|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Czw 9:55, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
TravelAir napisał: | Będzie 757-200 na Prattach, bo takie AOC mają. |
Zgadza się, ale jaki problem zmienić typ maszyn w certyfikacie...? Łatwiej zmienić typ maszyny niż starać się o nowy certyfikat.
Może uspokoję trochę nastroje bo się widze niektórzy rozmarzyli... Sznase na to że obecne 757 zostaną są bardzo duże. A jeżeli zostanie przynajniej jeden z nich (też jest taka możliwość) to flota się nie zmieni i będą szukać innego 757-200 na Prattach i zapewne przed sezonem letnim pojawi się trzeci samolot już bardziej "long haulowy" do bardziej komfortowej obsługi połączeń na karaiby.
Jeżeli jednak stanie się tak że 757 odfruną, to do wiosny będą latały zapewne różne dziwne wynalazki podnajmowane od innych przewoźników, a na wiosnę powinny tak czy inaczej pojawić się 3 samoloty - 2 do obsługi europejskich destynacji i jeden long haul. 757 i 767 w dobrym stanie jest bardzo mało na rynku wtórnym, i dlatego nie są brane pod uwagę. Oczywiście z drugiej strony nie stać FAP na zakup nowych maszyn, dlatego też są badane inne opcje i barfi dobrze trafił, nawet 747 był brany pod uwagę, ale tez rynek jest mocno przesiany i trudno o dobrą sztukę. W grupie zainteresowań są duże airbusy A310 i A300, mające pochodzić głównie z Tunezyjskich, Tureckich i Rosyjskich żródeł. Jest też temat A321 na europejskie trasy.
Za dużo na razie w całej sprawie jest niejasności i spraw, które bardzo różnie mogą się potoczyć. Najbardziej pożadaną przez nowego inwestora jest opcja z pozostaniem obu obecnych maszyn, jednak leasingodawca bardzo naciska na szybkie załatwienie sprawy. A przecież cały czas widnieje jednak widmo zniknięcia przewoźnika wogóle... Zarząd decyzji jeszcze nie podjął. Powyższe przewidywania są oparte na informacjach z FAP i są to na razie tylko możliwe scenariusze na w dwa przypadki. Jak się sprawa potoczy czas pokaże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w2marek
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 10:03, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Biura Podróży mają co innego zamiast fiscera już. Z neckermana np. częściowo zastąpił Central, AMC... W Exim np na Dominikane latąją przez Pragę więc chyba narazie nie zanosi się na powrót Fischera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jester
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 10:03, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
No to trzymam kciuki za letni zestaw: 2x757 i 1x747
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 10:28, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
A dla A310 i A300 to na karaiby czasem nie za daleko ? Zeby znowu nie popelnic bledu kosztownych miedzyladowan.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 11:03, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
No zosatje jeszcze MD-11 lub co bardziej prawdopodobne DC-10.
Rzekomo Northwest użyje dziesiątek ostatni raz 7 stycznia 2007 (info z jednej z gazet lotniczych sprzed dwóch miesięcy) więc są do wzięcia zapewne. No chyba że są już "wylatane".
Pięknie takie ptaszki byłoby zobaczyć w Polsce
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Czw 11:08, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad zgadza się, użyłem skrótu myślowego, te A310 i A300 to do lotów w Europie i okolicach, do tego oczywiście maszyna long haul, typ jeszcze nie określony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:25, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas napisał: | No zosatje jeszcze MD-11 lub co bardziej prawdopodobne DC-10.
Rzekomo Northwest użyje dziesiątek ostatni raz 7 stycznia 2007 (info z jednej z gazet lotniczych sprzed dwóch miesięcy) więc są do wzięcia zapewne. No chyba że są już "wylatane".
Pięknie takie ptaszki byłoby zobaczyć w Polsce
[link widoczny dla zalogowanych] |
Fajnie by było, ale te z Northwesta weźmie prawdopodobnie ATA.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
david82
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Czw 11:56, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | A dla A310 i A300 to na karaiby czasem nie za daleko ? Zeby znowu nie popelnic bledu kosztownych miedzyladowan. |
A CSA-Czech Airlines to niby czym lata przez Atlantyk??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 14:05, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak z PRG do JFK jest okolo 6500km, a na stronach CSA max zasieg A310 poday jest jako 5150km Z wawy na dominikane jest minimum 8300km. To juz sporo wiecej, prawie 30%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 14:12, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
A300 byl pierwszym dwusilnikowcem certyfikowanym do lotow przez Atlantyk, o ile mnie pamiec nie wprowadza w blad.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 14:13, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Nie wiem jak z PRG do JFK jest okolo 6500km, a na stronach CSA max zasieg A310 poday jest jako 5150km Z wawy na dominikane jest minimum 8300km. To juz sporo wiecej, prawie 30%. |
5150 mil!!!!! Ah, czeski błąd, czeska precyzja, lataj CSA Ale się towarzystwo rozmarzyło. 747... O mój Boże... 747 ze znakami SP... Albo MD11... Padłbym trupem... Ale z radości:) Rany, cokolwiek to będzie, będzie superciekawie! Tylko niech będzie... I nie Tristary, proszę, bo mam wielu znajomych mieszkających koło lotniska,
a kiedyś miałem przykrość bliskiego kontaktu ze startującym C-GTSQ do Toronto... Apokaliptyczny huk...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stoarn dnia Czw 14:13, 26 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 14:13, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Choc jak wlasnie wyczytalem A310-300 w ktorejs z wersji poleci i ponad 9000km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 14:14, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Choc jak wlasnie wyczytalem A310-300 w ktorejs z wersji poleci i ponad 9000km |
W każdej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 14:23, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Range (w/max. passengers) 8,050 (9,600) km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:30, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Panowie, są bardzo, bardzo nikłe szanse aby FAP (Eurocharter) dalej latał. Nie tylko ze względu na brak smolotów/samolotu ale dla tego, że biura podróży na dniach będą podpisywać umowy z innymi liniami lotniczymi.
Już teraz dwie linie wystąpiły do ULC o wydanie zgody na rejsy z Polski w strefę 5/7 wolności lotniczej, czyli do Ameryki Środkowej i Południowej. Brytyjski przewoźnik: FlyJet złożył propozycję pracy pilotom FAP oraz niektórym innym pracownikom, ponieważ chce utworzyćw WAW swoją bazę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|