Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fischer Air Polska - informacja prasowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 13:36, 07 Paź 2006    Temat postu:

nowy napisał:
Witam!
Widząc, co tu się wyprawia musiałem się zalogować, żeby wtrącić swoje 3 grosze.
Po pierwsze, kiedy doszło do "transakcji sprzedaży" między Czechami a PTV, Fischer był bardzo dochodową linią. Jedyną, która płaciła skarbowi państwa podatek dochodowy.
Problemy zaczęły się w momencie przejęcia linii przez PTV.
Najprościej mówiąc kasa został wypompowana z firmy przez nowych właścicieli. Pogrążyli firmę w długach.
Mimo wszystko zarząd Fischera wciąż walczy. Chylę czoła przed tymi ludźmi. Już nie raz wyprowadzili firmę z opresji, od momentu zmiany właściciela, i mam nadzieję, że i tym razem tak się stanie.
P.S. Ekspertyzy silników przeprowadzone przez specjalistów wykazały, że uszkodzenie łopatek obu samolotów spowodowały ciała obce ZASSANE z pasa podczas próby startu. Pierwiastki odnalezione w silniku odpowiadały dokładnie składowi próbek pobranym z EPWA. Więc sprawa jest bezdyskusyjna i PPL wiedzą o tym bardzo dobrze. Natomiast dyskusji bym poddał zachowanie się PPL po otrzymaniu informacji od FAP, że będą starać się o odszkodowanie za koszty, jakie ponieśli w związku z uszkodzeniem ich samolotów. Znając kondycję FAP'u, PPL wypowiedziały im umowę o świadczenie usług licząc na to, że przewoźnik nie doczeka procesu. Perfidna zagrywka.
Trzymam kciuki za Fischera! Wink

Skoro jest tak jak mówisz, to możesz mi wyjaśnic po co było :
W dniu 3 października br. Fischer Air Polska Sp. z o.o. skierowała pismo z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy do Ministra Transportu – Jerzego Polaczka. Kopia tego dokumentu została również przesłana do posłów, biorących udział w pracach Sejmowej Komisji Infrastruktury i podkomisji stałej ds. lotnictwa i gospodarki morskiej.

Dla mnie to próba wyciągnięcia kasy niemal przez trupa. Jeśli nawet sie powiedzie to i tak nie bedzie to mialo wplywu na kondycje firmy (bo jej juz nie bedzie) a napelni prywatne kieszenie kilku sprytnych szefów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom, EPRA, EPRP

PostWysłany: Sob 13:56, 07 Paź 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Skoro jest tak jak mówisz, to możesz mi wyjaśnic po co było :
W dniu 3 października br. Fischer Air Polska Sp. z o.o. skierowała pismo z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy do Ministra Transportu – Jerzego Polaczka. Kopia tego dokumentu została również przesłana do posłów, biorących udział w pracach Sejmowej Komisji Infrastruktury i podkomisji stałej ds. lotnictwa i gospodarki morskiej.

Dla mnie to próba wyciągnięcia kasy niemal przez trupa. Jeśli nawet sie powiedzie to i tak nie bedzie to mialo wplywu na kondycje firmy (bo jej juz nie bedzie) a napelni prywatne kieszenie kilku sprytnych szefów.


A mnie się wydaje, że chodzi o jak najszybsze załatwienie tej sprawy. Nie mogą dogadać się z PPL, uderzają wyżej czyli właśnie do ministra. Jak wiadomo PPL jest własnością Skarbu Państwa.
Z drugiej strony nie dziwię się Fischerowi, który chce załatwić sprawę polubownie (jak nie da się PPL, to może z ministrem) . Wchodzenie w tym momencie na drogę sądową związane jest z długim czasem rozpatrywania sprawy. Wiemy przecież jak w Polsce działają sądy. Taka sprawa może się ciągnąc co najmniej parę miesięcy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 14:05, 07 Paź 2006    Temat postu:

barfi napisał:

A mnie się wydaje, że chodzi o jak najszybsze załatwienie tej sprawy. Nie mogą dogadać się z PPL, uderzają wyżej czyli właśnie do ministra. Jak wiadomo PPL jest własnością Skarbu Państwa.
Z drugiej strony nie dziwię się Fischerowi, który chce załatwić sprawę polubownie (jak nie da się PPL, to może z ministrem) . Wchodzenie w tym momencie na drogę sądową związane jest z długim czasem rozpatrywania sprawy. Wiemy przecież jak w Polsce działają sądy. Taka sprawa może się ciągnąc co najmniej parę miesięcy.


Chyba sobie zarty robisz. Po to jest szef/dyrektor/prezes PPL aby to z nim rozmawiać a nie z ministrem. Polubownie mozna probowac zalatwic to z PPL'em a nie z ministerstwem. Jak dla mnie proba zalatwienie tej sprawy w ten sposob jest jednym wielkim zartem.
A wogole to czy oby napewno ministerstwo transportu jest wlascicielem PPL?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 14:23, 07 Paź 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
barfi napisał:

A mnie się wydaje, że chodzi o jak najszybsze załatwienie tej sprawy. Nie mogą dogadać się z PPL, uderzają wyżej czyli właśnie do ministra. Jak wiadomo PPL jest własnością Skarbu Państwa.
Z drugiej strony nie dziwię się Fischerowi, który chce załatwić sprawę polubownie (jak nie da się PPL, to może z ministrem) . Wchodzenie w tym momencie na drogę sądową związane jest z długim czasem rozpatrywania sprawy. Wiemy przecież jak w Polsce działają sądy. Taka sprawa może się ciągnąc co najmniej parę miesięcy.


Chyba sobie zarty robisz. Po to jest szef/dyrektor/prezes PPL aby to z nim rozmawiać a nie z ministrem. Polubownie mozna probowac zalatwic to z PPL'em a nie z ministerstwem. Jak dla mnie proba zalatwienie tej sprawy w ten sposob jest jednym wielkim zartem.
A wogole to czy oby napewno ministerstwo transportu jest wlascicielem PPL?


Na rozprawę przed sądem Okręgowym w Warszawie czeka się kilka miesięcy. Gdy sprawa jest skomplikowana - jak ta - opinie biegłych etc., nie skończy sięnawet na dwóch terminach, co oznacza, że sprawa potrwa co najmniej rok. Później procedura apelacyjna to minimum pół roku. A więc zakładając rację FAP, to mają szansę dostac kasę za 2 lata. Chyba nie musze tłumaczyc, co to oznacza. Dlatego też szukają wszelkich możliwych dróg, co robią również spółki w znacznie lepszej kondycji finansowej. PPL należy do SP, którego przedstawicielem jest właśnie min. Polaczek. To od niego zależy, kto szefuje tej spółce.
Jeśli FAP upadnie, to proces będzie kontynuował syndyk, bo jego obowiązkiem jest ściągnąc wszystkie wierzytelności i jak najwiecej kasy zwrócic wierzycelom upadłego. To, że FAP ma słabą sytuację finansową nie oznacza, że nie nalezy zwracac mu naleznych kwot (o ile są należne).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom, EPRA, EPRP

PostWysłany: Sob 15:52, 07 Paź 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Chyba sobie zarty robisz. Po to jest szef/dyrektor/prezes PPL aby to z nim rozmawiać a nie z ministrem. Polubownie mozna probowac zalatwic to z PPL'em a nie z ministerstwem. Jak dla mnie proba zalatwienie tej sprawy w ten sposob jest jednym wielkim zartem.
A wogole to czy oby napewno ministerstwo transportu jest wlascicielem PPL?


Nie znasz chyba struktury organizacyjnej tego przedsiębiorstwa. Każde przedsiębiorstwo Skarbu Państwa (zależnie od udziałów) podlega pod odpowiedniego ministra. Jak nie ministra gospodarki to ministra transportu, itp. Państwo musi mieć wpływ na decyzje w takim przedsiębiorstwie. A kto niby jest zwierzchnikiem takiego szefa/dyrektora/prezesa PPL Question W tym przypadku właśnie minister transportu. Fischer odwołuje się do niego, ponieważ nie może załatwić sprawy polubownie z PPL. Co w tym ma być dziwnego Question Normalna kolej rzeczy. Wchodzenie w tym momencie dla Fischera na drogę sądową może się skończyć jego bankructwem, a przed tym firma broni się jak może.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 16:15, 07 Paź 2006    Temat postu:

barfi napisał:

Nie znasz chyba struktury organizacyjnej tego przedsiębiorstwa. Każde przedsiębiorstwo Skarbu Państwa (zależnie od udziałów) podlega pod odpowiedniego ministra. Jak nie ministra gospodarki to ministra transportu, itp. Państwo musi mieć wpływ na decyzje w takim przedsiębiorstwie.

Strukture organizacyjna znam, nie bylem tylko pewien pod ktore ministerstwo podlega PPL, stam znak "?" na koncu mojej wypowiedzi.
Fajnie byloby aby Fischer nadal latal,ale obawiam sie ze skonczy sie to niestety upadkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom, EPRA, EPRP

PostWysłany: Sob 16:31, 07 Paź 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Fajnie byloby aby Fischer nadal latal,ale obawiam sie ze skonczy sie to niestety upadkiem.


Wszyscy jako pasjonaci lotnictwa chcielibyśmy,aby Fischer przetrwał te wszystkie zawirowania. Trzeba być dobrej myśli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:34, 09 Paź 2006    Temat postu:

Informacja prasowa

Fischer Air Polska szuka inwestora

Fischer Air Polska finalizuje negocjacje z inwestorem.

Warszawa, 9 października 2006 r. – Dzięki staraniom Zarządu Spółki Fischer Air Polska doszło do negocjacji pomiędzy właścicielami a inwestorami. Już wkrótce FAP spodziewa się dokapitalizowania, które umożliwi dalszy jej rozwój. Firma ma w planach zwiększenie floty o trzeci samolot. Sezon zimowy 2006/2007 FAP zamierza rozpocząć już w listopadzie rejsami na dalekim dystansie, m.in. na Kubę, do Brazylii, Wenezueli, Kenii oraz do Tajlandii. Sezon zimowy 2006/2007 będzie kontynuowaniem sukcesu jaki uzyskał FAP w rejsach dalekiego dystansu w roku ubiegłym (100% udziałów w rynku). W dniu 9 października 2006 r. Fischer Air Polska, w związku z zakończeniem sezonu letniego 2006, a przez to spadkiem zainteresowania na rejsy czarterowe, FAP zawiesza do piątku (13 października) wykonywanie połączeń lotniczych.

Jedną z przyczyn skomplikowanej sytuacji Fischer Air Polska Sp. z o.o. było warunkowe przejęcie od Podróże TV S.A. (PTV) jej 85% udziałów o wartość ponad 10,8 mln złotych przez firmę Dom Obrotu Wierzytelnościami Cash Flow S.A.. Było to zabezpieczenie i gwarancja udzielonej PTV pożyczki w kwocie 850 000 złotych. Umowa przewłaszczenia utrudniła i przedłużyła negocjacje z potencjalnymi inwestorami. Rozmowy z DOW Cash Flow S.A. w sprawie dokapitalizowania spółki nie przyniosły żadnych rezultatów.

Sytuację FAP już wcześniej skomplikowały inne wydarzenia, na które firma nie miała wpływu. 31 grudnia 2005 r. w wyniku zaniedbań PPL (zassanie przez silniki tzw. obiektu zewnętrznego z pasa startowego na Okęciu) doszło do uszkodzenia dwóch silników samolotu Boeing B757-200 SP-FVP należącego do FAP. Dzięki profesjonalizmowi pilotów nie doszło do tragedii. Incydent wyeliminował maszynę z lotów na pół roku. Dzień po zdarzeniu został uszkodzony drugi samolot FAP Boeing B737-300 SP-FVO (uszkodzenie skrzydła). Sprawcą była firma Warsaw Airport Services Sp. z o.o. w 100% należąca do PPL. Tym razem wypadek wyeliminował samolot z lotów na blisko 4 miesiące. Straty FAP poniesione w wyniku zaniedbań PPL szacuje się na ok. 5 mln USD. Spółka, wyczerpawszy wszelkie możliwości negocjacyjne, będzie się domagać od PPL rekompensaty na drodze sądowej.

Dodatkowo spółka Fischer Air Polska poniosła straty finansowe z tytułu nieuregulowania zaległości przez Open Travel Group (OTG). Współpraca pomiędzy firmami rozpoczęła się w kwietniu br. Od tego czasu OTG fizycznie nie wpłaciło na konto FAP ok. 10 500 000 PLN oraz 1 500 000 PLN kaucji na zabezpieczenie swoich rejsów. PTV – właściciel OTG – zażądał w lipcu br. kompensaty wpłaty w kwocie 3 542 000 PLN, która miała być częścią inwestycji na podwyższenie kapitału FAP. W sierpniu br. zarząd FAP podjął pierwszą próbę wyegzekwowania należności od OTG pod rygorem odwołania rejsów. W odpowiedzi zarząd PTV, w którym zasiadał Pan Paweł Przewoźnik, wezwał FAP do natychmiastowej spłaty pożyczki w wysokości 2 mln USD przejętej przez PTV od Atlantik IB. Kwoty, o których mowa powyżej miały zostać przeznaczone na podwyższenie kapitału FAP. Ich spłata nie była uwzględniona w biznesplanie na 2006 rok.

Od momentu przejęcia (17.01.2006) 100% udziałów w FAP, PTV nie zainwestował żadnych pieniędzy w rozwój spółki.

Poważnym ciosem dla FAP było wypowiedzenie przez PPL umowy o świadczeniu usług lotniczych (5.10.2006). Oznaczało to, że FAP będzie musiał płacić za wszystkie swoje loty PPL przed wykonaniem usługi. W obecnej sytuacji jest to praktycznie niemożliwe ze względów technicznych.

Fischer Air Polska rozpoczął działalność 12 maja 2005 roku. W tym czasie z jego usług skorzystało około 500 000 tysięcy pasażerów.

„Chcemy przeprosić wszystkich pasażerów, którzy mogą ponieść konsekwencję zawieszenia operacji lotniczych przez Fischer Air Polska.” – mówi Krzysztof Szymański dyrektor finansowy Fischer Air Polska Sp. z o.o.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter




Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:27, 09 Paź 2006    Temat postu:

Czy ktoś z Was ma zna jakieś szczegóły incydentu z FVP? W jakim momencie rozbiegu stanęły sliniki, jak zareagowali piloci?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy




Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:43, 09 Paź 2006    Temat postu:

W pierwszych 10 sekundach od rozpoczęcia rozbiegu. Prędkość była na tyle bezpieczna, że zdecydowali się na hamowanie. Na szczęście się udało utrzymac samolot na pasie. Skołowali z pasa o własnych siłach. Nie było ewakuacji pasażerów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:32, 09 Paź 2006    Temat postu:

Fischer Air Polska napisał:

31 grudnia 2005 r. w wyniku zaniedbań PPL (zassanie przez silniki tzw. obiektu zewnętrznego z pasa startowego na Okęciu) doszło do uszkodzenia dwóch silników samolotu Boeing B757-200 SP-FVP należącego do FAP.
+
Dzień po zdarzeniu został uszkodzony drugi samolot FAP Boeing B737-300 SP-FVO (uszkodzenie skrzydła). Sprawcą była firma Warsaw Airport Services Sp. z o.o. w 100% należąca do PPL.
+
Poważnym ciosem dla FAP było wypowiedzenie przez PPL umowy o świadczeniu usług lotniczych (5.10.2006). Oznaczało to, że FAP będzie musiał płacić za wszystkie swoje loty PPL przed wykonaniem usługi.

PPL chce zniszczyc Fischer Air? Neutral Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy




Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:57, 09 Paź 2006    Temat postu:

Dokładnie tak:(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 20:05, 09 Paź 2006    Temat postu:

Ciekawe czy Fischer może teraz wnieść sprawę do sądu przeciwko PPL o praktyki monopolistyczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:33, 09 Paź 2006    Temat postu:

a niby dlaczego ma wnosić o praktyki monopolistyczne? co mu to da. skarży o odszkodowanie i słusznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 21:42, 09 Paź 2006    Temat postu:

Jeśli dobrze pamiętam, to pierwszą instancją w sprawach o praktyki monopolistyczne jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (postępowanie w trybie administracyjnym).To tak dla ścisłości. Bo oczywiście o jakichkolwiek praktykach monopolistycznych nie może być mowy. W WAW jest jedno lotnisko pasażerskie i tyle. Tak jak za praktyki monopolistyczne nie da się skarżyć Warszawskiego Metra Wink

Co do meritum, to mamy do czynienia z typową "pogodą dla bogaczy". FAP może i ma rację, FAP może i udowodni to przed sądem powszechnym, FAP może i wygra sprawę, ale FAP na pewno nie dotrwa do kasacji - a na tym by się musiało skończyć. PPL nie może odpuścić. Nie dlatego, że to źli ludzie, tylko dlatego że jako przedsiębiorstwo państwowe podlega rygorom Ustawy o finansach publicznych. Nie odwołanie się od wyroku i nie skierowanie sprawy do kasacji byłoby w świetle przepisów prawa działaniem na niekorzyść Skabu Państwa co jest przestępstwe. Zarówno prawnicy PPL jak i prawnicy FAP to wiedzą. Z punktu widzenia PPL trzeba zrobic wszystko, żeby "wróg" nie doczekał do prawomocnego wyroku. Z punktu FAP trzeba zrobić wszystko żeby przyspieszyć procedury. Stąd wszystkie zachowania obu stron uznaję za uzasadnione. Jako podatnik zapłace za ewentualną wygraną FAP, ale byłby to jeden z tych razy kiedy chciałbym zapłacić. Bo to firma z charakterem. Ostatnie miesiące pokazują, że im się naprawdę chce. Mam szacunek dla ludzi z jajami Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin