|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 10:07, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Witek Z napisał: | WAM, the press agency of the UAE announced that Dubai is going to invest 8.3 Billion dollar in the Jebel Ali international airport. This will be the largest airport in the world with a capacity of 120 million pax per year. |
Moze bedzie miec taka "capacity" ale rzeczywista liczba pasazerow pewnie bedzie zupelnie inna. Jak na razie wielkosc lotniska nie jest mierzona w ilosciach hektarow, pojemnosci budynkow tylko aktualnie ile pasazerow przez niego przechodzi. |
No tak, ale jak się patrzy na to ile samolotów i jakich kupują Emiraty to rzeczywiście ten port jako hub może niebawem być największy na świecie. Przy tych cenach ropy, tej linii lotniczej kasa się nie skończy. A ponieważ jest to nowe ukochane dziecko szejków, więc kto wie, kto wie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 10:16, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Podsumowanie zamowien Airbusa z Dubaju.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 10:58, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Podsumowanie zamowien choc do konca nie jestem pewien czy wszystkie maja zwiazek z Dubajem:
AIRBUS:
AerCap 70x A320
ILFC 12x A350
Jazeera Airways 6x A320
Kingfisher 30x A319/A320
National Air Services 5x A318E
TAP 7x A330-200
TAP 10x A350
ATR:
Kingfisher Airlines 20x ATR72-500
BOEING:
China 70x B737-700/800
Emirates 8x B777-200F
Emirates 10x B777-200LR
Emirates 24x B777-300ER
GOL 5x B737-800
ILFC 20x B787
LCAL 6x B787
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 11:13, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Zapmniales o "ALAFCO of Kuwait for twelve A350s"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 12:34, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
No wlasnie, a propos linii znad Zatoki Perskiej: na czym polega ich ogromny w tej chwili rozwoj? Az taki wzrost ruchu turystycznego (turystyka w tamtejszych okolicach)? Biznesowego (co oprocz szybow naftowych)? Czy tez wiekszosc pasazerow to jednak ruch przesiadkowy (nie zeby to bylo cos zlego...)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 12:36, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
oni maja tania rope - u nich nie drozeje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 13:15, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Czterosilnik napisał: | No wlasnie, a propos linii znad Zatoki Perskiej: na czym polega ich ogromny w tej chwili rozwoj? Az taki wzrost ruchu turystycznego (turystyka w tamtejszych okolicach)? Biznesowego (co oprocz szybow naftowych)? Czy tez wiekszosc pasazerow to jednak ruch przesiadkowy (nie zeby to bylo cos zlego...)? |
Raczej to drugie tzn ruch tranzytowy. POpatrz na ich polozenie geograficzne, wprost idealne do tego typu polacz i sadze ze przez dlugi czas to sie nie zmieni, no chyba ze wreszcie ktos zdecyduje sie na stworzenie samolotu w stylu BWB(?) ktory bedzie mial wiekszy zasieg niz B772 LR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 14:01, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
no wlasnie patrzac na mape to lokalizacji za dobrej nie maja.. praktycznie moga oblsugiwac ruch z europy jedynie na poludniowa azje a i tak bedzie to w przypadku najbardziej oblozonej azji S-E bardzo na okolo. A na wschodnia afryke to chyba zbyt duzego popytu po za charterami nie ma.
Tak geograficznie to oni moga jedynie wlasny region obslugiwac - nigdzie nie jest po drodze - a lot Dubaj - Australia nawet A340-500 czy 777 z dodatkowymi bakami to juz tez nie to samo co krotki lot z SIN, KUL czy BKK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 14:04, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Najkrotsze trasy z europy do Azji s-e i dalej w kierunku australii biegna od Emiratow kilka tys km daleko bardziej na polnoc.
Ale w przypadku taniej ropy jak najbardziej bedzie im sie oplacalo walic wiecej w paliwo a ludzi wozic przez Dubaj - nawet wg mnie 2 loty po kilka godzin z wizyta w Dubaju sa przyjemniejsze niz 12h w samolocie non stop z FRA do SIN.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
VSguy
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 14:42, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Sukces linii z Zatoki Perskiej wynika z tego, iz sa one po pierwsze wlasnoscia Szejkanatow, po drugie maja niskie ceny paliwa (bo paliwo rowniez jest wlasnoscia rodziny panujacej). Po trzecie linie te sa zarzadzane zazwyczaj przez najlepszych specjalistow sciagnietych z calego swiata (choc wielu z nich to glownie Brytyjczycy). Po za tym DXB, DOH czy AUH sa swietnie polozone jako punkty tranzytowe dla pax podrozujacych pomiedzy Dalekim Wschodem (Azja Pld-Wsch i Pln-Wsch i Australia/Oceania) a Europa i Afryka. To co przyciaga pax aby podrozowali EK, QR czy EY to rowniez to, iz po drodze moga sobie zrobic tanie zakupy w strefach wolnoclowych.
Po za tym wszystkim serwis klasy ekonomicznej linii z zatoki jest wielokrotnie duzo lepszy niz u przewoznikow europejskich czy azjatyckich, ktorzy ostatnimi czasy musieli obcinac koszty i dotyczylo to glownie wlasnie serwisu w klasach ekonomicznych.
Jesli chodzi o czas przelotu to jest on podobny. Ale pax lecacy z Europy do Azji Pld.-Wsch. nie musi przez 12-14 godzin siedziec w jednym fotelu, nawet jesli nie leci non-stop, a przesiada sie gdzies w Europie czy juz na Dalekim Wschodzie. Przesiadka na Bliskim Wschodzie dzieli podroz na mniej wiecej dwie równe połowy srednio po ok. 5-6h.
Dla pax lecacych do Australii czas podrozy wyglada podobnie. zamiast 12-13h z Europy do portow w Azji Pld-Wsch i dalszych 7h30-11h w drodze do Australii/Nowej Zelandii, spedzaja 4h30-7h30 lecac z Europy na Plw. Arabski, a potem 12-14h w drodze do Australii.
Warto zwrocic tez uwage na to, dlaczego EK i SQ nigdy nie wspolpracowalo ze soba w ramach code share czy aliansu. Przyczyna jest wlasnie to, ze sa to najwieksi konkurenci na rynku przewozow Europa/Daleki Wschod.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez VSguy dnia Pią 14:46, 25 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 14:45, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Dziek VSguy za uzupelnienie mojej wypowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 14:54, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Twojej ?? przeciez o wiekszosci z tego wlasnie pisalem. A jakby nie patrzec Dubaj nie jest po drodze do Azji S-E.. jest daleko od niej. Polozenie geogr jest tu bardziej problemem niz zaleta. Nie mniej to ze wygodniej siedzie 2x7h niz 1x12 co oznacza wygode dla paxa nie oznacza jednak wygody i ciecia kosztow dla linii, wrecz odwrotnie. Wszystko dzieki taniej ropie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 15:06, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Twojej ?? przeciez o wiekszosci z tego wlasnie pisalem. A jakby nie patrzec Dubaj nie jest po drodze do Azji S-E.. jest daleko od niej. Polozenie geogr jest tu bardziej problemem niz zaleta. Nie mniej to ze wygodniej siedzie 2x7h niz 1x12 co oznacza wygode dla paxa nie oznacza jednak wygody i ciecia kosztow dla linii, wrecz odwrotnie. Wszystko dzieki taniej ropie. |
No ja mialem na mysli loty do kraju kangorow niz do azjatow. Ja jako pax wole leciec 1x12 niz 2x7. Do azjatow raczej lata sie bez przesiadki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
VSguy
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:09, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Twojej ?? przeciez o wiekszosci z tego wlasnie pisalem. A jakby nie patrzec Dubaj nie jest po drodze do Azji S-E.. jest daleko od niej. Polozenie geogr jest tu bardziej problemem niz zaleta. Nie mniej to ze wygodniej siedzie 2x7h niz 1x12 co oznacza wygode dla paxa nie oznacza jednak wygody i ciecia kosztow dla linii, wrecz odwrotnie. Wszystko dzieki taniej ropie. |
DXB czy inne porty w Zatoce jak najbardziej leza po drodze. Polaczenia miedzy Europa a Azja Pld. Wsch sa wykonywane przez wiekszosc przewoznikow wlasnie ta tzw. droga pld. Jedynie rejsy do Chin i Japonii wykonywane sa nad Syberia, co wiaze sie z doliczeniem do kosztow operacji oplat dla Rosjan w wysokosci ok. 1 mln USD rocznie za jedna frekwencje tygodniowo, ale latanie do Chin, Korei czy Japonii droga poludniowa byloby nieoplacalne poniewaz rejsy bylyby o wiele dluzsze (czyli rejsy bardziej kosztowne, bo potrzeba wiecej paliwa i nad terytorium wielu panstw - wiecej oplat i problemow z tym zwiazanych), a to powoduje, ze jeden samolot moglby w tygodniu wykonac mniej rotacji - co oznacza wzrost kosztow. Wiec mimo wszystko lepiej jest placic Rosjanom za przeloty nad Syberia w drodze do Chin, Japonii czy Korei.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 15:25, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
no nie znam nikogo kto tak lecial i choc lecialem 2x w tym kierunku to nie az tak na poludnie - a bardziej na polnoc.
troche to dziwne bo droga jest o wiele dluzsza - a jak piszesz do japoni to niemal jak z wawy do zakopcja przez poznan.
O ile w samolocie na raz przy takich przesiadkach spedza sie mniej czasu to cala podroz bedzie bez watpienia duzo dluzsza a to z tego powodu ze o ile do hubow w europie sa doloty z mniejszych miast czasem niemal co godzine to w tym przypadku jest to niemozliwe - tak wiec standardem beda duzo dluzsze oczekiwana na przesiadke (nawet z noclegiem) - raczej linie beda i pokazuja to jako zalete - tj czas by zobaczyc miasto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|