|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:58, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Z powodzeniem cargowe są jeszcze: 727, 737, 757, 767, 777 (niedługo), Tu-204, A300, DC-8.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 21:03, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ale są to samoloty projektowane jako pasażerskie przede wszystkim i później przerabiane na cargo, a nie projektowane jako takie od podstaw jak An-124, C-17, czy C-5 chocby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Czw 21:20, 14 Gru 2006 Temat postu: Re: Górnopłaty |
|
|
slepowron napisał: | ojcie_c napisał: | Górnopłaty mają lepsze własności lotne podczas startu i lądowania. |
Absolutnie nie ma takich "zlotych" regul. "ground effect" mozna zaliczyc do tych "lepszych" wlasnosci i jest on duzo silniejszy przy dolnoplatach. |
Tylko, że "ground effect" bardziej przeszkadza, niż pomaga w lądowaniu, co układ dolnopłata może jeszcze bardziej uwydatnic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:20, 14 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Układ górnopłata do samolotu towarowego ma kilka praktycznych zalet. Po pierwsze niżej położony kadłub ułatwia załadunek. Po drugie, transportowce często korzystają ze słabiej przygotowanych lotnisk i umieszczenie silników wysoko nad ziemią znacznie obniża szanse zassania jakiegoś paskudztwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 20:19, 16 Gru 2006 Temat postu: Re: Górnopłaty |
|
|
ojcie_c napisał: |
Tylko, że "ground effect" bardziej przeszkadza, niż pomaga w lądowaniu, co układ dolnopłata może jeszcze bardziej uwydatnic. |
Widac ze pilotem nigdy nie byles. Piloci wlasnie lubia "ground effect" bo im zmiekcza przyziemienie.
psotter napisał: | Układ górnopłata do samolotu towarowego ma kilka praktycznych zalet. Po pierwsze niżej położony kadłub ułatwia załadunek. Po drugie, transportowce często korzystają ze słabiej przygotowanych lotnisk i umieszczenie silników wysoko nad ziemią znacznie obniża szanse zassania jakiegoś paskudztwa. |
I w tym jest dokladnie sedno sprawy. W dolnoplacie "wing box" musialby by byc na dole uniemozliwiajac bliskosc kadluba od ziemi. Co do zawieszenia silnikow to tez prawda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathy_j
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 15:50, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, chodzilo mi mniej więcej o to. KubaN- ale także pasażerskie np. 146-tka.
Gdy lecisz górnoplatem, to widzisz więcej na dole- tak to ciekawe (przynajmniej dla ludzi zwyklych), bo mnie np. interesuje skrzydlo- klapy, silnik-odwracacz ciągu itp. Staram się więc siadać przy skrzydle. Zazwyczaj latam Wizzair, więc mam szczęście. Jednak niezawsze zdarza się, że usiąde przy oknie.
Pamiętajcie, że jeżeli macie problemy z chorobą lokomocyjną, to siadajcie przy skrzydle- czy to w górnoplatach, czy to w dolnoplatach- najstateczniejsze miejsce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|