|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Czw 22:19, 02 Lut 2006 Temat postu: Dreamliner. |
|
|
Bardzo ciekawy samolot. Już niedługo będziemy go mogli obejrzeć na polskich lotniskach. Kilka ciekawych faktów i ciekawostek z boeing.com .
Interesujące porównanie do 777. Aha no i bedzie miał 60% większe okna niż u konkurencji
Firm configuration completed - September 2005
Major assembly begins - 2006
First flight - 2007
First delivery - 2008
787-3 Mid-2010
787-9 Late 2010
Proposal activity
With 30 customers
More than 500 airplanes
Firm orders and by which airlines
291 -- ANA at 50; Air New Zealand at 4; Blue Panorama at 4; First Choice at 6; Icelandair at 2; Northwest Airlines at 18; JAL at 30; Korean Air at 10; Ethiopian Airlines at 10; Continental Airlines at 7; Air China at 15; Shanghai Airlines at 9; LOT Polish Airlines at 7; Royal Air Maroc at 4; Air Canada at 14; China Eastern Airlines at 15; Vietnam Airlines at 4; International Lease Finance Corp. (ILFC) at 20; LCAL (Low-Cost Aircraft Leasing) at 14; Hainan Airlines at 8; China Southern Airlines at 10; Xiamen Airlines at 3; Air India at 27
Announced orders and by which airlines
379 -- ANA at 50; Air New Zealand at 4; Blue Panorama at 4; First Choice at 6; Primaris at 20; JAL at 30; Continental Airlines at 10; Vietnam Airlines at 4; Air China, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Hainan Airlines, Shanghai Airlines and Xiamen Airlines at 60; Ethiopian Airlines at 10; Icelandair at 2; Korean Air at 10; Air India at 27; and Northwest Airlines at 18; Royal Air Maroc at 4; LOT Polish Airlines at 7; Garuda Indonesia Airlines at 10; Air Canada at 14; International Lease Finance Corp. (ILFC) at 20; LCAL (Low-Cost Aircraft Leasing) at 14; Qantas at 45; CR Airways at 10
Seat range of airplane
200 -- 300
Seats by model
787-8, 210 to 250
787-9, 250 to 290
787-3, 290 to 330
Speed at which it will fly
Mach 0.85 (about the same as a 777 and 747)
787 vs. 777 on composites and aluminum (by weight)
787
50 percent composites
20 percent aluminum
777
12 percent composites
50 percent aluminum
Material breakout on 787
Composites -- 50%
Aluminum -- 20%
Titanium -- 15%
Steel -- 10%
Other -- 5%
Example of part count reductions (on first barrel section)
1,500 aluminum sheets
40,000 - 50,000 fasteners
80 percent reduction in fasteners compared to 1 part for composite
How much lighter is 787 from A330-200
30,000 - 40,000 lbs.
More fuel efficient
20 percent more fuel efficient than similarly sized airplanes
Produces fewer emissions
20 percent fewer than similarly sized airplanes
Better cash seat mile costs than peer airplanes
10 percent
Generators
Four at 250 kVA (two per engine)
Two at 225 kVA (on auxiliary power unit)
Hydraulic power
Distributed at:
5,000 pounds per square inch on the 787
3,000 pounds per square inch standard
Advantage of the new electric architecture
Extracts as much as 35 percent less power from the engines than traditional pneumatic systems on today's airplanes
Amount of copper wiring eliminated
60 miles
Design time on computers
800,000h of computing time on Cray supercomputers
Hours of wind tunnel tests
15,000 hours of wind tunnel tests
Days the 787 will be in final assembly
The goal is three days
Anticipated maintenance savings
30 percent
Maintenance action on 777 empennage
None
Spare part ordered on 777 composite floor beams
1 spare part ordered
US and non-US content on the 787
Roughly 75 percent US
Roughly 25 percent non-US
Systems partners announced -- 95 percent complete
Goodrich, Honeywell, Rockwell Collins, Hamilton Sundstrand, Smiths, FR-HiTemp, Moog Inc., Thales, Kidde Technologies, Parker Hannifin, Labinal, Kaiser Electroprecision, Messier-Bugatti, Monogram Systems, Panasonic, Ultra Electronics Holdings, Donaldson Company, Inc., Astronautics Corp. of America
Number of Large Cargo Freighter airplanes Boeing will purchase
3
The number of new city pairs the 787 will connect
At least 450
Size of 787 Windows
65 percent larger than the competition
Boeing is 10 for 10; the 787 will be 11 for 11. The 10 are:
707, DC-8, DC-9 727, 737, 747, DC-10, 757, 767, and 777
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukaszs dnia Pią 8:48, 03 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Pią 5:52, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie w samolocie liczy sie przede wszystkim dostosowanie do komfortu pasazera. Dreamliner bedzie mial szersze siedzenia, bardziej komfortowy rozklad siedzen - 2+4+2 (choc niektore linie wybiora pewnie druga mozliwa kombinacje 3+3+3, jednak jest ona adresowana glownie do przewoznikow czarterowych i niskokosztowych), no i przede wszystkim moj ulubiony gadget: przyciemniane elektronicznie szyby zamiast nachalnie opuszczanych przez stewki zaslonek...
Modle sie tylko zeby w lotowskiej konfiguracji rozklad siedzen byl 2+4+2...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 18:46, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | no i przede wszystkim moj ulubiony gadget: przyciemniane elektronicznie szyby zamiast nachalnie opuszczanych przez stewki zaslonek...
|
Ciekawe jak to bedzie wygladac, czy kazdy pasazer przy oknie bedzie miec pelna kontrole nad tym przyciemnianiem. Bo na przyklad przy obecnych zaslonkach jak idzie film i kaza spuscic zaslonki ja sie moge wylamac i lekko uchylic sobie zaslonke i ogladac widoki jak to mi sie podoba (mimo zlych spojrzen niektorych pasazerow). Czy bede mogl tak samo sie wylamac w 787
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
BLIX
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:58, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Tak wyglada w LOTowskich barwach. Juz nie moge sie doczekac kiedy go tutaj zobacze. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pią 19:20, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Ten ze strony boeinga Fajnie wygląda, ale lot będzie nim latał chyba z 20 lat kupienia bez zmian, znając polskie realia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
kostrogaj
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gąbin-Płock-Poznań
|
Wysłany: Pią 22:23, 03 Lut 2006 Temat postu: 7...i co dalej???? |
|
|
Myślę ze źle czynimy kupując to pudło. Polityka robi swoje ....jak to w LOTcie. Widać to doskonale po cenach biletow. Tylko masowa komunikacja jest opłacalna...i kalkulacja....można wozić ludzi X35 jezeli komuś się to opłaca. Facet by polecieć Migiem 29 zaplacił melony dolców...i mu się to opłacało. Lot nastawia się na kasę. Jak kiepski sprzedawca. W tym przypadku sprzedawca usług. Tandeta i naiwność na zasadzie że dobre bo POLSKIE. Wystarczy popatrzeć na inne linie i widać że kasę robią Ci co potrafia zrozumieć co potrzeba na danym kilometrze lotu. Mam w nosie jedzonko jak lecę 2h...wolę mniej zapłacić a kasę przeznaczyć na....lasek w Paryżu. LOT jest niestety dalej Komunistycznym Śmieciem a nie ByznesLinią. Szkoda....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
kostrogaj
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gąbin-Płock-Poznań
|
Wysłany: Pią 22:25, 03 Lut 2006 Temat postu: Re: Dreamliner. |
|
|
lukaszs napisał: | Bardzo ciekawy samolot. Już niedługo będziemy go mogli obejrzeć na polskich lotniskach. Kilka ciekawych faktów i ciekawostek z boeing.com .
Interesujące porównanie do 777. Aha no i bedzie miał 60% większe okna niż u konkurencji
Firm configuration completed - September 2005
Major assembly begins - 2006
First flight - 2007
First delivery - 2008
787-3 Mid-2010
787-9 Late 2010
Proposal activity
With 30 customers
More than 500 airplanes
Firm orders and by which airlines
291 -- ANA at 50; Air New Zealand at 4; Blue Panorama at 4; First Choice at 6; Icelandair at 2; Northwest Airlines at 18; JAL at 30; Korean Air at 10; Ethiopian Airlines at 10; Continental Airlines at 7; Air China at 15; Shanghai Airlines at 9; LOT Polish Airlines at 7; Royal Air Maroc at 4; Air Canada at 14; China Eastern Airlines at 15; Vietnam Airlines at 4; International Lease Finance Corp. (ILFC) at 20; LCAL (Low-Cost Aircraft Leasing) at 14; Hainan Airlines at 8; China Southern Airlines at 10; Xiamen Airlines at 3; Air India at 27
Announced orders and by which airlines
379 -- ANA at 50; Air New Zealand at 4; Blue Panorama at 4; First Choice at 6; Primaris at 20; JAL at 30; Continental Airlines at 10; Vietnam Airlines at 4; Air China, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Hainan Airlines, Shanghai Airlines and Xiamen Airlines at 60; Ethiopian Airlines at 10; Icelandair at 2; Korean Air at 10; Air India at 27; and Northwest Airlines at 18; Royal Air Maroc at 4; LOT Polish Airlines at 7; Garuda Indonesia Airlines at 10; Air Canada at 14; International Lease Finance Corp. (ILFC) at 20; LCAL (Low-Cost Aircraft Leasing) at 14; Qantas at 45; CR Airways at 10
Seat range of airplane
200 -- 300
Seats by model
787-8, 210 to 250
787-9, 250 to 290
787-3, 290 to 330
Speed at which it will fly
Mach 0.85 (about the same as a 777 and 747)
787 vs. 777 on composites and aluminum (by weight)
787
50 percent composites
20 percent aluminum
777
12 percent composites
50 percent aluminum
Material breakout on 787
Composites -- 50%
Aluminum -- 20%
Titanium -- 15%
Steel -- 10%
Other -- 5%
Example of part count reductions (on first barrel section)
1,500 aluminum sheets
40,000 - 50,000 fasteners
80 percent reduction in fasteners compared to 1 part for composite
How much lighter is 787 from A330-200
30,000 - 40,000 lbs.
More fuel efficient
20 percent more fuel efficient than similarly sized airplanes
Produces fewer emissions
20 percent fewer than similarly sized airplanes
Better cash seat mile costs than peer airplanes
10 percent
Generators
Four at 250 kVA (two per engine)
Two at 225 kVA (on auxiliary power unit)
Hydraulic power
Distributed at:
5,000 pounds per square inch on the 787
3,000 pounds per square inch standard
Advantage of the new electric architecture
Extracts as much as 35 percent less power from the engines than traditional pneumatic systems on today's airplanes
Amount of copper wiring eliminated
60 miles
Design time on computers
800,000h of computing time on Cray supercomputers
Hours of wind tunnel tests
15,000 hours of wind tunnel tests
Days the 787 will be in final assembly
The goal is three days
Anticipated maintenance savings
30 percent
Maintenance action on 777 empennage
None
Spare part ordered on 777 composite floor beams
1 spare part ordered
US and non-US content on the 787
Roughly 75 percent US
Roughly 25 percent non-US
Systems partners announced -- 95 percent complete
Goodrich, Honeywell, Rockwell Collins, Hamilton Sundstrand, Smiths, FR-HiTemp, Moog Inc., Thales, Kidde Technologies, Parker Hannifin, Labinal, Kaiser Electroprecision, Messier-Bugatti, Monogram Systems, Panasonic, Ultra Electronics Holdings, Donaldson Company, Inc., Astronautics Corp. of America
Number of Large Cargo Freighter airplanes Boeing will purchase
3
The number of new city pairs the 787 will connect
At least 450
Size of 787 Windows
65 percent larger than the competition
Boeing is 10 for 10; the 787 will be 11 for 11. The 10 are:
707, DC-8, DC-9 727, 737, 747, DC-10, 757, 767, and 777
|
...Lukaszs czy nie znasz innego cywilizowanego języka niźli angielski...kopiowanie w tym durnym języku nie świadczy dobrze o tych co go cytują. Język angielski jest obowiązkowy dla komunikacji bezpośredniej ....my tu w Polsce używamy języka polskiego. Pokuś się na streszczenie w normalnym języku a nie idź na łatwiznę. Pozdrawim i bez urazy proszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 22:40, 03 Lut 2006 Temat postu: Re: 7...i co dalej???? |
|
|
kostrogaj napisał: | Myślę ze źle czynimy kupując to pudło. Polityka robi swoje ....jak to w LOTcie. Widać to doskonale po cenach biletow. Tylko masowa komunikacja jest opłacalna...i kalkulacja....można wozić ludzi X35 jezeli komuś się to opłaca. Facet by polecieć Migiem 29 zaplacił melony dolców...i mu się to opłacało. Lot nastawia się na kasę. Jak kiepski sprzedawca. W tym przypadku sprzedawca usług. Tandeta i naiwność na zasadzie że dobre bo POLSKIE. Wystarczy popatrzeć na inne linie i widać że kasę robią Ci co potrafia zrozumieć co potrzeba na danym kilometrze lotu. Mam w nosie jedzonko jak lecę 2h...wolę mniej zapłacić a kasę przeznaczyć na....lasek w Paryżu. LOT jest niestety dalej Komunistycznym Śmieciem a nie ByznesLinią. Szkoda.... |
Prawde mowiac to nic by sie nie stalo gdyby Twojego postu nie bylo. Generalnei to chyba niewiele on wnosi do dyskusji, niby temat jest o B787 a Ty nawijasz o masowej komunikacji oraz o lotach 2-godzinnych. Pomysl zanim cos napiszesz
Jesli chcesz komus zwrocic uwage to rob to z glowa. Sadze ze NIEPOTRZEBNE cytowanie tekstu na 2 monitory jest wiekszym bledem niz wklejanie go w wersji angielskiej. Mi akurat jezyk nie przeszkadza, natomiast Twoje bezmysle powielanie tego tekstu juz bardzo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:55, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
dajmy spokój, ludzie są dziwni, sam pisze, że ma "w nosie jedzonko".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 23:04, 03 Lut 2006 Temat postu: Re: 7...i co dalej???? |
|
|
Gabec napisał: | Generalnei to chyba niewiele on wnosi do dyskusji, niby temat jest o B787 a Ty nawijasz o masowej komunikacji oraz o lotach 2-godzinnych. |
He,he, ja jego tekstu wogole nie zrozumialem, niby po polsku, moj ojczysty jezyk a to samo blabolenie pijanego. Ja juz wole jak ktos wlepil cos po angielsku ale za to z odrobina sensu niz jakies niezrozumiale wypociny w jezyku Adama Mickiewicza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 23:38, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
PAN PAN, chyba mamy na pokładzie kosmitę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
lukaszs
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 588
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 50° 0'46.29"N 19°59'3.18"E
|
Wysłany: Pią 23:43, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Serdecznie przepraszam wszystkich, kótrych drażni język angielski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
Blank
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Choszczno, UL996, UL29, UP31
|
Wysłany: Pią 23:51, 03 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Ja woleTwój Angielski niż Polski kostrogaja
Szczerze mówiąc nic nie zrozumiale z jego postów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
BLIX
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:45, 11 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Troche informacji do pobrania w jezyku polskm.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy LOT zrobił dobrze wybierając Dreamlinera? |
Tak |
|
79% |
[ 67 ] |
nie |
|
20% |
[ 17 ] |
|
Wszystkich Głosów : 84 |
|
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Sob 21:43, 11 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | Modle sie tylko zeby w lotowskiej konfiguracji rozklad siedzen byl 2+4+2... |
No to Cię ojcie_c rozczaruję. Będzie 2-5-2 albo 3-3-3. W tej konfiguracji 788 będzie miał ponad 250 foteli. Wiem to z dobrze poinformowanego źródła, z którym dość dawno nie rozmawiałem, więc coś się mogło zmienić, ale wątpię.
Wciąż mam jednak bladą nadzieję, że będzie PTV, ale to będzie wiadomo dopiero na krótko przed realizacją zamówienia.
Zdziwiłbym się, gdyby LO wziął go bez PTV, w końcu u progu drugiej dekady XXI wieku będzie to już standard nawet na no-frillsach.
JetBlue już DAWNO ma je na swoich A320. Mam nadzieję że LO nie zrobi z siebie dziada, bo liczę na to że będę latał porządnymi samolotami...z nieco mniej porządnego lotniska, choć już wyglądającego znośnie.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|