|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
VSguy
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:39, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | no nie znam nikogo kto tak lecial i choc lecialem 2x w tym kierunku to nie az tak na poludnie - a bardziej na polnoc.
troche to dziwne bo droga jest o wiele dluzsza - a jak piszesz do japoni to niemal jak z wawy do zakopcja przez poznan.
O ile w samolocie na raz przy takich przesiadkach spedza sie mniej czasu to cala podroz bedzie bez watpienia duzo dluzsza a to z tego powodu ze o ile do hubow w europie sa doloty z mniejszych miast czasem niemal co godzine to w tym przypadku jest to niemozliwe - tak wiec standardem beda duzo dluzsze oczekiwana na przesiadke (nawet z noclegiem) - raczej linie beda i pokazuja to jako zalete - tj czas by zobaczyc miasto. |
Rzeczywiscie z PL malo kto tak lata, poniewaz WAW nie jest wsrod portow dokad lata EK, EY czy QR. To o czym pisalem wczesniej dotyczy calego rynku europejskiego. Wielu Europejczykow wybiera obecnie podroz na daleki Wschod wlasnie z przesiadka w DXB, AUH czy DOH. Ruch lotniczy pomiedzy PL a dalekim Wschodem jest relatywnie niewielki, wiec nie mozna sie sugerowac nim oceniajac dlaczego takie sukcesy odnosza przewoznicy z Zatoki Perskiej. Dla pax podrozujacych miedzy Polską a Dalekim Wschodem jak na razie pozostaja podroze via huby w Europie Zachodniej.
A co do tranzytow w DXB, DOH, czy AUH to sa one doskonale - szczegolnie via DXB i nie trwaja wiecej jak kilka godzin. EK wiekszosc swoich polaczen obsluguje codziennie. QR i EY zapewne niebawem tez beda obslugiwac swoje polaczenia codziennie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 15:52, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
przeciez nie lecialem z polski bo takich polaczen bezposrednich nie ma..
LH, AF, BA, Quantas, SIngapore - tak nie lataja, a przynajmniej znajomi i ja tak nie lecialem
A odnosnie przesiadek to jedno polaczenie dziennie daje srednio wlasnie dzien czekania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
VSguy
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:58, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | przeciez nie lecialem z polski bo takich polaczen bezposrednich nie ma..
LH, AF, BA, Quantas, SIngapore - tak nie lataja, a przynajmniej znajomi i ja tak nie lecialem
A odnosnie przesiadek to jedno polaczenie dziennie daje srednio wlasnie dzien czekania. |
To chyba oczywiste, ze LH, AF, BA czy QF (QANTAS, a nie QUANTAS) albo SQ nie maja miedzyladowania na Bliskim Wschodzie, bo nie maja w tym zadnego celu. Podobnie jak EK nie ma miedzyladowania w Europie kiedy ich samolot leci z DXB do NYC.
Jesli chodzi o przesiadki, to rejsy sa tak skomunikowane, aby nie trzeba bylo czekac calego dnia. Proponuje przeanalizowac rozklad polaczen EK i godziny odlotow i przylotow w roznych kierunkach. Sa one tak ustawione, aby tranzyty nie byly dluzsze niz kilka godzin. To, ze polaczenie wykonyane jest raz dziennie przez danego przewoznika, nie swiadczy o tym, ze tranzyt trwa przecietnie caly dzien.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 17:02, 25 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
VSguy napisał: | Podobnie jak EK nie ma miedzyladowania w Europie kiedy ich samolot leci z DXB do NYC. |
To tez niezlych kilkanascie godzin... BTW, tak sie wlasnie zastanawialem: ktoredy jest szybciej z SYD do NYC: przez LAX/SFO czy przez (np.) DXB? A jezeli "SYD" zastąpic przez "PER" (Perth)?
VSguy napisał: | Jesli chodzi o przesiadki, to rejsy sa tak skomunikowane, aby nie trzeba bylo czekac calego dnia. |
Ale chyba przy tak dalekich podrozach taki jedno- lub dwudniowy postoj chyba powinien raczej cieszyc. (Nawet mimo ze trzeba uwzglednic koszty noclegu itd.) No chyba ze ktos wreszcie wyprodukuje i wprowadzi do uzytku nastepce Concorde'a. Albo wrecz, jak to sie swojego czasu czytalo, samoloty hipersoniczne lub nawet suborbitalne. Tyle ze to chyba jeszcze niepredko...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Sob 8:29, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
VSguy tak sobie orientacyjnie sprawdzilem .. z miast europejskich do BKK, KUL, SIN jesli chcesz leciec przez Dubaj nadrabiasz od 500 do 1500km - to ponad 10% trasy. Jesli ma to byc lot do HKG to mzoe byc nawet 2000km wiecej.
Nie da sie dopasowac tras tak by o podobnej godzinie wszystkie samoloty dolatywaly z europy a potem jak beda juz wszystkie to kolejna seria bedzie wylatywac z dubaju. O wiele wygodniejsze sa rozklady dopasowane do pory dnia tak by nie dolatywac gdzies w srodku nocy - tym bardziej ze czesc lotnisk jest wtedy zamknieta. Takie ulozenie rozkladu jest na prawde niemozliwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
VSguy
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 12:33, 26 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | VSguy tak sobie orientacyjnie sprawdzilem .. z miast europejskich do BKK, KUL, SIN jesli chcesz leciec przez Dubaj nadrabiasz od 500 do 1500km - to ponad 10% trasy. Jesli ma to byc lot do HKG to mzoe byc nawet 2000km wiecej.
Nie da sie dopasowac tras tak by o podobnej godzinie wszystkie samoloty dolatywaly z europy a potem jak beda juz wszystkie to kolejna seria bedzie wylatywac z dubaju. O wiele wygodniejsze sa rozklady dopasowane do pory dnia tak by nie dolatywac gdzies w srodku nocy - tym bardziej ze czesc lotnisk jest wtedy zamknieta. Takie ulozenie rozkladu jest na prawde niemozliwe. |
Jakie znaczenie ma dla pax (szczegolnie przemierzajacego 'pol swiata') to, ze dana trasa jest dluzsza o 500 czy 1000 km? Dlugosc trasy w km nie jest czynnikiem wyboru przewoznika. Oczywiscie nikt nie bedzie lecial z FRA do HAM przez CDG, ale na trasach dalekiego zasiegu nadrobienie 1000 km nie ma az takiego znaczenia, jesli pax znajduje dla siebie wygodniejsza oferte - np. za podobna cene moze odbyc podroz dzielac je na dwie w miare rowne polowy, przy okazji zrobic sobie zakupy po atrakcyjnych cenach i skorzystac z oferty przewoznika, ktory wedlug owego pax oferuje lepszy serwis podczas podrozy.
Dlaczego LH z powodzeniem paxow podrozujacych miedzy Wschodnimi Niemcami (wlaczajac w to BER) a Wschodnia Europa wozi via FRA czy MUC. Nikt nie protestuje, ze musi poleciec najpierw x km na Zachod, mimo, iz cel podrozy lezy na Wschodzie i wydluza to podroz czesto o min. 2h.
Jesli chodzi o kwestie pory dnia/nocy w jakiej dolatuje sie do portu tranzytowego, to rozpatrujac DXB, trzeba wziac pod uwage, ze lotnisko to jet otwarte 24h na dobe, jednak wiekszosc operacji odbywa sie wlasnie niekoniecznie miedzy poludniem i godzina 16, kiedy w DXB szczegolnie w lecie jest bardzo goraco i trwa siesta. Tak sie sklada, ze jak spojrzysz na rozklad lotniska w DXB to zauwazysz, ze rejsy EK z/do Europy sa doskonale skomunikowane z polaczeniami tego przewoznika na Daleki Wschod. To wlasnie nazywa sie HUB & SPOKE.
Statystyki pokazuja, ze liczba pax podrozujacych miedzy Europa a Dalekim Wschodem z przesiadka w ktoryms z portów w Zatoce Perskiej szybko wzrasta a udzialy przewoznikow arabskich (EK, QR, w mniejszym stopniu EY, GF) w rynku przewozow pomiedzy Europa a Dalekim Wschodem sa znaczne. Juz od paru lat przewoznicy z Zatoki Perskiej sa istotnymi graczami na tym rynku podkopujac pozycje przewoznikow europejskich i azjatyckich, ktorzy jeszcze pare lat temu dominowali na tym rynku.
Podobnie i tym razem w tym co opisuje, dotyczy to rynku przewozow z calej Europy, a nie tylko Europy Srodkowo-Wschodniej do Azji Pld-Wsch., poniewaz ruch miedzy Europa Srodkowo-Wschodnia a Azja Pld-Wsch. to zaledwie 4% calosci ruchu pasazerskiego miedzy cała Europą a Azją Płd Wsch. czyli kropla w morzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pon 8:38, 28 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
oj mieszasz. Normalne ze ruch miedzy europa a bliskim wschodem wzrasta, bo wszedzie wzrasta - tranzytowy tez.
Godziny wylotow i przylotow maja duze znaczenie - zgadnij jaki popyt bedzie na lot ktory przylatuje na lotnisko o 3:00 w nocy.
Jesli uwazasz ze dla lini zmiana dlugosci trasy o 10% to nic to chyba nie mamy o czym rozmawiac - dla linii istotne jest obnizenie kosztow o 1% - dla 10% to oni by sobie dali rece poucinac.
Nie ma sensu porowywac odleglosci w lotach dalekich i europejskich. W lotach dalekodystansowych glowny kosz to paliwo, kazda zmiana w jego cenie wybitnie wplywa na koszty tych polaczen. NA krotkich trasach europejskich koszt paliwa jest marginalny bo bilety sa relatywnie kilka razy drozsze w przeloczeniu na dystans. A nie zapominaj ze by leciec przez Dubaj i tak najpierw trzeba doleciec do hubu europejskigo, nie powiesz chyba ze beda latac duzymi maszynami do portow regionalnych
Owszem Dubaj rosnie w sile i sie z tego ciesze, bedzie alternatywa dla lotow na wschod, moze nawet z czasem z polski, ale Emirates i inne tamtejsze linie sa konkurencyjne glownei dzieki taniej ropie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 10:24, 28 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Zapominacie jeszcze o jednej sprawie - o podatkach. Nie muszą ich płacić.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pon 10:31, 28 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
a moze i tak tego to nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:06, 28 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
A wracając do pierwotnego wątku, cała śmietanka zamówień była w Paryżu, w Dubaju tylko oczekiwano na Emirates.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 12:52, 28 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | A wracając do pierwotnego wątku, cała śmietanka zamówień była w Paryżu, w Dubaju tylko oczekiwano na Emirates.
KS |
Nie tylko na Emirates,ale tez na firm order z kataru na 60 A350 + min 20 B777. Ma moze ktos jakies info na ten temat? Slyszalem ze Katar zdecydowal sie opoznic podpisanie zamowienia wlasnie ze wzgledu na fakt ze juz pierwszego dnia Emirates poinformowaly o ich zakupie i cala wrzawa i zachwyt przypadly Emirates
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pon 12:59, 28 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
na tych katarskich to przynajminej mozna zbierac nasze miles&morowe mile
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 17:35, 28 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Emirates i inne tamtejsze linie sa konkurencyjne glownei dzieki taniej ropie. |
Ale wlasnie: tanie paliwo mają u siebie - a na rejs powrotny (z LON czy PAR czy FRA) to chyba kupują po takiej cenie, jak pozostale linie? Oczywiscie, dobra i połowiczna oszczednosc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
VSguy
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:19, 28 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | oj mieszasz. Normalne ze ruch miedzy europa a bliskim wschodem wzrasta, bo wszedzie wzrasta - tranzytowy tez.
Godziny wylotow i przylotow maja duze znaczenie - zgadnij jaki popyt bedzie na lot ktory przylatuje na lotnisko o 3:00 w nocy.
Jesli uwazasz ze dla lini zmiana dlugosci trasy o 10% to nic to chyba nie mamy o czym rozmawiac - dla linii istotne jest obnizenie kosztow o 1% - dla 10% to oni by sobie dali rece poucinac.
Nie ma sensu porowywac odleglosci w lotach dalekich i europejskich. W lotach dalekodystansowych glowny kosz to paliwo, kazda zmiana w jego cenie wybitnie wplywa na koszty tych polaczen. NA krotkich trasach europejskich koszt paliwa jest marginalny bo bilety sa relatywnie kilka razy drozsze w przeloczeniu na dystans. A nie zapominaj ze by leciec przez Dubaj i tak najpierw trzeba doleciec do hubu europejskigo, nie powiesz chyba ze beda latac duzymi maszynami do portow regionalnych
Owszem Dubaj rosnie w sile i sie z tego ciesze, bedzie alternatywa dla lotow na wschod, moze nawet z czasem z polski, ale Emirates i inne tamtejsze linie sa konkurencyjne glownei dzieki taniej ropie. |
Cos mi sie zdaje, ze rozmawialismy o ruchu miedzy Europa a Dalekim Wschodem, a nie Bliskim Wschodem.
tak sie sklada, ze dla DXB godzina 3 w nocy jest godzina bardzo dobra i coraz wiecej pax podrozuje przez DXB i inne porty na Bliskim Wschodzie i nocna pora tranzytu im nie przeszkadza.
Linie lotnicze nie wydluzaja swoich tras. Glowny szlak lotniczy miedzy Europa a Dalekim Wschodem wiedzie nad Bliskim Wschodem, wiec nie mozna tu mowic o tym, iz linie jakos zmieniaja trasy swoich lotow. Zreszta i tak to o czym tu piszemy tyczy sie tego, skad bierze sie sukces linii z Zatoki, a nie piszemy tu o liniach z innych regionow i przelatujacych w ktorymkolwiek kierunku nad Bliskim Wschodem.
Dzieki za informacje, co jest dobre dla linii lotniczej, a co nie. wzialem sobie to do serca i od dzis dzieki Twoim uwagom, pracujac nad kolejnymi projektami w pracy juz wiem, na co mam zwrocic uwage i wiem w koncu co jest najwazniejsze dla firm z branzy w ktorej mam kilkanascie lat przyjemnosc pracowac.
rob_sad napisał: | A nie zapominaj ze by leciec przez Dubaj i tak najpierw trzeba doleciec do hubu europejskigo, nie powiesz chyba ze beda latac duzymi maszynami do portow regionalnych |
Po raz kolejny powtorze, ze to o czym tutaj pisze dotyczy calego rynku europejskiego, a nie jego malego wycinka, jakim jest ruch z Europy Srodkowo-Wschodniowej - 4% calości ruchu miedzy Europa a Dalekim Wschodem, nie wspominajac juz jak niewielkim rynkiem jest ruch miedzy Polska a Dalekim Wschodem, czy portami regionalnymi w Polsce a Dalekim Wschodem i gdzie raczej regularne polaczenia duzymi samolotami szerokokadlubowymi moga pozostac w sferze marzen.
Proponuje patrzec i oceniac rynek lotniczy nie tylko z perspektywy swojego miasta czy kraju, ale jak wlasnie w tym przypadku calego kontynentu europejskiego i dopiero na podstawie tego wyciagac wnioski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 23:51, 28 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Co Ci powiem to Ci powiem VSguy - Twoje posty czyta sie z wielka przyjemnoscia Oby wiecej takich ludzi na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|