Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fischer Air Polska - informacja prasowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 20:36, 05 Paź 2006    Temat postu:

jks napisał:
Quantas napisał:
Jeszcze tylko zapytam dlaczego FAP nie wyciągnął tych pieniędzy od ubezpieczyciela ? A może samoloty były nieubezpieczone ? A może ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania z uwagi na jakieś rażące niedociągnięcia w procedurach itp ?


Mozliwe. Albo odmowil, bo stwierdzil, ze to wina lotniska i to od nich linia powinna dochodzic zwrotu szkod. O ile pamietam, to chodzilo o to ze na plycie/drodze kolowania lezaly odlamki betonu pochodzace z budowy T2, ktore nie powinny sie tam znalezc gdyby zachowano stosowne srodki ostroznosci, albo ze skierowano samolot na stanowisko postojowe w poblizu miejsca budowy. W azdym razie te kawalki zostaly zassane przez silniki, ktore wskutek tego ulegly powaznym uszkodzeniom.


Nie wiemy, dlaczego nie dostali forsy od zakładu ubezpieczeń. Nie znamy ani polisy, ani jej warunków. Niektóe ryzyka są wyłączane z polis. Obawiam się natomiast, że nie dojdzie do procesu, a szkoda. Sprawa byłaby ciekawa, a jeśli żadna ze stron nie popełniłaby błędów proceduralnych, wyrok mógłby miec precedensowy charakter. W każdym razie FAP musi udowodnic PPLowi zawinione działanie lub zaniechanie, wskutek któego doszło do uszkodzenia silników (tzn. że gdyby nie to - chyba zaniechanie - do uszkodzenia silników by nie doszło).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 20:49, 05 Paź 2006    Temat postu:

Old napisał:
jks napisał:
Quantas napisał:
Jeszcze tylko zapytam dlaczego FAP nie wyciągnął tych pieniędzy od ubezpieczyciela ? A może samoloty były nieubezpieczone ? A może ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania z uwagi na jakieś rażące niedociągnięcia w procedurach itp ?


Mozliwe. Albo odmowil, bo stwierdzil, ze to wina lotniska i to od nich linia powinna dochodzic zwrotu szkod. O ile pamietam, to chodzilo o to ze na plycie/drodze kolowania lezaly odlamki betonu pochodzace z budowy T2, ktore nie powinny sie tam znalezc gdyby zachowano stosowne srodki ostroznosci, albo ze skierowano samolot na stanowisko postojowe w poblizu miejsca budowy. W azdym razie te kawalki zostaly zassane przez silniki, ktore wskutek tego ulegly powaznym uszkodzeniom.


Nie wiemy, dlaczego nie dostali forsy od zakładu ubezpieczeń. Nie znamy ani polisy, ani jej warunków. Niektóe ryzyka są wyłączane z polis. Obawiam się natomiast, że nie dojdzie do procesu, a szkoda. Sprawa byłaby ciekawa, a jeśli żadna ze stron nie popełniłaby błędów proceduralnych, wyrok mógłby miec precedensowy charakter. W każdym razie FAP musi udowodnic PPLowi zawinione działanie lub zaniechanie, wskutek któego doszło do uszkodzenia silników (tzn. że gdyby nie to - chyba zaniechanie - do uszkodzenia silników by nie doszło).

Ale jest jeszcze jedna kwestia. Jak wyglada umowa pomiedzy PPL a firma która buduje T2, czy tam przypadkiem nie ma zapisu iz to nie PPL a budowniczy biorą odpowiedzialnosc za takie wypadki jak chocby z Fischerem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:58, 05 Paź 2006    Temat postu:

No sorry, ale to już jest kwestia PPL, czy ma taką umowę, czy nie. Fisher nie będzie w to wnikał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 20:59, 05 Paź 2006    Temat postu:

FAPu nie łaczy z wykonawcą budowy zaden stosunek prawny, więc PPL miałby do wykonawcy roszczenia regresowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 21:17, 05 Paź 2006    Temat postu:

Uważam że jeżeli faktycznie coś leżało na drodze kołowania lub na drodze startowej to FAP ma sprawę w 100% wygraną. Jednak jeśli tak byłoby to nie kombinowaliby z pismami do ministra tylko składali by pozew i bardzo szybko wygraliby. Więc może to nie coś na pasie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:57, 06 Paź 2006    Temat postu: Wojny ciąg dalszy.

informacja prasowa:

PPL wypowiedziało umowę Fischer Air

Warszawa, 6 października 2006 r. – W dniu 5 października 2006 r. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) wypowiedziało Fischer Air Polska Sp. z o.o. umowę o świadczenie usług lotniczych. Umowa obejmowała opłaty za lądowanie oraz opłaty za nawigację na terenie Polski. PPL jeszcze 11 sierpnia br. zadeklarował, że w ciągu 14 dni przedstawi Fischer Air Polska nową propozycję kontraktu na świadczenie powyższych usług. Pomimo monitów w okresie 2 miesięcy oferta taka nie została przesłana. W dniu 5 października br. PPL wypowiedział umowę, a więc 2 dni po przesłaniu skargi Fischer Air Polska do Ministra Transportu.

„Działanie PPL jest wymierzone w spółkę Fischer Air Polska – mówi Krzysztof Szymański dyrektor finansowy Fischer Air Polska Sp. z o.o. – Ma na celu wyeliminowanie poważnego gracza z rynku aby przygotować miejsce dla obcej konkurencji. Jeszcze we wrześniu br. przedstawiciele PPL podczas oficjalnego spotkania życzyli nam bankructwa.”

Wypowiedzenie umowy oznacza, że Fischer Air Polska będzie musiał płacić za wszystkie swoje loty PPL przed wykonaniem usługi, co może utrudnić funkcjonowanie spółki. Na chwilę obecną żadne zaplanowane loty nie zostają wstrzymane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 19:42, 06 Paź 2006    Temat postu:

To się nazywa gra "fair". Nie próbujcie spierac się z PPL, bo wypowie Wam umowe i będziecie traktowani gorzej niż konkurencja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sornat




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 20:54, 06 Paź 2006    Temat postu:

to zagranie ppl troche przypomina ostatnia sytuacje na naszej "scenie politycznej". My jestesmy cacy a jak nie chcecie sie z nami bawic to...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 23:31, 06 Paź 2006    Temat postu:

ciąg dalszy sprawy:
Cytat:
Oświadczenie PPL w sprawie zarzutów Fischer Air Polska
05.10.2006, godz. 20:02

W związku z dzisiejszą informacją firmy Fischer Air Polska, mówiącą o domniemanej odpowiedzialności PP „Porty Lotnicze” za uszkodzenia silników tego przewoźnika w dniach 31 grudnia 2005 oraz 1 stycznia 2006 r. – PP „Porty Lotnicze” informuje, że zarzut Fischer Air Polska nie jest oparty na przesłankach merytorycznych.

Już w czerwcu br. opinię o przyczynach awarii silników samolotów Fischer Air Polska przedstawił - na oficjalnym spotkaniu stron - ekspert Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, który uznał za bardzo mało prawdopodobne, że wykryte w samolotach Fischer Air Polska uszkodzenia silnika mogły zostać spowodowane przez przedmiot, który został zassany z płyty lotniska.

- W opinii eksperta Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych przyczyną awarii mógł być element wewnętrzny silnika, a nie obiekt zassany z zewnątrz - mówi Artur Burak, rzecznik prasowy PP „Porty Lotnicze”.

Biuro Komunikacji Społecznej

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom, EPRA, EPRP

PostWysłany: Sob 0:13, 07 Paź 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
ciąg dalszy sprawy:
Cytat:
Oświadczenie PPL w sprawie zarzutów Fischer Air Polska
05.10.2006, godz. 20:02

W związku z dzisiejszą informacją firmy Fischer Air Polska, mówiącą o domniemanej odpowiedzialności PP „Porty Lotnicze” za uszkodzenia silników tego przewoźnika w dniach 31 grudnia 2005 oraz 1 stycznia 2006 r. – PP „Porty Lotnicze” informuje, że zarzut Fischer Air Polska nie jest oparty na przesłankach merytorycznych.

Już w czerwcu br. opinię o przyczynach awarii silników samolotów Fischer Air Polska przedstawił - na oficjalnym spotkaniu stron - ekspert Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, który uznał za bardzo mało prawdopodobne, że wykryte w samolotach Fischer Air Polska uszkodzenia silnika mogły zostać spowodowane przez przedmiot, który został zassany z płyty lotniska.

- W opinii eksperta Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych przyczyną awarii mógł być element wewnętrzny silnika, a nie obiekt zassany z zewnątrz - mówi Artur Burak, rzecznik prasowy PP „Porty Lotnicze”.

Biuro Komunikacji Społecznej

[link widoczny dla zalogowanych]


Dla mnie to oświadczenie to jakieś jedno wielkie gdybanie. Najpierw ekspert mówi "bardzo mało prawdopodobne", co nie oznacza niemożliwe. Dalej stwierdza, że przyczyną mógł być (co nie jest równoznaczne, że był) element wewnętrzny silnika. Ekspert nie udziela tutaj jednoznacznej odpowiedzi, co było przyczyną awarii obu silników. Nie ma co zarzucać Fischerowi braku przesłanek merytorycznych w oświadczeniu, które dla mnie jest tak nierzeczowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Sob 8:10, 07 Paź 2006    Temat postu:

barfi napisał:
Gabec napisał:
ciąg dalszy sprawy:
Cytat:
Oświadczenie PPL w sprawie zarzutów Fischer Air Polska
05.10.2006, godz. 20:02

W związku z dzisiejszą informacją firmy Fischer Air Polska, mówiącą o domniemanej odpowiedzialności PP „Porty Lotnicze” za uszkodzenia silników tego przewoźnika w dniach 31 grudnia 2005 oraz 1 stycznia 2006 r. – PP „Porty Lotnicze” informuje, że zarzut Fischer Air Polska nie jest oparty na przesłankach merytorycznych.

Już w czerwcu br. opinię o przyczynach awarii silników samolotów Fischer Air Polska przedstawił - na oficjalnym spotkaniu stron - ekspert Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, który uznał za bardzo mało prawdopodobne, że wykryte w samolotach Fischer Air Polska uszkodzenia silnika mogły zostać spowodowane przez przedmiot, który został zassany z płyty lotniska.

- W opinii eksperta Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych przyczyną awarii mógł być element wewnętrzny silnika, a nie obiekt zassany z zewnątrz - mówi Artur Burak, rzecznik prasowy PP „Porty Lotnicze”.

Biuro Komunikacji Społecznej

[link widoczny dla zalogowanych]


Dla mnie to oświadczenie to jakieś jedno wielkie gdybanie. Najpierw ekspert mówi "bardzo mało prawdopodobne", co nie oznacza niemożliwe. Dalej stwierdza, że przyczyną mógł być (co nie jest równoznaczne, że był) element wewnętrzny silnika. Ekspert nie udziela tutaj jednoznacznej odpowiedzi, co było przyczyną awarii obu silników. Nie ma co zarzucać Fischerowi braku przesłanek merytorycznych w oświadczeniu, które dla mnie jest tak nierzeczowe.


I jeszcze artykulik z dzisiejszej Rzepy...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Sob 8:30, 07 Paź 2006    Temat postu:

No ok - ale czy ta firma (FAP) zaraz po uszkodzeniu silnikow nie powinna wynajac niezaleznego bieglego i zaplacic za zrobienie fachowej i rzetelnej - podkreslam: rzetelnej ekspertyzy? Chyba bylby to mocny dowod w sadzie, nie uwazacie Panowie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 8:41, 07 Paź 2006    Temat postu:

STYRO napisał:
No ok - ale czy ta firma (FAP) zaraz po uszkodzeniu silnikow nie powinna wynajac niezaleznego bieglego i zaplacic za zrobienie fachowej i rzetelnej - podkreslam: rzetelnej ekspertyzy?

Miesiace temu ktos kto sie podawal za pracownika tej linii napisal na innym forum ze istotnie taka fachowa ekspertyza zostala wykonana i ze spektroskopia wykazala obecnosc materialu nie pochodzacego z silnika - najprawdopodbniej zanieczyszczenia (kamieni, ziemi, itp) z plyty lotniska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 10:09, 07 Paź 2006    Temat postu:

To raczej agonia FAP. Co by nie mówic, Czesi mają łeb do interesów. Opchnęli Angolom bankruta. W kontekście informacji z Rzepy pozew FAP to raczej konwulsje przed upadkiem. Prawdopodobnie nie będą nawet mieli na opłacenie wpisu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy




Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 12:49, 07 Paź 2006    Temat postu:

Witam!
Widząc, co tu się wyprawia musiałem się zalogować, żeby wtrącić swoje 3 grosze.
Po pierwsze, kiedy doszło do "transakcji sprzedaży" między Czechami a PTV, Fischer był bardzo dochodową linią. Jedyną, która płaciła skarbowi państwa podatek dochodowy.
Problemy zaczęły się w momencie przejęcia linii przez PTV.
Najprościej mówiąc kasa został wypompowana z firmy przez nowych właścicieli. Pogrążyli firmę w długach.
Mimo wszystko zarząd Fischera wciąż walczy. Chylę czoła przed tymi ludźmi. Już nie raz wyprowadzili firmę z opresji, od momentu zmiany właściciela, i mam nadzieję, że i tym razem tak się stanie.
P.S. Ekspertyzy silników przeprowadzone przez specjalistów wykazały, że uszkodzenie łopatek obu samolotów spowodowały ciała obce ZASSANE z pasa podczas próby startu. Pierwiastki odnalezione w silniku odpowiadały dokładnie składowi próbek pobranym z EPWA. Więc sprawa jest bezdyskusyjna i PPL wiedzą o tym bardzo dobrze. Natomiast dyskusji bym poddał zachowanie się PPL po otrzymaniu informacji od FAP, że będą starać się o odszkodowanie za koszty, jakie ponieśli w związku z uszkodzeniem ich samolotów. Znając kondycję FAP'u, PPL wypowiedziały im umowę o świadczenie usług licząc na to, że przewoźnik nie doczeka procesu. Perfidna zagrywka.
Trzymam kciuki za Fischera! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin