Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[GW] Co z tym LOTem?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 9:01, 06 Lis 2006    Temat postu: [GW] Co z tym LOTem?

[link widoczny dla zalogowanych]

Gazeta się rozpisała o tym, o czym piszemy od dawna. Artykuł, poza nielicznymi nieścisłościami, opisuje moim zdaniem idealnie status quo w spółce, z casusem Lizbony C0 vs LX włącznie... Miłej lektury, komentujcie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiliP




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/EPPO

PostWysłany: Pon 9:32, 06 Lis 2006    Temat postu:

Tekst trafia w sedno sprawy: " Firma jest wciąż zarządzana jak państwowe gospodarstwo rolne, a nie jak komercyjna, prywatna korporacja." i niestety póki to się nie zmieni,to nawet podsuwanie gotowych rozwiązan jak to robi autor niczego nie zmieni.Firmę państwową wszyscy traktują jak dojną krowę i ciągną,póki nie padnie.Tak samo pewnie będize z LOTem Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:30, 06 Lis 2006    Temat postu:

@zarządzana jak państwowe gospodarstwo rolne
W tym kontekście Lot radzi sobie całkiem nieźle (porównajcie z PKP)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 10:41, 06 Lis 2006    Temat postu:

eu01 napisał:
@zarządzana jak państwowe gospodarstwo rolne
W tym kontekście Lot radzi sobie całkiem nieźle (porównajcie z PKP)
Całkiem nieźle to niewłaściwe określenie, porównując do PKP można powiedziec że z LOTem jest kiepsko, jeśli idzie o strategię, ale w PKP jest beznadziejnie. Poza tym lepiej równac w górę niż w dół Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:43, 06 Lis 2006    Temat postu:

No i wyniki ładnie kotrastują z takim np. Ryanairem...

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:56, 06 Lis 2006    Temat postu:

k_sko napisał:
No i wyniki ładnie kotrastują z takim np. Ryanairem...

Hmm, tak, agencje właśnie o tym dziś pisały:
Cytat:
Ryanair profit jumps more than expected

Mon Nov 6, 2006

Ryanair posted a stronger-than-expected jump in second-quarter profit on Monday and raised its full-year forecast on a rosier winter outlook, pushing shares in the airline to a record high.

Europe's biggest budget airline said it now expected profit after tax for the year to the end of March 2007 to rise 16 percent to 350 million euros (234 million pounds) compared with previous guidance of an 11 percent rise to 335 million euros.

Nie ma to jak kapitalistyczny wyzysk Wink . Ale założę się, że personel FR ma lepsze pensje niż Lotu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Pon 12:12, 06 Lis 2006    Temat postu:

Już kiedyś pisałem że szkoda że nie ma u nas więcej linii, niestety w sferze marzeń jest utworzenie takowej z prawdziwego zdarzenia zdolnej do konkurowania na obecnym rynku, ale z ciekawości zajrzałem sobie co mamy do dyspozycji i oto wyniki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Także jest czym latać tylko troche trzeba najpierw pobiegać i pozałatwiać rajestracje firmy plus kilka innych "szczegółów". Gdyby nie prawdopodobnie nierealne koszty to osobiście pisałbym się na to w ciemno tu i teraz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 12:18, 06 Lis 2006    Temat postu:

Aby Lot naprwić, nalezy go sprzedać. Państwowa spółka, w dodatku z udziałem akcji pracowniczych, NIGDY nie będzie dobrze działała. W odatku przez giełdę, a nie przez jakiegoś "inwestora strategicznego", wyłonionego w przetargu, na którym zarobią politycy i komisja przetargowa a najlepsza oferta na pewno nie zwycięży. Do tego na giełdzie pracownicy szybko pozbyliby się swoich akcji, co uzdrowiłoby strukturę własnościową spółki.
Nie ma co zwlekać z prywatyzacją ani chwili dłużej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 12:28, 06 Lis 2006    Temat postu:

Old napisał:
Aby Lot naprwić, nalezy go sprzedać. Państwowa spółka, w dodatku z udziałem akcji pracowniczych, NIGDY nie będzie dobrze działała. W odatku przez giełdę, a nie przez jakiegoś "inwestora strategicznego", wyłonionego w przetargu,.


Radze byc ostroznym. Ten sam blad popelniono w Irlandii prywatyzujac EI przez gielde. Teraz mozliwe ze taniutko przejmie i zlikwiduje go Ryanair.

Jak sprzedajesz przez gielde to kupic moze kazdy i to bez Twojej wiedzy. Co bys powiedzial gdyby LO przejal FR?

Swoja droga blisko tysiac osob personelu technicznego na 33 samoloty to chyba ewenement w skali swiatowej. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 12:51, 06 Lis 2006    Temat postu:

No właśnie na tym polega liberalny kapitalizm, że każdy może kupić na giełdzie. Rynek nie lubi pustki, jeśli jest LOT ma rację bytu rynkowego to pozostanie, jeśli nie to przedłużanie agonii nie ma sensu. A mówię to z pozycji człowieka, który od 1992 przeprowadził ponad 100 procesów prywatyzacyjnych PP.

Jak czytam ten artykuł to oczywiście cieszę się, że ktoś przemawia wreszcie ludzikim głosem. Najbardziej fascynujący jest obłęd z Centralwingiem. Ale pamiętam, że Danny już dawno ujął to w najlepszy i najprostszy sposób: tworząc Centralwinga zapomniano, że tania linia to taka, która ma niskie koszty, a nie niskie ceny.

W zasadzie można się tylko przyczepić w tym artykule do jednej rzeczy: nie jest prawdą, że na rynku jest dużo Boeingów w dobrym stanie - c.b.d.u.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 12:55, 06 Lis 2006    Temat postu:

Przejęcie spółki jest zawsze możliwe. Tylko że przy giełdowym przynajmniej zarabiają akcjonariusze, a przy "inwestorze strategicznym" ? Decydenci, którzy go wybierają. Po co Ryanowi Lot ? 1000 pracowników obsługi na 33 samoloty ? Zaś "inwestor strategiczny" kupione akcje i tak opchnie temu, kto będzie rzeczywiście zainteresowany przejęciem Lotu i jeszcze na tym zarobi. Zbyt dużo robiłem przy zamówieniach publicznych, by wierzyć w sens przetargów na "inwestorów strategicznych", poprzedzonych przetargami na "doradców" prywatyzacyjnych" etc.
Rządzący mogą się zaklinać, że bedą bronic "polskiego" Lotu, ale w perspektywie "docenienia ich elastyczności" zmiękną.
Zatem tylko gielda daje możliwość uczciwej prywatyzacji Lotu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:29, 06 Lis 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Danny już dawno ujął to w najlepszy i najprostszy sposób: tworząc Centralwinga zapomniano, że tania linia to taka, która ma niskie koszty, a nie niskie ceny.

Jakoś tego zdania wcześniej nie zauważyłem, ale dokładnie o to chodzi Exclamation Zresztą termin LCC mówi wyraźnie: low COST carrier. No oczywiście ceny też muszą być odpowiednie, ale o koszty tu chodzi (ceny można obniżyć np. pośrednicząc w rezerwacji hoteli i namawiając do grania w bingo, choć nikogo zmusić do tego nie można Mr. Green ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 15:54, 06 Lis 2006    Temat postu:

Old napisał:
Aby Lot naprwić, nalezy go sprzedać. Państwowa spółka, w dodatku z udziałem akcji pracowniczych, NIGDY nie będzie dobrze działała. W odatku przez giełdę, a nie przez jakiegoś "inwestora strategicznego", wyłonionego w przetargu, na którym zarobią politycy i komisja przetargowa a najlepsza oferta na pewno nie zwycięży. Do tego na giełdzie pracownicy szybko pozbyliby się swoich akcji, co uzdrowiłoby strukturę własnościową spółki.
Nie ma co zwlekać z prywatyzacją ani chwili dłużej.


Należy absolutnie niedopuścić by akcje dostały się w ręce jakiegokolwiek europejskiego przewoźnika lotniczego... Ach, żeby tak SIA miała ochotę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wolan




Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 16:06, 06 Lis 2006    Temat postu:

frik napisał:
eu01 napisał:
@zarządzana jak państwowe gospodarstwo rolne
W tym kontekście Lot radzi sobie całkiem nieźle (porównajcie z PKP)
Całkiem nieźle to niewłaściwe określenie, porównując do PKP można powiedziec że z LOTem jest kiepsko, jeśli idzie o strategię, ale w PKP jest beznadziejnie. Poza tym lepiej równac w górę niż w dół Smile


z PKP IC nie jest tak źle, skoro wypracowuje pokaźne zyski i się rozwija... widać to chocby na przykładzie opisywanej w artykule trasy WAW-POZ. więc nie generalizujmy PKP jako 1 firmy. To taka dygresja mała troszke nie na temat.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pb299




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z lasu

PostWysłany: Pon 17:00, 06 Lis 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Swoja droga blisko tysiac osob personelu technicznego na 33 samoloty to chyba ewenement w skali swiatowej. Rolling Eyes

Abstrahując od przerostu zatrudnienia, LOT nie ma 33 samolotów, tylko 38 (7 B767, 8 B737, 9 ERJ145, 10 EMB170 i 4 EMB175).
Panu pismakowi się wybiórczo niedoliczyło...
[link widoczny dla zalogowanych]

/p.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin