Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iljuszyn
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:12, 22 Sty 2006    Temat postu: Iljuszyn

Czy są obecnie produkowane samoloty IŁ 62? Jeśli nie to kiedy zostały wycowane z produkcji i co stało się z LOT-owskimi IŁami? Wszystkie poszły na Ukrainę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 14:31, 22 Sty 2006    Temat postu:

Produkcji zaprzestano w 1994. Łącznie wyprodukowano 250 trych złomów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:47, 22 Sty 2006    Temat postu:

Ano właśnie - złomów. Czy aby na pewno? Po katastrofie LOT-owskiego IŁ-a z 1987 nie słyszałem już o żadnej innej a te samoloty latają po dziś dzień. Czy po '87 roku była jeszcze jakaś katastrofa tego samolotu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Nie 14:51, 22 Sty 2006    Temat postu:

Później wypuszczono poprostu wersję M zmodernizowanąSmile Ale i tak przerobienie samolotu wojskowego na cywilny pasażerski to masakra Neutral

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:54, 22 Sty 2006    Temat postu:

No jakby tak porównać Vickersa VC-10 do IŁa to wygląd zewnętrzny jest bardzo zbliżony Smile ale ja sądzę, że technika radziecka nie jest zła tylko byłoby potrzebne dodanie trochę nowych elementów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 15:19, 22 Sty 2006    Temat postu:

Gawron
Cytat:
Ale i tak przerobienie samolotu wojskowego na cywilny pasażerski to masakra

W taki sposób powstał B747, który początkowo miał być samolotem transportowym dla wojska. Całe szczęście rząd USA zrezygnował z zamówień, przez co Boeing rozpoczął prace nad przystosowaniem Jumbo do wersji pasażerskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Nie 16:09, 22 Sty 2006    Temat postu:

No więc tak, z 250 maszyn wyprodukowanych całkowitym katastrofom uległo 20, co jest rekordem świata. Jeśli chodzi o katastrofy po kabackim LOTcie, to podaję wykaz z datami i numerami rejestracyjnymi (oczywiście podaję tylko całkowite zniszczenia):
09-MAY-1987
Ilyushin 62
SP-LBG
LOT

17-JUN-1989
Ilyushin 62
DDR-SEW
Interflug

03-SEP-1989
Ilyushin 62
CU-T1281
Cubana

30-JUN-1990
Ilyushin 62
CCCP-86456
Aeroflot / Moscow

21-NOV-1990
Ilyushin 62
CCCP-86613
Aeroflot / International

01-OCT-1992
Ilyushin 62
RA-86703
Aeroflot

24-APR-1998
Ilyushin 62
YR-IRD
Trans-Asia

11-NOV-1998
Ilyushin 62
RA-86564
Aeroflot

23-OCT-2002
Ilyushin 62
RA-86452
Tretyakovo


Tak więc ZŁOMY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Austrian
Moderator



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa (EPWA)

PostWysłany: Nie 17:33, 22 Sty 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
Później wypuszczono poprostu wersję M zmodernizowanąSmile Ale i tak przerobienie samolotu wojskowego na cywilny pasażerski to masakra Neutral


W lesie kabackim spadła wersja M


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:49, 22 Sty 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
No więc tak, z 250 maszyn wyprodukowanych całkowitym katastrofom uległo 20, co jest rekordem świata. Jeśli chodzi o katastrofy po kabackim LOTcie, to podaję wykaz z datami i numerami rejestracyjnymi (oczywiście podaję tylko całkowite zniszczenia):
09-MAY-1987
Ilyushin 62
SP-LBG
LOT

17-JUN-1989
Ilyushin 62
DDR-SEW
Interflug

03-SEP-1989
Ilyushin 62
CU-T1281
Cubana

30-JUN-1990
Ilyushin 62
CCCP-86456
Aeroflot / Moscow

21-NOV-1990
Ilyushin 62
CCCP-86613
Aeroflot / International

01-OCT-1992
Ilyushin 62
RA-86703
Aeroflot

24-APR-1998
Ilyushin 62
YR-IRD
Trans-Asia

11-NOV-1998
Ilyushin 62
RA-86564
Aeroflot

23-OCT-2002
Ilyushin 62
RA-86452
Tretyakovo


Tak więc ZŁOMY

Hmm to rzeczywiście trochę ich pospadało jeszcze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonk2




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO / EPWA

PostWysłany: Pon 16:43, 23 Sty 2006    Temat postu: Re: Iljuszyn

Krzysiek napisał:
Czy są obecnie produkowane samoloty IŁ 62? Jeśli nie to kiedy zostały wycowane z produkcji i co stało się z LOT-owskimi IŁami? Wszystkie poszły na Ukrainę?


Trochę informacji o byłych iłach Lotu znajdziesz na stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wynika z tych informacji, że IL-62 wróciły do Rosji, a większość IL-62M poszła do Air Ukraine z wyjątkiem dwóch.

Ciekawa sprawa jest z samolotem YR-IRD który spalił się w 1998 roku w Turcji. Samolot ten należący do rumuńskiego Taromu zgodnie informacjami na tej stronie latał w Locie z rejestracją SP-LBR. Inne źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]
zamieszcza za to zdjęcie podpisane "IL-62 YR-IRE (LOT titles) at Heathrow in September 1984".

Oba są na airliners.net
YR-IRD - [link widoczny dla zalogowanych]
YR-IRE - [link widoczny dla zalogowanych]

Może ktoś wie cos więcej o wędrówce Iłów, Tarom - Lot i odwrotnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 17:23, 23 Sty 2006    Temat postu:

Krzysiek napisał:
ale ja sądzę, że technika radziecka nie jest zła tylko byłoby potrzebne dodanie trochę nowych elementów


I nawet nie o te nowe elementy chodzi, po prostu w bloku komunistycznym liczyło się wykonanie planu. Kosztem jakości niestety.
"Wyprodukowaliśmy 250 samolotów" dla towarzysza sekretarza brzmiało lepiej niż "wyprodukowaliśmy tylko 50, ale za to dobrych samolotów"

bmp napisał:

W taki sposób powstał B747, który początkowo miał być samolotem transportowym dla wojska. Całe szczęście rząd USA zrezygnował z zamówień, przez co Boeing rozpoczął prace nad przystosowaniem Jumbo do wersji pasażerskiej.


Właśnie sam miałem napisać to co bmp ale mnie uprzedził Smile Chyba nie można powiedzieć, by 747 był porażką Very Happy
W radzieckich realiach jednak amerykański sukces tegp typu wydaje mi się mało prawdopodobny Razz

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 18:18, 23 Sty 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
Później wypuszczono poprostu wersję M zmodernizowanąSmile Ale i tak przerobienie samolotu wojskowego na cywilny pasażerski to masakra Neutral


Oj ten post mi umknął, ale kto powiedział, że Ił 62 był konstrukcją wojskową. Ja nic o tym nie wiem. Wydaje mi się, że o ile Tu134 był - choć tez nie można mówić o adaptacji - to była raczej hybryda: z możliwością szybkiego przystosowania do wykonywania lotów wojskowych (chodzi o tzw. alfę z pięknym przeszklonym stanowiskiem bombardiera zajmowanym po cywilu przez nawigacjusza) o tyle o 62 nie słyszałem nic takiego. Pamiętam że było Ruskich ambicją latac nonstop Moskaw - NY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Pon 18:30, 23 Sty 2006    Temat postu:

Chodzi mi o plany VC-10 przecież to jego "xero" tyle, że w wersji cywilnej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 19:36, 23 Sty 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
Chodzi mi o plany VC-10 przecież to jego "xero" tyle, że w wersji cywilnej Smile


A VC-10 to przypadkiem nie powstawał jako cywilny ? Poza tym już co najmniej z dwóch źródeł przezytałem, że Ił - 62 (n.b. nadal podstawowy long-haul Cubany oraz linii KRL-D) był właśnie owocem dobrze rozwiniętego szpiegostwa przemysłowego KDL-ów (co możliwe tym bardziej, że wszayscy polscy znani politycy pracujący dla służb specjalnych twierdzili, że zajmowali się za komuny wywiadem gospodarczym). Podobnie jak z Concorde'm i Tu 144.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:07, 23 Sty 2006    Temat postu:

Z tym, że ten Tupolev był wybitnie nieudany Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin