|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 11:55, 16 Lip 2006 Temat postu: Farnborough International Airshow 2006 - zamówienia |
|
|
Witam. Rozpoczyna sie Farnborough International Airshow 2006. Wyglada na to ze podczas tych targow mozemy sie spodziewac wielu dosc istotnych zamowien, przede wszystkim A350/370 który być może wreszcie wystartuje w formie umożliwiającej mu podjęcie wyrównanego współzawodnictwa z B787 ([link widoczny dla zalogowanych] ). Być może także Boeing ogłosi powstanie B787-10 (z zamówieniami ze strony Emirates (?)). Także Lufthansa miała plany aby coś zamówic. Jakieś przypuszczenia co kto może kupić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 12:45, 17 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
na chwile obecna:
Jakarta-based Lion Air today announced that the airline
exercised its purchase rights and ordered an additional 30 737-900ERs
(Extended Range). Valued at more than $2.2 billion at list prices, deliveries
of these additional 737-900ERs are scheduled to begin in early 2010 and
continue through 2012.
LoadAir Cargo, a recently-launched air freight operation based in Kuwait, has signed an order with Boeing (NYSE: BA) for the delivery of two 747-400 Extended Range Freighters
FARNBOROUGH, England, July 17 /PRNewswire-FirstCall/ -- Boeing (NYSE:BA) and Qatar Airways today announced the airline's firm order for 20 777 commercial jetliners. Qatar will begin to take delivery of its new Boeing 777s -- a mix of 14 777-300ERs (Extended Range) and six 777-200LRs (Longer Range) -- in 2007. The airplane deal is valued at approximately $4.9 billion at list prices. This order was previously attributed to an unidentified customer on Boeing's Orders and Deliveries website.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Wto 4:27, 18 Lip 2006 Temat postu: Re: Farnborough International Airshow 2006 - zamówienia |
|
|
Gabec napisał: | Być może także Boeing ogłosi powstanie B787-10 (z zamówieniami ze strony Emirates (?)). Także Lufthansa miała plany aby coś zamówic. Jakieś przypuszczenia co kto może kupić? |
Emirates: 747-8F, 787-10 lub A350-900XWB (przy czym ten drugi ma teraz wieksze szanse ze wzgledu na wiekszy zasieg).
Ponadto chodzi plotka, ze Lufthansa tez cos ma podobno kupic...
Finnair: A350-900XWB (potwierdzenie wczesniejszego zamowienia).
Lion rozwaza zamowienie 787.
ILFC: A350XWB (potwierdzenie wczesniejszego zamowienia).
Qatar odwolal zamowienie na 777-200LR/-300ER:
In a surprise setback for Boeing, however, the plane maker appeared to jump the gun on a potential sale of 777s to Qatar Airways.
Boeing put out _ and then recalled _ a release announcing an order for 20 of the jets valued at $4.9 billion shortly after Qatar canceled a scheduled news conference.
Boeing spokesman Peter Conte later said that the order had been booked for several weeks to an unidentified customer, and that the order books would not be altered. "It's nothing having to do with the deal. The deal is done," he said.
But Qatar Airways said no contract had been signed with Boeing and it was in talks with both Boeing and Airbus about orders.
"It's not over yet," said Airbus Chief Commercial Officer John Leahy, adding that he was under the impression Qatar Airways was looking to order Airbus A330 and A340 aircraft.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pirx
Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 10:48, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Boeing - 68 sam. za 11, 8 mld
Arbuz - 22 sam za 1,7 mld
dodatkowo Virgin anulował dostawe 6 A380....
Benek góra!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 13:23, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Pirx napisał: |
dodatkowo Virgin anulował dostawe 6 A380....
|
Virgin nie anulowal dostawy A380. Zadnych wiadomosci o tym nie widzialem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 13:26, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Jupiiiiii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gaugan
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las Kabatas
|
Wysłany: Śro 13:28, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | Pirx napisał: |
dodatkowo Virgin anulował dostawe 6 A380....
|
Virgin nie anulowal dostawy A380. Zadnych wiadomosci o tym nie widzialem. |
no widzisz, nie widziales, a anulowal i to juz przedwczoraj
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 13:50, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
gaugan napisał: |
no widzisz, nie widziales, a anulowal i to juz przedwczoraj
pzdr |
zrodlo? na google nie ma nic, na flightglobal.com tez nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 14:37, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
poki co zamówienia wygladaja nastepujaco:
Airbus (23):
10 x A320 - GoAir
9 x A32X, 3 x A332 - Afrigiyah Airways
1 x A333 - Air Caribes
ATR (5):
5 x ATR 72-500 - Vietnam Airlines
Boeing (26):
2 x 787 - Pegasus
10 x 748F - Emirates SkyCargo
6 x 738, 2 x 733ER, 2 x 787 - ILFC
4 x 777F - Flyington Freighter
jak narazie brak zamowien na embraery oraz bombardiery
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 17:50, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
...no i "Twarzyczka" Baseler musi sie ugryzc w jezyk: Emirates nie zamowi 787-10 w trakcie Farnborough 2006. Wlasnie oglosili, ze decyzja zapadnie w ciagu najblizszych 6 - 12 miesiecy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 19:03, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | ...no i "Twarzyczka" Baseler musi sie ugryzc w jezyk: Emirates nie zamowi 787-10 w trakcie Farnborough 2006. Wlasnie oglosili, ze decyzja zapadnie w ciagu najblizszych 6 - 12 miesiecy. |
tylko jak dla mnie pozostaje jedno "ale", czy rzeczywiscie Emirates potrzebuje dodatkowego czasu aby przyjrzec sie A350XWB czy tez to Boeing potrzebuje czasu aby dopracowac B787-10, poczekamy zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 20:14, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: |
tylko jak dla mnie pozostaje jedno "ale", czy rzeczywiscie Emirates potrzebuje dodatkowego czasu aby przyjrzec sie A350XWB czy tez to Boeing potrzebuje czasu aby dopracowac B787-10, poczekamy zobaczymy |
Na dzien dzisiejszy Boeing 787-10 w formie zaproponowanej Emirates ma niewystarczajacy dla nich zasieg (8,500 mil morskich vs, 7,500 zaproponowane przez Boeinga), podczas gdy A350-900 ten wymog spelnia.
...no i mina fanom Boeinga teraz sie wydluzy:
Airbus (85): 10 x A320 from GoAir
9 x A32X, 3 x A332 from Afriqiyah Airways
1 x A333 from Air Caribes
1 x A319CJ from UFO
3 x A320 from Aegean Air
6 x A320 from ILFC
40 x A320 from AirAsia
12 x A332 from Grupo Marsans
ATR (8 ): 5 x ATR 72-500 from Vietnam Airlines
3 x ATR 72-500 for Finncomm
Boeing (28 ): 2 x 787 from Pegasus
10 x 748F from Emirates SkyCargo
6 x 738, 2 x 733ER, 2 x 787 from ILFC
4 x 777F from Flyington Freighter
2 x 744ERF from LoadAir Cargo
Bombardier (1): 1 x Q-400 for Horizon Air
Zamowienia w Farnborough w/g ostatniej aktualizacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 21:47, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | Gabec napisał: |
tylko jak dla mnie pozostaje jedno "ale", czy rzeczywiscie Emirates potrzebuje dodatkowego czasu aby przyjrzec sie A350XWB czy tez to Boeing potrzebuje czasu aby dopracowac B787-10, poczekamy zobaczymy |
Na dzien dzisiejszy Boeing 787-10 w formie zaproponowanej Emirates ma niewystarczajacy dla nich zasieg (8,500 mil morskich vs, 7,500 zaproponowane przez Boeinga), podczas gdy A350-900 ten wymog spelnia. |
Jesli odpowiesz sobie dlaczego B787-10 ma pytanie dlaczego 787-10 ma miec mniejszy zasieg to moze tez i bedziesz bardziej powsciagliwy w pisaniu ze A jest lepsze od B.
ojcie_c napisał: | ...no i mina fanom Boeinga teraz sie wydluzy:
Airbus (85): 10 x A320 from GoAir
9 x A32X, 3 x A332 from Afriqiyah Airways
1 x A333 from Air Caribes
1 x A319CJ from UFO
3 x A320 from Aegean Air
6 x A320 from ILFC
40 x A320 from AirAsia
12 x A332 from Grupo Marsans
ATR (8 ): 5 x ATR 72-500 from Vietnam Airlines
3 x ATR 72-500 for Finncomm
Boeing (28 ): 2 x 787 from Pegasus
10 x 748F from Emirates SkyCargo
6 x 738, 2 x 733ER, 2 x 787 from ILFC
4 x 777F from Flyington Freighter
2 x 744ERF from LoadAir Cargo
Bombardier (1): 1 x Q-400 for Horizon Air
Zamowienia w Farnborough w/g ostatniej aktualizacji. |
orientujesz sie moze ktore z tych zamowien ma status "firm" a ktore to sa MoU itp??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 23:31, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | ojcie_c napisał: |
Na dzien dzisiejszy Boeing 787-10 w formie zaproponowanej Emirates ma niewystarczajacy dla nich zasieg (8,500 mil morskich vs, 7,500 zaproponowane przez Boeinga), podczas gdy A350-900 ten wymog spelnia. |
Jesli odpowiesz sobie dlaczego B787-10 ma pytanie dlaczego 787-10 ma miec mniejszy zasieg to moze tez i bedziesz bardziej powsciagliwy w pisaniu ze A jest lepsze od B.
|
Przeczytaj uwaznie moj post: napisalem "na dzien dzisiejszy", czyli w formie w jakiej obecnie 787-10 jest zaproponowany Emirates. W chwili obecnej A350-900 goruje nad 787-10, co nie oznacza, ze Boeing nie zaoferuje wersji -10 o zwiekszonym zasiegu do wymaganych 8,500 mil morskich, tym bardziej ze Rolls Royce od dobrych 4 miesiecy deklaruje gotowosc opracowania mocniejszej wersji Trent-100. Tak wiec na dzien dzisiejszy w kategorii "samolot dla Emirates" A jest lepsze od B. Ale jak widac fanom Boeinga tradycyjnie brakuje obiektywizmu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 23:40, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: |
Przeczytaj uwaznie moj post: napisalem "na dzien dzisiejszy", czyli w formie w jakiej obecnie 787-10 jest zaproponowany Emirates. W chwili obecnej A350-900 goruje nad 787-10, co nie oznacza, ze Boeing nie zaoferuje wersji -10 o zwiekszonym zasiegu do wymaganych 8,500 mil morskich, tym bardziej ze Rolls Royce od dobrych 4 miesiecy deklaruje gotowosc opracowania mocniejszej wersji Trent-100. Tak wiec na dzien dzisiejszy w kategorii "samolot dla Emirates" A jest lepsze od B. Ale jak widac fanom Boeinga tradycyjnie brakuje obiektywizmu... |
No coz, Emirates z jakichs powodow nie zdecydowal sie na zamowienie, poczekajmy 6-12 miesiecy i sie okaze ktory z samolotow spelnia ich wymagania. Zapowiada sie bardzo ciekawa walka o to zamowienie. Z informacji jakie sie pojawialy wynikalo ze wersja -10 byla krojona pod EK, jej ulomnosc (czyli "maly" zasieg) wynika z braku odpowiednich silnikow. Wszystko w rekach GE oraz RR. Jesli beda w stanie dostarczyc silnik do A to i tym samym bedzie tez silnik do B. Wg mnie szanse sa 50/50 gdyz oba samoloty na papierze wygladaja bardzo dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|