|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Wto 14:04, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: | Tu 154 może i był dobry ale obecnie - szkoda komentować zwłaszcza te prezydenckie są bardzo wysłużone ( skoro nimi jeszcze Gierek latał ) - powinno się prędziutko wymienić! |
Po pierwsze 15 lat przy tak maleńkim nalocie to nie jest wiek w którym samolot powinien pójść na emeryturę.
Po drugie nasze Tutki rządowe to tez nie zwykłe Tutki bo jak wiadomo silniki mają od Rols Royce a całą avionikę zachodnią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:07, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Być może ale sądzę, że powinny polatać 3 góra 4 lata i pójść na emeryturkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Wto 14:30, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas napisał: | Po drugie nasze Tutki rządowe to tez nie zwykłe Tutki bo jak wiadomo silniki mają od Rols Royce a całą avionikę zachodnią. |
Kolejna bzdura. Flagowe Tu-154 nigdy nie mialy zmienianych silnikow na zachodnie. Awionike zas maja doposazona o zachodnie systemy, jednak bazuje ona w dalszym ciagu na oryginalnym radzieckim zestawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 18:16, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | Kolejna bzdura. Flagowe Tu-154 nigdy nie mialy zmienianych silnikow na zachodnie. Awionike zas maja doposazona o zachodnie systemy, jednak bazuje ona w dalszym ciagu na oryginalnym radzieckim zestawie. |
Ciekawe skąd się wzięła legenda o tych RR w Tu-154, Były o tym dyskusje na airliners.net,na "Samolotach" na GW z których nic nie wynikało. Mnie się wydaje że kilka czy kilkanaście lat temu była o tym jakaś wzmianka w TV i były nawet znaczki RR na silnikach. Ale podkreślam- tylko mi się wydaje. Najbardziej pasuję pod względem wielkości i ciągu silniki RR Conway od VC10.
Może w jakiś inny sposób RR maczał palce w rządowym Tu-154?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Wto 22:49, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Pierwsze info o silnikach RR w tutkach usłyszałem gdzieś w necie. Jednak niedalej jak miesiąc temu w Krakowie rozmawiałem z byłym mechanikiem lotniczym , i gdy weszliśmy na temat wymiany floty vipowskiej to pierwsze co powiedział to: " a wiesz że 154 rządowe mają obca avinikę i silniki RR !!!" Oczywiście to były jego słowa a nie pismo oficjalne, jednak musi to mieć coś wspólnego z prawdą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 22:51, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas, czas najwyzszy zmienic swojego nicka na Qantas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Flower
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 23:08, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
"Lokalny" przepływ powietrza wokół pewnych cześci płatowca może przekroczyć 1.00 Ma i do tego wcale nie potrzeba nurkowania. 747 jest jednym z szybszych liniowców. Zresztą obejżyjcie sobie jakiś rysunek 747, widok z góry i porównajcie sobie wygięcie skrzydeł do tyłu (wybaczcie dość kolokwialne stwierdzenie) z innym samolotem podobnej klasy. Mało który liniowiec ma aż tak wygięte do tyłu skrzydła.
I jeszcze odnośnie magicznej bariery 1.00 Ma. Niektórzy przupuszczają, że w czasie II wojny poczciwy spitfire przekroczył tą prędkość i pilot nawet przeżył. Oczywiście nie ma twardych dowodów dokumentujących ten wyczyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 23:49, 24 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Flower napisał: |
I jeszcze odnośnie magicznej bariery 1.00 Ma. Niektórzy przupuszczają, że w czasie II wojny poczciwy spitfire przekroczył tą prędkość i pilot nawet przeżył. Oczywiście nie ma twardych dowodów dokumentujących ten wyczyn. |
Na pewno osiągnął w locie nurkowym 0,89 M (975 km/h), oprzy czym stracił śmigło i wrócił cały lśniący od oleju z silnika. To był Spitfire XI, próba miała miejsce 27.04.1944.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Śro 6:44, 25 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Quantas, czas najwyzszy zmienic swojego nicka na Qantas |
A niby dlaczego ? Przypominam że Qantas to nazwa australijskich linii lotniczych a więc nazwa prawnie zastrzeżona. Ponadto miałbym się nazywać tak jak linie lotnicze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robbo2k
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 7:30, 25 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Estraven napisał: | Flower napisał: |
I jeszcze odnośnie magicznej bariery 1.00 Ma. Niektórzy przupuszczają, że w czasie II wojny poczciwy spitfire przekroczył tą prędkość i pilot nawet przeżył. Oczywiście nie ma twardych dowodów dokumentujących ten wyczyn. |
Na pewno osiągnął w locie nurkowym 0,89 M (975 km/h), oprzy czym stracił śmigło i wrócił cały lśniący od oleju z silnika. To był Spitfire XI, próba miała miejsce 27.04.1944. |
W 1945 przekroczyl prawdopodobjnie predkosc dziweku Mustang
ale nie dowiemy sie jak bylo naprawde bo sie rozlecial. Piloci Mustangow wielkokrotnie informowali o dziwnych zjawiskach wiazanych jak sie okazalo z bariera dziwieku.
A przy okazji wieceie ze Mustang jest do tej pory najszybszym samoloterm tlokowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 14:38, 25 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Flower napisał: | "Lokalny" przepływ powietrza wokół pewnych cześci płatowca może przekroczyć 1.00 Ma i do tego wcale nie potrzeba nurkowania. |
"Lokalny" przeplyw powietrza w wielu samolotach przekracza 1.00Ma. Ten fakt nie oznacza notabene przekroczenia przez sam samolot predkosci dzwieku. Liczy sie predkosc przyrzadowa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 17:03, 25 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
robbo2k napisał: |
A przy okazji wieceie ze Mustang jest do tej pory najszybszym samoloterm tlokowym. |
Niemniej rekord szybkości dla maszyn tłokowych należy do myśliwca pokładowego F-8F-2 Bearcat - 850,26 km/h w 1989 roku (była to "poprawka" poprzedniego rekordu ustanowionego na innym egzemplarzu Bearcata w 1969 roku - 776,45 km/h, jeszcze wcześniejszy rekord należał do Me-209V1).
Zaś co do Mustanga - jak mówią, bardzo łatwo rozpędzał się w nurkowaniu i zapewne zbliżał się wtedy do prędkości dźwięku, co sugerowały specyficzne wibracje usterzenia prowadzące czasem do uszkodzenia maszyny. Podczas polowań na Me-262 wydano bodaj nawet zakaz przekraczania pewnej szybkości w nurkowaniu (dotyczyło to wersji D, nie wiem jakie dokładnie były właściwości wersji H - najszybszej z wszystkich wersji produkcyjnych).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:30, 25 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ale byl na Okęciu, a Concorde nie
Co do Ił-a i reszty to ruscy zawsze kopiowali:
Ił-96 to kopia A340 Tu-144 Tu-154...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:49, 25 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Mati napisał: | Ale byl na Okęciu, a Concorde nie
|
Concorde był na Okęciu dwa razy
Cytat: | Co do Ił-a i reszty to ruscy zawsze kopiowali:
Ił-96 to kopia A340 Tu-144 Tu-154 |
Z ciekawości - czego kopią był Tu-154?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 22:54, 25 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Estraven napisał: | Mati napisał: | Ale byl na Okęciu, a Concorde nie
|
Concorde był na Okęciu dwa razy
Cytat: | Co do Ił-a i reszty to ruscy zawsze kopiowali:
Ił-96 to kopia A340 Tu-144 Tu-154 |
Z ciekawości - czego kopią był Tu-154? |
B727?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|