|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 16:54, 18 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
BartekR napisał: |
A swoją drogą to odwołanie "nie z winy Ryanaira" jest powiedzmy dość kontrowersyjne. Skoro Ryanair nie miał formalnych możliwości realizacji takich lotów, a jedynie liczył, że takie możliwości powstaną, to jest to czysta spekulacja, świadomie podjęta przez menedżment RYA. |
Nie jest to prawda. Ogloszono, ze osiagnieto porozumienie w zakresie open sky. Linie zaplanowaly loty (nie tylko Ryan tkaze no Easyjet) po czym to odwolano. Obowiazywac zacznie umowa dwustronna pomiedzy UK a Marokiem dlatego resjy z UK nie sa odwolane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jks
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DUB
|
Wysłany: Pon 18:02, 18 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Przypominam, ze nikt nie dodaje wiekszych oplat od Centralwings. 198 zlotych stala oplata pasazera w dwie strony, do tego oplata manipulacyjna i ukryta oplata paliwowa. |
Rozumiem, że w tym porównaniu wziąłeś też pod uwagę opłatę za bagaż (9euro za bilet w dwe strony, płacąc przy zakupie biletu), którego można mieć maksymalnie 15kg. Dolicz 2x5x8euro = 80euro czyli zapłacisz 89euro dodatkowo za przewóz 20kg bagażu (w dwie strony). Tyle w Centralwings masz w podstawowej cenie biletu ("za darmo").
Nie interesują mnie porównania z wywiadów MO'L, interesuje mnie ile płacę za podróż. Z własnego doświadczenia zwykle mam bagaż 19.5-23kg czyli takie opłaty muszę porównywać.
PS. Opłaty za DUB-KRK-DUB (pierwszy lepszy który sprawdziłem) są bardzo bliskie tej stałej opłacie Centralwings.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekR
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:39, 18 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Do każdej tezy można dobrać odpowiedni przykład. :)
Ja tanimi liniami latam zazwyczaj na 3-4-dniowe weekendy po Europie i wtedy zazwyczaj wszystko, co potrzebuję, mieści mi się w bagażu podręcznym - i nie potrzebuję żadnego odprawianego. Raz w roku zdarza się na weekend majowy na 9 dni wylecieć i wtedy jest ten odprawiany, ale 23 kg to lekka przesada. Na dłuższe wakacje latam zwykle poza Europę więc już normalnymi przewoźnikami. Ostatnio leciałem na cały miesiąc na podróż po Kambodży i Wietnamie i plecak odprawiany przy wylocie ważył raptem 9 kg (z czego sam plecak waży ze 2-3 kg), a plecak mojego kolegi 8 kg - w Twoim limicie 23 kg spokojnie zmieściłby się bagaż dwóch, a może nawet trzech takich osób jak my. :)
Jak widać, każdy ma inne potrzeby. Ja za lot Ryanem do Londynu zapłacę 160 zł opłat (plus 8 zł za bilety = 170 zł), bo polecę na trzy dni tylko z podręcznym, a Ty zapłacisz 500 zł wliczając nadbagaż... Jedyny wniosek z tego jest taki, że oferta Ryanaira jest nieodpowiednia dla Ciebie, a nie, że jest ogólnie kiepska.
Potrzeby są różne i żadnym przykładem (ani Twoim ani moim) nie można dowodzić uniwersalnej atrakcyjności oferty danego przewoźnika. Ot i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Wto 10:14, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
BartekR napisał: | Do każdej tezy można dobrać odpowiedni przykład.
Ja tanimi liniami latam zazwyczaj na 3-4-dniowe weekendy po Europie i wtedy zazwyczaj wszystko, co potrzebuję, mieści mi się w bagażu podręcznym - i nie potrzebuję żadnego odprawianego. Raz w roku zdarza się na weekend majowy na 9 dni wylecieć i wtedy jest ten odprawiany, ale 23 kg to lekka przesada. Na dłuższe wakacje latam zwykle poza Europę więc już normalnymi przewoźnikami. Ostatnio leciałem na cały miesiąc na podróż po Kambodży i Wietnamie i plecak odprawiany przy wylocie ważył raptem 9 kg (z czego sam plecak waży ze 2-3 kg), a plecak mojego kolegi 8 kg - w Twoim limicie 23 kg spokojnie zmieściłby się bagaż dwóch, a może nawet trzech takich osób jak my.
Jak widać, każdy ma inne potrzeby. Ja za lot Ryanem do Londynu zapłacę 160 zł opłat (plus 8 zł za bilety = 170 zł), bo polecę na trzy dni tylko z podręcznym, a Ty zapłacisz 500 zł wliczając nadbagaż... Jedyny wniosek z tego jest taki, że oferta Ryanaira jest nieodpowiednia dla Ciebie, a nie, że jest ogólnie kiepska.
Potrzeby są różne i żadnym przykładem (ani Twoim ani moim) nie można dowodzić uniwersalnej atrakcyjności oferty danego przewoźnika. Ot i tyle. |
Nic dodać, nic ująć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 11:21, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
BartekR napisał: | Mi ze znajomymi udało się przebookować bilety Frankfurt-Marakesz na Londyn-Marakesz. Nie wiem jakim cudem, bo nie było mnie wtedy w Polsce i załatwiał to kto inny - a polityka Ryanair podobno nie pozwala na zamianę biletu odwołanego lotu na lot z innego lotniska (Londyn zamiast Frankfurt) - ale jakoś się udało. Inny znajomy, który też miał z nami lecieć, ale miał osobną rezerwację, próbował tego samego ale dano mu do wyboru jedynie inne loty z Frankfurtu, więc zrezygnował całkiem.
Na szczęście dolotu do Frankfurtu nie mieliśmy kupionego, bo planowaliśmy śmignąć samochodami. Do Londynu dokupiliśmy w dobrej cenie dolot z Wrocławia i jakoś trip nam się uratował, choć niestety z dwoma noclegami w Londynie.
A swoją drogą to odwołanie "nie z winy Ryanaira" jest powiedzmy dość kontrowersyjne. Skoro Ryanair nie miał formalnych możliwości realizacji takich lotów, a jedynie liczył, że takie możliwości powstaną, to jest to czysta spekulacja, świadomie podjęta przez menedżment RYA. |
To, że Ryanair twemu znajomemu nie zaoferował lotu z Londynu, mimo że takowe się odbywają, to już trochę bezczelność. Powinno nałożyć się ustawowo na wszystkie linie obowiązek zapewnienia transportu lotniczego innym przewoźnikiem na danej trasie, bezpośrednio lub z przesiadką, w miarę możliwości, w razie odwołania lotu,a decyzję czy wybieramy zwrot kasy, czy trasę alternatywną, będzie podejmował pasażer, a wszelkie warunki to wyłączające uznać za niedodane. To ukróciłoby proceder sprzedawania biletów na trasy, które 'być może zostaną uruchomione, a jak nie, to zwracamy sto złotych a niech sobie pax leci Lufthansą za 2000 z własnej kieszeni'...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 12:22, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | BartekR napisał: | Mi ze znajomymi udało się przebookować bilety Frankfurt-Marakesz na Londyn-Marakesz. Nie wiem jakim cudem, bo nie było mnie wtedy w Polsce i załatwiał to kto inny - a polityka Ryanair podobno nie pozwala na zamianę biletu odwołanego lotu na lot z innego lotniska (Londyn zamiast Frankfurt) - ale jakoś się udało. Inny znajomy, który też miał z nami lecieć, ale miał osobną rezerwację, próbował tego samego ale dano mu do wyboru jedynie inne loty z Frankfurtu, więc zrezygnował całkiem.
Na szczęście dolotu do Frankfurtu nie mieliśmy kupionego, bo planowaliśmy śmignąć samochodami. Do Londynu dokupiliśmy w dobrej cenie dolot z Wrocławia i jakoś trip nam się uratował, choć niestety z dwoma noclegami w Londynie.
A swoją drogą to odwołanie "nie z winy Ryanaira" jest powiedzmy dość kontrowersyjne. Skoro Ryanair nie miał formalnych możliwości realizacji takich lotów, a jedynie liczył, że takie możliwości powstaną, to jest to czysta spekulacja, świadomie podjęta przez menedżment RYA. |
To, że Ryanair twemu znajomemu nie zaoferował lotu z Londynu, mimo że takowe się odbywają, to już trochę bezczelność. Powinno nałożyć się ustawowo na wszystkie linie obowiązek zapewnienia transportu lotniczego innym przewoźnikiem na danej trasie, bezpośrednio lub z przesiadką, w miarę możliwości, w razie odwołania lotu,a decyzję czy wybieramy zwrot kasy, czy trasę alternatywną, będzie podejmował pasażer, a wszelkie warunki to wyłączające uznać za niedodane. To ukróciłoby proceder sprzedawania biletów na trasy, które 'być może zostaną uruchomione, a jak nie, to zwracamy sto złotych a niech sobie pax leci Lufthansą za 2000 z własnej kieszeni'... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rkosarzycki
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 12:53, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
gdy Don Kichote walczył z wiatrakami było to choć romantyczne.... gdy Stoarn fanatycznie walczy z Ryanairem to jest to tylko żałosne.... zaślepiony jak nasza władza... całe szczęście, że jego zdanie to tylko szum w eterze irytuje, ale na nic nie wpływa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 12:59, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Hej, wyjątkowo ostatnio Stoarn się ograniczył, nie pisał ciągle że Ryanair jest jakimś diabłem wcielonym najnajnajgorszy na świecie i powinien zostac zmieciony z powierzchni ziemi, lecz z sensem punktował niezbyt właściwe mechanizmy w FR (sprzedawanie biletów na trasy które niekoniecznie będą uruchomione).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:42, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Centralwings nie jest atrakcyjnym przewoźnikiem dla pasażerów korzystających z lotnisk, z których Centralwings nie lata. Od tego powinniśmy zacząć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 15:53, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
rkosarzycki napisał: | gdy Don Kichote walczył z wiatrakami było to choć romantyczne.... gdy Stoarn fanatycznie walczy z Ryanairem to jest to tylko żałosne.... zaślepiony jak nasza władza... całe szczęście, że jego zdanie to tylko szum w eterze irytuje, ale na nic nie wpływa. |
Nie wiem czy umiesz czytać, napisałem kilka postów wyżej posta w obronie FR, że skarga ludzi do ULCu jest nieuzasadniona w obecnym stanie prawnym. Proceder sprzedawania 'nadziei na lot' to nie tylko kwestia Ryanaira, ale też twego znienawidzonego Centralwingsa, ty gdy tylko widzisz jakąś moją wypowiedź w temacie "FR" od razu dostajesz piany... Czytaj szczegółowo! I jeżeli uważasz że mój postulat de lege ferenda jest niekorzystny dla pasażerów, czekam na uzasadnienie. A poza tym rada: nie warto się tak do pracodawcy przywiązywać, naprawdę... Tam w FR się jakieś lojalki dożywotnie podpisuje, czy jak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMA_Crew
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EGNX
|
Wysłany: Śro 12:25, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Nie Stoarn podsisuje sie contract of employment. a co w tym kontrakcie jest zawarte ejst to jak sie zapewne domyslasz nie dostepne dla wiadomosci publicznej.
Ponadto zgadzam sie ze nie wolno sie za bardzo do pracodawcu przywiazywac ale nalezy sie z nim utozszamiac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rkosarzycki
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 13:30, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Poza tym akurat lojalność się do mnie nie tyczy - bo zostałem po chamsku wyrzucony z tej pracy przez fakt, iż przyszła jeszcze tańsza siła robocza. Niemniej jednak jestem obiektywny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMA_Crew
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EGNX
|
Wysłany: Śro 14:31, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
rkosarzycki napisał: | Poza tym akurat lojalność się do mnie nie tyczy - bo zostałem po chamsku wyrzucony z tej pracy przez fakt, iż przyszła jeszcze tańsza siła robocza. Niemniej jednak jestem obiektywny. |
Co masz na mysli mowiac ze przyszla tansza sila robocza o ile mi wiadomo to w FR wszyscy maja jednakowe kontrakty. Z malymi zmianami zalezacymi od pozycji i bazy.Nikt tutaj nikogo nie wyrzuca bez powodu. Wiec albo cos krecisz albos cos ukrywasz....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Śro 21:43, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
rkosarzycki napisał: | Poza tym akurat lojalność się do mnie nie tyczy - bo zostałem po chamsku wyrzucony z tej pracy przez fakt, iż przyszła jeszcze tańsza siła robocza. Niemniej jednak jestem obiektywny. |
Jeżeli potraktowali Ciebie tak chamsko to mnie bardzo dziwi twa postawa. Z jednej strony podziwiam obiektywność ale... wszystkie twoje posty z ostatnich dwóch miesięcy (15 - bo tylko do tych mam wgląd) traktują o Ryanairze, i o tym że tak naprawdę to świetna linia. Tylko ten temat Ciebie porusza, dziwne jak reagujesz na krytykę tego, który ci spore nieprzyjemności zrobił... Nie ma chyba jednak aż tak obiektywnych ludzi na świecie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rkosarzycki
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:58, 20 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
co do kontraktów - niestety tak nie jest drogi kolego EMA. Jeżeli po ponad roku, pięknego dnia przychodzi się do pracy, dzień przed zaplanowanym szkoleniem dla Ciebie, i jest kartka "Please come and see Joanne M before your flights" i w ciągu 10 minut bez uzasadnienia zwalnia się 11 osób to coś chyba jest nie tak. Niestety jak byliśmy drugą grupą polaków w Ryanie, to gdy my przychodziliśmy wyleciało tony Włochów i Hiszpanów - bez powodu. Kontrakty różnią się znacznie, w zależności kto tak naprawdę Cię zatrudnia, czy Ryan czy Crewlink, czy Work..coś tam.
Stoarn - Ryan wykorzystuje pracowników niesamowicie, jest dla nich jak taka irlandzka biedronka. Ale jest fair i jasny w stosunku do pasażerów. Wszystko jest przejrzyste przy zamawianiu biletu, i jak komuś nie pasuje to niech nie zamawia. Przeleciałem z nimi ponad 1000 lotów, widziałem multum sytuacji nietypowych i nie mam zarzutów. Znam wszystkie czarne zakamarki Ryanaira, ale nigdy nie robią czegoś czego nie ma w regulaminie. I tyle. Wystarczy czytać co się zamawia.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|