![Forum Forum lotnictwa Strona Główna](http://img408.imageshack.us/img408/9537/logonastareforumpp0.jpg) |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:07, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: | Pomijając już taki "drobiazg", jak paliwo, którego APU spala o wieeele mniej, a co ważniejsze - na pracującym APU można samolot ponownie zatankować, zaś na pracujących sinikach NIGDY!
Na koniec - bezpieczeństwo - jakoś nie mieści mi się w głowie, że załogi mogłyby stosować tak niebezpieczne, szczególnie dla laików (jakimi są bez wątpienia pasażerowie) procedury dopuszczające wsiadanie/wysiadanie przy uruchomionych silnikach, a chodzi w końcu o Bardzo Ważne Osoby! |
1. w polskich portach regionalnych czesto zdarza sie ze stoja samoloty na wlaczonych silnikach/silniku co wiecej czasem sa tankowane na wlaczonych silnikach - w takim przypadku zawsze w asyscie strazy pozarnej. Sam nie wierzylem dopoki nie zobaczylem tego na wlasne oczy i nie popytalem w portach.
2. wsiadanie i wysiadanie VIPow przy wlaczonych silnikach tez widzialem. AirForce One jak zabiera najwazniejszego uruchamia silniki wlasnie gdy ten jest na schodach - tak bylo w WAW i dzialo sie to zgodnie z przedstawiona przez amerykanow rozpiska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Wto 16:31, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: |
1. w polskich portach regionalnych czesto zdarza sie ze stoja samoloty na wlaczonych silnikach/silniku co wiecej czasem sa tankowane na wlaczonych silnikach - w takim przypadku zawsze w asyscie strazy pozarnej. Sam nie wierzylem dopoki nie zobaczylem tego na wlasne oczy i nie popytalem w portach. |
Chodzi pewnie o ATRa i jego tzw Hotel-mode - to chyba jedyny znany mi samolot z takim ustrojstwem, jako że np Dash ma już normalne APU. Prawy silnik ATRa ma hamulec na śmigle, konkretnie na reduktorze - można zahamować śmigło, a wtedy silnik ( a właściwie tzw. core czyli wirnik wys. ciśnienia) pracuje... jako APU! Wtedy można tankować samolot, zaś asysta strażaków wymagana jest podczas tankowania z pasażerami na pokładzie; silnik zużywa wtedy ok. 100kg/h jak pamiętam. Dla porównania - APU 737 czy 320 zużywa średnio ok. 120 kg/h
HG napisał: | 2. wsiadanie i wysiadanie VIPow przy wlaczonych silnikach tez widzialem. AirForce One jak zabiera najwazniejszego uruchamia silniki wlasnie gdy ten jest na schodach - tak bylo w WAW i dzialo sie to zgodnie z przedstawiona przez amerykanow rozpiska |
Wsiadanie przy właśnie URUCHAMIANYCH silnikach jeszcze ujdzie, ale moge się założyć, że zaczynają uruchamianie od prawych silników, a z lewymi czekają aż zamkną się drzwi (goście na schodach!), umieszczone właśnie z lewej strony samolotu. To jednak zupełnie nie to samo, co samolot stojący cały czas na PRACUJĄCYCH silnikach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Wto 19:35, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: | a co ważniejsze - na pracującym APU można samolot ponownie zatankować, zaś na pracujących sinikach NIGDY!
|
A słyszał kolega kiedyś o tankowaniu w powietrzu ?
Chyba nie powiesz mi, że Air Force One z panem świata (sic) na pokładzie staje się wówczas szybowcem i wyłącza silniki podczas gdy na wyskości paru tysięcy metrów przy prędkości paruset km/h ? celuje w kite drugiemu dużemu samolotowi wypełnionemu paliwem ?
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Wto 19:40, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
chavez napisał: | A słyszał kolega kiedyś o tankowaniu w powietrzu ?
Chyba nie powiesz mi, że Air Force One z panem świata (sic) na pokładzie staje się wówczas szybowcem i wyłącza silniki podczas gdy na wyskości paru tysięcy metrów przy prędkości paruset km/h ? celuje w kite drugiemu dużemu samolotowi wypełnionemu paliwem ?
Pozdroofka |
Co ma piernik do... a co tankowanie na ziemi samolotu cywilnego do tankowania w powietrzu nietypowego samolotu wojskowego, jakim bez wątpienia jest AF1? Nawet rosyjskie samoloty Putina nie mają takiej zabawki póki co pewnie bo oni też lubią wszystko naj...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Wto 19:44, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
To ma, że na pisałeś że samolotu NIGDY nie wolno tankować na włączonych silnikach.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 19:53, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Jesteśmy w prawdzie lata świetlne od tematu wątku, ale jak już to zapytam: czy to nie jest tak, że nietankowanie samolotu z włączonymi silnikami wiąże się z ładunkiem elektrycznym jaki wytwarzają łopaty śmigła, ale też - w jakimś stopniu - łopaty odrzutowego ?. To by tłumaczyło czemu w locie można, a na ziemi nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 19:57, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Ja tam sie na przepisach nie znam,
ale jestem pewnien, że jak stał u nas NAOC to miał włączony
cały czas jeden silnik a nie APU.
Dla wyjaśnienia - NAOC to nie ATR w którym silnik robi za APU.
Pozdrawiam,
Paweł Guraj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:09, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
niektore czartery w portach regionalnych stoja na wlaczonym silniku (samoloty zglaszaja, ze maja APU INOP i tyle). Nie pamietam, w ktorym porcie regionalnym miala miejsce sytuacja kiedy kapitan jakiegos czrterowego lotu spytal kontrolera czy port dysponuje airstarterem bo jesli nie to bedzie musial stac na wlaczonym silniku. Po kilku minutach padla odpowiedz, ze airstarter jest i nie ma najmniejszego problemu. Samolot wylaczyl silniki. Po godzinie sie zglosil i poprosil o airstarter i wtedy sie okazalo, ze go w porcie nie ma. Opoznienie powstalo 6 godzinne bo airstarter musial przyjechac chyba z Wawy. Z tego co pamietam czesto austriak gdy latal do WRO na CL60 w barwach LaudaAir zdarzalo mu ise stac okolo godziny na wlaczonym silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FlyWRO
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO
|
Wysłany: Wto 21:31, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | niektore czartery w portach regionalnych stoja na wlaczonym silniku (samoloty zglaszaja, ze maja APU INOP i tyle). Nie pamietam, w ktorym porcie regionalnym miala miejsce sytuacja kiedy kapitan jakiegos czrterowego lotu spytal kontrolera czy port dysponuje airstarterem bo jesli nie to bedzie musial stac na wlaczonym silniku. Po kilku minutach padla odpowiedz, ze airstarter jest i nie ma najmniejszego problemu. Samolot wylaczyl silniki. Po godzinie sie zglosil i poprosil o airstarter i wtedy sie okazalo, ze go w porcie nie ma. Opoznienie powstalo 6 godzinne bo airstarter musial przyjechac chyba z Wawy. |
Nie wiem, czy to ta sama sytuacja, ale kilka lat temu we Wrocławiu jakiś czarter był mocno opóźniony, bo pilot wyłączył silniki i trzeba było czekać na sprowadzenie airstartera. To był chyba MD-88 Onur Air, ale nie jestem pewien.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmp
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 11:29, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Tak ot: czym prezydent poleciał do stanów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Śro 11:40, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Tu-154 a czym innym z między lądowaniem, ale gdzie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmp
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 11:44, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
No właśnie to międzylądowanie spowodowało moje wątpliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 12:19, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
bmp napisał: | No właśnie to międzylądowanie spowodowało moje wątpliwości. |
zawsze nasi vipowie tak lataja do usa. czasem podczas takiego miedzyladowania wynikaja zabawne sytuacje czy tez raczej skandale polityczne gdy np straz granicza na polnocy canady nie uwierzy ze to akurat prezydent polski i traktuja goscia jak kazdego zwyklego turyste
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmp
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 12:39, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
hehehe
Dzięki za wyjaśnienie wszystkiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Śro 14:33, 08 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | bmp napisał: | No właśnie to międzylądowanie spowodowało moje wątpliwości. |
zawsze nasi vipowie tak lataja do usa. czasem podczas takiego miedzyladowania wynikaja zabawne sytuacje czy tez raczej skandale polityczne gdy np straz granicza na polnocy canady nie uwierzy ze to akurat prezydent polski i traktuja goscia jak kazdego zwyklego turyste |
Protokół dyplomatyczny nie pozwala aby potraktowali Prezydenta jak zwykłego turystę. Protokół wymaga aby odpowiedni dyplomata wszedł na pokład , przywitał się (niekoniecznie z nr 1) wygłosił kilka banałów i dopiero samolot z dyplomatycznego punktu widzenia jest gotów do dalszego lotu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|