|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:12, 22 Sty 2006 Temat postu: Iljuszyn |
|
|
Czy są obecnie produkowane samoloty IŁ 62? Jeśli nie to kiedy zostały wycowane z produkcji i co stało się z LOT-owskimi IŁami? Wszystkie poszły na Ukrainę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 14:31, 22 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Produkcji zaprzestano w 1994. Łącznie wyprodukowano 250 trych złomów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:47, 22 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ano właśnie - złomów. Czy aby na pewno? Po katastrofie LOT-owskiego IŁ-a z 1987 nie słyszałem już o żadnej innej a te samoloty latają po dziś dzień. Czy po '87 roku była jeszcze jakaś katastrofa tego samolotu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Nie 14:51, 22 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Później wypuszczono poprostu wersję M zmodernizowaną Ale i tak przerobienie samolotu wojskowego na cywilny pasażerski to masakra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:54, 22 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
No jakby tak porównać Vickersa VC-10 do IŁa to wygląd zewnętrzny jest bardzo zbliżony ale ja sądzę, że technika radziecka nie jest zła tylko byłoby potrzebne dodanie trochę nowych elementów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmp
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 15:19, 22 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Gawron
Cytat: | Ale i tak przerobienie samolotu wojskowego na cywilny pasażerski to masakra |
W taki sposób powstał B747, który początkowo miał być samolotem transportowym dla wojska. Całe szczęście rząd USA zrezygnował z zamówień, przez co Boeing rozpoczął prace nad przystosowaniem Jumbo do wersji pasażerskiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 16:09, 22 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
No więc tak, z 250 maszyn wyprodukowanych całkowitym katastrofom uległo 20, co jest rekordem świata. Jeśli chodzi o katastrofy po kabackim LOTcie, to podaję wykaz z datami i numerami rejestracyjnymi (oczywiście podaję tylko całkowite zniszczenia):
09-MAY-1987
Ilyushin 62
SP-LBG
LOT
17-JUN-1989
Ilyushin 62
DDR-SEW
Interflug
03-SEP-1989
Ilyushin 62
CU-T1281
Cubana
30-JUN-1990
Ilyushin 62
CCCP-86456
Aeroflot / Moscow
21-NOV-1990
Ilyushin 62
CCCP-86613
Aeroflot / International
01-OCT-1992
Ilyushin 62
RA-86703
Aeroflot
24-APR-1998
Ilyushin 62
YR-IRD
Trans-Asia
11-NOV-1998
Ilyushin 62
RA-86564
Aeroflot
23-OCT-2002
Ilyushin 62
RA-86452
Tretyakovo
Tak więc ZŁOMY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Austrian
Moderator
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Nie 17:33, 22 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
G@wron napisał: | Później wypuszczono poprostu wersję M zmodernizowaną Ale i tak przerobienie samolotu wojskowego na cywilny pasażerski to masakra |
W lesie kabackim spadła wersja M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 18:49, 22 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | No więc tak, z 250 maszyn wyprodukowanych całkowitym katastrofom uległo 20, co jest rekordem świata. Jeśli chodzi o katastrofy po kabackim LOTcie, to podaję wykaz z datami i numerami rejestracyjnymi (oczywiście podaję tylko całkowite zniszczenia):
09-MAY-1987
Ilyushin 62
SP-LBG
LOT
17-JUN-1989
Ilyushin 62
DDR-SEW
Interflug
03-SEP-1989
Ilyushin 62
CU-T1281
Cubana
30-JUN-1990
Ilyushin 62
CCCP-86456
Aeroflot / Moscow
21-NOV-1990
Ilyushin 62
CCCP-86613
Aeroflot / International
01-OCT-1992
Ilyushin 62
RA-86703
Aeroflot
24-APR-1998
Ilyushin 62
YR-IRD
Trans-Asia
11-NOV-1998
Ilyushin 62
RA-86564
Aeroflot
23-OCT-2002
Ilyushin 62
RA-86452
Tretyakovo
Tak więc ZŁOMY |
Hmm to rzeczywiście trochę ich pospadało jeszcze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymonk2
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO / EPWA
|
Wysłany: Pon 16:43, 23 Sty 2006 Temat postu: Re: Iljuszyn |
|
|
Krzysiek napisał: | Czy są obecnie produkowane samoloty IŁ 62? Jeśli nie to kiedy zostały wycowane z produkcji i co stało się z LOT-owskimi IŁami? Wszystkie poszły na Ukrainę? |
Trochę informacji o byłych iłach Lotu znajdziesz na stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wynika z tych informacji, że IL-62 wróciły do Rosji, a większość IL-62M poszła do Air Ukraine z wyjątkiem dwóch.
Ciekawa sprawa jest z samolotem YR-IRD który spalił się w 1998 roku w Turcji. Samolot ten należący do rumuńskiego Taromu zgodnie informacjami na tej stronie latał w Locie z rejestracją SP-LBR. Inne źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]
zamieszcza za to zdjęcie podpisane "IL-62 YR-IRE (LOT titles) at Heathrow in September 1984".
Oba są na airliners.net
YR-IRD - [link widoczny dla zalogowanych]
YR-IRE - [link widoczny dla zalogowanych]
Może ktoś wie cos więcej o wędrówce Iłów, Tarom - Lot i odwrotnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 17:23, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: | ale ja sądzę, że technika radziecka nie jest zła tylko byłoby potrzebne dodanie trochę nowych elementów |
I nawet nie o te nowe elementy chodzi, po prostu w bloku komunistycznym liczyło się wykonanie planu. Kosztem jakości niestety.
"Wyprodukowaliśmy 250 samolotów" dla towarzysza sekretarza brzmiało lepiej niż "wyprodukowaliśmy tylko 50, ale za to dobrych samolotów"
bmp napisał: |
W taki sposób powstał B747, który początkowo miał być samolotem transportowym dla wojska. Całe szczęście rząd USA zrezygnował z zamówień, przez co Boeing rozpoczął prace nad przystosowaniem Jumbo do wersji pasażerskiej. |
Właśnie sam miałem napisać to co bmp ale mnie uprzedził Chyba nie można powiedzieć, by 747 był porażką
W radzieckich realiach jednak amerykański sukces tegp typu wydaje mi się mało prawdopodobny
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 18:18, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
G@wron napisał: | Później wypuszczono poprostu wersję M zmodernizowaną Ale i tak przerobienie samolotu wojskowego na cywilny pasażerski to masakra |
Oj ten post mi umknął, ale kto powiedział, że Ił 62 był konstrukcją wojskową. Ja nic o tym nie wiem. Wydaje mi się, że o ile Tu134 był - choć tez nie można mówić o adaptacji - to była raczej hybryda: z możliwością szybkiego przystosowania do wykonywania lotów wojskowych (chodzi o tzw. alfę z pięknym przeszklonym stanowiskiem bombardiera zajmowanym po cywilu przez nawigacjusza) o tyle o 62 nie słyszałem nic takiego. Pamiętam że było Ruskich ambicją latac nonstop Moskaw - NY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pon 18:30, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o plany VC-10 przecież to jego "xero" tyle, że w wersji cywilnej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 19:36, 23 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
G@wron napisał: | Chodzi mi o plany VC-10 przecież to jego "xero" tyle, że w wersji cywilnej |
A VC-10 to przypadkiem nie powstawał jako cywilny ? Poza tym już co najmniej z dwóch źródeł przezytałem, że Ił - 62 (n.b. nadal podstawowy long-haul Cubany oraz linii KRL-D) był właśnie owocem dobrze rozwiniętego szpiegostwa przemysłowego KDL-ów (co możliwe tym bardziej, że wszayscy polscy znani politycy pracujący dla służb specjalnych twierdzili, że zajmowali się za komuny wywiadem gospodarczym). Podobnie jak z Concorde'm i Tu 144.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|