|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Nie 10:47, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Koledzy! Mylicie pojęcia - EMB-145 i jego wersja Executive Legacy różnią się - przede wszystkim zasięgiem! Typowy układ Legacy to 8-12 foteli, a przede wszystkim dodatkowe zbiorniki paliwa w kadłubie na 8242 kg, podczas gdy EMB145 ma standardowe zbiorniki skrzydłowe na 5135 kg. Założenie zastąpienia nimi przehitorycznych już Jaczków jest słuszne - zapominacie tylko, że "wybrańcy ludu" lubią podróżować za NASZĄ KASĘ w dużym towarzystwie, dlatego sądzę, że i BBJ czy ACJ mogą być dla nich czasem "przyciasne"...
Chociaż z drugiej strony - embraery mają IDEALNE wymiary kabiny dla Premiera i Prezydenta ....
No tak, ale ich przyjaciel Roman G. się nie zmieści...
A tak wracając do meritum - LOT chce oddać te 145-ki, bo nikt ich po prostu nie chce odkupić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 11:22, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Z tym dużym dworem podróżującym z Wybrańcami Ludu to działa we dwie strony. Ja np. załapałem się na lot delegacji rządowej do Madryty (wykonywany 101 w dwa dni po remoncie) bo "były wolne miejsca" więc można było wziąć grupę ekspertów. Jakby było mniej miejsc to dwór byłby mniejszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
IgnacyHannak
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice/Duesseldorf
|
Wysłany: Nie 16:58, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
a takie pytanie na boku, czy Legacy nie bazuje na EMB 135????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej D
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 17:32, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 18:27, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
lukaszs napisał: |
Dla prezydenta przewidziane są inne samoloty. BBJ szans w przetargu raczej nie ma...
|
Mnie się tam Kaczyński nie podoba ani na niego nie głosowałem, ale z tym "SS" na ogonie to chyba lekka przesada...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dilbercik
Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 18:47, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
to nie ss to dwa ludziki kradnace ksiezyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 18:51, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
No teraz jak mi napisałeś to faktycznie można się tego dopatrzeć, ale na pierwszy rzut oka widać jedynie czarne "SS"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Nie 23:50, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wracając do embrionów... Jeżeli je wezmą to będą latać na trasach regionalnych - no niech będzie - europejskich co już zostało powiedziane. Jeżeli będą latać na takich trasach, to będą to raczej krótkie wizyty rządowe - są też dłuższo terminowe ale skupmy się na tych. Jak mówi procedura d.s. bezpieczeństwa samolot rządowy podczas postoju na płycie przy krótkiej wizycie musi być w stanie gotowości. Co oznacza, że nie stoi on na APU tylko na silnikach... czy mogą go w takim przypadku dopąpować? Bo przecież może w ERJ paliwa zabraknąć... Czy można dolewać paliwa kiedy silniki są włączone? Sądze że nie. W takim przypadku musiał by zgasić na chwilę silniki co oznaczało by złamanie procedury. Odpowiedzcie mi prosze na to pytanie...
PS Możecie mnie zbluzgać za ten post jeżeli nie mam racji i sory za to gdybanie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KubaN dnia Nie 23:54, 05 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 23:53, 05 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, co oznacza "stan gotowości', ale tak czy inaczej bez zgody nie odleci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 2:25, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
KubaN napisał: | na trasach regionalnych - no niech będzie - europejskich co już zostało powiedziane. Jeżeli będą latać na takich trasach, to będą to raczej krótkie wizyty rządowe |
O co tu chodzi, ze ERJ-145 zabiera tak malo paliwa ze trzeba mu go ciagle dolewac? ERJ-145 ma zasieg (z 50 pasazerami) okolo 2870 km, czy to jest takie "regionalne"?. Poza tym nigdy w zyciu mnie nie przekonasz ze taki rzadowy ERJ-145 w dobie tak drogiego paliwa bedzie stal na plycie lotniska przez godzine lub dwie z wlaczonymi silnikami, nie wiem czy same lotnisko byloby z tego zadowolone. To nie stare radzieckie Tupolewy gdzie start silnikow nie byl gwarantowany i to nie warunki wojenne (jeszcze)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pon 8:29, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Stan gotowosci obecny rozni sie znacznie od tego wojennego. Obecnie uruchomienie maszny zajmuje kilka minut, szczegolnie, jezeli samolot stoi na APU. Piloci poprostu siedza w kokpicie i maja ciagly kontakt z "klientem". Jak dostaja info, ze "klient" wraca i samolot ma byc gotowy do startu, to oni natychmiast skladaja plan, przygotowuja maszyne i...czekaja, az wejdzie "klient" do srodka i dopiero uruchamiaja.
KubaN, wzgledy bezpieczenstwa!!! Jak maszyna moze stac caly czas na wlaczonych silnikach? Przeciez to jest zagrozenie dla obslugi lotniska i pasazerow. Przeciez jak sie za blisko podejdzie, silnik moze wessac kogos. A to byloby raczej nie przyjmne. Wiec wydaje mi sie, ze problemu z dolewaniem paliwa raczej nie ma!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:39, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Spotter napisał: |
KubaN, wzgledy bezpieczenstwa!!! Jak maszyna moze stac caly czas na wlaczonych silnikach? Przeciez to jest zagrozenie dla obslugi lotniska i pasazerow. Przeciez jak sie za blisko podejdzie, silnik moze wessac kogos. A to byloby raczej nie przyjmne. Wiec wydaje mi sie, ze problemu z dolewaniem paliwa raczej nie ma! |
Jak był u nas NAOC to przez 3 dni non-stop stał na włączonym
jednym silniku - tak więc jak widać da się.
Pzdr,
Paweł Guraj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pon 10:14, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Ok, wycofuje to co napisalem poprzednio. Ale Coddy, uruchomiony tzn jak? Wirnik sie krecil, czy tylko turbina uruchomiona? Bo w sumie roznica jest!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 20:51, 06 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wirnik moze chodzic i sprawiac wrazenie ze silnik chodzi - w rzeczywistosci paliwo jest wylaczone a silnlik sie obraca albo na podstawie sprezonego powietrza wytworzonego przez APU albo z podlaczenia z ziemia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Wto 13:21, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Wirnik moze chodzic i sprawiac wrazenie ze silnik chodzi - w rzeczywistosci paliwo jest wylaczone a silnlik sie obraca albo na podstawie sprezonego powietrza wytworzonego przez APU albo z podlaczenia z ziemia. |
Boże - co za bzdury! Powietrze z APU może obracać wirnikami silnika tylko w jeden sposób - poprzez rozrusznik! I to tylko wirnik tzw. wysokiego ciśnienia. Czasem wirnik wentylatora obraca się bo najzwyczajniej poruszany jest wiatrem!
A już mowa o "gotowości" samolotu dla VIPów i samolot stojący na płycie na pracujących silnikach - gdzieście to widzieli?? Jak latam liniowo od 18 lat czegoś takiego nie widziałem ani nie słyszałem... Pracujące APU zapewnia WYSTARCZAJĄCĄ autonomię, a średni czas uruchomienia silnika to 1-2 minuty, czyli razem po 4 minutach samolot jest gotowy do kołowania. Pomijając już taki "drobiazg", jak paliwo, którego APU spala o wieeele mniej, a co ważniejsze - na pracującym APU można samolot ponownie zatankować, zaś na pracujących sinikach NIGDY!
Na koniec - bezpieczeństwo - jakoś nie mieści mi się w głowie, że załogi mogłyby stosować tak niebezpieczne, szczególnie dla laików (jakimi są bez wątpienia pasażerowie) procedury dopuszczające wsiadanie/wysiadanie przy uruchomionych silnikach, a chodzi w końcu o Bardzo Ważne Osoby!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|