 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Nie 12:40, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Wiesz, to nigdy nie jest tak, że nagle przylatuje 10 nowych maszyn i wszyscy piloci latający teraz na 737 będą się szkolić. Będzie to robione stopniowo.
Podejrzewam, że Airbus zaoferuje LO wyszkolenie pilotów i mechaników dla LO za darmo, a jeżeli nie wszystkich to na pewno sporą ilość. Dla A czy B kontrakt z LO/C0 będzie bardzo istotny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Nie 12:52, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
voitoosh napisał: | Racja, Airbusy mogłyby wprowadzić "chaos" jednakowoż spójrz na LH, oni mają Airbusy A340 long-houlowe a także B747 - wiem, że nie ma czego porównywać, bo lufthansa ma flotę 3x większą, oprócz tego ma jeszcze mniejsze Airbusy, Boeingi, a nawet jakieś Avro czy CRJ (jeśli się pomyliłem to przepraszam) embraery są bardziej ekonomiczne niż Boeingi, to prawda, ale wolałbym widzieć te drugie. |
Lufthansa od 2001 roku nie kupila zadnej maszyny u Boeinga.
W Lufthansie Boeingi 747-400 zostana zastapione Airbusami A380 (pierwszy zostanie dostarczony 2007 roku) oraz A340-600.
Kiedys podstawowy samolot na liniach wewnetrzych i europejskich Lufthansy Boeing 737-200/300/500 ustepuje miejsca Airbusom A319/A320/A321. LH powoli wycofuje je z eksploatacji a ostatnia taka maszyne otrzymala dziesiec lat temu.
Wiec jak widac Lufthansa w ciagu najbliszych kilku lat ujednolici flote w 100% w maszyny Airbusa.
Co do pozostalej floty jest to firma Lufthansa CityLine (dawniej DLT) ktora ma zaledwie dwa typy maszyn Bombardiera oraz Avro.
Wszystko wskazuje na to ze pozostana przy Bombardierze i pewnie za jakis czas beda zastepowac Avro CRJ700 i CRJ900.
Reasumujac LOT niezaleznie od tego co wybierze (Boeinga czy Airbusa) powinien ujednolicic flote i skoro kupuja 787 powinni pozostac u Boeinga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Nie 12:55, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Podałeś jeden przykład. W dodatku nie wiadomo, czy LH wybierze 32S czy 737NG. Istnieje za to cała gama kontrprzykładów - BA, AZ, KL czy choćby SU. Jednolitośćfloty pod względem producenta nie ma dużego znaczenia, w przeciwieństwie do zaoferowanych kontraktów czy wreszcie potrzeb linii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Nie 13:02, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
styrian napisał: | Podałeś jeden przykład. W dodatku nie wiadomo, czy LH wybierze 32S czy 737NG. Istnieje za to cała gama kontrprzykładów - BA, AZ, KL czy choćby SU. Jednolitośćfloty pod względem producenta nie ma dużego znaczenia, w przeciwieństwie do zaoferowanych kontraktów czy wreszcie potrzeb linii. |
Podalem przyklad Lufthansy po tym co napisal voitoosh .
Lufthansa nie jest zainteresowana kupowaniem u Boeinga , chocby z tego powodu iz Boeingi 737 NG sa juz dostepne od paru lat a caly czas kupuja Airbusa.
PS.Jest jeszcze jedna bardzo istotna przyczyna niemcy wspieraja swojego producenta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Nie 13:06, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Być może wesprą, ale tym bardziej nie można podawać tego jako sztandarowy przykład. W każdym razie LH jeszcze nie podjęła ostatecznej decyzji co do samowalotów short/medium-haul.
Wystarczy spojrzeć na EK, QR czy inne linie, by przekonać się, że to czy lata się na maszynach jednego czy dwóch producentów nie ma większego znaczenia, szczególnie przy dużych kontraktach, a o takim mówimy w przypadku LO/C0.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 13:10, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
styrian napisał: | Wiesz, to nigdy nie jest tak, że nagle przylatuje 10 nowych maszyn i wszyscy piloci latający teraz na 737 będą się szkolić. Będzie to robione stopniowo.
Podejrzewam, że Airbus zaoferuje LO wyszkolenie pilotów i mechaników dla LO za darmo, a jeżeli nie wszystkich to na pewno sporą ilość. Dla A czy B kontrakt z LO/C0 będzie bardzo istotny. |
to nigdy nie jest za darmo. zawsze można spróbować użyć takiego argumentu w rozmowach z B: Airbus daje szkolenia warte X za darmo, wiec oczekujemy, ze wy zejdziecie z ceny o, powiedzmy 50% tego X.
oczywiście warto negocjować z jednymi i z drugimi i nie przekreślać A. ale oni muszą wiedzieć (i pewnie wiedzą), że muszą zaoferować BARDZO korzystne warunki, żeby LO zmienił dostawcę.[/url]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Nie 14:19, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Jestem początkujący w dziedzinie lotnictwa cywilnego.
Mam pytanie:
Czym się różni Embraer170 od 175 ???
Jakie są parametry Embraera195 ???
a i jeszcze jedno ile ma LOT Embraerów 145 a ile 170, oraz ile zamówiono jeszcze w kolejnych dostawach ????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stevan
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 15:03, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Z całym szacunkiem lubię czytać wszelkie dyskusje na temat floty LO, ale pracując w Grupie wiem, że dopóty jest taki zarząd jaki jest decyzja zapadnie w zależności od "Dopłat bezpośrednich" uzyskanyh przez owy zarząd od konkrretnego producenta maszyn. I tyle. Niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamek
Gość
|
Wysłany: Nie 18:06, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
WZZ napisał: | Jestem początkujący w dziedzinie lotnictwa cywilnego.
Mam pytanie:
Czym się różni Embraer170 od 175 ???
Jakie są parametry Embraera195 ???
a i jeszcze jedno ile ma LOT Embraerów 145 a ile 170, oraz ile zamówiono jeszcze w kolejnych dostawach ???? |
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 22:34, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Stevan napisał: | Z całym szacunkiem lubię czytać wszelkie dyskusje na temat floty LO, ale pracując w Grupie wiem, że dopóty jest taki zarząd jaki jest decyzja zapadnie w zależności od "Dopłat bezpośrednich" uzyskanyh przez owy zarząd od konkrretnego producenta maszyn. I tyle. Niestety. |
Mozesz tak troche jasniej, bo prawde mowiac to nei bardzo umie znalezc jakis sens w Twoim poscie.TIA
A tak juz do ogolu :
Z calym szacunkiem do wszystkich ale, porownywanie LO z LH, BA i innymi liniami ktore sa parokrotnie wieksze od naszego narodowego przewoznika mija sie z celem. Nawet jesli jest mowa o stosunkowo duzym zamowieniu rzedu 30 samolotow to i tak przeszolenie nie tylko pilotow ale takze stewek i mechanikow bedzie bardzo skomplikowanym i kosztownym procesem. Nie sadze aby LO mial na tyle "zapasowego" personelu aby mogl bez szkody dla swojego juz bardzo nadszarpnietego wizerunku puscic sporo czesc ludzi na szkolenia. Dla mnie najbardziej racjonalnym wyborem pozostaja B737 wlasnie ze wzgledu na mniej skomplikowany logistycznie proces dostosowawczy personelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 23:01, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
wracajac do tematu czy moze mi ktos wreszcie podac ile LO zamowil tych E95 no i kiedy jest przewidziana dostawa pierwszego egzemplarza? TIA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Nie 23:07, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Jeżeli to byłby jedyny czynnik, to owszem, ale NIE jest.
btw - LO nie ma nadszarpniętego wizerunku. Jest jedną z lepszych linii w tej części świata, a to, że EuroLOT odwołał kilka lotów, bo piloci się szkolini... no cóż - bywa. Nie ma co demonizować.
Nowe samoloty dla LO nie przylecą wysztkie na raz, więc szkolenie załóg na 2-3 maszyny rocznie nie będzie żadnym problemem. Więcej maszyn rocznie będzie przybywać C0, ale to już ich problem - i tak będą musieli zrobić nabór, więc o sytuacji, gdzie część lotów jest odwoływana bo piloci się szkolą nie ma mowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Nie 23:08, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
LO zamówił 10 E70 z opcją na 11 dodatkowych samolotów z rodziny. W 2006 przylecą 4 E75. E95 z tego co wiem nie zostały jeszcze zamówione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 23:29, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
styrian napisał: | LO zamówił 10 E70 z opcją na 11 dodatkowych samolotów z rodziny. W 2006 przylecą 4 E75. E95 z tego co wiem nie zostały jeszcze zamówione. |
No wlasnie, jakos niegdzie nie slyszalem ani nie moglem znalezc info na temat ewentualnego zamowienia E95. Dzieki za info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 23:31, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
styrian napisał: | Jeżeli to byłby jedyny czynnik, to owszem, ale NIE jest.
btw - LO nie ma nadszarpniętego wizerunku. Jest jedną z lepszych linii w tej części świata, a to, że EuroLOT odwołał kilka lotów, bo piloci się szkolini... no cóż - bywa. Nie ma co demonizować.
Nowe samoloty dla LO nie przylecą wysztkie na raz, więc szkolenie załóg na 2-3 maszyny rocznie nie będzie żadnym problemem. Więcej maszyn rocznie będzie przybywać C0, ale to już ich problem - i tak będą musieli zrobić nabór, więc o sytuacji, gdzie część lotów jest odwoływana bo piloci się szkolą nie ma mowy. |
Spokom, embki tez przychodza po 2-3 w roku a jednak problem z pilotami jest!
Owszem, jest dobra linia... ale w klasie biznes.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|