Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ekspansja NORWEGIAN w Polsce
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 17:35, 22 Cze 2006    Temat postu:

Czy ktoś już sprawdzał jak to się ma do dotychczasowych lotów ? Czy coś od września wywalą lub zmniejszą częstotliwość ? I gdzie jest jakiś rozkład ? Z krótkiej analizy rozkładów do Hiszpanii i Nicei wynikało, że są one na jeden samolot, a Oslo nadal było robione z tamtejszej bazy. Drugi samolot takiej ilości tras nie obsłuży więc coś musi odpaść od września Question
Chyba, że część tras (Sztokholm, Oslo) będzie wykonywana przez samoloty z tych baz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 20:42, 22 Cze 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Nie jest mi ani troche szkoda Poznania, sam sobie winien! Niech dalej miasto przymyka oko na skrajna niekompetencje i brak aktywnosci kolejnych prezesow. Niech miasto nadal nie chce doplacac do nowych polaczen, niech nadal nie jest zainteresowane wykupem decydujacych udzialow od PPL. Niech tylko potem nikt nie marudzi ze Poznan stoi w rankingach gorzej od Bydgoszczy, albo ze ludzie dojezdzaja do pracy do Wroclawia.


A ja myślę że to nie sztuka wydawać pieniądze podatników żeby jakaś linia chciała latać od/do nas. My już mamy takiego co poszedł na łatwiznę i nie dobrze mi się robi za każdym razem (Styrian, tylko mnie nie pytaj czy chcę torbę), gdy FR przelatuje mi nad domem. Widać władze Poznania rozumieją co to rynek i wiedzą, że sztuczne pompowanie linii lotniczej pieniędzmi podatników jest z gruntu bez sensu. Dlaczego ? Dlatego że ten pieniądz nie obróci się w pieniądz wydany przez obcokrajowców w Poznaniu czy gdziekolwiek, to my dopłacimy tym, którzy chcą wyjechać na saksy. Nie będzie nowych dróg czy szkół, tylko setka polaków dziennie pojedzie i sporo z nich zostanie za granicą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 20:53, 22 Cze 2006    Temat postu:

chavez napisał:

A ja myślę że to nie sztuka wydawać pieniądze podatników żeby jakaś linia chciała latać od/do nas. My już mamy takiego co poszedł na łatwiznę i nie dobrze mi się robi za każdym razem (Styrian, tylko mnie nie pytaj czy chcę torbę), gdy FR przelatuje mi nad domem. Widać władze Poznania rozumieją co to rynek i wiedzą, że sztuczne pompowanie linii lotniczej pieniędzmi podatników jest z gruntu bez sensu. Dlaczego ? Dlatego że ten pieniądz nie obróci się w pieniądz wydany przez obcokrajowców w Poznaniu czy gdziekolwiek, to my dopłacimy tym, którzy chcą wyjechać na saksy. Nie będzie nowych dróg czy szkół, tylko setka polaków dziennie pojedzie i sporo z nich zostanie za granicą.


Chavez, popieram Cie w calej rozciaglości. chcialbym zobaczyc jakies wiarygodne statystyki ilu anglikow przybylo dzieki nowemu polaczeniu w Rzeszowie i jak sie ewentualne zyski maja do pieniedzy ktore miasto/wojewodztwo placi prywatnej fimie. JEszcze rozumie placenie za promocje nowych polaczen w lokalnych mediach jak robi to KRK - w w koncu kasa zostaje w Polsce,ale naiwnosc Rzeszowa jest zalosna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 21:00, 22 Cze 2006    Temat postu:

Wiesz, Gabec, ogólnie to sprawa jest dość złożona, ci co wyjadą wrócą z kasą, o ile wrócą, i pewna część tej kasy trafi do skarbca IV RP. Problem w tym, że ta kasa pójdzie znowu nie tam, gdzie trzeba. Uważam, że rozsądniej by ją wydano nie dopłacając no-frillsom, lecz podnosząc standardy lotnisk.
Wracając do tematu, cieszę się z rozwoju Norwegiana w Polsce i mam nadzieję, że i z Gdańska coś nowego dadzą. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 21:06, 22 Cze 2006    Temat postu:

chavez napisał:
Uważam, że rozsądniej by ją wydano nie dopłacając no-frillsom, lecz podnosząc standardy lotnisk.

Pasowaloby zainwestowac w drogi, abysmy nie musieli sie wstydzic dziur i kolein - bo to chyba niezbyt dobra wizytowka dla turystow
Pasowaloby zainwestowac w rozwoj lotnisk. W RZE pasuje robic niemal wszystko (nie liczac pasa); teminal, plyte postojowa,drogi dojazdowe, odladzanie. Ostatni pomysl PPL'u to postawienie NAMIOTU ktory zastapilby przez jakis czas (rok a moze 2) terminal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:16, 22 Cze 2006    Temat postu:

z doswiadczenia rocznego latania FR z STN do WRO - wiem, że tony anglików przyjeżdża i zostawia tam kasę. A chcesz siłą polaków zatrzymać, żeby na saksy nie pojechali? podskoczą pociągiem do berlina - intercity, eur 22,70 i stamtad poleca - i kto na tym straci??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Czw 21:41, 22 Cze 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
z doswiadczenia rocznego latania FR z STN do WRO - wiem, że tony anglików przyjeżdża i zostawia tam kasę. A chcesz siłą polaków zatrzymać, żeby na saksy nie pojechali? podskoczą pociągiem do berlina - intercity, eur 22,70 i stamtad poleca - i kto na tym straci??


Święte słowa. Zapraszam na piwko na rynek we Wrocławiu. Angielski język słychać dookoła i czasem wydaje się, że to nie Wrocław.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 21:46, 22 Cze 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
chavez napisał:

A ja myślę że to nie sztuka wydawać pieniądze podatników żeby jakaś linia chciała latać od/do nas. My już mamy takiego co poszedł na łatwiznę i nie dobrze mi się robi za każdym razem (Styrian, tylko mnie nie pytaj czy chcę torbę), gdy FR przelatuje mi nad domem. Widać władze Poznania rozumieją co to rynek i wiedzą, że sztuczne pompowanie linii lotniczej pieniędzmi podatników jest z gruntu bez sensu. Dlaczego ? Dlatego że ten pieniądz nie obróci się w pieniądz wydany przez obcokrajowców w Poznaniu czy gdziekolwiek, to my dopłacimy tym, którzy chcą wyjechać na saksy. Nie będzie nowych dróg czy szkół, tylko setka polaków dziennie pojedzie i sporo z nich zostanie za granicą.


Chavez, popieram Cie w calej rozciaglości. chcialbym zobaczyc jakies wiarygodne statystyki ilu anglikow przybylo dzieki nowemu polaczeniu w Rzeszowie i jak sie ewentualne zyski maja do pieniedzy ktore miasto/wojewodztwo placi prywatnej fimie. JEszcze rozumie placenie za promocje nowych polaczen w lokalnych mediach jak robi to KRK - w w koncu kasa zostaje w Polsce,ale naiwnosc Rzeszowa jest zalosna



Widzisz Ty masz alergie na RZE i nic Ci nie poradze, ale Rzeszów nie ma świetnych atrakcji turystycznych wiec każdy sposób na sciągnięcie przewożnika jest dobry. Nie tylko Rzeszów placi FR. Dla Twojej wiadomości jak kogoś odbieram z lotniska zawsze sa tam anglojęzyczni pasażerowie, widać to z reszta od razu bo ustawiaja sie w kolejce do stanowisk wypożyczalni samochodów, ale owszzem jest ich mało, ale za rok ,dwa bedzie ich więcej, jeszcze kilka lat temu Kraków też w porównaniu z zachodem straszył prowincją. Przestańmy tez w końcu porównywać te dwa miasta bo to nie ma sensu i jest śmieszne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 21:49, 22 Cze 2006    Temat postu:

no i jeszcze jedno czyli wg Twojego toku myślenia lepiej było nie płacić FR, a mieszkańcy Podkarpacia w liczbie ok 10 tyś pax miesięcznie na trasie do/z STN dalej latali z KRK i zasilali kase Balic hahhaha no wybacz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 22:07, 22 Cze 2006    Temat postu:

Wydaje mi się, że trochę odchodzimy od tematu. Wydaje mi się (także w kontekście analiz cen Wizza), że Norwegian wyczuł, że w Skandynawii jest popyt na loty do Polski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 7:35, 23 Cze 2006    Temat postu:

chavez napisał:


A ja myślę że to nie sztuka wydawać pieniądze podatników żeby jakaś linia chciała latać od/do nas. My już mamy takiego co poszedł na łatwiznę i nie dobrze mi się robi za każdym razem (Styrian, tylko mnie nie pytaj czy chcę torbę), gdy FR przelatuje mi nad domem. Widać władze Poznania rozumieją co to rynek i wiedzą, że sztuczne pompowanie linii lotniczej pieniędzmi podatników jest z gruntu bez sensu. Dlaczego ? Dlatego że ten pieniądz nie obróci się w pieniądz wydany przez obcokrajowców w Poznaniu czy gdziekolwiek, to my dopłacimy tym, którzy chcą wyjechać na saksy. Nie będzie nowych dróg czy szkół, tylko setka polaków dziennie pojedzie i sporo z nich zostanie za granicą.


Wydaje mi sie, ze zupelnie nie wiesz co sie dzieje w portach lotniczych w Polsce, a w szczegolnosci w POZ. POZ jako jedyny z wiekszych portow regionalnych zeszly rok zamknal strata. Ktos musial dolozyc do portu, zrobilo to najprawdopodobniej miasto kwota 500 tys PLN. Nie lepiej bylo dolozyc do jakiegos nowego polaczenia (500tys w zeszlym roku wystarczalo FR czy W6 zeby otwierac codzienne polaczenia). Niewykluczone, ze wplywy z tych 80-100 tys dodatkowych paxow zniwelowalyby strate portu (przez zwiekszenie wplywow od sklepikow, restauracji, parkingow etc. znajdujacych sie na terenie portu). Dajac pieniadze portowi zamiast na nowe polaczenia tworzymy mechanizm podobny do istniejacego w sluzbie zdrowia - oddluzanie szpitali. Trzeba pamietac ze bez odpowiedniej ilosci paxow port nie bedzie dochodowy. Poki nie jest dochodowy trzeba zrobic wszystko aby pojawila sie na lotnisku liczba pasazerow gwarantujaca mu chocby minimalny zysk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 7:47, 23 Cze 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Pasowaloby zainwestowac w rozwoj lotnisk. W RZE pasuje robic niemal wszystko (nie liczac pasa); teminal, plyte postojowa,drogi dojazdowe, odladzanie. Ostatni pomysl PPL'u to postawienie NAMIOTU ktory zastapilby przez jakis czas (rok a moze 2) terminal.

inwestowanie w infrastrukture ma tylko sens gdy stac nas na jej utrzymanie. W RZE nie ma wiekszego sensu rozbudowa plyty, drog kolowania, czy budowa plyty do odladzania. To jedynie wygeneruje koszty - oczyszczanie i odsniezanie, onawianie oznaczen itp.. Chyba nie twierdzisz, ze budowa nowej plyty postojowej przyciagnie nowych przewoznikow czy zwiekszy liczbe obslugiwanyh pasazerow?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 8:06, 23 Cze 2006    Temat postu:

HG napisał:

inwestowanie w infrastrukture ma tylko sens gdy stac nas na jej utrzymanie. W RZE nie ma wiekszego sensu rozbudowa plyty, drog kolowania, czy budowa plyty do odladzania. To jedynie wygeneruje koszty - oczyszczanie i odsniezanie, onawianie oznaczen itp.. Chyba nie twierdzisz, ze budowa nowej plyty postojowej przyciagnie nowych przewoznikow czy zwiekszy liczbe obslugiwanyh pasazerow?


HG, plyta, odsniezalnia itp to pomysly PPL'u, ktory uparcie dazy do tego aby w tym roku nie rozpoczac budowy terminala (pomysl z namiotem). Cos trzeba jednak robic, bo gdy przylatuje JEDEN b737 to jest ciasno a co dopiero gdyby jakos sie zdarzylo ze przylecialy 2 B737.

RES, ze mam KRK w profilu to nie znaczy ze identyfikuje sie z tym miastem w 100%. Urodzilem i wychowalem sie w RZE i okolicach, w KRK studiowalem i pracuje. Rownie dobrze zamiast KRK moglbym miec WRO, POZ lub inne miasto ktore zapewniloby mi prace zgodna z moimi kwalifikacjami. Twoje porownywanie KRK nawet sprzed paru lat do RZE jest "lekka" przesada. Potencjal obu miast jest nieporownywalny i szkoda abys sie produkowal. Moze zamiast rozpisywac sie ze jestem z KRK i nei lubie RZE wymysl dlaczego RYR choc wojewodztwo/miasto dosc slono placi za reklame nadal poprzestaje na jednym polaczeniu, ze Central pomimo iz jak sam piszesz jest zaszokowanym ze tylu ludzi z podkarpacia lata jego samolotami nie kwapi sie aby otworzyc jakies polaczenia.
Skoro jest Rzeszow ma taki potencjal to dlaczego Norwegian nie lata z Jasionki np do Hiszpanii chocby kosztem placzenia KRK-Sztokholm?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 10:10, 23 Cze 2006    Temat postu:

moze dlatego że kazde połączenie musi być negocjowane z PPLem???? a jemu moze nie zalezec na rozwoju lotniska??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 10:15, 23 Cze 2006    Temat postu:

HG - szkoda ze prezes Lawicy, miasto, wojewodztwo i chyba nikt z jakiejkolwiek wladzy tego nie rozumieja (bo nic na ten temat nie mowia i pomimo widzialnych golym okiem problemow nic w tym kierunku nie robia). Smutne - ale mam wrazenie ze rzadzeniem ostatnio zajmuja sie ludzie z inteligencja ponizej przecietnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin