|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TK
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 2 mile od WAW
|
Wysłany: Wto 21:19, 07 Mar 2006 Temat postu: Flota Centralwings |
|
|
Uaktualniona flota Centralwings (nawet wybiegająca trochę w przyszłość):
[link widoczny dla zalogowanych]
BRGDS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 22:57, 07 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
No właśnie, co z tymi "przygotowanymi do eksploatacji". Ex Fischer i Aegean stoją na Okęciu, niczym B757 FischerAir.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:05, 07 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
to jest ciekawy temat na oddzielny wątek: budowanie floty przez low-costy.
zobaczcie, jak inaczej to robi central, inaczej sky a jeszcze inaczej wizz. central to wiadomo, ma od kogo "brać" samoloty. nawet te, które ma dostać w drugim etapie, też mają jakieś tam lokalne korzenie. nic nowego nie dostaje, flota jest mieszana -300, -400
sky miesza jeszcze bardziej, latają dla niego i modele -300, -500 i teraz nowe -700. w dodatku ciągle zmieniane są rejestracje (tak mi się przynajmniej wydaje, że częste są te zmiany).
a wizz z kolei zachowuje jedną linię 320, poza tym nie widziałem samolotów pomalowanych częściowo, wszystko jest jak z jednej parafii (chociaż wcześniejsze maszyny były używane), nie licząc białego nosa HA-LPF i przerejestrowania LPG.
strategię Fishera lepiej przemilczeć. chociaż jest zdecydowanie najbardziej pro-spotterska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Changi
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:12, 07 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | No właśnie, co z tymi "przygotowanymi do eksploatacji". Ex Fischer i Aegean stoją na Okęciu, niczym B757 FischerAir. |
Aegean czyli LG juz w siatkę zostal wlączony. Przed Fischerem wejdzie do sluzby LI- nie wiedzialem że az na 170 paxów- horror lekki;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 23:31, 07 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego punktu widzenia taktyka Wizza jest rzeczywiście najbardziej przejrzysta. Co do Sky Europe, to chyba chodzi nie o przerejestrowania, tylko o to, że to są dwaj przewoźnicy: Sky Europe ze Słowacji (NE), rejestrracje od OM i Sky Europe Hungary (5P), rejestracje od HA. Kiedyś (już po zlikwidowaniu bazy w W-wie) w niedzielę o świcie widziałem takiego węgierskiego Sky rano na Okęciu (widac nocował?). Pytałem o flotę Centralwings, bo związkowcy z Lotu (w tym pewnie też kpt. Małysa z rady nadzorczej) rozsiewają informacje, że to bankrut i nikt mu nie chce leasingowac samolotów, stąd exFischer i exAegean nie mogę wejśc do rozkładu. Najśmieszniejsze byłoby przy tym, gdyby po takiej rewii Benków nagle Lot zadecydował o kupnie dla siebie i córki A320
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
IgnacyHannak
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice/Duesseldorf
|
Wysłany: Śro 0:28, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
nie bylo by w tym nic dziwnego!!! LOT znowu nie jest takim znaczacym klientem dla boeinga!!
a patrzcie na takiego easyjet, air berlin albo american west....stali bywalcy w seattle, a nagle zdecydowali zmienic flote na a320....a oni maja znaczne wieksze floty niz LOT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 5:37, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
IgnacyHannak napisał: | nie bylo by w tym nic dziwnego!!! LOT znowu nie jest takim znaczacym klientem dla boeinga!!
|
ojj... z tym nie zgodzilbym sie... LOT ma u Boeinga bardzo wysoki prestiz:
- pierwszy przewoznik w kraju komunistycznym kupujacy 767,
- pierwszy przewoznik w Europie Centralnej majacy cala flote odrzutowcow zlozona z Boeingow (do czasu zakupu Embrionow)
- pierwszy przewoznik w Europie majacy 787 (na dodatek launch customer)
Moze LOT nie kupuje samolotow w setkach egzemplarzy, ale ponoc Randy Baseler niezle sie nagimnastykowal, zeby pierwsze 787 w Europie wlasnie do LOTu nalezaly...
...tym bardziej ze ich "klient nr 2" w tym rejonie kontynentu - CSA - juz nigdy nic od Boeinga nie kupi po fiasku organizacyjnym programu ALCA...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Śro 9:18, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
A320 dla C0 Słabo by się prezentował, ale nie miałbym nic przeciw Chociaż co do problemów finansowych centrala to jakoś ciężko mi w nie uwierzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
IgnacyHannak
Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice/Duesseldorf
|
Wysłany: Śro 10:52, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
widze troche megalomani w tej wypowiedzi
nie, ale tak na serio, LOT ma troche ponad 50 samolotow i niespelna 3 miliony przewiezionych pasazerow...w skali swiatowej jest to malo do srednia lini! kokosow boeing na nich nie zbije!
ale w innym punkcie musze sie z toba zgodzic, zdaje mi sie ze boeing "wykorzystuje " (w pozytywnym sensie tego slowa) LOT troche jako taka reklame na europe centralna i wschodnia! ogolnie w tym rynku jest duzy potencjal, i badz co badz, w tej czesci swiata LOT jest powiedzmy cos w sensie "idolu" dla innych mniejszych lini. wkoncu w porownaniu do innych lini z bylego bloku sojcalistycznego LOT jest, moim zdaniem, nadal najlepszym, przewoznikiem i moze innym sluzyc jako przyklad.
a wiec w tym punkcie zgadzam sie z toba!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 10:56, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
IgnacyHannak napisał: | widze troche megalomani w tej wypowiedzi
nie, ale tak na serio, LOT ma troche ponad 50 samolotow i niespelna 3 miliony przewiezionych pasazerow...w skali swiatowej jest to malo do srednia lini! kokosow boeing na nich nie zbije! |
tak czy owak działa na jednym z najszybciej rozwijających się rynków. poza tym na tym właśnie polega profesjonalizm: traktować nawet małego klienta tak jak by był klientem najważniejszym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 10:57, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
działa na szybko rozwijajacym sie rynku i nie ma niemal zadnego udzialu w tym rozwoju - to az wstyd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Śro 19:37, 08 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Lot nie miał gdyż rozwijają się lowcosty, ale za to jego Central miał Czyli wychodzi na to jakby LO miał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BLIX
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:33, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Dlaczego nie maluja wszystkich maszyn na jednakowe kolory Centralwings tak jak robia to inni przewoznicy? Nie podoba mi sie taki misz masz,tak naprawde nie wiadomo co to takiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej D
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 23:56, 16 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Malowanie samolotu to są niestety koszty ale z drugiej strony takie malowanie to dla firmy reklama. Malowanie centrala jest takie że z daleka go widać i nie pomylisz go z inną linia. Szkoda, że mają taką zbieraninę. Wstyd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 8:47, 17 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Dobrze powiedziane - koszty!!! Malowanie takiego 737 to nie jest maly koszt. Poza tym, to jeszcze obowiazkowy 2 tyg postoj maszyny w hangarze na czas przemalowania. A wylaczenie maszyny z ruchu to rowniez koszty i utrata kilku polaczen, na co C0 nie moze sobie pozwolic. No i jeszcze ostatni powod - od dawna sie mowi, ze niewdlugo ma sie zaczac wymiana floty dla LO i C0. Wiec po co tracic teraz kase, jak za jakis czas pomaluje za nich producent?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|