|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 20:19, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Podobno najbardziej udana konstrukcja radziecka byl IL-18. Wszystko inne to bylo mniej lub bardziej chybione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 20:29, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
No nie. Wydaje mi się, że trzeba powiedzieć ciepłe słowo o T154. Ja - w przeciwieństwie do niektórych Znawców - nie mam sentymentu do ruskich maszyn (bo nimi latałem ) ale 154 był w sumie udany - no i do tego najwyżej latający spośród linerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dilbercik
Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:31, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | No nie. Wydaje mi się, że trzeba powiedzieć ciepłe słowo o T154. Ja - w przeciwieństwie do niektórych Znawców - nie mam sentymentu do ruskich maszyn (bo nimi latałem ) ale 154 był w sumie udany - no i do tego najwyżej latający spośród linerów. |
i chyba najszybciej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 20:35, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Dilbercik napisał: | Witek Z napisał: | No nie. Wydaje mi się, że trzeba powiedzieć ciepłe słowo o T154. Ja - w przeciwieństwie do niektórych Znawców - nie mam sentymentu do ruskich maszyn (bo nimi latałem ) ale 154 był w sumie udany - no i do tego najwyżej latający spośród linerów. |
i chyba najszybciej... |
Oj chyba nie. Najszybciej latającym jest 747, który w trakcie prób potrafił przejść barierę dźwięku, a istnieje podejrzenie że następowało to także w trakcie lotów liniowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:37, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Tu 154 może i był dobry ale obecnie - szkoda komentować zwłaszcza te prezydenckie są bardzo wysłużone ( skoro nimi jeszcze Gierek latał ) - powinno się prędziutko wymienić!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dilbercik
Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:50, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Dilbercik napisał: | Witek Z napisał: | No nie. Wydaje mi się, że trzeba powiedzieć ciepłe słowo o T154. Ja - w przeciwieństwie do niektórych Znawców - nie mam sentymentu do ruskich maszyn (bo nimi latałem ) ale 154 był w sumie udany - no i do tego najwyżej latający spośród linerów. |
i chyba najszybciej... |
Oj chyba nie. Najszybciej latającym jest 747, który w trakcie prób potrafił przejść barierę dźwięku, a istnieje podejrzenie że następowało to także w trakcie lotów liniowych. |
747-400 - Max cruising speed 939km/h (507kt)
Tu-154 - Max cruising speed 975km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 20:55, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Co innego prędkość katalogowa, a co innego real
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pon 21:05, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Te Tu-154 służą we flocie rządowej około 15 lat, a więc Gierka już nie było
Poprawcie jeśli się mylę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dilbercik
Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:38, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Gierek wiecznie zywy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Pon 21:56, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Kiedyś gadałem z kumplem, który pracuje na wieży i mówił, że kontrolerzy lubią Tutka 154, bo szybko pomyka , i szybko nabiera wyskość.
A temat zmiany rządówki, był wałkowany 5765 razy a nasz rząd i tak wymyśli coś niespodziewanego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:24, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
G@wron napisał: | Te Tu-154 służą we flocie rządowej około 15 lat, a więc Gierka już nie było
Poprawcie jeśli się mylę |
Gdzieś tam kiedyś było mówione, że jeszcze Gierek nimi latał - może to było w Faktach na TVN-ie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 22:44, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Tu-154 latal ale co z tego? O ekonomii trudno bylo mowic. IL-18 o tyle byl podobno dobry ze w miare byl niezawodny, byl ekonomiczny jak no swoje czasy, silniki mial w miare dobre. Z Tu-154 byly liczne problemy lacznie z problemami ze srodkiem ciezkosci, niestety szczegolow technicznych nie znam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Wto 2:13, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Oj chyba nie. Najszybciej latającym jest 747, który w trakcie prób potrafił przejść barierę dźwięku, a istnieje podejrzenie że następowało to także w trakcie lotów liniowych. |
Bzdura. Jest to aerodynamicznie niemozliwe. Mogl co najwyzej rozpedzic sie do 0.98Ma w nurkowaniu, tak samo jak Cessna Citation X. Ale wziawszy pod uwage jego predkosc maksymalna, watpie zeby to kiedykolwiek mialo miejsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 6:18, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | G@wron napisał: | Chodzi mi o plany VC-10 przecież to jego "xero" tyle, że w wersji cywilnej |
A VC-10 to przypadkiem nie powstawał jako cywilny ? |
To był nowoczesny, jak na tamte czasy, transatlantyk: Vickers-Armstrong VC-10 (i potem Super VC-10) budowane dla BOAC od 1962 roku. Zbudowano kilkadziesiąt egzemplarzy, wojskowa adaptacja części z nich miała miejsce o wiele później.
Tu-134 też powstał jako konstrukcja cywilna będąca adaptacją kadłuba Tu-124 do innego układu silników. Wedle pewnej anegdoty podobno bodźcem do budowy tej konstrukcji były słowa Chruszczowa, któremu zdarzyło się podczas wizyty na Zachodzie lecieć Caravelle i zażyczył sobie, aby w ZSRR powstała maszyna o podobnych cechach.
Poza tym - mówcie co chcecie, jak dla mnie nie powstał dotąd samolot pasażerski o bardziej rasowej sylwetce, niż Tu-134
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 9:09, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Dilbercik napisał: |
747-400 - Max cruising speed 939km/h (507kt)
Tu-154 - Max cruising speed 975km/h |
Jest bardzo dobrze napisany "traktat" na ten temat przez profesjonalnego pilota wykazujacy kompletna glupote w stwierdzeniu ze jakoby Tu-154 mial byc najszybszym samolotem (poza Concorde oczywiscie). Jak sie porownuje szybkosci to trzeba wiedziec jakie szybkosci porownywac i jak to interpretowac. On wykazuje ze najszybszym byl 747-100/200 (nie -400). Jak kogos to interesuje to moze bede potrafic znalezc link (tekst po angielsku).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|