|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 10:08, 02 Gru 2005 Temat postu: Finnair kupuje E90 |
|
|
Cytat: |
FINNAIR RENEWS EUROPEAN AND DOMESTIC FLEET
Finnair has ordered four more Embraer aircraft. The new aircraft are
100-seat Embraer 190 jets, which will be introduced on European and
domestic routes. The order, worth approximately 100 million euro, is a
continuation to the 12 aircraft Embraer acquisition programme begun
this autumn.
By autumn 2007, Finnair will have a total of 16 Embraer aircraft in
its fleet. In addition to these, Finnair has four further Embraer
options. Of the ordered aircraft, ten are 76- seat Embraer 170s and
six are of the larger 190 model. The first three Embraer 170s joined
the Finnair fleet this autumn.
The new aircraft will be used on European and domestic routes where
demand does not require the use of our Airbus fleet. This way we can
offer connections to new destinations for passengers on our Asian
flights. At the same time the number of direct routes and frequencies
from Finland to the rest of Europe increases. The five different sized
aircraft of our two aircraft families bring flexibility in capacity
management and thus improve load factors, says Finnair COO and EVP
Scheduled Passenger Traffic Henrik Arle.
The Embraers will replace Finnairs remaining Boeing MD-80 aircraft by
summer 2006. Embraers represent the newest aircraft technology, with
lower emissions and fuel consumption. The cockpits of the Embraer 170
and 190 are completely compatible and the same crews can fly both
types of aircraft.
The Embraers travel comfort is at the same level as that of large
passenger aircraft. Their range extends from Helsinki to Southern
European destinations. Next year will see the opening of at least two
new Embraer destinations, Krakow in Poland and Geneva in Switzerland.
Finnair Plc
Communications
2.12.2005
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 10:11, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
No i co z tego? LOT tez kupuje, i to nawet E95, a nie E90
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:12, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Zagadka Finnaira, który ma latać do Krakowa się wyjaśniła: Finladnia otwiera swój rynek pracy dla Polaków od maja 2006.
Co oznacza, że i RYR może do Tampere będzie latać z któregoś z Polskich lotnisk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 10:34, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Finnair zaczyna dostawac swoje E70 i zamawia kolejne i wieksze maszyny. Jak w morde strzelil, sa to maszyny idealnie nadajace sie na krotko i sredniodystansowe polaczenia zagraniczne. Komfort podrozy jest bardzo wysoki, zas koszty per capita dosc niskie (w porowaniu z innymi, tak komfortowymi maszynami). Dlatego wroze (jedni powiedza, ze z pewnoscia z fusow) ze Finnair niedlugo pojawi sie na jeszcze innym kieurnku z Helsinek - Gdansk. Badz co badz maja jakas siatke polaczen na wschod z w miare przystepnymi cenami. A niestety, ale u nas tego brakuje. A poza tym, Helsinki sa miastem na wschod wzgledem WAW, czyli nie trzeba sie cofac do FRA, MUC, AMS i podobnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:35, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
No to do widzenia eMDeki
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 10:41, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | No to do widzenia eMDeki
KS |
Maszyny sa malo ciekawe, mi sie nie podobaja a na dodatek starsznie paliwozerne i kosztowne w utrzymaniu. Niestety (a moze stety) nadchodzi era E-jet'ow. Embraer pierwszy je wprowadzil i osiagnie na tym niesamowite zyski. Bo zaloze sie, ze niedlugo takie linie jak LH, BA, AF czy KL zaczna sie za nimi ogladac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 10:47, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
MDki byly bardzo komfortowe i ciche (z wyjatkiem tylu samolotu).
KL i AF czekaja na Rekkofa - jak nie wypali to wtedy kupia E70/90. LH zamawia CRJ900 i raczej nie bierze embraera pod uwage. BA napewno nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jks
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DUB
|
Wysłany: Pią 13:25, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | MDki byly bardzo komfortowe i ciche (z wyjatkiem tylu samolotu).
KL i AF czekaja na Rekkofa - jak nie wypali to wtedy kupia E70/90. LH zamawia CRJ900 i raczej nie bierze embraera pod uwage. BA napewno nie. |
Zdaje się ze BACX planowało (planuje?) przejęcie E170 od Alitalii.
Do Atco: całkiem możliwe, ale godziny lotów Finnair do KRK wskazują, ze bardziej chodzi o weekendowe wyjazdy Finów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 16:47, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | na Rekkofa |
To znaczy, pls.?
To znaczy, pls.?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 16:57, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Rekkof czytany od tylu daje.... Fokker. Od jakiegos czasu podejmowane sa proby wznowienia produkcji czegos ala Fokker-100 NG z nowymi silnikami itp. Osobiscie watpie zeby projekt sie udal ale KLM wykazywal zainteresowanie i bylby pewnie "launch customer'em". Jesli Rekkof nie wypali to bardzo mozliwe ze E70/E90 kupia.
BACX to BA Citiexpress aczkolwiek nic nie slyszalem zeby sie interesowali E70.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 17:02, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Aaa, dzieki. Swoją drogą, upadek Fokkera byl jednym z tych dla mnie najbardziej szokujacych, podobnie jak Pan Amu czy Swissaira - w koncu te firmy to kamienie milowe w historii lotnictwa... Albo np. to, ze KLM dla przetrwania musial sie wcielic do innej firmy (szczesliwie zachowując markę).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Pią 21:07, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Ale jeśli KLM to chyba Citychopper...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 15:28, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Rekkof czytany od tylu daje.... Fokker. Od jakiegos czasu podejmowane sa proby wznowienia produkcji czegos ala Fokker-100 NG z nowymi silnikami itp. Osobiscie watpie zeby projekt sie udal ale KLM wykazywal zainteresowanie i bylby pewnie "launch customer'em". Jesli Rekkof nie wypali to bardzo mozliwe ze E70/E90 kupia.
BACX to BA Citiexpress aczkolwiek nic nie slyszalem zeby sie interesowali E70. |
Witam, skąd masz informacje o Fokkerze ? To jedna z moich ulubionych maszyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:07, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
O Rekkof'ie krążą informacje od ok 2 lat. Jak na razie niewiele się w temacie dzieje.
Natomiast na rynku wtórnym Fokker ma się dobrze - choćby na przykład w Austrian.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 16:17, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Czy są to tylko ustne pogłoski, czy też jest dostep do ich źródła. Z tego co mi wiadomo, to po upadłości majątek Fokkera przejęła inna firma, która produkuje elementy do innych samolotów (m.in. Airbusa). Kto więc miałby podjąć produkcję ulepszonej konstrukcji F100 ? I skad informacja o zainteresowaniu KLMu ? Niestety, wydaje mi się to całkowicie niemożliwe. Może chodzi o wymianę silników ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|