|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 11:26, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Mam parę pytań:
1. Na podstawie jakich przepisów przewoźnik nie mający europejskiego AOC i pochodzący z kraju z poza Unii Europejskiej będzie latał po Unii?
2. Kto udziela takich zgód?
3. Jacy inni przewoźnicy nie mający europejskiego AOC mogą tak samo latać jak Norwegian?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez TravelAir dnia Pią 15:20, 23 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 12:54, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Moze w ULC nie wiedzieli, ze Norwegia do UE nie nalezy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pią 13:45, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
RES napisał: | moze dlatego że kazde połączenie musi być negocjowane z PPLem???? a jemu moze nie zalezec na rozwoju lotniska?? |
A ja jednak myslę, że to chodzi o potencjał, którego te lotnisko po prostu nie ma. Nie wystarczny, że tu ktoś napiszę, że "Z Rzeszowa na pewno pełno osób by latało". Pohipotetyzujmy troszkę.
Załóżmy że jest rok 2005 i Ryanair ogłasza otwarcie połączeń do Frankfurtu/Hahn z lotnisk regionalnych oprócz RZE. Oczywiście podniółs byś larum, że czemu nie z Rzeszowa, przeciez pełno ludzi by stamtąd latało. A doskonale sam wiesz, jaki los spotkał te destynację. Jestem święcie przekonany, że to samo by było, gdyby Norwegian teraz ogłosił np. loty z Rzeszowa do Hiszpanii, czy Szwecji. Myślę, że Londyn, to na razie jedyny sensowny kierunek z RZE mający szansę powodzenia, no może jeszcze Dublin, ale nic więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RES
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZE
|
Wysłany: Pią 14:31, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Kolego jak przewertujesz całe forum to napotkasz moją opinie co do HHN i też uważałem że to bład, ja nawet nie twierdze ani nie narzekam ze nie ma Norwegian, zacznijcie uwaznie czytac o co chodzi bo widze, że niektórzy mają problem z rozumieniem czytanego tekstu podobno to przypadłość rozszeżajaca sie bardzo szybko:) kończmy już te przepychanki bo to nie o to chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emelyn
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:32, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
WAW - ARN
DY 2203 1234567 13.15 - 14.55
ARN - WAW
DY 2204 1234567 20.10 - 21.50
WAW - CIA
DY 2468 _2_4__7 15.45 - 18.05
DY 2468 _____6_ 06.05 - 08.25
CIA -WAW
DY 2469 _2_4__7 18.35 - 21.10
DY 2469 _____6_ 08.55 - 11.10
WAW - MXP
DY 2472 _2_4_67 07.00 - 09.30
MXP -WAW
DY 2473 _2_4_67 10.15 - 12.45
WAW - ATH
DY 2561 _2_4_6_ 21.55 - 01.35
ATH - WAW
DY 2562 __3_5_7 04.20 - 06.00
WAW - DUB
DY 2551 1_3_5__ 21.55 - 00.05
DUB - WAW
DY 2552 _2_4_6_ 02.00 - 06.10
KRK - ARN
DY 2237 1_3_5_7 17.45 - 19.45
ARN - KRK
DY 2236 1_3_5_7 15.25 - 17.25
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RES
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZE
|
Wysłany: Pią 16:51, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
poza Dublinem i Atenami świetne godziny, postarali sie trzeba przyznać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RES
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZE
|
Wysłany: Pią 16:57, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
ale ceny tragedia, przynajmniej pierwsza którą sprawdziłem Dublin, Rzym z WAW w jedna strone za 257 Euro !!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł_EPWR
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Pią 17:05, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Z Wrocławia do Sztokholmu można polecieć za 21 euro, ale powrót to już tylko za 261 euro!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Sob 18:13, 24 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Gratuluje tym 3 lotniskom - teraz tylko wypada mi trzymac za Was kciuki tak, aby samoloty lataly pelne, trasy sie utrzymaly i kiedys w przyszlosci dochodzily nowe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bronislaw
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 11:10, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
na szczescie ceny wrocily do normalnych poziomow, bo np. do rzymu mozna bezproblemowo leciec za 52 euro w 2 strony. te wielkie ceny to musiala byc pomylka systemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:31, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
TravelAir napisał: | Mam parę pytań:
1. Na podstawie jakich przepisów przewoźnik nie mający europejskiego AOC i pochodzący z kraju z poza Unii Europejskiej będzie latał po Unii?
3. Jacy inni przewoźnicy nie mający europejskiego AOC mogą tak samo latać jak Norwegian? |
Ponieważ Norwegia jest specyficznym przypadkiem w UE. Ma umowy z UE o wzajemnym otwarciu nieba, poza tym jest członkiem ECAC, która to w tym wypadku może jest nawet ważniejsza, niż przynależność do UE.
Przewoźnicy Islandii,Norwegii i krajów, które podpiszą umowę o wzajemności w zakresie otwarcia nieba z krajami UE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bronislaw
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 1:01, 28 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Swieta racja UE to jedno, a otwarte niebo nad Europa to drugie. Zreszta podobnych wyjatkow jest wiele, np.: do Norwegii, Islandii czy Szwajcarii mozna jezdzic na dowody osobiste (do Norwegii osobiscie przetestowalem).
YoNasHek napisał: | TravelAir napisał: | Mam parę pytań:
1. Na podstawie jakich przepisów przewoźnik nie mający europejskiego AOC i pochodzący z kraju z poza Unii Europejskiej będzie latał po Unii?
3. Jacy inni przewoźnicy nie mający europejskiego AOC mogą tak samo latać jak Norwegian? |
Ponieważ Norwegia jest specyficznym przypadkiem w UE. Ma umowy z UE o wzajemnym otwarciu nieba, poza tym jest członkiem ECAC, która to w tym wypadku może jest nawet ważniejsza, niż przynależność do UE.
Przewoźnicy Islandii,Norwegii i krajów, które podpiszą umowę o wzajemności w zakresie otwarcia nieba z krajami UE. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bronislaw
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 12:04, 29 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
z nowych tras cieszy mnie najbardziej mediolan, bo moze ten przyklad przemowi do rozsadku szefom lotu i centralwings...
po tym jak centralwings zostal spacyfikowany przez lot, szybko wycofano trasy konkurujace z lotem, np. waw-mxp.
jednak czy szefowie lotu nie zdaja sobie sprawy, ze lepiej jest jesli lot i centralwings konkuruje ze soba i blokuja inne linie, niz zeby centrawings oddawal pole do popisu innym tanim liniom..
dzieki ostaniej szybkiej likwidacji waw-mxp, lot bedzie mial teraz prawdziwa ostra konkurencje na tej trasie w postaci norwegian...
krotkowzrocznosc zwiazkow zawodowych w locie (ktore zapewne wymusily tego typu ruch) jest komiczna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michal
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:41, 29 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
bronislaw napisał: | krotkowzrocznosc zwiazkow zawodowych w locie (ktore zapewne wymusily tego typu ruch) jest komiczna |
jak cała ta firma ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 22:20, 29 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
bronislaw napisał: | z nowych tras cieszy mnie najbardziej mediolan, bo moze ten przyklad przemowi do rozsadku szefom lotu i centralwings...
po tym jak centralwings zostal spacyfikowany przez lot, szybko wycofano trasy konkurujace z lotem, np. waw-mxp. |
Jak trasa 3x w tygodniu mogla konkurowac z o ile pamiętam dwoma razami dziennie, lub codzienną, z nieatrakcyjnymi cenowo biletami OW?
bronislaw napisał: | jednak czy szefowie lotu nie zdaja sobie sprawy, ze lepiej jest jesli lot i centralwings konkuruje ze soba i blokuja inne linie, niz zeby centrawings oddawal pole do popisu innym tanim liniom.. |
Lot i Centralwings nie konkurują ze sobą, bo żadna trasa się nie pokrywa. Biznes nie poleci na CIA, a Lot nie lata na LGW. Bzdury o konkurencji i kanibaliźmie etc. to brednie związkowców, których przywileje są (niestety tylko iluzorycznie w obecnym układzie politycznym) zagrożone.
bronislaw napisał: | dzieki ostaniej szybkiej likwidacji waw-mxp, lot bedzie mial teraz prawdziwa ostra konkurencje na tej trasie w postaci norwegian... |
Najśmieszniejsze jest jednak, że z Lotem do FCO przegrało Sky Europe na tej samej trasie. Życie nie lubi próżni i Norwegian jest tego dowodem.
bronislaw napisał: | krotkowzrocznosc zwiazkow zawodowych w locie (ktore zapewne wymusily tego typu ruch) jest komiczna |
To nie jest krótkowzrocznośc. Jakby ktoś miał możliwoś cprawną i polityczną zakazac młodym i zdolnym ludziom aby konkurowali ze starszymi, wyszkolonymi na starym sprzęcie i w starych czasach, to by to zrobił. W innym wątku ktoś dobrze podsumował, że otwarte niebo to śmiertelne zagrożenie dla tzw. "narodowych" (na szczęście słowo źle widziane w UE) przewoźników i ich przywilejów branżowych (z paroma wyjątkami - BA, KLM-AF i LH). Niestety, jeszcze 3 i pół roku będą nietykalni...
Z drugiej strony, jak związkowcy wymoga zamknięcie kolejnych tras Centralwings, to znajdzie się inne LCC, które je otworzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|