje.
Tyle, że Agencja się wycofała. Teraz skłonna jest oddać lotnisko w wieloletnią dzierżawę. To rozwiązanie marszałek odrzuca. Druga propozycja wojska to przekazanie lotniska w tzw. wieczyste użytkowanie (na 99 lat - przyp. red). Tyle że oznacza to, że region musiałby wydać co najmniej 6 mln zł. W budżecie województwa przewidziano natomiast trzy razy mniej. Negocjację wciąż trwają. W rozmowy zaangażowali się parlamentarzyści. - Opłaca się inwestować w lotnisko. Bez niego województwo nie będzie się rozwijać - mówi Fedko.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 0:33, 21 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Doprawdy można wpaść w depresję. Jeśli naprawdę pieniądze parzą w dłonie i ma się potrzebę płacenia, dobrze się trzeba zastanowić komu i za co (już lepiej ściągać turystów a nie wysyłać urzędników).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|