|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Pią 16:27, 08 Gru 2006 Temat postu: Intensywność eksploatacji samolotów |
|
|
Nie wiedziałem jak inaczej nazwać ten temat, ale chyba dobrze
Moje pytanie: Ile czasu musi samolot odpoczywać, tzn. jak długo musi trwać minimum przerwa po jednym locie, ile po takim np. Sydney - New York, ile po zwykłym Kraków-Londyn. Oczywiście nie wliczając w to obsługi, wymiany paxów itp. I co jaki czas trzeba robić dłuższą przerwę, żeby nie "zajechać " samolotu?
Pzrd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dyziojr
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 20:41, 08 Gru 2006 Temat postu: Re: Intensywność eksploatacji samolotów |
|
|
Myślę że na dobrą sprawę dla samolotu wystarczające jest jakieś 25 minut do pół godziny, pewnie stały by krócej gdyby nie to o czym pisałeś:
marcin_EPKK napisał: | Oczywiście nie wliczając w to obsługi, wymiany paxów itp. |
Zresztą łatwo o odpowiedż w wypadku linii latających na duże lotniska i po małym przypatrzeniu na rozkład lotów.
To ze strony lotniska Luton z dziś
Przyloty
W6109 Katowice 19:25 Landed 19:11
W6209 Budapest 19:30 Landed 19:15
W6409 Warsaw 19:30 Landed 19:18
Odloty
W6110 Katowice 19:55
W6410 Warsaw 20:00
W6210 Budapest 20:00
Same linie zakładają tego typu przerwy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 20:46, 08 Gru 2006 Temat postu: Re: Intensywność eksploatacji samolotów |
|
|
marcin_EPKK napisał: | Moje pytanie: Ile czasu musi samolot odpoczywać, tzn. jak długo musi trwać minimum przerwa po jednym locie, |
Nie ma czegos takiego. Jakbys potrafil wyladowac pasazerow/bagaz w locie, oproznic kible, uzupelnic wode/jedzenie, dolac paliwa to samolot moglby leciec bez przewy - az do czasu nastepnego obowiazkowego przegladu technicznego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barfi
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom, EPRA, EPRP
|
Wysłany: Sob 9:03, 09 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Liniom lotniczym zeleży przede wszystkim na tym, aby ich samoloty miały jak najkrótsze przerwy. Jak samolot nie lata to na siebie nie zarabia. Jak napisał slepowron najlepiej aby latały bez przerwy, ale tak się niestety nie da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:46, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ale faktem jest ze samolot po locie 12-godzinnym "odpoczywa" dluzej niz po locie np. 2-godzinnym i niekoniecznie ma to zwiazek z jego wielkoscia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Nie 20:10, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Piter napisał: | Ale faktem jest ze samolot po locie 12-godzinnym "odpoczywa" dluzej niz po locie np. 2-godzinnym i niekoniecznie ma to zwiazek z jego wielkoscia. |
Odpoczywa bo wiekszosc lotow jest dziennych, ludzie jak nie musza nie lataja w srodku nocy, jak chyba wiesz ludzie ida spac wiec samolot tez .... nie ma to nic wspolnego z potrzeba samolotu na jakikolwiek "odpoczynek".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 23:55, 10 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Odpoczywa bo wiekszosc lotow jest dziennych, ludzie jak nie musza nie lataja w srodku nocy, jak chyba wiesz ludzie ida spac wiec samolot tez .... nie ma to nic wspolnego z potrzeba samolotu na jakikolwiek "odpoczynek". |
Chyba nie do konca sie zrozumielismy. Nie chodzi przeciez o to, ze holujemy samolot do hangaru bo jest 12 w nocy i nikt nie leci z WAW do FRA. Np. w lotach transatlantyckich samolot, ktory wyladuje w USA nie wraca po 1,5 godzinie tylko po 3. Owszem, mozna mowic ze sa to wieksze maszyny, dochodzi tankowanie, przekazanie samolotu itp. ale to wszystko nie zabiera chyba az tyle czasu (zatankowanie do pełna B767 to ok. 20 minut jak sie myle). Cos wiec chyba w tym jest ze samolot "odpoczywa". Macie jakies inne wyjasnienie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simen
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Pon 0:07, 11 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Załóżmy więc teoretycznie, że mamy samolot który lata nam 24h/dobę a z punktu widzenia właściciela jedyne postoje związane są z załadunkeim/wyładunkiem cargo albo pasażerów. Co ile więc godzin, może dni, musi taki samolot zrobic sobie dłuższą przerwę ze względu na np. Maintenance lub ze względu na ... no właśnie na co? Co innego może byc powodem potrzeby postoju samolotu oprócz załadunku / rozładunku, tankowania itp. ? Ile trwają poszczególne rodzaje przeglądów samolotów i co ile takie przeglądy są robione?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 0:25, 11 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Piterok napisał: | Cos wiec chyba w tym jest ze samolot "odpoczywa". Macie jakies inne wyjasnienie? Np. w lotach transatlantyckich samolot, ktory wyladuje w USA nie wraca po 1,5 godzinie tylko po 3. |
Jak juz pisalem nic w tym nie jest, samoloty nie "odpoczywaja" ze wzgledow technicznych. Ale cos mi sie wydaje ze bez wzgledu ile razy to napisze to niektorzy wola swoje ....
To zalezy od linii lotniczej jak szybko uporaja sie z rozladowaniem/zaladowaniem samolotu. 3 godziny to cos duzo. British Airways 747 ladujacy w San Francisco po 12 godzinnym locie odlatuje z powrotem po 2 godzinach. To sa duze samoloty wymagajace sporo czasu w rozladowaniu/zaladowaniu. Najwiecej czasu zabiera rozladowanie/zaladowanie cargo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Pon 0:32, 11 Gru 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 0:26, 11 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
simen napisał: | Co ile więc godzin, może dni, musi taki samolot zrobic sobie dłuższą przerwę ze względu na np. Maintenance lub ze względu na ... no właśnie na co |
Tu masz spis obowiazkowych przegladow samolotow. Najczestszy jest tzw. A-check i jest przeprowadzany mniej wiecej raz na miesiac w ciagu nocnego postoju:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|