Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolos na glinianych skrzydlach - klopoty Airbusa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 19:23, 13 Lut 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
tak, ale ruch lotniczy rosnie. A 3-4 polaczenia dziennie zredukowane do 2 to nie jest zbytnie ograniczenie dla pasazerow, a co dopiero powiedzmy 5 polaczen dziennie a nie 8..


Ja mowilem co British Airways mowi, ale do ciebie to nie trafia. To jest powazna linia lotnicza, ty widze jestes od nich madrzejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 21:03, 13 Lut 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Latanie czesciej malymi maszynami szybko wychodzi z mody ze wzgledu na wysokie koszty paliwa ktore zapewne beda rosly nadal - stad krach na rynku RJ.

BA moze lubic latac 8 razy dziennie LHR-JFK na 772 i 744 tylko, ze Virgin latajace na A388 bedzie mialo nizsze koszty. Prognozy ruchu ponadto zakladaja podwojenie ruchu w ciagu 15-20 lat.


No Danny - za kazdym razem gdy czytam Twoje posty od razu przypominam sobie definicje "spin doctor" napisana przez zdaje sie slepowrona i zazwyczaj idealnie pasuje to do tego co Ty piszesz.
Chcialbym zauwazyc ze troche rozminales sie z tematem gdyz ja pisalem o samolotach wielkoscia B787 -B777 ktore sprzedaja sie baaaaaardzo dobrze a Ty podajesz mi kontrargumenty na podstawie rynku RJ ktory rzeczywiscie nie miewa sie najlepiej. No chyba ze np LH albo BA lataja do USA czy Chin ERJ45 o czym ja nie wiem Wink

BA bedzie mialo zyski na kazdym z 8 lotow wykonanym mniejszym samolotem. Virgin bedzie milo zyski tylko gdy ich A388 bedzie wypelniony w ok 80% - co wiesz ze zwlaszcza poza sezonem zdarza sie dosc rzadko. A koszty uzywania A388 sa nieporownywalnie wieksze niz koszty uzycia b777

Jesli chodzi o perspektywy wzrostu to nei wiem jakie sa prognozy na najblizsze lata ale jest cos takiego jak punkt nasycenia powyzej ktorego juz wiecej ludzi nie bedzie latalo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Wto 3:31, 14 Lut 2006    Temat postu:

Jesli chodzi o temat BA kontra A380, trzeba pamietac, ze linia ta kontroluje ponad polowe slotow na lotnisku Heathrow, stad ma komfort uruchamiania 8 lotow dziennie do JFK. Jednak jest jeden problem, z ktorym juz niedlugo sie ow przewoznik bedzie musial zmierzyc, mianowicie rejsy na trasach, na ktorych oblozenie mimo wszystko rosnie, czyli np. LHR-LAX, LHR-SFO a w szczegolnosci LHR-SIN-SYD, LHR-HKG-MEL, LHR-NRT itp. Otoz juz niedlugo A380 bedzie dominujacym typem na tych liniach i chcac niechcac, BA bedzie musialo sie zdecydowac albo na zakup kilku sztuk A380, albo na 747-8i. Prawde powiedziawszy, to czy A380 odniesie sukces, czy tez porazke, zalezec bedzie od pierwszych danych z eksploatacji tych maszyn, dlatego Airbus dwoi sie i troi, zeby ow kolos mial mozliwie jak najbardziej korzystna ekonomie eksploatacji.
Jesli zas chodzi o problem separacji, to zalecenia ICAO o ktorych mowa jest tylko "dmuchaniem na zimne" ze wzgledu na rozmiar A380. Testy sladu turbulencji nie mialy jeszcze miejsca i dopiero po ich przeprowadzeniu bedzie wiadomo, czy w rzeczywistosci bedzie wymagana wieksza separacja w porownaniu do Boeinga 747, czy tez nie. Tak wiec do czasu ujawnienia tych wynikow, problem separacji NIE ISTNIEJE.
Przy okazji: samolot nie musi miec gigantycznych rozmiarow, zeby wywolywac niekorzystny slad turbulencji. Przyklad: Boeing 757.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:48, 14 Lut 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
rob_sad napisał:
Witek Z mysle ze tras na A380 jest tyle ile tras na ktorych dzis lataja 747 lub A340 czesciej niz raz dziennie i jak najbardziej nadaja sie na trasy gdzie duze maszyny lataja dzis czesciej niz 2x dziennie..

To strasznie uproszczony sposob myslenia. Biritish Airways lata naprzyklad codziennie 2 razy Londyn-SFO, az 8 razy dziennie miedzy JFK-Londyn a mimo to twierdzi ze A380 jest samolotem dla nich za duzym. Linie lotnicze czesto wola dac pasazerom (z roznych powodow) szanse wyboru wielu lotow dziennie niz pakowac wszystkich w jeden lot lub zmniejszyc ilosc lotow. Dopiero jak zaczynaja sie problemy z dostaniem "slotow" wtedy wiekszy samolot zaczyna byc jedynym rozwiazaniem. Jest tylko kilka lotnisk na swiecie gdzie potencjalnie moga byc problemy ze slotami.


Jesli A380 bedzie tanszy per pax to spokojnie 8 w jeden lot nie zapakuja a jak
8 zrobi sie 5-6 nie bedzie tragedi dla podrozujacych. Pozatym, A380
powstal z nadzieja na dwukrtony wzrost ruchu w ciagu 5-10 lat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:50, 14 Lut 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
rob_sad napisał:
tak, ale ruch lotniczy rosnie. A 3-4 polaczenia dziennie zredukowane do 2 to nie jest zbytnie ograniczenie dla pasazerow, a co dopiero powiedzmy 5 polaczen dziennie a nie 8..


Ja mowilem co British Airways mowi, ale do ciebie to nie trafia. To jest powazna linia lotnicza, ty widze jestes od nich madrzejszy.


A innych lini na swiecie nie ma. Jakos Air France tak nie mowi.
BA poprostu sie przyglada co bedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:53, 14 Lut 2006    Temat postu:

Gabec napisał:


Chcialbym zauwazyc ze troche rozminales sie z tematem gdyz ja pisalem o samolotach wielkoscia B787 -B777 ktore sprzedaja sie baaaaaardzo dobrze a Ty podajesz mi kontrargumenty na podstawie rynku RJ ktory rzeczywiscie nie miewa sie najlepiej. No chyba ze np LH albo BA lataja do USA czy Chin ERJ45 o czym ja nie wiem Wink

BA bedzie mialo zyski na kazdym z 8 lotow wykonanym mniejszym samolotem. Virgin bedzie milo zyski tylko gdy ich A388 bedzie wypelniony w ok 80% - co wiesz ze zwlaszcza poza sezonem zdarza sie dosc rzadko. A koszty uzywania A388 sa nieporownywalnie wieksze niz koszty uzycia b777

Jesli chodzi o perspektywy wzrostu to nei wiem jakie sa prognozy na najblizsze lata ale jest cos takiego jak punkt nasycenia powyzej ktorego juz wiecej ludzi nie bedzie latalo


787 sprzedaje sie dobrze bo jest na trasy bezposrednie poza hubami.
777 jest bardzo duzym samolotem i tanszym niz 747 per pax stad sprzedaje sie swietnie. Za cholere nie widze argumentu ze lepiej latac 12 razy dziennie niz 8 przez Atlantyk. Jesli A380 per pax bedzie tanszy a ruch lotniczy bedzie rosnal
to A380 bedzie sukcesem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 9:11, 14 Lut 2006    Temat postu:

robbo2k jak najbardziej sie z Toba zgadzam. Poki co nie sa popularne polaczenia tylko z klasa biznes i pierwsza z godzinami polaczen wybieranymi przez pasazerow.
Po za tym na wiekszosci dalekich tras oblozenie zadko spada ponizej 80% (moze z wyjatkiem tych pomiedzy europa i ameryka polnocna gdzie ruch jest prawie taki jak na polaczeniach lokalnych).
Ta po za tym to ilosc pax przy comfortowym rozkladzie miejsc w A380 nie jest duzo wieksza niz w 747 czy A340 - a nawet przy takim rozkladzie A380 nie ma byc drozszy w ekspolatacji.
Z wyboru z dwojga wolalbym leciec A380 bo mniemam ze lot bedzie wygodniejszy i przyjemniejszy niz 747 - wymiana maszyny ma dla linii spore znaczenie marketingowe - linia ma sie czym pochwalic (zachecic klientow).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 9:43, 14 Lut 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

No Danny - za kazdym razem gdy czytam Twoje posty od razu przypominam sobie definicje "spin doctor" napisana przez zdaje sie slepowrona i zazwyczaj idealnie pasuje to do tego co Ty piszesz.


Przeczytaj sobie tytul tego watku a nastepnie przeczytaj sprawozdania finansowe i ksiege zamowien Airbusa to zobaczysz kto tu jest spin-doctor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 10:43, 14 Lut 2006    Temat postu:

Danny napisał:


Przeczytaj sobie tytul tego watku a nastepnie przeczytaj sprawozdania finansowe i ksiege zamowien Airbusa to zobaczysz kto tu jest spin-doctor.


Po pierwsze, moj post ktorego fragment przed chwila cytowales dotyczyl Twojej bezsensownej odpowiedzi dotyczacej zamierania rynku RJ gdy ja wczesniej pisalem o samolotach klasy b787/b777/b748 - a350/340/380. To tak jakby rozmawialo dwoch kolesi, jeden z nich mowil jaki to mercedes jest wygodny a tym mu nagle wyjezdzasz z haslem ze zakonczyli produkcje malucha bo nikt go nie chcial kupowac - bezsens.

Jesli chodzi o artykul to swoje uwagi mozesz kierowac do Der Spiegel - gdyz to tam znalazl sie ten tekst.
Co do samej tresci to jak dobrze wiesz bo pewnie spotkales sie na a.net sa to slowa Leah'ego z wewnetrznego memo do swoich przelozonych, wiec chyba jest cos na rzeczy. Moze przypomnisz mi ile w tym roku zostalo zlozonych zamowien na a340 ktory poki co jest najwiekszym samolotem airbusa uzywanym przez linie lotnicze i powinien przynosic najwieksze zyski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 10:49, 14 Lut 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Danny napisał:


Przeczytaj sobie tytul tego watku a nastepnie przeczytaj sprawozdania finansowe i ksiege zamowien Airbusa to zobaczysz kto tu jest spin-doctor.


Po pierwsze, moj post ktorego fragment przed chwila cytowales dotyczyl Twojej bezsensownej odpowiedzi dotyczacej zamierania rynku RJ gdy ja wczesniej pisalem o samolotach klasy b787/b777/b748 - a350/340/380. To tak jakby rozmawialo dwoch kolesi, jeden z nich mowil jaki to mercedes jest wygodny a tym mu nagle wyjezdzasz z haslem ze zakonczyli produkcje malucha bo nikt go nie chcial kupowac - bezsens.

Jesli chodzi o artykul to swoje uwagi mozesz kierowac do Der Spiegel - gdyz to tam znalazl sie ten tekst.
Co do samej tresci to jak dobrze wiesz bo pewnie spotkales sie na a.net sa to slowa Leah'ego z wewnetrznego memo do swoich przelozonych, wiec chyba jest cos na rzeczy. Moze przypomnisz mi ile w tym roku zostalo zlozonych zamowien na a340 ktory poki co jest najwiekszym samolotem airbusa uzywanym przez linie lotnicze i powinien przynosic najwieksze zyski.


Mowilem generalnie, ze przewozenie ludzi wiekszymi maszynami przy wysokich cenach paliwa jest bardziej oplacalne niz malymi - powiniennes to zrozumiec. RJ to drastyczny przyklad w najmniejszej klasie odrzutowcow ale regula dotyczy wszystkich samolotow.

Leahy pisze to samo co powiedzial na konferencji prasowej w styczniu - A340 jest w tarapatach i trzeba cos z tym zrobic. I jest to oczywiscie racja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 20:16, 14 Lut 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Z wyboru z dwojga wolalbym leciec A380 bo mniemam ze lot bedzie wygodniejszy i przyjemniejszy niz 747

z dwojga zlego wole zawsze leciec samolotem mniejszym, 10-ososbowy byznes jet bylby idealem. Ilosc miejsca na jednego pasazera pozostaje praktycznie taka sama ale za to jak sie przylatuje i odlatuje czlowiek (sprawy bagazu,check-in, etc) nie czuje sie jak w stadzie bydla. Jak mam byc juz czescia stada to jak najmniejszego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 23:00, 14 Lut 2006    Temat postu:

Jest jeszcze kwestia osbsługi A380 na lotniskach. Bagaż 700 osób miałby się znaleśc tam gdzie trzeba musiałby być załadowany sprawnie itp. Przy dzisiejszych zamieszaniach z bagażami i ilościach zagubionych walizek lub takich które nie dotarły na czas łatwo sobie wyobrazić jak może to wyglądać. WIęc wolałbym chyba połączenie bezpośrednie mniejszym samolotem np.hmmmm777 albo 787, niż lot a380 i późniejsze jazdy z bagażem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:33, 14 Lut 2006    Temat postu:

jak dotąd nikt na to nie wpadł (tu na forum, w grupie ludzi obeznanych) -- mówię o kłopotach z bagażem. ilu pasażerów to odstraszy? 0,001%

ciekaw jestem (na pewno są badania), jaki % pax sprawdza typ samolotu przez kupnem biletu i jaki dla jakiego % ma to wpływ (i jak jest to duży wpływ) na decyzję.

nie, nie jesteśmy reprezentatywną grupą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 23:36, 14 Lut 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
jak dotąd nikt na to nie wpadł (tu na forum, w grupie ludzi obeznanych) -- mówię o kłopotach z bagażem. ilu pasażerów to odstraszy? 0,001%

ciekaw jestem (na pewno są badania), jaki % pax sprawdza typ samolotu przez kupnem biletu i jaki dla jakiego % ma to wpływ (i jak jest to duży wpływ) na decyzję.

nie, nie jesteśmy reprezentatywną grupą Wink



tym samym obaliles argument o wiekszym prestizu linii lotniczej ktora podstawia A380 zamiast B747. Ile pasazerow rozrozni model samolotu ktorym leci? I tak jesli juz jakis sie wybija na tle pozostalych to B747


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Wto 23:44, 14 Lut 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
z dwojga zlego wole zawsze leciec samolotem mniejszym, 10-ososbowy byznes jet bylby idealem. Ilosc miejsca na jednego pasazera pozostaje praktycznie taka sama ale za to jak sie przylatuje i odlatuje czlowiek (sprawy bagazu,check-in, etc) nie czuje sie jak w stadzie bydla. Jak mam byc juz czescia stada to jak najmniejszego.


Po pierwsze, mniejszymi samolotami bardziej rzuca przy złej pogodzie.
Po drugie, trochę...ekhm...nieeleganckie jest uważanie współpasażerów za stado bydła. Za kogo ty sie kurna uważasz ???? Lataj balonem człowieku, a nie samolotami !!!!

Po trzecie mądralo, to większe "stado bydła" jest bardziej warte ratunku, niż mała trzodka w jakimś gównianym jecie. Inaczej na szali wygląda 600 osób, a inaczej 10. Wybieram być w "stadzie bydła".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chavez dnia Śro 0:20, 15 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 2 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin