|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stevan
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 13:45, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Kociołek ....mało medialne nazwisko ostatnimi czasy....poleci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t.wojtek
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 14:54, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Przemek napisał: | (niestety - i tu chcę zacytować znajomego: "linią lotniczą nie mogą zarządzać krawcy, piekarze czy szewcy"). |
Ładnie powiedziane, ale czy to znaczy, że mogą nią zarządzać piloci albo stewy? Niech się tym zajmą specjaliści od zarządzania, a nie "ludzie z branży".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:05, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
t.wojtek napisał: | Przemek napisał: | (niestety - i tu chcę zacytować znajomego: "linią lotniczą nie mogą zarządzać krawcy, piekarze czy szewcy"). |
Ładnie powiedziane, ale czy to znaczy, że mogą nią zarządzać piloci albo stewy? Niech się tym zajmą specjaliści od zarządzania, a nie "ludzie z branży". |
Nie, nie mogą rządzić.
Spróbuj porównać sposób zarządzania i jego wyniki w trzech polskich liniach lotniczych: LOT, CW i FAP (bez porównywania wyników finansowych). W/g mnie najlepiej na tym tle wychodzi FAP, dlaczego? Ponieważ zarządzają nim ludzie z wieloletnim doświadczeniem w branży lotniczej. W LOTie rządzą związki, a w CW?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 15:37, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
A na jakich wskaźnikach opierasz porównanie? Co innego przewoźnik rejsowy, a co innego czarterowy. Porównaj chocby nalot godzinowy per maszyna u poszczególnych przewoźników.
Pozdrawiam, Antek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:07, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Na żadnych wskaźnikach.
Poprzez DFU nie możesz porównywać sposobu zarządzania firmą lotniczą. Ale jak się upierasz: jaki nalot per a/c ma flota CW i FAP?
Swoją ocenę zarządzania opieram na tym co firma osiągneła:
FAP wprowadził nowytyp samolot, powołał i certyfikował własny TRTO, uruchomił czartery dalekiego zasięgu (POP, PUJ, FOR, MBA, BKK, SHJ), w pół roku dostał ETOPS 120 i jako druga linia lotnicza w Polsce (po Exinie) dostała certyfikat part M, dodatkowo przeszkoliła WEAC w serwisowaniu B757 i na swoje potrzeby certyfikowałą bazę techniczną LHT. To chyba można uznać za sukces zarządzania?
CW? Podaj coś, jesteś z Nimi bliżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 17:34, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Sorki, że się wcinam, ale nie jestem człowiekiem z branży, ale korzystając z forum chciałbym rozszerzyc znacznie swoją wiedzę, więc czy możesz wytłumaczyc kilka terminów ?
1. Przemek napisał: | Poprzez DFU nie możesz porównywać sposobu zarządzania firmą lotniczą. Ale jak się upierasz: jaki nalot per a/c ma flota CW i FAP? |
2. Przemek napisał: | certyfikował własny TRTO, |
3. Przemek napisał: | w pół roku dostał ETOPS 120 | i jako druga linia lotnicza w Polsce (po Exinie)
4. Przemek napisał: | dostała certyfikat part M, |
5. Przemek napisał: | dodatkowo przeszkoliła WEAC |
6. Przemek napisał: | na swoje potrzeby certyfikowałą bazę techniczną LHT |
Nie mam nic wspólnego z branżą (na forum jestem hobbystycznie), a Twój post był dla mnie bardzo konkretny, aczkolwiek niestety mało zrozumiały z przyczyn jak powyżej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:00, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | Sorki, że się wcinam, ale nie jestem człowiekiem z branży, ale korzystając z forum chciałbym rozszerzyc znacznie swoją wiedzę, więc czy możesz wytłumaczyc kilka terminów ?
1. Przemek napisał: | Poprzez DFU nie możesz porównywać sposobu zarządzania firmą lotniczą. Ale jak się upierasz: jaki nalot per a/c ma flota CW i FAP? | ,
DFU: daily fleet utilization
a/c: aircraft - samolot
CW: Centralwings
FAP: Fischer Air Polska
2. Przemek napisał: | certyfikował własny TRTO, |
TRTO: ośrodek szkoleniowy
3. Przemek napisał: | w pół roku dostał ETOPS 120 | i jako druga linia lotnicza w Polsce (po Exinie)
ETOPS: zgoda dla samolotu dwusilnikowego na loty na obszarem morskim z czasem "dolotu" do najbliższego lotniska na poziomie 120 minut.
4. Przemek napisał: | dostała certyfikat part M, |
Part M - tzw. "certyfikat bezpieczeństwa" wydawany przez EASA
5. Przemek napisał: | dodatkowo przeszkoliła WEAC |
WEAC: White Eagle Aviation Cargo
6. Przemek napisał: | na swoje potrzeby certyfikowałą bazę techniczną LHT |
LHT: Lufthansa Technik
Nie mam nic wspólnego z branżą (na forum jestem hobbystycznie), a Twój post był dla mnie bardzo konkretny, aczkolwiek niestety mało zrozumiały z przyczyn jak powyżej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stevan
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 18:20, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Przemek masz totalną rację. FAP jest wielkim innowatorem i profesjonalnąlinią zarządzaną przez ODPOWIEDNICH ludzi. Jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądała siatka charterowa na S06 w CW w porównaniu z FAP. Z tego co wstępnie wiem to FAP systematycznie przejmuje kontrakty CW, wiel biur przechodzi na współpracę z FAP. Dlaczego? Sami sobie odpowiedzcie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 18:37, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Stevan napisał: | Przemek masz totalną rację. FAP jest wielkim innowatorem i profesjonalnąlinią zarządzaną przez ODPOWIEDNICH ludzi. Jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądała siatka charterowa na S06 w CW w porównaniu z FAP. Z tego co wstępnie wiem to FAP systematycznie przejmuje kontrakty CW, wiel biur przechodzi na współpracę z FAP. Dlaczego? Sami sobie odpowiedzcie... |
Czy Ci sami wielcy specjaliscie zarzadzali takze Slowacka czescia Fisher Air?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:41, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Stevan napisał: | Przemek masz totalną rację. FAP jest wielkim innowatorem i profesjonalnąlinią zarządzaną przez ODPOWIEDNICH ludzi. Jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądała siatka charterowa na S06 w CW w porównaniu z FAP. Z tego co wstępnie wiem to FAP systematycznie przejmuje kontrakty CW, wiel biur przechodzi na współpracę z FAP. Dlaczego? Sami sobie odpowiedzcie... |
Czy Ci sami wielcy specjaliscie zarzadzali takze Slowacka czescia Fisher Air? |
Nie ci sami, ponieważ nie było Słowackiej części Fisher Air ale zapewne chodzi ci o Fischer Air Czechy (Fisher -> Fischer), ale także w Polsce ich nie ma. Cały personel to Polacy, którzy pracowali w LOT, WEA, APN, ELOT, CW. Każdy z kadry kierowniczej ma co najmniej 10 letnie doświadczenie w branży a niektórzy nawet 20, 25 czy 30 lat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Przemek dnia Pon 20:42, 02 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 20:37, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Przemek, dzięki, akurat CW i FAP to znałem, ale pozostałe skróty się przydadzą. Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pon 21:09, 02 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
FAP jak pisze myśli o rozwijaniu swojej floty na bazie maszyn 752. Co z tego idzie napewno nie ma zamiaru zaprzestać na 3 obecnie ściąganym 757. Firma ta staje się powoli poważnym graczem i nie zaczeła działać tak jak Central z pomocą matki i dostając od niej maszyny, ponieważ czeska matka chyba sama nie zawiele miała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 20:40, 03 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Sorry za milczenie ale nie miałem dostępu do sieci. Odnosnie wksjaźników jak choćby wykorzystania floty to znam te dane dla CLW ale otrzymałem je w zaufaniu od znajomego z CLW więc moge powiedzieć tyle, że specjaliści z Boeinga byli zdziwieni, bo takie naloty dobowe zdarzają się tylko na long haulach i to co zrobiło CLW to rekord świata - nikt nigdy wczesniej nie miał takich nalotów na 737.
Pozdrawiam, Antek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Antonio
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 12:47, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Cytując Przemka: "16 stycznia ma polecieć także jednosobowy zarząd Centralwingsa. Minister Transportu ma trzech kandydatów do zarządu - wszyscy są z Warszawy i z branży."
Jak rozumiem jutro się okaze co i jak?
Antek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:19, 15 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Antonio napisał: | Cytując Przemka: "16 stycznia ma polecieć także jednosobowy zarząd Centralwingsa. Minister Transportu ma trzech kandydatów do zarządu - wszyscy są z Warszawy i z branży."
Jak rozumiem jutro się okaze co i jak?
Antek |
Niekoniecznie musi się okazać. Walne Centralwingsa nie było planowane, co oczywiście nie musi oznaczać, że do niego na pewno nie dojdzie. Do tego nie trzeba jakichś ogłoszeń i ustawowych terminów, bo walne C0 to prezes PLL LOT, a ten, jak mu przyjdzie na to ochota, może rozpocząć walne o dowolnej porze. Gotów jestem podejrzewać, że mimo nacisków - głównie ze strony ludzi z Lotu - do dnia rozstrzygnięcia konkursu na prezesa Lotu, Kociołek nie poleci. Wygląda na to, że p.o. prezes nie chce wszczynać żadnych awantur i nie będzie takich decyzji podejmował. Mógłby to zrobić, gdyby minister skarbu uznał, że chłopcy w C0 brzydko się bawią i trzeba to przerwać.
pzdr
Artur
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|