Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drugie Ja Ryanaira
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VSguy




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:11, 14 Gru 2005    Temat postu:

styrian napisał:
W gruncie rzeczy LO mogłby na którymś ze swoich samolotów umieścić banner:

Do widzenia Ryanair

Tyle, że LO nie jest no-frillsem, więc tego nie zrobi.


A moze LO zrobi cos podobnego do tego co zrobil SN na okladce ktoregos ze swoich rozkladow z ostatnich sezonow, gdzie stewki zegnaly paxow ze lzami w oczach..... Moze tak LO pozegna FR... i przylaczy sie do placzu i lamentow tych wszystkich, ktorzy w FR widzieli zbawce i wybawiciela.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 23:43, 14 Gru 2005    Temat postu:

Ależ Panowie (i nieliczne niestety Panie), czy Wy wszystcy dzieci jesteście. Przecież jesteśmy na forum "pasionatów lotnictwa" i nie powinniśmy ulegać papce marketingowej. Nie trzeba mieć doktoratu z ekonomii, żeby wiedzieć, że bilet WAW-LON-WAW nie może kosztować 1, 11, ani 111 zł. Tak spod dużego palca powiem, że takie połączenie kosztuje 400-500 zł. Ceny promocyjne można dawać ale do czasu. I tu pewna różnica między nofrilsami a liniami tradysyjnymi. Nofrils jak nie złapie rynku to musi sobie darować. Wbrew pozorom najdłużej ceny rzędu 300 zł. może utrzymać BA, bo tu straci, tam zarobi, a samoloty i tak muszą latać do WAW, bo miód leży w połączeniach longhulowych via londuński hub, więc Heniek lecący do Londynu do roboty jest tylko upychaczem. Reasumując nie ma się co dziwić. Nie jest to żadne drugie oblicze, czy złośliwość irlandzkiego nofrilsa tylko czysta ekonomika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 13:47, 15 Gru 2005    Temat postu:

Już można rezerwować bilety STN-RZE-STN, nic sie nie zmieniło 7x w tyg, te same godziny i po co ta cała nagonka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:19, 15 Gru 2005    Temat postu:

RES napisał:
Już można rezerwować bilety STN-RZE-STN, nic sie nie zmieniło 7x w tyg, te same godziny i po co ta cała nagonka.


Tylko ze nikt nie pisal raczej o STN-RZE, a tylko o RZE-HHN. Wiec jak napisales "nagonka" jest na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 14:31, 15 Gru 2005    Temat postu: Re: Drugie Ja Ryanaira

Airliner napisał:

Jak widac Ryanair nie jest organizacja charytatywna i tak samo jak kazda inna linia otwiera i zamyka polaczenia a co najawazniejsze uwaza sie za najtansza linie a kiedy wyczuje dobry moment podnosi drastycznie cene.


Nigdy nie byl ani nie twierdzil, ze jest. Wrecz przeciwnie, jest najbardziej zyskowna linia lotnicza w Europie.

To, ze otwiera nowe polaczenia a zamyka te na ktorych nie zarabia tez nie jest zadnym odkryciem ameryki. Zawsze to robil i Rzeszow nie bedzie pierwszym ani ostatnim ktory straci polaczenie.

Jezeli przy takim tloku jak jest na rynku KRK-Londyn jest w stanie znalezc klientow po 800 czy 900 zlotych to mozna im tylko pogratulowac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:16, 15 Gru 2005    Temat postu: Re: Drugie Ja Ryanaira

Danny napisał:
Wrecz przeciwnie, jest najbardziej zyskowna linia lotnicza w Europie.
To prawda.
Danny napisał:
Jezeli przy takim tloku jak jest na rynku KRK-Londyn jest w stanie znalezc klientow po 800 czy 900 zlotych to mozna im tylko pogratulowac.
W tym akurat przypadku FR zakłada przerzucenie wieczornych rezerwacji na rano. Dopiero jeśli zapełnienie będzie mniejsze niż zakładane maksymalne, ceny spadną.
Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 15:24, 15 Gru 2005    Temat postu: Re: Drugie Ja Ryanaira

Danny napisał:

Jezeli przy takim tloku jak jest na rynku KRK-Londyn jest w stanie znalezc klientow po 800 czy 900 zlotych to mozna im tylko pogratulowac.


Ha, no właśnie. To jest zagadka. Myślę, że tajemnica tkwi w biletach kupowanych w ostatniej chwili. Jak musisz lecieć do Londynu pojutrze to zarówno LOT, jak i BA dają ceny z kosmosu. Żeby nie być gołosłownym, na pojutrze w LO do Londynu i spowrotem za tydzień = 1666,52


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 17:56, 15 Gru 2005    Temat postu: Re: Drugie Ja Ryanaira

Witek Z napisał:
Danny napisał:

Jezeli przy takim tloku jak jest na rynku KRK-Londyn jest w stanie znalezc klientow po 800 czy 900 zlotych to mozna im tylko pogratulowac.


Ha, no właśnie. To jest zagadka. Myślę, że tajemnica tkwi w biletach kupowanych w ostatniej chwili. Jak musisz lecieć do Londynu pojutrze to zarówno LOT, jak i BA dają ceny z kosmosu. Żeby nie być gołosłownym, na pojutrze w LO do Londynu i spowrotem za tydzień = 1666,52


Ja sie o KRK nie boje, to miasto ma taki potencjal ze jesli bedzie zapotrzebowanie to inne linie uruchomia dodatkowe polaczenia i czy jest RYR czy go nie bedize - zadna strata.
A odnosnie do nowej strategi, to czy ja dobrze rozumie, bedzie odwrotna do dotychczasowej, tzn ze biloty beda raczej drogie a im mniej czasu do odlotu i im bardziej samoloto ma byc pusty to wtedy ceny beda malaly? - chyba sie myle bo to troche... dziwne,ale wolalbym aby ktos mi to uswiadomil. TIA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:19, 15 Gru 2005    Temat postu: Re: Drugie Ja Ryanaira

Gabec napisał:
czy ja dobrze rozumiem, bedzie odwrotna do dotychczasowej, tzn ze biloty beda raczej drogie a im mniej czasu do odlotu i im bardziej samoloto ma byc pusty to wtedy ceny beda malaly?
Nie, zauważyłem jednak, że FR próbuje czasem startować z wyższego pułapu (może się ktoś nabierze), a potem w odpowiednim momencie robi akcję i sprzedaje za pół ceny czy "za euro". Nie miałoby to sensu na trasie HHN-RZE, gdzie nawet prawie darmowe bilety nie szły, ale w relacji KRK-STN pewnie można teren trochę wybadać. Natomiast na bilety "last minute" na pewno nikt liczyć nie może.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 18:34, 15 Gru 2005    Temat postu: Re: Drugie Ja Ryanaira

eu01 napisał:
Gabec napisał:
czy ja dobrze rozumiem, bedzie odwrotna do dotychczasowej, tzn ze biloty beda raczej drogie a im mniej czasu do odlotu i im bardziej samoloto ma byc pusty to wtedy ceny beda malaly?
Nie, zauważyłem jednak, że FR próbuje czasem startować z wyższego pułapu (może się ktoś nabierze), a potem w odpowiednim momencie robi akcję i sprzedaje za pół ceny czy "za euro". Nie miałoby to sensu na trasie HHN-RZE, gdzie nawet prawie darmowe bilety nie szły, ale w relacji KRK-STN pewnie można teren trochę wybadać. Natomiast na bilety "last minute" na pewno nikt liczyć nie może.


Wogole istnieje cos takiego jak bilet "last minute"? jesli tak to ile to jest last minute no i w ktora strone idzie cena. czy np jesli 2 lata temu kupilem bilet WAW-FRA-ORD-FRA-WAW 18 godzin przed odlotem to tez mozna to zaliczyc do last minute, czy to bardziej chodzi o 18 MINUT przed odlotem. btw, mimo ze bylo stosunkowo malo czasu do odlotu to cena byla normalna tzn ani wieksza ani nizsza. Pamietam ze np lecac SFO-NYC w ubieglym roku bilet kupowalismy min 3 tyg przed wylotem aby cena byla nizsza, to samo na trasie LAX-LAS. Jak to jest z europejskimi LCC - jeszcze nie latalem a niedlugo pewnie nadazy sie okazja, wiec chcialbym wiedziec co i jak... dzieki za info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 19:04, 15 Gru 2005    Temat postu: Re: Drugie Ja Ryanaira

Gabec napisał:
eu01 napisał:
Gabec napisał:
czy ja dobrze rozumiem, bedzie odwrotna do dotychczasowej, tzn ze biloty beda raczej drogie a im mniej czasu do odlotu i im bardziej samoloto ma byc pusty to wtedy ceny beda malaly?
Nie, zauważyłem jednak, że FR próbuje czasem startować z wyższego pułapu (może się ktoś nabierze), a potem w odpowiednim momencie robi akcję i sprzedaje za pół ceny czy "za euro". Nie miałoby to sensu na trasie HHN-RZE, gdzie nawet prawie darmowe bilety nie szły, ale w relacji KRK-STN pewnie można teren trochę wybadać. Natomiast na bilety "last minute" na pewno nikt liczyć nie może.


Wogole istnieje cos takiego jak bilet "last minute"? jesli tak to ile to jest last minute no i w ktora strone idzie cena. czy np jesli 2 lata temu kupilem bilet WAW-FRA-ORD-FRA-WAW 18 godzin przed odlotem to tez mozna to zaliczyc do last minute, czy to bardziej chodzi o 18 MINUT przed odlotem. btw, mimo ze bylo stosunkowo malo czasu do odlotu to cena byla normalna tzn ani wieksza ani nizsza. Pamietam ze np lecac SFO-NYC w ubieglym roku bilet kupowalismy min 3 tyg przed wylotem aby cena byla nizsza, to samo na trasie LAX-LAS. Jak to jest z europejskimi LCC - jeszcze nie latalem a niedlugo pewnie nadazy sie okazja, wiec chcialbym wiedziec co i jak... dzieki za info


Mysle ze dobrym przykladem bedzie easyjet na trasie z KRK do LTN.

Bilet na jutro kosztuje 456PLN
na sobote 336PLN
na niedziele/poniedzialek 276PLN
pomiedzy wtorkiem a czwartkiem 206PLN
pomiedzy piatkiem a sobota 176PLN

w lutym mozesz kupic bilet juz 76PLN a w marcu za 46PLN.

Wiec jak widac wczesniej kupujesz mniej placisz chyba ze zrobia do tego jakas promocje ale nie sa robione regularnie i na roznych zasadach tym bardziej ze nie zawsze terminy sa odpowiednie do naszych planow.

Oczywiscie musisz tez wziasc poprawke na dni tygonia/swieta/sylwestra/dlugie weekendy/wakacje itp gdy ceny rosna.

*ceny w jedna stone bez oplat lotniskowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:00, 15 Gru 2005    Temat postu:

styrian napisał:
Do widzenia Ryanair
No, nie tak szybko! Bo nie tylko wyżej wymienione, ale również trasy z Londynu do Szczecina i do Rzeszowa są już w sprzedaży - i to bez zmniejszenia częstotliwości lotów. Tak że jedni nie mają powodów do radości, inni do smutku; ani bannerów nie zawieszamy, ani o depresję FR nie oskarżamy. Ciekawe natomiast co szykuje się we Wrocławiu. Żadnych nowych rozkładów jeszcze nie ma, a Ryanair na współpracę z WRO (i frekwencję) nie miał nigdy powodów do narzekań. To może oznaczać, że szykują się nowe połączenia (bo na decyzję o ew. bazie jeszcze raczej za wcześnie).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:42, 16 Gru 2005    Temat postu:

protz napisał:
Wygląda też na to, ze Szczecin stracił połączenie.


Sprawdzałem na stronie Ryana. Na sezon letni można bez problemu zarezerwować bilety Ze Szczecina na Stansted. Zdaje się, że rzeczywiście skasowali połowę lotów z Krakowa do Stansted i zamykają Rzeszów-Hahn. Najtańszy bilet na sezon letni z Krakowa do Stansted kosztuje w jedną stronę z taksami 479 zł Confused To rzeczywiście wygląda na stany depresyjno maniakalne, jak to napisał eu01. Chyba zaczyna się faza depresyjna. Ciekaw jestem jak długo potrwa i czy po niej znów przyjdzie stan maniakalny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 17:41, 16 Gru 2005    Temat postu:

Słuchajcie, ale jednak jest coś na rzeczy. Zasadniczo - z ekonomicznego punktu widzenia - najefektywniejszy byłby model mieszany: progresywno-degresywny. W czasie wyglądałoby to tak: bilety bardzo tanie, tanie, dość tanie, dość drogie, drogie, bardzo drogie, trochę tańsze i tanie (te ostatnie powiedzmy na między 24 a 6 h przed odlotem). W ten sposób możnaby upychać samoloty niepełne i poprawiać LF. Biznes i tak by kupował drogie, bo nikt nie podejmie ryzyka, że na 6 h przed już nie będzie miejsc.
A piszę, że coś jest na rzeczy bo M&M daje możliwośc FlySmart, gdzie na krótko przed wylotem można dostać bilet za połowę mil (ja za Rzym dałem 15.000). Może to jest przymiarka do opisanego systemu. Oby


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Śro 21:01, 21 Gru 2005    Temat postu: Re: Drugie Ja Ryanaira

Gabec napisał:
Witek Z napisał:
Danny napisał:

Jezeli przy takim tloku jak jest na rynku KRK-Londyn jest w stanie znalezc klientow po 800 czy 900 zlotych to mozna im tylko pogratulowac.


Ha, no właśnie. To jest zagadka. Myślę, że tajemnica tkwi w biletach kupowanych w ostatniej chwili. Jak musisz lecieć do Londynu pojutrze to zarówno LOT, jak i BA dają ceny z kosmosu. Żeby nie być gołosłownym, na pojutrze w LO do Londynu i spowrotem za tydzień = 1666,52


Ja sie o KRK nie boje, to miasto ma taki potencjal ze jesli bedzie zapotrzebowanie to inne linie uruchomia dodatkowe polaczenia i czy jest RYR czy go nie bedize - zadna strata.
A odnosnie do nowej strategi, to czy ja dobrze rozumie, bedzie odwrotna do dotychczasowej, tzn ze biloty beda raczej drogie a im mniej czasu do odlotu i im bardziej samoloto ma byc pusty to wtedy ceny beda malaly? - chyba sie myle bo to troche... dziwne,ale wolalbym aby ktos mi to uswiadomil. TIA


A jednak nie zrezygnowali z drugiego polaczenia z Krakowa.
Lataja do konca marca 14 x week do Londynu i maja luke sprzetowa na dwa miesiace i maszyne ktora latala do KRK przeniosa na dwa miesiace na inne polaczenie.
Od czerwca Ryanair wraca do dwoch polaczen dziennie do STN.
Ryan umacnia swoja pozycje w Balicach i bedzie mial juz w sezonie 21 lotow tygodniowo(DUB,PIK,STN).
Podobno maja otworzyc w 2006 roku polaczenie do Girony.

Aktualnie Ryan oferuje wiecej polaczen z Krakowa niz z jakiegokolwiek innego lotniska w Polsce (wyprzedzajac WRO gdzie ewn powstanie baza FR).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin