Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iljuszyn
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 14:04, 24 Sty 2006    Temat postu:

Krzysiek napisał:
Tu 154 może i był dobry ale obecnie - szkoda komentować Smile zwłaszcza te prezydenckie są bardzo wysłużone ( skoro nimi jeszcze Gierek latał Confused ) - powinno się prędziutko wymienić!



Po pierwsze 15 lat przy tak maleńkim nalocie to nie jest wiek w którym samolot powinien pójść na emeryturę.
Po drugie nasze Tutki rządowe to tez nie zwykłe Tutki bo jak wiadomo silniki mają od Rols Royce a całą avionikę zachodnią.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:07, 24 Sty 2006    Temat postu:

Być może ale sądzę, że powinny polatać 3 góra 4 lata i pójść na emeryturkę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Wto 14:30, 24 Sty 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Po drugie nasze Tutki rządowe to tez nie zwykłe Tutki bo jak wiadomo silniki mają od Rols Royce a całą avionikę zachodnią.


Kolejna bzdura. Flagowe Tu-154 nigdy nie mialy zmienianych silnikow na zachodnie. Awionike zas maja doposazona o zachodnie systemy, jednak bazuje ona w dalszym ciagu na oryginalnym radzieckim zestawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 18:16, 24 Sty 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
Kolejna bzdura. Flagowe Tu-154 nigdy nie mialy zmienianych silnikow na zachodnie. Awionike zas maja doposazona o zachodnie systemy, jednak bazuje ona w dalszym ciagu na oryginalnym radzieckim zestawie.

Ciekawe skąd się wzięła legenda o tych RR w Tu-154, Były o tym dyskusje na airliners.net,na "Samolotach" na GW z których nic nie wynikało. Mnie się wydaje że kilka czy kilkanaście lat temu była o tym jakaś wzmianka w TV i były nawet znaczki RR na silnikach. Ale podkreślam- tylko mi się wydaje. Najbardziej pasuję pod względem wielkości i ciągu silniki RR Conway od VC10.
Może w jakiś inny sposób RR maczał palce w rządowym Tu-154?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 22:49, 24 Sty 2006    Temat postu:

Pierwsze info o silnikach RR w tutkach usłyszałem gdzieś w necie. Jednak niedalej jak miesiąc temu w Krakowie rozmawiałem z byłym mechanikiem lotniczym , i gdy weszliśmy na temat wymiany floty vipowskiej to pierwsze co powiedział to: " a wiesz że 154 rządowe mają obca avinikę i silniki RR !!!" Oczywiście to były jego słowa a nie pismo oficjalne, jednak musi to mieć coś wspólnego z prawdą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 22:51, 24 Sty 2006    Temat postu:

Quantas, czas najwyzszy zmienic swojego nicka na Qantas Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Flower




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 23:08, 24 Sty 2006    Temat postu:

"Lokalny" przepływ powietrza wokół pewnych cześci płatowca może przekroczyć 1.00 Ma i do tego wcale nie potrzeba nurkowania. 747 jest jednym z szybszych liniowców. Zresztą obejżyjcie sobie jakiś rysunek 747, widok z góry i porównajcie sobie wygięcie skrzydeł do tyłu (wybaczcie dość kolokwialne stwierdzenie) z innym samolotem podobnej klasy. Mało który liniowiec ma aż tak wygięte do tyłu skrzydła.
I jeszcze odnośnie magicznej bariery 1.00 Ma. Niektórzy przupuszczają, że w czasie II wojny poczciwy spitfire przekroczył tą prędkość i pilot nawet przeżył. Oczywiście nie ma twardych dowodów dokumentujących ten wyczyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:49, 24 Sty 2006    Temat postu:

Flower napisał:

I jeszcze odnośnie magicznej bariery 1.00 Ma. Niektórzy przupuszczają, że w czasie II wojny poczciwy spitfire przekroczył tą prędkość i pilot nawet przeżył. Oczywiście nie ma twardych dowodów dokumentujących ten wyczyn.

Na pewno osiągnął w locie nurkowym 0,89 M (975 km/h), oprzy czym stracił śmigło i wrócił cały lśniący od oleju z silnika. To był Spitfire XI, próba miała miejsce 27.04.1944.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Śro 6:44, 25 Sty 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Quantas, czas najwyzszy zmienic swojego nicka na Qantas Wink


A niby dlaczego ? Przypominam że Qantas to nazwa australijskich linii lotniczych a więc nazwa prawnie zastrzeżona. Ponadto miałbym się nazywać tak jak linie lotnicze ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 7:30, 25 Sty 2006    Temat postu:

Estraven napisał:
Flower napisał:

I jeszcze odnośnie magicznej bariery 1.00 Ma. Niektórzy przupuszczają, że w czasie II wojny poczciwy spitfire przekroczył tą prędkość i pilot nawet przeżył. Oczywiście nie ma twardych dowodów dokumentujących ten wyczyn.

Na pewno osiągnął w locie nurkowym 0,89 M (975 km/h), oprzy czym stracił śmigło i wrócił cały lśniący od oleju z silnika. To był Spitfire XI, próba miała miejsce 27.04.1944.


W 1945 przekroczyl prawdopodobjnie predkosc dziweku Mustang
ale nie dowiemy sie jak bylo naprawde bo sie rozlecial. Piloci Mustangow wielkokrotnie informowali o dziwnych zjawiskach wiazanych jak sie okazalo z bariera dziwieku.

A przy okazji wieceie ze Mustang jest do tej pory najszybszym samoloterm tlokowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Śro 14:38, 25 Sty 2006    Temat postu:

Flower napisał:
"Lokalny" przepływ powietrza wokół pewnych cześci płatowca może przekroczyć 1.00 Ma i do tego wcale nie potrzeba nurkowania.


"Lokalny" przeplyw powietrza w wielu samolotach przekracza 1.00Ma. Ten fakt nie oznacza notabene przekroczenia przez sam samolot predkosci dzwieku. Liczy sie predkosc przyrzadowa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 17:03, 25 Sty 2006    Temat postu:

robbo2k napisał:

A przy okazji wieceie ze Mustang jest do tej pory najszybszym samoloterm tlokowym.

Niemniej rekord szybkości dla maszyn tłokowych należy do myśliwca pokładowego F-8F-2 Bearcat - 850,26 km/h w 1989 roku (była to "poprawka" poprzedniego rekordu ustanowionego na innym egzemplarzu Bearcata w 1969 roku - 776,45 km/h, jeszcze wcześniejszy rekord należał do Me-209V1).

Zaś co do Mustanga - jak mówią, bardzo łatwo rozpędzał się w nurkowaniu i zapewne zbliżał się wtedy do prędkości dźwięku, co sugerowały specyficzne wibracje usterzenia prowadzące czasem do uszkodzenia maszyny. Podczas polowań na Me-262 wydano bodaj nawet zakaz przekraczania pewnej szybkości w nurkowaniu (dotyczyło to wersji D, nie wiem jakie dokładnie były właściwości wersji H - najszybszej z wszystkich wersji produkcyjnych).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:30, 25 Sty 2006    Temat postu:

Ale byl na Okęciu, a Concorde nie Smile
Co do Ił-a i reszty to ruscy zawsze kopiowali:
Ił-96 to kopia A340 Tu-144 Tu-154...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:49, 25 Sty 2006    Temat postu:

Mati napisał:
Ale byl na Okęciu, a Concorde nie Smile

Concorde był na Okęciu dwa razy Smile

Cytat:
Co do Ił-a i reszty to ruscy zawsze kopiowali:
Ił-96 to kopia A340 Tu-144 Tu-154

Z ciekawości - czego kopią był Tu-154?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 22:54, 25 Sty 2006    Temat postu:

Estraven napisał:
Mati napisał:
Ale byl na Okęciu, a Concorde nie Smile

Concorde był na Okęciu dwa razy Smile

Cytat:
Co do Ił-a i reszty to ruscy zawsze kopiowali:
Ił-96 to kopia A340 Tu-144 Tu-154

Z ciekawości - czego kopią był Tu-154?

B727?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin