|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:54, 08 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba w USA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 23:07, 08 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Chyba w USA |
USA i Kanada - tam gdzie glownie nasze 767 lataja.
Reczywiscie w Europie to jest roznie i zalezy od kraju ale w sumie daleko bys nie zalecial bez transpondera jak chcialbyl leciec jako IFR razem z innym jetami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 7:57, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Zacznijmy od tego, że Polsce nie ma klasy A.
Po drugie kontroler nie ma prawa oznajmić samolotowi, że ten nie jest już IFR tylko VFR. Ba, nie ma nawet prawa w jakikolwiek sposób mu tego sugerować - z oczywistych powodów.
Hipotetyzujemy sobie i ekstra, ale jak sobie wyobrażasz np. samolot lecący IFR z WA do GD, któremy kawałek za Grudziądzem wysiada transponder.
Oczywistym jest, że bedzie lądował w Gdańsku.
Jak napisłem, w większej części przestrzeni kontrolowanej jest wymóg posiadania tranpondera, ale w majestacie prawa można wystartować już z uszkodzonym i polecieć (wymaga to trochę achodu i dobrej woli od ATC) na swoje macierzyste lotnisko w celu naprawy.
Ja nie wiem, jak tam jest u was w USA. Wiem jak jest w Polsce i w zasadzie w całej Eurocontroli.
Niech Ci się tak włos nie jeży, bo gdybyśmy 3 lata temu dyskutowali nt. minimalnej separacji pionowej powyżej FL290 to ja bym sięupierał, że wynosi 1000' i mało by mnie obchodziło, ze w USA nie ma RVSM.
Co kraj to obyczaj. Jak masz takąpotrzebę, mogę Ci w wolnej chwili przytoczyć stosowne przepisy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 8:48, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | BN napisał: | Chyba w USA |
USA i Kanada - tam gdzie glownie nasze 767 lataja.
Reczywiscie w Europie to jest roznie i zalezy od kraju ale w sumie daleko bys nie zalecial bez transpondera jak chcialbyl leciec jako IFR razem z innym jetami. |
Wiem ze daleko bym nie zalecial IFR nie majac transpordera, dlatego tez pechowy rejs do CYYZ zostal juz na plycie zawrocony tylko po to aby nie robic pozniej klopotow w obszarze, zawracania maszyny itd. Inna sprawa jest to jak juz maszynie w drodze transporder sie popsuje wtedy ladnie to juz zostalo wytlumaczone.
Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:36, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: |
Jak napisłem, w większej części przestrzeni kontrolowanej jest wymóg posiadania tranpondera, ale w majestacie prawa można wystartować już z uszkodzonym i polecieć (wymaga to trochę achodu i dobrej woli od ATC) na swoje macierzyste lotnisko w celu naprawy.
|
Hmm,
Bo ja zacząłem grzebać w przepisach - wychodzi mi, że można poleciec bez sprawnego TCAS, pod warunkiem posiadania sprawnego transpondera modu A i C. Idąc dalej - jeśli TCAS siądzie i jest niesprawny transponder, koniec lotu.
ZTCW, to nie ma słowa o dopuszczeniu do lotu w klasie C bez sprawnego transpondera w naszym FIRze...
Poza tym wtedy, o ile pamięć mnie nie myli, bez sprawnego transpondera nie ma lotu w RVSM, prawda ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 17:56, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie ma.
Nie ma też obowiązku posiadania sprawnego transpondera w klasie C.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 18:46, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
chavez napisał: | Qrcze, leciałem nim 3 tygodnie temu z JFK, dobrze że nic się nie sypnęło. Dziś transponder, jutro...aż strach się bać...
Pozdroofka |
Pomysl czasem zanim cos napiszesz chlopie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janek
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Toronto/Barrie/Nowy Sacz
|
Wysłany: Nie 19:38, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A co sie stalo z Paxami tego odwolanego Lotu? Dzisiaj do Toronto przylatuje tylko jeden samolot z Wawy...nie powinien przyleciec tez ten odwolany z wczoraj? Ten co przylatuje to rozkladowy na dzisiaj (Niedziela)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 19:38, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco, masz racje. Sprawdzilem przepisy FAA w USA i rzeczywiscie jak ci wysiadzie transponder to cie nie "wyrzuca" natychmiast z klasy A. Swoja droga znam tu prawdziwych kontrolerow pracujacych w Cleveland Center (ZOB) - przy najblizszej okazji zapytam ich jak oni praktycznie rozwiazuja ten problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:41, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Tak jak wszędzie: posługują się zdrowym rozsądkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Opal
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW/EPWA
|
Wysłany: Pon 14:03, 10 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Janek napisał: | A co sie stalo z Paxami tego odwolanego Lotu? Dzisiaj do Toronto przylatuje tylko jeden samolot z Wawy...nie powinien przyleciec tez ten odwolany z wczoraj? Ten co przylatuje to rozkladowy na dzisiaj (Niedziela) |
Paxow bylo tylko 91, kilku polecialo z przesiadkami, reszte upchneli wczoraj do PC razem z niedzielnymi....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:02, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
LPE lądował na Okęciu tuż przed 16 w sobotę 8 kwietnia i miał sporo pasażerów na pokładzie. Któryś z kolegów napisał że lądował rano. Więc ten popołudniowy przylot to skąd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Sob 17:04, 15 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Może nie YYZ ale ORD. Dziennie są 2 rejsy do ORD? Acars mi powiedział, że po tym jak wystartował nasz SP-LOA z ORD do WAW to 30 min później startował nasz SP-LPC do WAW...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 23:35, 15 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
8 kwietnia były 2 rejsy do ORD (po 12 i koło 17). Ale LPC leciał chyba do JFK. Startował z WAW jakieś pół godziny po LOA, który leciał do ORD.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|