Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kapis o przyszłości LOT-u
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emelyn




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:37, 04 Lip 2006    Temat postu: Kapis o przyszłości LOT-u

Kapis: Giełdowy debiut LOT prawdopodobnie pod koniec 2007 r.

2006-07-04 16:56

Koniec roku 2007 to prawdopodobny termin debiutu akcji PLL LOT na giełdzie - poinformował we wtorek prezes spółki Krzysztof Kapis podczas spotkania z dziennikarzami. W drugiej połowie września powinna być gotowa strategia firmy na lata 2007-2010, uwzględniająca plany wejścia spółki na giełdę.

Pod koniec maja wiceminister Skarbu Państwa Maciej Heydel poinformował PAP, że PLL LOT może wejść na warszawską GPW w drugim lub trzecim kwartale 2007 roku.

"Sądzę, że bardziej realnym terminem jest koniec 2007 roku" - powiedział Kapis.

Jego zdaniem, decyzja o miejscu debiutu powinna być poprzedzona analizą. "Trzeba udzielić sobie odpowiedzi, czy to ma być w jednym miejscu, czy w dwóch, może w trzech" - powiedział. Zaznaczył jednak, że obecnie "założenie jest takie: nasza Giełda Papierów Wartościowych".

Do najważniejszych celów Kapis zaliczył również ustabilizowanie i wzmocnienie sytuacji finansowej spółki oraz przyszłość grupy kapitałowej.

Spółka zapowiada wprowadzenie nowych połączeń od października 2006 roku, bierze pod uwagę m.in. Rumunię i Bułgarię.

Od jesieni 2008 roku LOT wprowadza do floty siedem tzw. Dreamlinerów (Boeing 787) w miejsce samolotów Boeing 767.

Obecnie Skarb Państwa kontroluje 67,96 proc. akcji LOT-u, Syndyk grupy Swissair ma w dyspozycji pakiet 25 proc. plus jedna akcja, a walory pracownicze stanowią 6,94 proc. kapitału przewoźnika.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 9:12, 05 Lip 2006    Temat postu:

Bułgarię i Rumunię... Czyli będzie 2 Bukareszty tygodniowo więcej i 3 Sofie pewnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:13, 05 Lip 2006    Temat postu:

Nie, Timisoara, Łowecz, Burgas, Warna...

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 9:16, 05 Lip 2006    Temat postu:

k_sko napisał:
Nie, Timisoara, Łowecz, Burgas, Warna...

KS


Łowecz? A nie Tirgu-Mures, Arad i Cluj? No zapowiada się ciekawie jeżeli masz rację...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:17, 05 Lip 2006    Temat postu:

To tylko propozycje.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:56, 05 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
k_sko napisał:
Nie, Timisoara, Łowecz, Burgas, Warna...

KS


Łowecz? A nie Tirgu-Mures, Arad i Cluj? No zapowiada się ciekawie jeżeli masz rację...



I będą dochodowe?????? No bez jaj...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 11:24, 05 Lip 2006    Temat postu:

A Kowna nie ma... Lizbony nie ma... Zagrzebia nie ma... Ukraina nie dogadana... Rosja toże...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:53, 05 Lip 2006    Temat postu:

Może nie ma potrzeby skoro tam już latają albo LH albo OS.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Śro 16:12, 05 Lip 2006    Temat postu:

k_sko napisał:
Może nie ma potrzeby skoro tam już latają albo LH albo OS.

KS


Do Kowna? Niech LOT polikwiduje wszystkie połączenia najlepiej, gdzie lata LH i OS, poza ich hubami...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 22:06, 05 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
"Rzeczpospolita" zapytała prezesa LOT-u Krzysztofa Kapisa, czy nie obawia się, że niemiecki przewoźnik połknie firmę tak samo, jak to zrobił wcześniej ze Swiss Air. - Gdyby doszło do takiej sytuacji, nie byłoby to powodem ani do smutku, ani do tragedii. Jest ważne, aby był to przewoźnik zarejestrowany w Polsce, płacący podatki w naszym kraju, wygodny dla pasażerów. Struktura własnościowa jest naprawdę wtórna - odpowiedział Kapis.

Jego wypowiedź wywołała wzburzenie w Ministerstwie Skarbu (państwo jest większościowym udziałowcem firmy). Biuro prasowe resortu zapowiada, że dziś minister Wojciech Jasiński oficjalnie skomentuje słowa Kapisa. Dziś też zbiera się walne zgromadzenie udziałowców LOT-u. Ma zdecydować o wyborze nowego szefa rady nadzorczej firmy (w miejsce prof. Bartoszewskiego).


Jak dla mnie po tej wypowiedzi Kapis nadaje sie do odstrzału. Jak widac co jeden szef to gorszy. Zaczelo sie od Litwinskiego ktory wspólpracował ze Swissem a teraz Kapis który kibicuje LH. To paranoja!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 23:52, 05 Lip 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
A Kowna nie ma... Lizbony nie ma... Zagrzebia nie ma... Ukraina nie dogadana... Rosja toże...


Zagrzeb zlikwidowano, bo wozili powietrze. Kowno nie opłaciło się nawet low costom. Lizbonę nawet Centralwings ogranicza. Ukraina i Rosja pewnie nie zależa od zarządu Lotu, tylko od polityki. A tu byłoby warto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 23:56, 05 Lip 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Cytat:
"Rzeczpospolita" zapytała prezesa LOT-u Krzysztofa Kapisa, czy nie obawia się, że niemiecki przewoźnik połknie firmę tak samo, jak to zrobił wcześniej ze Swiss Air. - Gdyby doszło do takiej sytuacji, nie byłoby to powodem ani do smutku, ani do tragedii. Jest ważne, aby był to przewoźnik zarejestrowany w Polsce, płacący podatki w naszym kraju, wygodny dla pasażerów. Struktura własnościowa jest naprawdę wtórna - odpowiedział Kapis.

Jego wypowiedź wywołała wzburzenie w Ministerstwie Skarbu (państwo jest większościowym udziałowcem firmy). Biuro prasowe resortu zapowiada, że dziś minister Wojciech Jasiński oficjalnie skomentuje słowa Kapisa. Dziś też zbiera się walne zgromadzenie udziałowców LOT-u. Ma zdecydować o wyborze nowego szefa rady nadzorczej firmy (w miejsce prof. Bartoszewskiego).


Jak dla mnie po tej wypowiedzi Kapis nadaje sie do odstrzału. Jak widac co jeden szef to gorszy. Zaczelo sie od Litwinskiego ktory wspólpracował ze Swissem a teraz Kapis który kibicuje LH. To paranoja!


A komu ma kibicowac ? Skarbowi Państwa by dokładał z podatków ? Jako szef firmy chętnie widzi zasobnego inwestora, ale chce gwaracji zachowania bytu prawnego i siedziby oraz marki. Jak Swiss. Chyba, że zjawi się inwestor z lepszą ofertą. Ale jeszcze nawet plotek o nim nie słychac. Rozsądna wypowiedź, nie ma powodu do "odstrzału". Litwiński zaś został wywalony nie za współpracę, lecz zapobieranie dodatkowego wynagrodzenia niezgodnie z obowiązującymi przepisami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 0:48, 06 Lip 2006    Temat postu:

LOT nad przepaścią:

[link widoczny dla zalogowanych]

LOT kupuje Airbusy? Shocked Albo ktos sie zapedzil albo wie o czyms o czym my nie wiemy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janek




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toronto/Barrie/Nowy Sacz

PostWysłany: Czw 4:41, 06 Lip 2006    Temat postu:

Wszystko przez zasrana polityke.....niech juz sprzedadza ta linie .....bo jak po otwarciu T2 zacznie latac AC czy United do Wawy to lot ztraci skrzydla i udezy o ziemie. Wydaje mi sie ze sam fakt przyznania sytuacji Lotu i odejscie jednego z zarzadzajacych ...jego slowa ze za 10 lat Lot upadnie i bedzie przejety przez Lufe otwozy oczy i przyniesie pozytywne rezultaty. Cos sie musi stac, a slowa 'mam juz dosc Lotu...... w tej firmie wszystko dzieje sie za wolno" przyniosa rezultaty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 7:45, 06 Lip 2006    Temat postu:

Old napisał:
Stoarn napisał:
A Kowna nie ma... Lizbony nie ma... Zagrzebia nie ma... Ukraina nie dogadana... Rosja toże...


Zagrzeb zlikwidowano, bo wozili powietrze. Kowno nie opłaciło się nawet low costom. Lizbonę nawet Centralwings ogranicza. Ukraina i Rosja pewnie nie zależa od zarządu Lotu, tylko od polityki. A tu byłoby warto.


Do Kowna i Lizbony o dzikiej porze latają samoloty na 180 i 168 osób, więc nic dziwnego, że wożą powietrze... Skoro do Zagrzebia latało powietrze (Zagrzeb był nastawiony dla ruchu p2p, a nie do feedowania Warszawy), to z LOTowską polityką tym bardziej powietrze będzie wożone do Bułgarii i Rumunii...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin