|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Czw 14:36, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Przewoźnik czarterowy Fischer Air Polska (Euro Charter) zakończył działalność operacyjną.
Firma leasingowa Awas zgłosiła się już po odbiór swoich maszyn - B757-200. Jak poinformował Krzysztof Szymański - Boeingi znalazły już swoich nabywców. Samoloty tej linii praktycznie nie latały od połowy października, kiedy to jeden z głównych jego klientów Open Travel Group ogłosił niewypłacalność.
Z żalem żegnamy przewoźnika. Przypomnijmy, że Fischer Air był głównym operatorem dalekich kierunków do egzotycznych kurortów, długodystansowymi i komfortowymi samolotami B757, jedynym w Polsce dla klasy ekonomicznej.
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 14:39, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
To już koniec. Smutne, że w Polsce nie utrzyma się linia czysto czarterowa. R.I.P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w2marek
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 14:39, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
STYRO napisał: | Cytat: |
Przypomnijmy, że Fischer Air był głównym operatorem dalekich kierunków do egzotycznych kurortów, długodystansowymi i komfortowymi samolotami B757, jedynym w Polsce dla klasy ekonomicznej.
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
obsługiwał 1/3 tras Polskich czarterów -to baardzo dużo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kshyhoo
Moderator
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1km od EPWA
|
Wysłany: Czw 14:44, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Informacja potwierdzona ze strony FAP, to niestety koniec, inwestor się podobno wycofał i dzisiaj AWAS otrzymał potwierdzenie zwolnienia obu 757. Osoba od której mam wszystkie powyższe informacje otrzymała właśnie dzisiaj wypowiedzenie.
Good Bye FlyingFish...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:47, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Kshyhoo napisał: | Informacja potwierdzona ze strony FAP, to niestety koniec, inwestor się podobno wycofał i dzisiaj AWAS otrzymał potwierdzenie zwolnienia obu 757. Osoba od której mam wszystkie powyższe informacje otrzymała właśnie dzisiaj wypowiedzenie.
Good Bye FlyingFish... |
No to masz złe informacje:
1. żaden pracownik FAP nie dostał wypowiedzenia!
2. Zarząd przedstawił właścicielom program naprawczy i wprowadzenia jednego samolotu na zasadach sublease.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 14:49, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
TravelAir napisał: | Panowie, są bardzo, bardzo nikłe szanse aby FAP (Eurocharter) dalej latał. Nie tylko ze względu na brak smolotów/samolotu ale dla tego, że biura podróży na dniach będą podpisywać umowy z innymi liniami lotniczymi.
Już teraz dwie linie wystąpiły do ULC o wydanie zgody na rejsy z Polski w strefę 5/7 wolności lotniczej, czyli do Ameryki Środkowej i Południowej. Brytyjski przewoźnik: FlyJet złożył propozycję pracy pilotom FAP oraz niektórym innym pracownikom, ponieważ chce utworzyćw WAW swoją bazę. |
[link widoczny dla zalogowanych] Mają tylko 2 752 i 1 762... Szkoda jeśli tak... Coś z tymi wolnościami niejasne... Strefa 5/7= Am. Płn i Śr.? 5/7 (5/8 ) dla nas to kraje x gdzie nie możemy uskuteczniać kabotażu oraz lotów niePL-PL-x ani x-PL-niePL.... To chyba coś więcej niż Ameryka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 15:21, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | TravelAir napisał: | Panowie, są bardzo, bardzo nikłe szanse aby FAP (Eurocharter) dalej latał. Nie tylko ze względu na brak smolotów/samolotu ale dla tego, że biura podróży na dniach będą podpisywać umowy z innymi liniami lotniczymi.
Już teraz dwie linie wystąpiły do ULC o wydanie zgody na rejsy z Polski w strefę 5/7 wolności lotniczej, czyli do Ameryki Środkowej i Południowej. Brytyjski przewoźnik: FlyJet złożył propozycję pracy pilotom FAP oraz niektórym innym pracownikom, ponieważ chce utworzyćw WAW swoją bazę. |
[link widoczny dla zalogowanych] Mają tylko 2 752 i 1 762... Szkoda jeśli tak... Coś z tymi wolnościami niejasne... Strefa 5/7= Am. Płn i Śr.? 5/7 (5/8 ) dla nas to kraje x gdzie nie możemy uskuteczniać kabotażu oraz lotów niePL-PL-x ani x-PL-niePL.... To chyba coś więcej niż Ameryka... |
O ile ULC nie wyrazi na to zgody, pod warunkiem że inny polski przewoźnik nie będzie mógł wykonać takich rejsów - chodzi tu o resjy do Brazylii, Wenezueli i na Kubę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 16:37, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ale FlyJet ma tylko dwa 757 czy wydolą ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:58, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
z prasy:
Trwa walka o samoloty
Plan podniesienia o 100 proc., czyli o 12,7 mln zł, kapitału zakładowego czarterowych linii lotniczych Fischer Air Polska odwleka się. Powód to przedłużające się rozmowy z australijską firmą AWAS, zajmującą się leasingiem samolotów. Maszyny, którymi FAP woził pasażerów, mogą zostać zabrane, bo nie płacił rat leasingowych. - Cały czas negocjujemy z leasingodawcą. Nie są to łatwe rozmowy. Fischer Air stracił w oczach tej firmy i my teraz musimy odbudować relacje z Australijczykami - mówi Grzegorz Gniady, wiceprezes Cash Flow. Giełdowa spółka ma 70 proc. udziałów w lotniczej firmie. Krzysztof Moska, inwestor giełdowy, który ma 15 proc. udziałów Fischer Air, aby wspomóc negocjacje z AWAS-em, przekazał zaświadczenie ze swojego rachunku o stanie posiadanych aktywów. Jak twierdzi, aby pokazać, że firma dysponuje kapitałem i może kontynuować leasing. Inwestorzy, którzy zgłosili chęć objęcia nowych udziałów FAP, czekają na finał tych negocjacji. Zaangażowanie finansowe w lotniczą spółkę uzależniają od tego, czy przewoźnik będzie miał czym latać. Udziałowcy liczą się z faktem, że negocjacje z AWAS-em mogą zakończyć się fiaskiem. Dlatego już przygotowują plan awaryjny. Zarząd Fischer Air prowadzi rozmowy z inną firmą, od której mógłby wyleasingować samoloty.
- Liczymy, że uda nam się porozumieć z AWAS-em. Chcemy całą sprawę zamknąć do końca tego tygodnia - dodaje Grzegorz Gniady.
Im szybciej firma będzie miała samoloty, tym szybciej wznowi działalność. - Otrzymałem informacje z kilku biur podróży o tym, że chcą kontynuować współpracę z FAP. To nie są tylko obietnice. Padają konkretne kwoty i propozycje umów, które, jak policzyłem, mogą przynieść zysk - tłumaczy Krzysztof Moska. Deklaruj również, ze jest gotowy wyłożyć kolejne pieniądze na rozwój Fischer Air, ale dopiero w momencie, kiedy będzie miał pewność, że firma ma podstawowe narzędzie pracy, czyli samoloty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 19:53, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
TravelAir napisał: | Panowie, są bardzo, bardzo nikłe szanse aby FAP (Eurocharter) dalej latał. Nie tylko ze względu na brak smolotów/samolotu ale dla tego, że biura podróży na dniach będą podpisywać umowy z innymi liniami lotniczymi.
Już teraz dwie linie wystąpiły do ULC o wydanie zgody na rejsy z Polski w strefę 5/7 wolności lotniczej, czyli do Ameryki Środkowej i Południowej. Brytyjski przewoźnik: FlyJet złożył propozycję pracy pilotom FAP oraz niektórym innym pracownikom, ponieważ chce utworzyćw WAW swoją bazę. |
Co wiecej dzisiaj upadlo biuro podrozy Fischer Polska co nie wplynie pozytywnie na reaktywacje linii.
Czesc z Was napewno pamieta dyskusje (wtedy na innym forum) gdy upadla Air Polonia.
Zapewniali wszyscy (z Air Polonii) ze maja pieniadze i kolejke inwestow ze to chwilowe klopoty a jak widac to juz byl definitywny koniec.
Tym bardziej ze WEA chce przejac wlasnie ta czesc rynku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:25, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 20:45, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
TravelAir napisał: | Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku. |
Biuro podrozy Fischer mialo niewiele wspolnego z linia Fischer Air Polska za wyjatkiem tego iz ich klienci latali ich samolotami
Co do WEA to mysle ze jest spora szansa ze wroca tym bardziej ze traca w tej chwili intratny kontrakt i albo skupia sie na lotach General Aviation i czarterach albo zamkna business.
Tym bardziej ze juz raz mieli powiazania z jedna z najwiekszych firm turystycznych TUI.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:51, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | TravelAir napisał: | Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku. |
Biuro podrozy Fischer mialo niewiele wspolnego z linia Fischer Air Polska za wyjatkiem tego iz ich klienci latali ich samolotami
Co do WEA to mysle ze jest spora szansa ze wroca tym bardziej ze traca w tej chwili intratny kontrakt i albo skupia sie na lotach General Aviation i czarterach albo zamkna business.
Tym bardziej ze juz raz mieli powiazania z jedna z najwiekszych firm turystycznych TUI. |
Dokąd latali? Wyspy Kanaryjskie? Nie, bo tm FAP teraz nie latał. Maroko po 12.10 ...nie, itd.... i jak napisałem FAP nie miał zgodnie z uzuskaną od nich informacją umowy/umów z Biurem Podróży Fischer Polska od zakończenia sezonu Zima 2005/2006. A w dodatku całkiem przy okazji dowiedziałem się że BP Fischer jest winień jakąś sumę idącą w miliony złotych FAPowi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 20:57, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
TravelAir napisał: | Airliner napisał: | TravelAir napisał: | Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku. |
Biuro podrozy Fischer mialo niewiele wspolnego z linia Fischer Air Polska za wyjatkiem tego iz ich klienci latali ich samolotami
Co do WEA to mysle ze jest spora szansa ze wroca tym bardziej ze traca w tej chwili intratny kontrakt i albo skupia sie na lotach General Aviation i czarterach albo zamkna business.
Tym bardziej ze juz raz mieli powiazania z jedna z najwiekszych firm turystycznych TUI. |
Dokąd latali? Wyspy Kanaryjskie? Nie, bo tm FAP teraz nie latał. Maroko po 12.10 ...nie, itd.... i jak napisałem FAP nie miał zgodnie z uzuskaną od nich informacją umowy/umów z Biurem Podróży Fischer Polska od zakończenia sezonu Zima 2005/2006. A w dodatku całkiem przy okazji dowiedziałem się że BP Fischer jest winień jakąś sumę idącą w miliony złotych FAPowi. |
To ze sa winni pienadze to nic dziwnego, bo nawet spolki nalezace do tego samego wlasciciela moga miec w stosunku do siebie dlugi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 8:31, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | TravelAir napisał: | Airliner napisał: | TravelAir napisał: | Biuro Podróży Fischer Polska od stycznia 2006 nie miało nic wspólnego z FAP, nawet nie mieli umowy charterowej z nimi podpisanej na lato 2006 czy na zimę 2006/07. Co do WEA S.A. - od roku zapewniają że już wchodzą w Tristary, w Jumbojety, itd..... i nic. Wszystkie długi przenieśli do WEAC Sp. z o.o. i na tym poprzestali. Nie chcę krakać ale raczej słabo widzę szansę na nową, sprawną, silną polską linię lotniczą w tym segmencie rynku. |
Biuro podrozy Fischer mialo niewiele wspolnego z linia Fischer Air Polska za wyjatkiem tego iz ich klienci latali ich samolotami
Co do WEA to mysle ze jest spora szansa ze wroca tym bardziej ze traca w tej chwili intratny kontrakt i albo skupia sie na lotach General Aviation i czarterach albo zamkna business.
Tym bardziej ze juz raz mieli powiazania z jedna z najwiekszych firm turystycznych TUI. |
Dokąd latali? Wyspy Kanaryjskie? Nie, bo tm FAP teraz nie latał. Maroko po 12.10 ...nie, itd.... i jak napisałem FAP nie miał zgodnie z uzuskaną od nich informacją umowy/umów z Biurem Podróży Fischer Polska od zakończenia sezonu Zima 2005/2006. A w dodatku całkiem przy okazji dowiedziałem się że BP Fischer jest winień jakąś sumę idącą w miliony złotych FAPowi. |
To ze sa winni pienadze to nic dziwnego, bo nawet spolki nalezace do tego samego wlasciciela moga miec w stosunku do siebie dlugi. |
BP Fischer Polska Sp. z o.o. od stycznia nie było w żadnych zależnościach właścicielskich z Fischer Air Polska Sp. z o.o.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|