 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 18:09, 13 Mar 2006 Temat postu: Emirates - przyszle zamowienia |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Juz niedlugo powinno sie wyjasnic pare spraw. Pierwsze wg mnie to sprawa b787-10. Zdaje sie ze to Emirates glownie naciskaja na Boeinga aby stworzyl kolejna wersje Dreamlinera. Wyglada jednak na to ze o ile pare tygodni temu amerykanie byli zdecydowanymi pewniakami jesli chodzi o zamowienie na 50 sztuk B787 to teraz przynajmniej wg mnie nic nie jest pewne.
Emirates jakis czas temu zamowili chyba 12 sztuk A346IGW, ale po przeczytaniu wypowiedzi ich szefa dochodze do wniosku ze byc moze przy okazji zblizajacego sie zamowienia beda chcieli upiec 2 pieczenie na jednym ogniu, tzn zamowia 38x A350 oraz zamienia zamowione 12 szutk A346 na 12 x A350. "Maybe we slow the delivery down to give Airbus more time to work over the aircraft," he said. "I had some ideas to make the aircraft better, like regarding fuel efficiency or maintenance items."
No i jeszcez jedno. Emirates zlozyl zamowienie na ...bagatela 43 A380 + chyba jeszcze pare sztuk leasiguje od kogos. z drugiej strony "...Regarding the network, Clark said all European destinations currently served with daily flights should see twice-daily services in the future..." co oni w takim razie maja zamiar robic z tymi wszystkimi wielorybami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barfi
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom, EPRA, EPRP
|
Wysłany: Pon 18:44, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Też się tak właśnie zastanawiam. Po co Emirates tyle samolotów, a w szczególności A380? Zamówili przeciez ostatnio niemałą liczbę B777 (coś koło 42 szt.). Gdzie oni tym wszystkim chcą latać? Żadna inna linia nie ma takich zamówień jak Emirates. Z drugiej strony patrząc na mapę, to z Dubaju mają wszędzie daleko (Europa, USA, Australia). Może tym trzeba to tłumaczyć. Emirates w 2004 roku przewiozły 12,5 mln pasażerów i uplasoway się na 17 miejscu pod względem ilości przwiezionch osób. Nie wiem, czy ich główny port Dubai ma aż takie możliwości rozwoju pod względem ilości pasażerów. Ilość paxów jaką obsłużył w 2004 roku to ok. 21,7 mln, co daje mu 44 miejsce na liście największych portów swiata. No chyba, że będą otwierać nowe połaczenia, ale nie z Dubaju. Czytałem gdzieś, że A380 mają latać m.in na trasie Londyn - Singapur i Los Angeles - Sydney. A na koniec to jest to chyba najbogatsza linia lotnicza na świecie. Widać, że szejki kasy nie oszczedzją .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pon 19:33, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
W tej chwili ich flota jest duża i nowoczesna a co mówić po takich zakupach ?! No i gdzie oni nie latają praktycznie ?! No, ale ropa się kiedyś i tak skończy
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 20:44, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Dwie sprawy (bardziej i mniej istotna):
Mniej istotna: według planów rozwojowych lotnisko w Dubaiu ma być największym na świecie pod względem liczby pasażerów możliwych do odprawienia - ponad 120 mln. Inwestycje już trwają.
Druga sprawa: Gospodarka arabskich krajów zatoki: Od wielkiego boomu paliwowego, którego początek przypada na 1974 rok, gospodarki tzw. sódemki roponośnnej (Arabia, Bahrain, Jemen, Katar, Kuweit, Oman, ZEA) odzwierciedlały krzywą cen ropy. Okresy wzrostu PKB były tożsame ze wzrostami cen ropy. Cała nadwyżka, a nie jest ona w sumie taka wielka, bo GNP średnie tej siódemki kształtuje się na poziomie 150% GNP Polski i jest znacznie niższe niż GNP (oczywiście per capita) Grecji, czy Hiszpanii, była przeznaczana na kunsumpcję. Słynne pałace, mercedesy, wille na Lazurowym, i domy w Biaritz. ZERO inwestycji. Nie licząc inwestycji infrastrukturalnych w kraju - np. drogi szybkiego ruchu przez pustynię budowane przez polskie firmy. Wzrost świadomości społecznej sprawił jednak, że ktoś zaczął się zastanawiać nad inwestycjami strategicznymi. Pieniądze poszły w trzy sektory: banki, spedycja i lotnictwo. Dzieckiem tej polityki są właśnie Emirates'y. Jeżeli pytacie kiedy im się skończą pieniądze, to odpowiedź brzmi nie szybko. Plan strategiczny zakłada osiągnięcie rentowności po 20 latach inwestycji dla infrastruktury latającej i 30 latach dla infrastruktury naziemnej. Nie są jeszcze zatem na półmetku. Przy bardzo konsekwentnej polityce finansowej to ma szansę się opłacać.
Przepraszam z długi i mentorski wywód, ale pisałem z tego doktorat, więc nie mogę się pohamować. Aaa, dodam jeszce tylko, że to wszystko przez Norwegów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Pon 21:04, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ale co ma Norweg do Araba?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 21:14, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | ma być największym na świecie pod względem liczby pasażerów możliwych do odprawienia - ponad 120 mln. Inwestycje już trwają. |
No tak, wszystko rozchodzi sie o to slowo "mozliwych". Bo 120 mln pasazerow to raczej oni przez bardzo dlugo nie beda odprawiac, ale jak ktos ma $$$ i chce sie bawic w gigantomanie ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pon 21:43, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Pewnie norwegowie znaleźli tam ropę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 23:22, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
STYRO napisał: | Ale co ma Norweg do Araba? |
Norwegowie jak znaleźli ropę pod swoim morzem, to stworzyli coś co się nazywa Fundusz Przyszłych Pokoleń (FPP) i środki uzyskiwane ze sprzedaży ropy i gazy są dzielona tak, że 5% (słownie p i ę ć ) zasila budżet państwa na dany rok, a 95% jest wsadzane na FPP. Po 11 latach istnienia FPP jest jednym z największych graczy finansowych na rynku światowym. Strach pomyśleć co będzie np. w 2020 (na granicy norwesko-greckiej spokój). I to był bardzo istotny impuls dla świata arabskiego, że może nie koniecznie chodzi o to, żeby mieć jeszcze cięższe złote klamki w swoim pałacu... No i tak oto przebiegli Norwegowie wpłynęli na rozwój Emiratesów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Pon 23:32, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Lotnisko w Dubaju jest bezsprzecznie największe i najbardziej ruchliwe w regionie, a stanie się wkrótce jeszcze większe po dokończeniu (chyba jescze w tym roku) rozbudowy terminala. Jakby tego mało trwają prace nad projektem CAŁKOWICIE nowego, jeszcze większego lotniska pomiędzy Dubajem a Abu Dhabi, przy autostradzie łączącej oba miasta, pomimo, że w Abu Dhabi mają swoje, i też mają je rozbudować!
Natomiast to co napisał Witek Z jest juz... nieaktualne - Emiraty mają najbardziej zdywersyfikowaną gospodarkę spośród krajów roponośnych! Wiele zawdzięczają zmarłemu w ub.r. szejkowi Zajedowi, którego wieloletnie, konsekwentne działania doprowadziły do tego, że oprócz powyższych, UAE są potentatem produkcji aluminium (m.in. aluminiowej stolarki budowlanej), cementu, żywności (!) a ostatnio LG zaczął budowę dużej fabryki elektroniki, m.in. LCD w powstającej właśnie lokalnej Dolinie krzemowej. I na tym bynajmniej ich ambicje sie nie kończą!
Na dodatek, to już teraz ich dochody z turystyki oraz inwestycji kapitałowych przewyższają i to sporo dochody z... ropy.
Tak więc - nie ma sie co dziwić, że Emirates kupuje jak szalone...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 23:39, 13 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ależ oczywiście!!! Ale to jest właśnie konsekwencja zmiany myślenia o której piszę. Fakt, że ZEA są duuużo przed szeregiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Wto 0:07, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
OK, ale mimo wszystko nie zgodzę się, bo kiedy w Emiraciech juz mieli kasę i już ją inwestowali, Norwegowie dopiero zaczynali - w końcu kopę wydobywają krócej niż w Zatoce
A to, że widać efekty w Emiratach stosunkowo od niedawna - cóż, najpierw musieli wyciągnąć kraj z - powiedzmy - zacofania cywilizacyjnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Wto 8:30, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | STYRO napisał: | Ale co ma Norweg do Araba? |
Norwegowie jak znaleźli ropę pod swoim morzem, to stworzyli coś co się nazywa Fundusz Przyszłych Pokoleń (FPP) i środki uzyskiwane ze sprzedaży ropy i gazy są dzielona tak, że 5% (słownie p i ę ć ) zasila budżet państwa na dany rok, a 95% jest wsadzane na FPP. Po 11 latach istnienia FPP jest jednym z największych graczy finansowych na rynku światowym. Strach pomyśleć co będzie np. w 2020 (na granicy norwesko-greckiej spokój). I to był bardzo istotny impuls dla świata arabskiego, że może nie koniecznie chodzi o to, żeby mieć jeszcze cięższe złote klamki w swoim pałacu... No i tak oto przebiegli Norwegowie wpłynęli na rozwój Emiratesów  |
Boje się myśleć co byłoby gdyby u nas była taka złota kura w postaci ropy i od lat istniejący FPP. Przecież obecni włodarzu kraju naszego by to rozwalili w kilka miesięcy wyciągając kasę na różnego rodzaju socjale. No tak ale gdybyśmy już mieli FPP to naród takiego parlamentu by nie wybrał .
Sorki z politykę ale nie mogłem sobie odmówić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 10:31, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
barfi napisał: | Też się tak właśnie zastanawiam. Po co Emirates tyle samolotów, a w szczególności A380? . |
Zamierzaja utworzyc cos w rodzaju swiatowego low-costa. A380 beda mialy po 800 miejsc i obecuja, ze bilet z Europy do Australii bedzie po 400$. Co z tego wyjdzie czas pokaze ale koncepcja ciekawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Wto 11:03, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
800 w zapędach na 1000 Nawet po 400$ swoje zarobią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cani
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 12:32, 14 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
barfi napisał: | Nie wiem, czy ich główny port Dubai ma aż takie możliwości rozwoju pod względem ilości pasażerów. |
W Emiratach planuja wybudować mega port lotniczny Jebel Ali Airport, który wraz z infrastrukturą i przyległymi atrakcjami ma zajmować ... 140 km2 (takie małe miasteczko) i bedzie oddalony od obecnego lotniska o 40 km!!!
Port lotniczy sam ma miec osiem terminali i sześć pasów startowych jeli się nie mylę.
Zobaczcie sami jak to ma wyglądać. Nowe okęcie, to przy tym jak obora!!
[link widoczny dla zalogowanych]
Cani greets
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|