|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 20:23, 24 Maj 2006 Temat postu: Koniec pewnej ery (a nawet dwóch) |
|
|
W dniu wczorajszym, Boeing przekazał odbiorcom dwa ostatnie (spośród 156) samoloty B717. Ceremonia miała miejsce w Long Beach w Californi. Oczywiście, koniec produkcji B717 nie byłby wielkim wydarzeniem, gdyby chodziło o sam B717, ale jak wiemy, był to ostatni spośród modyfikowanych modeli samolotu DC9. Pierwsza maszyna została dostarczona do Texas International w 1965 r.W sumie wyprodukowano:
DC9 (wszystkich odmian) – 976
MD80 (81,82,83,97 i 88 ) – 1191
MD 90 – 116
B717 – 156
Co daje imponującą sumę 2.439, plasując ten model na trzecim miejscu w kategorii liniowych samolotów pasażerskich (po 737 i A320).
Już samo to daje tej informacji ważne miejsce na tym forum. Ale dodatkowo, koniec produkcji 717 to jednocześnie koniec produkcji samolotów pasażerskich w Kalifornii. Zakłady w Long Beach zostały otwarte przez firmę Duglas w 1941 roku jako element działań amerykańskiego przemysłu na rzecz reorientacji gospodarki cywilnej na wojskową. W czasie wojny wyprodukowano tu prawie... 10.000 samolotów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Śro 21:19, 24 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 20:33, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gabec dnia Śro 21:39, 24 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zdun
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 20:36, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba w kwietniowej Skrzydlatej była o tym wzmianka/artykuł. Dla mnie wielka szkoda, że zakłady Douglasa zostały już zamknięte a produkcja tak pięknych maszyn jak MD została tym samym zakończona. ( Jesli MDki są nadal produkowane to proszę o informację gdzi i kiedy planują zakończenie ich produkcji).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 20:40, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Czy przypadkiem Chińczycy nie robili czegoś na licencji MD90? tak mi się coś przypomina ale moge się mylic.
Innych modeli już się nie produkuje. Jest natomiast szansa ze jeszcze przez jakiś czas MD będą latąły - AA rozważa moderniazcje silników w swoich 400 samolotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Czw 1:41, 25 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Chinczycy pracuja nad czyms co sie zwie ARJ-21. Kadlub w sumie ten sam co Wsciekle Psy ("Mad Dog" = potoczna nazwa wszystkich Douglasow ze skrotem MD), plus nowe skrzydla o profilu nadkrytycznym. Czy wejdzie do produkcji - czas pokaze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 8:15, 25 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
No to kibicuję Chińczykom. Z punktu widzenia byłego modelarza to smutne, że ostają się tylko modele z silnikami pod skrzydłami . MDki (i nie tylko, także m.in. F70 i F100, też już ś.p.) świetnie wyglądają na pasie en face. A kiedyś było ich tak dużo, i nawet Ił 62 . E145 (też już powoli schodzący) i wszystkie CRJ, to nie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 8:57, 25 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | Z punktu widzenia byłego modelarza to smutne, że ostają się tylko modele z silnikami pod skrzydłami . |
A niestety - teraz lotniska komunikacyjne mocno przypominają bary szybkiej obsługi, gdzie cokolwiek nie podadzą, wygląda i smakuje tak samo. Maszyny nie podpadające konstrukcyjnie pod jedną sztampę są coraz rzadsze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 13:26, 25 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | No to kibicuję Chińczykom. Z punktu widzenia byłego modelarza to smutne, że ostają się tylko modele z silnikami pod skrzydłami . MDki (i nie tylko, także m.in. F70 i F100, też już ś.p.) świetnie wyglądają na pasie en face. A kiedyś było ich tak dużo, i nawet Ił 62 . E145 (też już powoli schodzący) i wszystkie CRJ, to nie to. |
Zawsze masz Cessny Citation,Bombardiery Learjety...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|