|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Wto 14:25, 04 Kwi 2006 Temat postu: Ilość miejsca a normy. |
|
|
Mam pytanie dotyczące ilości miejsca dla paxów w samolotach.
Czy ilość ta jest regulowana przez jakieś normy czy tak naprawdę reguluje ją tylko rynek.
Od jakiegoś czasu coraz bardziej mnie szlag trafia bo się zmieścić nie mogę.
Tak sobie myślę że skorą bandziory w pierdlu mają normy dotyczący naleznej im powierzchni to i tutaj coś takiego powinno występować.
Jesli posiadacie takowe informacje to czekam.
P.S. proszę podajcie typy samolotów i linie z największą ilością miejsca i najmniejszą. Oczywiście nikt z miarą nie chodzi , ale każdy coś tam czuje, i na tej podstawie może wyrazić opinię czy miejsca jest mało , mniej czy jescze mniej (bo wystarczająco to chyba nigdy niema). Oczywiście mówimy o klasach ekonomicznych i o low coastach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:30, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
B738 Sun Express to najciaśniejszy samolot jakim leciałem. Mam 178cm wzrostu i miałem ze 2 centymetry zapsau przed kolanami.
Z kolei kilka dni temu leciałem A320 Atlas Jet i muszę pochwalić rząd 13 - przy drugim wyjściu awaryjnym na skrzydło. Mnóstwo miejsca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 14:43, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | B738 Sun Express to najciaśniejszy samolot jakim leciałem. Mam 178cm wzrostu i miałem ze 2 centymetry zapsau przed kolanami.
|
Sun Express ma taka sama konfiguracje jak "Nasz popularny Ryanair"
189 miejsc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mapa
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WRO/EPWR
|
Wysłany: Wto 14:45, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Tak mniej więcej przedstawia się sytuacja w niektórych liniach:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale pewnie nie zawsze te dane są normą. Lecąc ekonomiczną (w szczególności gdy jest pełna) często niestety boleśnie się to odczuwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:47, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
RYRem leciałem w pierwszym rzędzie jedynie, pewnie dlatego nie zauważyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 15:26, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
na pewno sa normy związane np. z wyjściami ewakuacyjnymi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbb
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 15:33, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
marcinj napisał: | na pewno sa normy związane np. z wyjściami ewakuacyjnymi. |
Dokładnie tak. Np. w Boeingach 738/9 maksymalna liczba miejsc (regulowana przez przepisy) to 189. W B737-900ER (taki model zamówiły dotychczas tylko linie Lion Air) montowana jest dodatkowa para drzwi więc samolot może już zabrać 215 pasażerów.
BN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:31, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
a to dziwne z tym 900ER, bo z drugiej strony wydaje się, że wydłużenie zasięgu powinno się wiązać ze zmniejszeniem liczby pasażerów (niezły tak nawiasem mówiac wynik, 737 większe od 767)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbb
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 18:00, 04 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
marcinj napisał: | a to dziwne z tym 900ER, bo z drugiej strony wydaje się, że wydłużenie zasięgu powinno się wiązać ze zmniejszeniem liczby pasażerów (niezły tak nawiasem mówiac wynik, 737 większe od 767) |
B737-900ER to w pewnym sensie następca 757-200. Wydłużenie zasięgu do 5900 kilometrów następuje po zainstalowaniu dwóch dodatkowych zbiorników a nie poprzez redukcję masy startowej. Zasięg wydłuża się także poprzez instalację wingletów. No i nie można porównywać 767 z 737, bo to samoloty w zupełnie innych konfiguracjach oraz o zupełnie różnych przeznaczeniach. Gdyby w B767-200 zamontować standardowe fotele, pomniejszyć kuchnie, wywalić ścianki działowe to liczba miejsc zwiększyłaby się prawdopodobnie do około 300.
BN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|