|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 17:44, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Mati napisał: | Ił-96 to kopia A340 |
Wprawdzie nie umiem ad hoc powiedziec, kiedy rozpoczeto prace nad Airbusami TA-9 i TA-11 (a to chyba one przybraly z czasem oznaczenia A330 i A340), ale... Iła-96 pamietam z Salonu Le Bourget w 1991 roku (pokaz w locie). Czyli powstawal w latach 80-tych. A przy tym, mowiac w grubym przyblizeniu, jest dalekodystansową wersją Iła-86.
Co do Concorde'a na Okeciu, to drugi byl, jak wynika z zapodanych zdjec, w 1993 roku, natomiast pierwszy byl 2 wrzesnia 1987 roku. Pamietam, bo ta wizyta byla zapowiadana wczesniej, wiec sie na nią (przy)szykowalismy. No i odbyla sie wlasnie wtedy - ech, piekne przezycie!...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:14, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
No i właśnie ten concord jest uwieczniony na czołówce filmu KOGEL - MOGEL a na jakiej trasie leciał ten concord ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 18:23, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: | No i właśnie ten concord jest uwieczniony na czołówce filmu KOGEL - MOGEL a na jakiej trasie leciał ten concord ? |
Z Londynu i do Londynu - to byla wizyta promocyjna.
Szkoda, ze Concorde'y juz nie latają. I ze nie bardzo sa widoki na nastepce...
PS. Ktoras z naszych piosenkarek spiewala nawet potem piosenke z tekstem w refrenie "szlachetne piekno to Concorde".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 20:00, 31 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Nie ma zapotrzebowania na naddźwiękowce - lepiej jest produkować samoloty większe a z prędkością max koło 900 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 5:41, 01 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: | Nie ma zapotrzebowania na naddźwiękowce - lepiej jest produkować samoloty większe a z prędkością max koło 900 km/h |
Prawda jest taka, ze gdyby nie kolejne kryzysy paliwowe, to latalibysmy teraz Boeingami 2707, Concorde'ami-B i -C i Alliance'ami...
Zamowienia na Concorde szly w setki egzemplarzy swego czasu... az pewnego pieknego dnia znowu zawrzalo na Bliskim Wschodzie, Arabowie wkurzyli sie, zalozyli OPEC i zakrecili kurek Jankesom...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 9:29, 01 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
ojcie_c napisał: | Krzysiek napisał: | Nie ma zapotrzebowania na naddźwiękowce - lepiej jest produkować samoloty większe a z prędkością max koło 900 km/h |
Prawda jest taka, ze gdyby nie kolejne kryzysy paliwowe, to latalibysmy teraz Boeingami 2707, Concorde'ami-B i -C i Alliance'ami...
Zamowienia na Concorde szly w setki egzemplarzy swego czasu... az pewnego pieknego dnia znowu zawrzalo na Bliskim Wschodzie, Arabowie wkurzyli sie, zalozyli OPEC i zakrecili kurek Jankesom... |
Inna rzecz, że jakby tak było to teraz pewnie byśmy jeździli zaprzęgami końskimi bo zasoby ropy by się skończyły. A jazda ta byłaby uciążliwa bo konie by musiały nosić maski p.gaz bo zanieczyszczenie od tych tysięcy Concordów by sięgnęło zenitu. Nikt nie zna scieżek gwiazd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Śro 13:51, 01 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: |
Inna rzecz, że jakby tak było to teraz pewnie byśmy jeździli zaprzęgami końskimi bo zasoby ropy by się skończyły. A jazda ta byłaby uciążliwa bo konie by musiały nosić maski p.gaz bo zanieczyszczenie od tych tysięcy Concordów by sięgnęło zenitu. Nikt nie zna scieżek gwiazd... |
Zanieczyszczenie swoja droga...
Pierwsze 747, 707, DC-8 czy tez najbardziej "kopcacy" CV-990 zanieczyszczaly na takim samym poziomie co Concorde...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Śro 14:26, 01 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
a jak oceniaciei panowie właśnie konstrukcję płatowca Ił-96 ? Gdyby dać porządną awionikę i silniki czy ta maszyna byłą by dobra ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 16:41, 01 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
G@wron napisał: | a jak oceniaciei panowie właśnie konstrukcję płatowca Ił-96 ? Gdyby dać porządną awionikę i silniki czy ta maszyna byłą by dobra ? |
Już były takie wersje, nawet z silnikami PW, ale chyba skończyło się na prototypach. Bo komu będą potrzebne te samoloty? Różne linie rosyjskie i republik wolą przechodzone i bardziej niezawodne 767, Aeroflot też.
Kiedyś znalazłem taki artykuł:
Friday, Jan. 9, 2004. Page 5
Aeroflot has agreed to lease six long-haul Ilyushin planes in a move that could stimulate the domestic aircraft industry and eventually help promote the plane on foreign markets.
Ending four years of negotiations, state-controlled Aeroflot signed a contract with the Ilyushin Finance Co. to lease six Il-96-300s.
The deal, sealed Dec. 31, came after months of haggling and legal proceedings between the two companies.
"A compromise has been reached, we will be getting the aircraft at acceptable terms. Now it remains to be seen whether they will be delivered on time," Aeroflot deputy general director Lev Koshlyakov said by phone Thursday.
The first aircraft is due in mid-2005 with the remaining five to be delivered in one-month intervals by that year's end.
The Il-96-300 will have an improved business class and an economy cabin, seating 252 passengers in total. Business class will have "cocoon" seats that fold out into a bed, yet will not offer Internet access as promised before.
The aircraft will serve destinations in Southeast Asia and the Far East, as well as some lucrative European routes.
Koshlyakov refused to describe financial details, saying only that monthly leasing payments will be between $250,000 and $300,000, way down from the $500,000 IFC originally demanded.
"This is also the first time we have managed to oblige a domestic producer to give us financial guarantees, just as we do with Western aircraft manufacturers," Koshlyakov said.
Should the aircraft fail to deliver 5,000 flying hours per year, IFC would be financially accountable. Koshlyakov said IFC resisted this condition at first.
Neither IFC nor the National Reserve Bank, a shareholder in both IFC and Aeroflot, was available for comment Thursday.
The six Il-96-300s that Aeroflot already operates each clock up less than 4,000 flying hours a year. The plane's Western peer, the Boeing 767, performs about 5,000 flying hours for Aeroflot.
Aeroflot could not agree with IFC on pricing terms in the course of 2003. IFC's major shareholder, NRB, last spring acquired a 28 percent share in Aeroflot -- a bid, analysts believed at the time, to pressure the carrier into buying Ilyushin jets.
The six Ilyushins are among a handful of domestically produced liners delivered to Russian carriers last year.
Aeroflot CEO Valery Okulov has said repeatedly that the lack of readily available domestic aircraft is stunting the growth of Russian carriers, and Aeroflot in particular.
Last year, Okulov said that by decade's end it would need some 150 aircraft to help it double passenger numbers to 12 million in the same period.
Of the 78 operational aircraft in its 100-plus fleet, Aeroflot has 27 foreign planes and is in the process of replacing them with newer jets. They are predominantly Airbuses, of which Aeroflot leased nine last year.
The Ilyushin order is a huge boost for the manufacturer, the Voronezh aviation plant, which delivered its last plane in 1999 and has kept six unfinished fuselages for Aeroflot in storage. The plant kept its head above water by making small motorboats.
Yelena Sakhnova, transportation analyst with United Financial Group, applauded Aeroflot for squeezing out financial guarantees from IFC.
"It's not a bad aircraft. If IFC manages to comply with the contract and it will be carried out successfully, it will help promote the Il-96-300 to customers in Asia," Sakhnova said.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 20:45, 01 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
G@wron napisał: | a jak oceniaciei panowie właśnie konstrukcję płatowca Ił-96 ? Gdyby dać porządną awionikę i silniki czy ta maszyna byłą by dobra ? |
Sa juz samoloty rosyjskie majace zachodnie silinki i awionike (chyba Tu-204 jest jednym z nich) i rynkow nie podbijaja mimo przystepnej cenie. W AW&ST czytalem ze rosyjskie konstrukcje ciagle cierpia na to ze sa za ciezkie. Poza tym dyrektorzy linii lotniczych boja sie nimi latac ze wzgledu na bardzo kiepski serwis techniczny (na czesci zamienne czeka sie cale dnie..) i dosc duza czestotliwosc usterek. Jesli nawet taki Aeroflot unika rosyjskich samolotow to cos w tym musi byc. A jak po dlugich ociaganiach (4 lata w tym przypadku !!) w koncu cos rodzimego kupia to jest to glownie wynik negocjacji z rzadem - na samoloty zachodnie jest straszne clo w Rosji i zeby dostac zwolnienie z tego cla musza co pewien czas kupic cos krajowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Changi
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 20:59, 01 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Wersja M miala glass cockpit Rockwella i HUD. Termin wdrazania sprzętu byl jendak przerazliwie wolny.
Dla mnie jako pasażera najgorsza w 96 jest nieprzytulność kabiny. Brak środkowego rzędu pólek na bagaż podręczny powoduje, że wnętrze jest "hangarem". Do tego nawiewy prosto na twarz, gdyz sa zamontowane w oparciach siedzen. Dwa loty nim odbylem i wrażenia takie sobie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|