|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 10:01, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy nasz rząd poleci na brazylijskich skrzydłach
Samolot dla najważniejszych osób w państwie ma mieć zasięg przynajmniej 5 tysięcy kilometrów, 15 miejsc dla pasażerów na pokładzie, musi bezpiecznie latać przy każdej pogodzie i mieć systemy łączności umożliwiające kierowanie z pokładu instytucjami państwa
Kryteria wyboru samolotów dla VIP pasują do Embraera Legacy 145
Dziś Agencja Mienia Wojskowego ogłosi przygotowywany od miesięcy w pełnej dyskrecji przetarg na dostawę rządowych samolotów - dowiedziała się " Rz".
Tę informację potwierdził nam szef MON Radosław Sikorski. - Mam nadzieję, że będzie to najbardziej przejrzysty, najbardziej profesjonalnie przygotowany przetarg w historii mojego resortu. Włożyliśmy w to wiele pracy, szczególnie mój pełnomocnik do spraw procedur antykorupcyjnych - podkreślał w poniedziałek minister obrony. - To nowa jakość w tego rodzaju zakupach - nie ukrywał satysfakcji.
Tymczasem już określenie minimalnego zasięgu na 5 tys. km budzi zastrzeżenia fachowców: samolot o takim zasięgu nie ma szans bez międzylądowania pokonać Atlantyku, dolecieć do Afganistanu czy wielu krajów azjatyckich. Międzylądowanie to zawsze dodatkowe koszty i nadwerężenie standardów bezpieczeństwa.
- Czy gdyby do specyfikacji został wpisany zasięg 7 tysięcy kilometrów i warunki przetargu spełniała tylko jedna firma, to byłoby w porządku? - pytał wczoraj retorycznie minister Sikorski.
Przetarg zorganizowany zostanie według zasad obowiązujących przy zakupach sprzętu wojskowego. Oznacza to konieczność wynegocjowania offsetu. Przynajmniej połowę punktów w konkursie komisja AMW ma przyznać za cenę samolotu. Kontrakt przewiduje, iż przyszły dostawca zanim wyprodukuje samoloty, zapewni też transport polskim VIP-om.
Zdaniem lotniczych ekspertów wiele wskazuje na to, że techniczne kryteria wyboru przyszłych latających limuzyn, przewidziane przez AMW, pasują do najtańszego na rynku (ok. 20 mln dolarów) brazylijskiego samolotu dyspozycyjnego Embraer Legacy. Większe embraery użytkują PLL LOT, w Polsce są też warunki do serwisowania tych maszyn. Kryteriów cenowych w przetargu nie wytrzymają zapewne producenci samolotów dyspozycyjnych z wyższej półki, jak francuski Dassault, amerykański Gulfstream czy kanadyjski Bombardier. Firmy te już oferowały swoje małe odrzutowce (każdy wart w zależności od wyposażenia 30 - 40 mln dolarów) we wcześniejszych, unieważnianych przez rząd przetargach.
- W przyszłorocznym budżecie MON zarezerwowano 100 mln zł na regulowanie pierwszych należności. AMW wystąpiła do ministra gospodarki o sformułowanie wymagań offsetowych wobec przyszłego dostawcy - zapewnia Tadeusz Pyrcak z Ministerstwa Gospodarki. MON planuje kupić sześć samolotów, które zastąpią przede wszystkim wycofywane w przyszłym roku przestarzałe i wyeksploatowane rosyjskie jaki-40. |
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 10:17, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem, skoro to mają byc maszyny zastępujące Jaki-40, to chyba nie jest obowiązkiem przelot Atlantyku bez międzylądowania, bo premier i prezydent nie będą nimi latac. Mam nadzieję, że planują w przyszłości kupno dwóch-trzech większych maszyn (klasy 737) które by zastąpiły Tupolewy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 10:36, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No i 5tys km wystarczy by doleciec do Afganistanu (nawet z Szczecina).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 17:54, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Przetarg na samolot dla VIP-ów
Agencja Mienia Wojskowego ogłosiła przetarg na samoloty dla przedstawicieli najwyższych władz państwowych - poinformował prezes AMW Maciej Olex-Szczytowski. Agencja ma kupić samoloty na zlecenie MON.
Przetarg dotyczy zakupu sześciu samolotów i udostępnienia dwóch maszyn na okres przejściowy w celu zastąpienia wysłużonych Jaków- 40 pułku specjalnego. W ocenie oferty, 70 proc. odegra cena zakupu i eksploatacji.
Nad przebiegiem przetargu będą czuwać powołani przez ministra obrony obserwatorzy, którym można zgłaszać zastrzeżenia dotyczące prawidłowości przetargu. Prezes AMW zapewnił, że warunki są tak sformułowane, by nie preferować żadnego dostawcy, a rozważona pewien czas temu koncepcja przejęcia wycofywanych z PLL LOT samolotów Embraer nie ma żadnego związku z przetargiem.
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Poprzedni ustawiali pod Falcona, ten ustawiaja pod Embraera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Wto 18:14, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
I Falcon i Embraer dobry... ale obawiam się czy E135 Legacy nie będzie za duży żeby Jaka-40 zastąpić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 18:18, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
KubaN napisał: | I Falcon i Embraer dobry... ale obawiam się czy E135 Legacy nie będzie za duży żeby Jaka-40 zastąpić... |
Za duży to nie będzie. Jest dłuższy, ale węższy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:09, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
frik napisał: | Nie rozumiem, skoro to mają byc maszyny zastępujące Jaki-40, to chyba nie jest obowiązkiem przelot Atlantyku bez międzylądowania, bo premier i prezydent nie będą nimi latac. Mam nadzieję, że planują w przyszłości kupno dwóch-trzech większych maszyn (klasy 737) które by zastąpiły Tupolewy? |
Niech latają rejsowymi. Da się. Potrzebne nam 3 samoloty po to, żeby raz do roku ktoś nimi latał do Busha i jego następców?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 21:28, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | frik napisał: | Nie rozumiem, skoro to mają byc maszyny zastępujące Jaki-40, to chyba nie jest obowiązkiem przelot Atlantyku bez międzylądowania, bo premier i prezydent nie będą nimi latac. Mam nadzieję, że planują w przyszłości kupno dwóch-trzech większych maszyn (klasy 737) które by zastąpiły Tupolewy? |
Niech latają rejsowymi. Da się. Potrzebne nam 3 samoloty po to, żeby raz do roku ktoś nimi latał do Busha i jego następców? | No tak, Daleki Wschód, Ameryka Południowa, Kanada wszak nie istnieją, więc nie ma po co latac... A jak coś to rejsowymi, Lufą przez Frankfurt, albo przez Heathrow, co za problem, nie? Do takich podróży nadawałby się 739ER na przykład.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:33, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ile interkontynentalnych podróży odbywają rocznie nasi notable i czy ta liczba uzasadnia wydanie kilkudziesięciu (kilkuset) milionów dolarów na zakup 2-3 samolotów?
Dlaczego w Polsce sprawy oczywiste i logiczne budzą zawsze taki opór? Wystarczy spojrzeć na północ od naszego przaśno-buraczanego kraju żeby się przekonać, że premier nie musi mieć własnego dalekodystansowego samolotu, ba, może wręcz podróżować zwykłym rejsowym.
Przeprasza, Polska jest bogatym krajem i potęgą dyplomatyczną dlatego nasz prestiż wymaga takiego wydatku. Zapomniało mi się na chwilę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 21:47, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
To po co kupowac mniejsze samoloty? Albo śmigłowce? Przecież też mogą rejsowymi latac nie? Albo limuzyny, można im miesięczne na PKP kupic i dawac vouchery na taksówki, nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 22:00, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
A czy musza byc koniecznie nowe samoloty? Przez tez offsety, przetargi wszystko robi sie o tyle bardziej skomplikowane i .. drozsze. Jest mnostwo samolotow takich jakie oni chca na rynku uzywanych samolotow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:00, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Potrzebny jest jeden 737/319 zdolny, by pokonać Atlantyk, który woziłby prezydenta lub premiera.
Do tego max. 4 samoloty, np. Embraery, które woziłyby ministrów po Europie lub po kraju.
Nie wydaje mi się, żeby była uzasadniona potrzeba kupowania większej ilości maszyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:03, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
@ frik: To co robisz to nie jest dyskusja a retoryka i przepiękny przykład argumentu ad absurdum. Ja się nie podejmuję prowadzenia takiego sporu bo retoryka mnie brzydzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Atco dnia Wto 22:29, 19 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 22:13, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No to pobawmy się w propozycje:
Challenger 300 jest w sumie troche za mały,
Cessna Citation X,
któryś z Falconów,
może Global Express (ale trochę za duży),
Embraer Legacy,
Gulfstream 450/550
coś jeszcze ?
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 22:20, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ani Gulfstream ani Bombardier nie chce sie bawic w zadne offsety (maja racje) offsety wiec chyba o Challengerach i Gulfstreamach trzeba zapomniec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|