Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec pewnej ery (a nawet dwóch)

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 20:23, 24 Maj 2006    Temat postu: Koniec pewnej ery (a nawet dwóch)

W dniu wczorajszym, Boeing przekazał odbiorcom dwa ostatnie (spośród 156) samoloty B717. Ceremonia miała miejsce w Long Beach w Californi. Oczywiście, koniec produkcji B717 nie byłby wielkim wydarzeniem, gdyby chodziło o sam B717, ale jak wiemy, był to ostatni spośród modyfikowanych modeli samolotu DC9. Pierwsza maszyna została dostarczona do Texas International w 1965 r.W sumie wyprodukowano:

DC9 (wszystkich odmian) – 976
MD80 (81,82,83,97 i 88 ) – 1191
MD 90 – 116
B717 – 156
Co daje imponującą sumę 2.439, plasując ten model na trzecim miejscu w kategorii liniowych samolotów pasażerskich (po 737 i A320).

Już samo to daje tej informacji ważne miejsce na tym forum. Ale dodatkowo, koniec produkcji 717 to jednocześnie koniec produkcji samolotów pasażerskich w Kalifornii. Zakłady w Long Beach zostały otwarte przez firmę Duglas w 1941 roku jako element działań amerykańskiego przemysłu na rzecz reorientacji gospodarki cywilnej na wojskową. W czasie wojny wyprodukowano tu prawie... 10.000 samolotów


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Śro 21:19, 24 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 20:33, 24 Maj 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gabec dnia Śro 21:39, 24 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 20:36, 24 Maj 2006    Temat postu:

Chyba w kwietniowej Skrzydlatej była o tym wzmianka/artykuł. Dla mnie wielka szkoda, że zakłady Douglasa zostały już zamknięte a produkcja tak pięknych maszyn jak MD została tym samym zakończona. ( Jesli MDki są nadal produkowane to proszę o informację gdzi i kiedy planują zakończenie ich produkcji).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 20:40, 24 Maj 2006    Temat postu:

Czy przypadkiem Chińczycy nie robili czegoś na licencji MD90? tak mi się coś przypomina ale moge się mylic.
Innych modeli już się nie produkuje. Jest natomiast szansa ze jeszcze przez jakiś czas MD będą latąły - AA rozważa moderniazcje silników w swoich 400 samolotach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 1:41, 25 Maj 2006    Temat postu:

Chinczycy pracuja nad czyms co sie zwie ARJ-21. Kadlub w sumie ten sam co Wsciekle Psy ("Mad Dog" = potoczna nazwa wszystkich Douglasow ze skrotem MD), plus nowe skrzydla o profilu nadkrytycznym. Czy wejdzie do produkcji - czas pokaze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 8:15, 25 Maj 2006    Temat postu:

No to kibicuję Chińczykom. Z punktu widzenia byłego modelarza to smutne, że ostają się tylko modele z silnikami pod skrzydłami Crying or Very sad . MDki (i nie tylko, także m.in. F70 i F100, też już ś.p.) świetnie wyglądają na pasie en face. A kiedyś było ich tak dużo, i nawet Ił 62 Sad . E145 (też już powoli schodzący) i wszystkie CRJ, to nie to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 8:57, 25 Maj 2006    Temat postu:

Old napisał:
Z punktu widzenia byłego modelarza to smutne, że ostają się tylko modele z silnikami pod skrzydłami Crying or Very sad .

A niestety - teraz lotniska komunikacyjne mocno przypominają bary szybkiej obsługi, gdzie cokolwiek nie podadzą, wygląda i smakuje tak samo. Maszyny nie podpadające konstrukcyjnie pod jedną sztampę są coraz rzadsze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 13:26, 25 Maj 2006    Temat postu:

Old napisał:
No to kibicuję Chińczykom. Z punktu widzenia byłego modelarza to smutne, że ostają się tylko modele z silnikami pod skrzydłami Crying or Very sad . MDki (i nie tylko, także m.in. F70 i F100, też już ś.p.) świetnie wyglądają na pasie en face. A kiedyś było ich tak dużo, i nawet Ił 62 Sad . E145 (też już powoli schodzący) i wszystkie CRJ, to nie to.


Zawsze masz Cessny Citation,Bombardiery Learjety... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin