|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TK
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 2 mile od WAW
|
Wysłany: Wto 10:31, 15 Lis 2005 Temat postu: Jeszcze większy Jumbo: Boeing 747-8 |
|
|
Jak w temacie - z obrazkami:
[link widoczny dla zalogowanych]
BRGDS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 11:05, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Fajna animacja Skrzydla przypominaja 7E7 z pierwszych obrazkow
Mysle ze bedzie to bardzo udany samolot cargo ale jego zastosowanie w liniach pasazerskich bedzie ograniczone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:42, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Czyli 747 Adv = 747-8 ?
Odgrzany Stary Kotlet Revolutions
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 12:08, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Ja obstawiam, że to będzie sukces finansowy - może ograniczony, ale jednak "in plus". W przeciwieństwie do A380, który jakkolwiek bardzo pcha świat do przodu, to będzie klapą finansową jak nic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 12:23, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | W przeciwieństwie do A380, który jakkolwiek bardzo pcha świat do przodu, to będzie klapą finansową jak nic |
Mozesz udowodnic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matikson
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY/BZG
|
Wysłany: Wto 15:52, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Witam,
A380 to zupełnie nowy samolot,a 747 będzie w dużej części zbudowany według starego projektu. Boeing zapewne zbierał zyski z poprzednich wersji więc wykorzystają nagromadzone fundusze na wyprodukowanie tego modelu. Airbus zaś musiał zaczynać od podstaw co łączyło się z ogromnymi wydatkami i na razie pozostaną na minusie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 16:05, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze, udowadnianie rzeczy przyszłych, byłoby działaniem per ignotum i miałoby charakter redudentny i jako takie świadczyłoby o braku logiki osoby dokonującej dowodu.
Wychodzę jednak z założenia, iż chodziło Ci o sforułowanie "uzasadnij" a nie "udowodnij". Jeśli tak, to:
Po drugie, pisaliśmy o tym nie raz zarówno tu, jak i na jumbo. O ile sie nie mylę, to pierwszy raz napisałem na ten temat pod wpływem bardzo ciekawego artykułu z Financial Timesa jakieś 12 miesięcy temu. Otóż:
A) Program A380 miał kosztować około 75% tego co kosztował w kwotach wyrażonych w Euro.
B) W trakcie rozpoczynania programu 1Euro = 1 USD. Teraz jest znacznie więcej. Zatem w ujęciu USD koszt opracowania A380 jest prawie 2 razy większy - dokładnie 192%.
C) Kontrakty z liniami były wyrażane w USD, a nie w EUR. Oczywiście, w pewnym stopniu - ale tylko w pewnym - ten efekt jest łagodzony przez opcje walutowe, ale nikt nie dałby opcji na takie kwoty w pełni zabezpieczające.
D) Pierwotnie mówiło się, że BEP zostanie osiągnięty przy 260 maszynach sprzedanych po cenie katalogowej. Uwzględniające zmiany walutowe, według analityków Morgana, BEP należy przesunąć na jakieś 340-360 maszyn sprzedawanych po cenie katalogowej.
E) Wiadomo, iż ŻADNA z dotychczas zakontraktowanych maszyn nie została sprzedana po cenie katalogowej. FT pisze wręcz (na podstawie analiz analityków Chase Manhattan), że dotychczasowe kontrakty w zasadzie nie pokrywają żadnej części kosztów opracowania - są odzwierciedleniem jedynie kosztów jednostkowych (zmiennych).
F) Oznaczałoby to, że A musi jeszcze sprzedać od 200 do 360 maszyn w cenie katalogowej, aby projekt się zwrócił.
G) Jak pisaliśmy już nie raz, rynek na tego kolosa jest ograniczony. A nowe zamówienia w zasadzie się nie pojawiają.
Tak czy siak, projekt A380 będzie finansową porażką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 16:05, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
daj spokoj jeszcze pierwszy rejsowy A380 nie lata a juz zakontraktowana suma na ponad 2/3 nakladow na projekt. To ma byc klapa ????
747 mial na tym etapie duzo gorsze statystyki.
To pewne ze Boeing zarobi na nowym 747 bo naklady male a ktos to na pewno kupi, ale lotnictwa to nie pchnie do przodu ani o krok. To dzieki A380 jest nadzieja na tansze bilety pomimo drozszej ropy (jak wpakuja 900 pax - a wpakuja na pewno)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Wto 16:39, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi tylko o nakłady na samolot. A380 wymaga przebudowy lotnisk, a 747-8 nie będzie tego wymagał. To da Boeingowi dużą przewagę, co jednak według mnie nie czyni z A380 klapy finansowej. Jestem pewien że znajdzie się zapotrzebowanie na ten samolot na trasach między hubami jak LAX, FRA, SYD, JFK, ORD, DEN, LHR, MUC, AMS, CDG, NRT, SIN, DXB i pewnie parę innych które wyrosną na huby w czasie "kadencji" A380, który nie jest bezpośrednim konkurentem 747-8. A380 nie ma konkurenta w swojej klasie, a Boeing go jeszcze bardzo długo nie dostarczy. Tam gdzie w grę wchodzi kompromis, czyli albo przerabianie lotnisk i 600-800 pax albo tylko 400-500 pax i brak przerabiaia lotnisk, nie może być mowy o bezpośredniej konkurencji. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale tak to rozumiem.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 16:43, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Airbus nie dalej jak wczoraj powiedzial, ze uwzgledniajac zamowienia plus opcje (zakladajac ze zostana zrealizowane) juz jest blisko break even.
Cytat: |
We have 159 firm orders and I have got about 100 options that are blocking delivery slots, most of them over the next five years
John Leahy
|
B C D) Obecnie zaledwie 1,16$=1 wiec cale te wyliczenia analitykow sa G warte. W jaki sposob wzrost kursu o 16% (a przed wiekszoscia tego Airbus jest zabezpieczony jak sam przyznales) spowodowala wzrost break even z 260 do 360 maszyn to prawdziwa zagadka.
E) Nie wiadomo po ile sprzedano dotychczasowe maszyny. I analitycy tez tego nie wiedza wiec jest to wrozenie z fosow.
F) Tu juz uroslo do 500 maszyn bo JESZCZE 360 musza sprzedac- to juz chyba z Seattle Tribune wziete.
G) Rynek jest ogromny - wszystkie trasy miedzy wiekszymi miastami w Azji w szczegolnosci Indie, Chiny. Ten samolot bedzie w sprzedazy przez wiele lat. Ocenianie projektu zanim jeszcze samolot zaczal latac w liniach lotniczych to paranoja. Zamowien na raize nie ma bo i tak dostawa bylaby po 2010 roku jako ze wczesniejsze egzemplarze sa juz sprzedane wiec nie ma sie co spieszyc.
Zreszta to samo pisano o innych projektach Airbusa. Jak sie stalo w rzeczywistosci mozesz przeczytac tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 17:44, 15 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Airbus nie dalej jak wczoraj powiedzial
(ciach)
Jak sie stalo w rzeczywistosci mozesz przeczytac tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych] |
EADS jest (wspol)wlascicielem Airbusa.
Wlasnie o to chodzi, zeby o tym, jak jest w rzeczywistosci, dowiedziec sie od kogos niezaleznego od Airbusa (i od Boeinga tez). I to niezaleznego w obie strony, tzn. ani stronnika, ani wroga.
Ja zarowno Airbusowi, jak i Boeingowi dobrze zycze, bo bardzo dobrze jest (dla klientow, czyli w szczegolnosci dla pasazerow), moim zdaniem, ze obie te firmy mają mniej-wiecej rowny udzial w rynku (a licze po cichu, ze moze Embraer z czasem wejdzie takze na rynek tych wiekszych samolotow - krokiem do tego sa przeciez E-Jets).
A co do tego, czy A380 zwroci sie, czy nie - trzeba chyba jednak poczekac. Wiekszy problem bylby, gdyby A380 byl jedynym produktem Airbusa. A tak - chyba nie ma nic zlego, jesli firma np. dolozy do tego projektu z zyskow ze sprzedazy innych swoich modeli. Gorzej jesli zwrocilaby sie o pieniadze podatnika... No ale mam nadzieje (takze ze spotterskiego punktu widzenia), ze jednak w dluzszej perspektywie sprzeda sie dostateczna liczba egzemplarzy A380.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 0:05, 16 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | ale lotnictwa to nie pchnie do przodu ani o krok. To dzieki A380 jest nadzieja na tansze bilety pomimo drozszej ropy (jak wpakuja 900 pax - a wpakuja na pewno) |
Ciekawe ze tu uwazasz ze jedyne co pcha lotnictwo do przodu to wielkosc samolotu - strasznie naiwny punkt widzenia. Poza tym mylisz sie ze zobaczsz A380 wozacego 900 czy nawet 800 pasazerow. Olbrzymia wiekszosc tych samolotow bedzie wozila 500-600 pasazerow gora. Ile ty widzisz 747 latajacych dzisiaj z 500 psazerami? Teoretycznie tez mogbys upchnac dzisiaj 500 osob w 747 jakbys mial tylko klase ekonomiczna. Nikt tego nie robi.
I jak myslisz ze zobaczysz jakakolwiek roznice w cenie biletu leca A380 to tez straszna naiwnosc. Przewga tego samolotu nad latajacymi dzis 747 czy 777 jesli chodzi o koszty na mile/pasazera jestt znikoma, poza tym kazdy ci powie ze w cenie biletu jest duzo wiecej innych kosztow niz bezposrednia ekploatacja samolotu. Te inne koszty (np koszty personelu) sa tak dominujace w cenie biletu ze minimalna roznice w cenie eksplotacji samolotu po prostu gina.
Jak zapytalbys sie tych co zamowili ten A380 to bys uslyszal ze glowny powod kupna jest ograniczona ilsoc slotow na niektorych lotniskach swiatowych. Z ograniczona iloscia slotow chcesz jak najwiecej dostarczyc paszaerow za jednym razem. Na lotniskach jak Heathrow, Narita, Chicago sloty sa tak trudne do dostania ze taki A380 swietnie pasuje. Ale nie spodziewaj ze A380 bedzie latac wszedzie. Bedzie latac tylko na niewelu trasach. Sam Airbus nie liczy na to ze A380 zawita do wiecej niz 12 lotnisk na swiecie do roku 2012. Taki 747 lata dzis do 271 lotnisk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 8:36, 16 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
1. przeanalizuj sobie uklad siedzen 500 miejsc w 747 nie jest odpowiednikiem 800-900 miejsc w A380. Tak jak standardowe troche ponad 400 miejsc w 747 nie jest opdowiednikiem standardu dla A380 550miejsc - w tych samych klasach z atkimi samymi fotelami wejdzie conajmniej 700.
2. Przeladowanych lotnisk bedzie wiecej niz tych nowych gotowych do dalekich tras z zapasem mozliwosci oblsugi pasazerow.. Na samych trasach miedzy glownymi lotniksami starczy rynku dla A380. Przeanalizuj dotychczasowy ruch 747 - miedzy jakimi lotniskami lataja.
3. Konkurencja jest duza wiec kazda firma dazy do obnizenia kosztow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 9:18, 16 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: |
3. Konkurencja jest duza wiec kazda firma dazy do obnizenia kosztow |
No właśnie - a co w związku z kryzysem lotniczym jest głównym problemem linii ? OCZYWIŚCIE LF. A380 jest bardziej ekonomiczny od innych ale przy założeniu 100% LF. Jak masz do przewiezienia jednego dnia o jednej godzinie 650 pasażerów to oczywiście A380, ale jak masz ich 450 to w żadnym przypadku nie A380 tylko 747. Ja nie mówię, że A380 nie będzie skutecznie latać w kilku(nastu) liniach na kilkunastu trasach. Ale zobaczcie, że np. w USA linie odchodzą do Jumbo, na rzecz maszyn trochę mniejszych. W Azji też. Taka CX do niedawna latała wyłącznie 747 a teraz ma wiele nieco mniejszych maszyn.
Jeżeli - a to jest normą, odsyłam do statystyk - średni LF w firmie jest na poziomie 70-75% to może jednak lepiej mniejszą maszyną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 10:02, 16 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | 1. przeanalizuj sobie uklad siedzen 500 miejsc w 747 nie jest odpowiednikiem 800-900 miejsc w A380. Tak jak standardowe troche ponad 400 miejsc w 747 nie jest opdowiednikiem standardu dla A380 550miejsc - |
Wlasnie ze jest. Powierzchnia podlog w A380 jest dokladnie o 1/3 wieksza niz w 747. O tyle tez wiecej moze zabrac pasazerow.
Naucz sie lepiej co to jest koszt na pasazera/mile. Bo jak ten koszt nie jest znacznie nizszy to bez wzgledu na ilosc siedzen nic nie oszczedzasz. Ale podejrzewam ze mowic do ciebie to jak do slupa ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|