Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Finnair kupuje E90
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 10:08, 02 Gru 2005    Temat postu: Finnair kupuje E90

Cytat:

FINNAIR RENEWS EUROPEAN AND DOMESTIC FLEET

Finnair has ordered four more Embraer aircraft. The new aircraft are
100-seat Embraer 190 jets, which will be introduced on European and
domestic routes. The order, worth approximately 100 million euro, is a
continuation to the 12 aircraft Embraer acquisition programme begun
this autumn.

By autumn 2007, Finnair will have a total of 16 Embraer aircraft in
its fleet. In addition to these, Finnair has four further Embraer
options. Of the ordered aircraft, ten are 76- seat Embraer 170s and
six are of the larger 190 model. The first three Embraer 170s joined
the Finnair fleet this autumn.

“The new aircraft will be used on European and domestic routes where
demand does not require the use of our Airbus fleet. This way we can
offer connections to new destinations for passengers on our Asian
flights. At the same time the number of direct routes and frequencies
from Finland to the rest of Europe increases. The five different sized
aircraft of our two aircraft families bring flexibility in capacity
management and thus improve load factors,” says Finnair COO and EVP
Scheduled Passenger Traffic Henrik Arle.

The Embraers will replace Finnair’s remaining Boeing MD-80 aircraft by
summer 2006. Embraers represent the newest aircraft technology, with
lower emissions and fuel consumption. The cockpits of the Embraer 170
and 190 are completely compatible and the same crews can fly both
types of aircraft.

The Embraers’ travel comfort is at the same level as that of large
passenger aircraft. Their range extends from Helsinki to Southern
European destinations. Next year will see the opening of at least two
new Embraer destinations, Krakow in Poland and Geneva in Switzerland.

Finnair Plc
Communications
2.12.2005


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 10:11, 02 Gru 2005    Temat postu:

No i co z tego? LOT tez kupuje, i to nawet E95, a nie E90 Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:12, 02 Gru 2005    Temat postu:

Zagadka Finnaira, który ma latać do Krakowa się wyjaśniła: Finladnia otwiera swój rynek pracy dla Polaków od maja 2006.
Co oznacza, że i RYR może do Tampere będzie latać z któregoś z Polskich lotnisk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 10:34, 02 Gru 2005    Temat postu:

Finnair zaczyna dostawac swoje E70 i zamawia kolejne i wieksze maszyny. Jak w morde strzelil, sa to maszyny idealnie nadajace sie na krotko i sredniodystansowe polaczenia zagraniczne. Komfort podrozy jest bardzo wysoki, zas koszty per capita dosc niskie (w porowaniu z innymi, tak komfortowymi maszynami). Dlatego wroze (jedni powiedza, ze z pewnoscia z fusow) ze Finnair niedlugo pojawi sie na jeszcze innym kieurnku z Helsinek - Gdansk. Badz co badz maja jakas siatke polaczen na wschod z w miare przystepnymi cenami. A niestety, ale u nas tego brakuje. A poza tym, Helsinki sa miastem na wschod wzgledem WAW, czyli nie trzeba sie cofac do FRA, MUC, AMS i podobnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:35, 02 Gru 2005    Temat postu:

No to do widzenia eMDeki Sad

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 10:41, 02 Gru 2005    Temat postu:

k_sko napisał:
No to do widzenia eMDeki Sad

KS


Maszyny sa malo ciekawe, mi sie nie podobaja a na dodatek starsznie paliwozerne i kosztowne w utrzymaniu. Niestety (a moze stety) nadchodzi era E-jet'ow. Embraer pierwszy je wprowadzil i osiagnie na tym niesamowite zyski. Bo zaloze sie, ze niedlugo takie linie jak LH, BA, AF czy KL zaczna sie za nimi ogladac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 10:47, 02 Gru 2005    Temat postu:

MDki byly bardzo komfortowe i ciche (z wyjatkiem tylu samolotu).

KL i AF czekaja na Rekkofa - jak nie wypali to wtedy kupia E70/90. LH zamawia CRJ900 i raczej nie bierze embraera pod uwage. BA napewno nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Pią 13:25, 02 Gru 2005    Temat postu:

Danny napisał:
MDki byly bardzo komfortowe i ciche (z wyjatkiem tylu samolotu).

KL i AF czekaja na Rekkofa - jak nie wypali to wtedy kupia E70/90. LH zamawia CRJ900 i raczej nie bierze embraera pod uwage. BA napewno nie.

Zdaje się ze BACX planowało (planuje?) przejęcie E170 od Alitalii.

Do Atco: całkiem możliwe, ale godziny lotów Finnair do KRK wskazują, ze bardziej chodzi o weekendowe wyjazdy Finów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 16:47, 02 Gru 2005    Temat postu:

Danny napisał:
na Rekkofa

To znaczy, pls.?

jks napisał:
ze BACX

To znaczy, pls.?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 16:57, 02 Gru 2005    Temat postu:

Rekkof czytany od tylu daje.... Fokker. Od jakiegos czasu podejmowane sa proby wznowienia produkcji czegos ala Fokker-100 NG z nowymi silnikami itp. Osobiscie watpie zeby projekt sie udal ale KLM wykazywal zainteresowanie i bylby pewnie "launch customer'em". Jesli Rekkof nie wypali to bardzo mozliwe ze E70/E90 kupia.

BACX to BA Citiexpress aczkolwiek nic nie slyszalem zeby sie interesowali E70.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 17:02, 02 Gru 2005    Temat postu:

Aaa, dzieki. Smile Swoją drogą, upadek Fokkera byl jednym z tych dla mnie najbardziej szokujacych, podobnie jak Pan Amu czy Swissaira - w koncu te firmy to kamienie milowe w historii lotnictwa... Albo np. to, ze KLM dla przetrwania musial sie wcielic do innej firmy (szczesliwie zachowując markę).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Pią 21:07, 02 Gru 2005    Temat postu:

Ale jeśli KLM to chyba Citychopper...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 15:28, 19 Gru 2005    Temat postu:

Danny napisał:
Rekkof czytany od tylu daje.... Fokker. Od jakiegos czasu podejmowane sa proby wznowienia produkcji czegos ala Fokker-100 NG z nowymi silnikami itp. Osobiscie watpie zeby projekt sie udal ale KLM wykazywal zainteresowanie i bylby pewnie "launch customer'em". Jesli Rekkof nie wypali to bardzo mozliwe ze E70/E90 kupia.

BACX to BA Citiexpress aczkolwiek nic nie slyszalem zeby sie interesowali E70.

Witam, skąd masz informacje o Fokkerze ? To jedna z moich ulubionych maszyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:07, 19 Gru 2005    Temat postu:

O Rekkof'ie krążą informacje od ok 2 lat. Jak na razie niewiele się w temacie dzieje.
Natomiast na rynku wtórnym Fokker ma się dobrze - choćby na przykład w Austrian.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 16:17, 19 Gru 2005    Temat postu:

Czy są to tylko ustne pogłoski, czy też jest dostep do ich źródła. Z tego co mi wiadomo, to po upadłości majątek Fokkera przejęła inna firma, która produkuje elementy do innych samolotów (m.in. Airbusa). Kto więc miałby podjąć produkcję ulepszonej konstrukcji F100 ? I skad informacja o zainteresowaniu KLMu ? Niestety, wydaje mi się to całkowicie niemożliwe. Może chodzi o wymianę silników ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin