TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:42, 17 Sty 2007 Temat postu: Fischer Air Polska rozwija się (na razie teoretycznie) |
|
|
z prasy...."PARKIET"
"Linie mogą dostać 30 milionów
Fischer Air Przewoźnik chce już w kwietniu latać trzema samolotami
Udziałowcy i szefowie czarterowych linii lotniczych Fischer Air Polska (FAP) planują po raz kolejny podniesienie kapitału spółki. Tym razem chodzi o około 30 mln zł. Podwyższenie kapitału ma być głosowane na walnym zgromadzeniu na początku lutego. Według naszych ustaleń, objęciem udziałów w lotniczej firmie jest zainteresowanych około 5 inwestorów finansowych. - Udziałem w kolejnej emisji interesuje się kilka podmiotów, jednak ich nazw na razie nie ujawniamy. Nie możemy także zdradzić tego, ile i za ile obejmą oni udziałów - mówi Krzysztof Szymański, członek zarządu FAP. Nowe udziały powinny trafić do inwestorów mniej więcej w połowie lutego. Po podniesieniu kapitał FAP będzie wynosił 80 mln zł. W poprzedniej emisji udziały były obejmowane po 100 zł, czyli po wartości nominalnej.
Pieniądze pozyskane z emisji nowych udziałów mają być przeznaczone przede wszystkim na rozwój floty. Spółka ma do kwietnia wziąć w leasing dwa samoloty Boeing 757. Obecnie firma działa z jedną maszyną. - To najważniejsze wydatki. W dalszej kolejności planujemy zainwestować w samą firmę. Chodzi na przykład o szkolenia pilotów czy rozbudowę działu technicznego - wyjaśnia Krzysztof Szymański. Dodaje, że nowe maszyny są niezbędne. Firma ma już zamówienia na sezon letni i obłożenie dla ponad dwóch samolotów.
Na najbliższym walnym zgromadzeniu udziałowcy mają podjąć też uchwałę o zmianie formy prawnej przedsiębiorstwa. Obecnie linie działają jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i mają zostać przekształcone w spółkę akcyjną. Właściciele planują wprowadzenie FAP na GPW. Nie wiadomo, w jakim stosunku będą wymieniane udziały na akcje.
Krzysztof Kluska "
z informacji z firmy wynika, że w kwietniu mająbyć dodatkowe 2 samoloty, czyli ponad 26,6 mln zł. na samolot kapitału - nieźle, to tak jakby LOT miał kapitał na poziomie 1,3mld złotych (czyli trzy razy tyle co teraz i bez długów)
A o co chodzi z "rozbudową działu technicznego"? Czyżby mieli dość już WEAC? I ogólnieoptmistycznie "szkolenie pilotów" - własne TRTO mają to może otworzą szkołę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|