|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Air Q
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 17:02, 22 Lis 2006 Temat postu: Kokpit B737-300F |
|
|
Jak wam sie podoba...???
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polpol19
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 18:17, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Fu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 19:42, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
To jest super sprawa. Nawet nie wiem czy zdajecie sobie sprawe co to jest. To jest tzw. "synthetic vision" - czyli pilot ma na ekranie przed soba pelny obraz terenu, wszystkie gory, i tak jakby lecial w "video game". Mozesz miec naprzyklad te same zabawki w Pilatusie PC-12. W pewnym sensie jest to nawet bardziej zaawansowany kokpit od standardowych Boeingow i Airbusow. Daje pilotowi w kazdej chwili kompletny obraz jego pozycji w stosunku do terenu - CFIT (czesty powod wypadkow) jest juz prawie niemozliwy. Instalacja w Piltusie kosztuje okolo $500 tys.
Tu jest zdjecie pokazujace wiecej detali - w Pilatusie. Jakbym mial byc pilotem zawodowym to wlasnie chcilabym latac z takim kokpitem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 22:17, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Polecam obejrzenie tego filmiku (ostrzegam - download moze trwac nawet godzine nawet jak masz szybki internet). Na stronie [link widoczny dla zalogowanych] mozecie znalezc jego 'lzejsza' wersje.
Pokazuje przesnosny produkt ktory kazdy pilot moze wniesc sobie do swojego samolotu (nawet do malej Cessny) i korzystac z fenomenalnej technologi jeszcze niedostepnej nawet w Boeingach i Airbusach. Calosc kosztuje okolo $4000. Naprawde polecam uzbroic sie w cierpliwosc i zobaczyc calosc - prawdziwa radocha dla wszystkich milosnikow lotnictwa i najnowszych 'gadzetow'.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muflon
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Genewa
|
Wysłany: Śro 23:34, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Hmm... w Pilatusie, Cessnie, no nie wiem, choćby i w Hornecie czy Raptorze to ma sens dość oczywisty. Ale w 737? Ile on spędza czasu w locie poniżej przeciętnych szczytów gór?
Choć w sumie, jeśli to rzeczywiście takie (relatywnie) tanie, to co szkodzi... ot, kolejny tryb pracy LCD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 23:44, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
muflon napisał: | Ale w 737? Ile on spędza czasu w locie poniżej przeciętnych szczytów gór?
|
Faktycznie malo, ale jak spedza to zawsze jest groznie - wypadki lotnicze skladaja sie wlasnie z takich "malych" chwil. Gdyby zaloga AA 757 w Kali, Columbia miala taki kokpit to by nie walneli w gore i 120 osob by dzis zylo. Podobnych wypadkow byly dziesiatki.
Wyobraz sobie wszystkie starty i ladowania z takiego np. Insbrucka czy innych podobnych miejsc - taki kokpit bylby na wage zlota. 737 moze malo czasu spedza na tak niskich wysokosciach ale olbrzymia wiekszosc wypadkow ma miejsce przy startach i ladowaniach kiedy kazdy samolot jest nisko.
Jednego nie kapuje - dlaczego Airbus i Boeing nie dadza pilotom tego samego. 787 bedzie wyposazone w 'vertical' graph ale to ciagle nie to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muflon
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Genewa
|
Wysłany: Śro 23:57, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Wyobraz sobie wszystkie starty i ladowania z takiego np. Insbrucka czy innych podobnych miejsc - taki kokpit bylby na wage zlota. |
Jasne, o tym Innsbrucku też pomyślałem zaraz po wysłaniu posta
slepowron napisał: | 737 moze malo czasu spedza na tak niskich wysokosciach ale olbrzymia wiekszosc wypadkow ma miejsce przy startach i ladowaniach kiedy kazdy samolot jest nisko. |
Yup. I olbrzymia większość z tej olbrzymiej większości ma inne przyczyny niż walnięcie w górę, lub cokolwiek innego co da się zdiagnozować (i uniknąć) przy użyciu takiej zabawki Co rzeczywiście nie znaczy, że takich nie ma.
Zresztą, ja myślę że to kwestia czasu (bardzo niedługiego) i taki gadżet będzie i tak wszędzie... kurcze, jesli coś co jest nowością, w tym biznesie, sprzedawane jest po 4k$... za trzy lata to będzie w kazdym lotniczym GPSie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 0:06, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
muflon napisał: | I olbrzymia większość z tej olbrzymiej większości ma inne przyczyny niż walnięcie w górę |
Rozumiem twoj przekas ale jestes grubo niedoinformowany. CFIT (Controlled Flight Into Terrain) jest przez miedzynarodowe instytucje bezpieczenstwa lotniczego uwazany za jednym z dwoch glownych powodow smiertelnych wypadkow lotniczych w duzych samolotach pasazerskich. Polecam zaznajomic sie z literatura i statystykami na ten temat ...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 1:03, 23 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muflon
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Genewa
|
Wysłany: Czw 0:18, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście, odszczekuję "olbrzymia", w tej dyskusji ten przymiotnik zresztą chyba ma niewielki sens. Po cichutku tylko zauważam, że maksimum krzywej na stronie, która podałeś pokrywa się mniej więcej z minimum wykresu trzy strony dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 4:40, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
muflon napisał: | maksimum krzywej na stronie, która podałeś pokrywa się mniej więcej z minimum wykresu trzy strony dalej |
Nie tak bardzo, maksimum CFIT przypada na rok 1998, a minimum ALA na 2002. Ale nawet jakby twoja obserwacja byla bez pudla to mam nadzieje ze nie przywiazywalbys do tego zadnej wagi. Jedna krzywa dotyczy wypadkow typu CFIT druga ALA (przy podejsciu/ladowaniu). Nie ma zadnego powiazania miedzy tymi krzywymi. Czysta statystyka. To tak jakby porownywac lata moich najwiekszych wygranych w ruletke ze stratami w pokerze () . Jedyne obserwacja ktore mozna z tych danych wyciagnac to:
1. sytuacja sie raczej poprawia w ostatnich latach
2. wypadkow ALA jest srednio 2,5 razy wiecej niz CFIT
Z drugiej strony jak sie popatrzy na dane zebrane przez Boeinga w latach 1987-2005 w swiatowej flocie:
[link widoczny dla zalogowanych]
to na stronie 18 gdzie podzielono wypadki smiertelne zaleznie od typu katastrofy - widac jak byk ze CFIT jest odpowiedzialny za najwieksza ilosc ludzkich ofiar. Przewaga CFIT nad reszta jest wyrazna. Na drugim miejscu jest "loss of control" czyli utrata kontroli nad samolotem. Boeing troche inaczej klasyfikuje wypadki niz poprzedni dokument.
Ktos kiedys obliczal ze calkowite wyeliminowanie CFIT poprawiloby statystyki wypadkow lotniczych o 25% - to bardzo duzo. CFIT jest jednym z tych nielicznych kategori ktore teoretycznie powinno sie dac wyeliminowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|