Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec polskich 757!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mallard




Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 0:35, 02 Lis 2006    Temat postu:

Dobra następnym razem zlituję się ... Razz Przepraszam ale nie wiedziałem jak i gdzie uciąć ten link.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Czw 1:04, 02 Lis 2006    Temat postu:

Troszkę o temacie:
TUI i inne firmy z wyższej wakacyjnej półki latają z LTU (np. na A330), z Condorem i itp. Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie. Dla tych co chcą palić to mogą sobie rezerwować rejsówki i się przesiadać. Pamiętajcie, że kupując wakacje w TUI Polska trafiacie pod opiekę TUI Deutschland.
Leciałem na Dominikanę 9h, wczoraj wróciłem z Kuby - też 9h. Nie zamieniłbym tego na 14. Porównując 757 Fischera do np A330 LTU to zupełnie zgadzam się z Quantasem. W 3h lotu tyłki urywa i trzeba zrobić spacer choćby do toalety. Tutaj musi być więcej miejsca bo pax, któremu nad głową stoi kolejka do kibelka w końcu dostanie na łeb. Porównajcie również turbulencje w mniejszym i większym samolocie. W większym są zupełnie inaczej odczuwane przez paxa.

Trzeba też pamiętać, że dalsze loty z ilością 220 paxów a 340 paxów to znaczna różnica w ekonomii. Patrząc na ten fakt to lot 757 na Dominikanę finalnie powinien być droższy od lotu A330 na Dominikanę. Podsumowując oferta w PodróżeTV nie powinna być na poziomie 1990 zł tylko 1990 Euro.
Skończyło się ciągłe dołowanie cen. OpenTravel, PodróżeTV i FischerAirPolska nie miały szans na przetrwanie prowadząc taką politykę. Brak efektu skali (np. zakupu "nowych" maszyn) przy minimalnych cenach i polityce, która nie miała nic z przywództwem kosztowym zakończyła się tak samo jak w przypadku AirPolonia.

Szkoda tych 757 bo były fajne. Fischer miał dobry start ale bez dobrej strategii sam doprowadził do swego upadku.

Tyle mam do powiedzenia.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w2marek




Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 8:42, 02 Lis 2006    Temat postu:

meschiash napisał:
Troszkę o temacie:
TUI i inne firmy z wyższej wakacyjnej półki latają z LTU (np. na A330), z Condorem i itp. Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie. Dla tych co chcą palić to mogą sobie rezerwować rejsówki i się przesiadać. Pamiętajcie, że kupując wakacje w TUI Polska trafiacie pod opiekę TUI Deutschland.
Leciałem na Dominikanę 9h, wczoraj wróciłem z Kuby - też 9h. Nie zamieniłbym tego na 14. Porównując 757 Fischera do np A330 LTU to zupełnie zgadzam się z Quantasem. W 3h lotu tyłki urywa i trzeba zrobić spacer choćby do toalety. Tutaj musi być więcej miejsca bo pax, któremu nad głową stoi kolejka do kibelka w końcu dostanie na łeb. Porównajcie również turbulencje w mniejszym i większym samolocie. W większym są zupełnie inaczej odczuwane przez paxa.

Trzeba też pamiętać, że dalsze loty z ilością 220 paxów a 340 paxów to znaczna różnica w ekonomii. Patrząc na ten fakt to lot 757 na Dominikanę finalnie powinien być droższy od lotu A330 na Dominikanę. Podsumowując oferta w PodróżeTV nie powinna być na poziomie 1990 zł tylko 1990 Euro.
Skończyło się ciągłe dołowanie cen. OpenTravel, PodróżeTV i FischerAirPolska nie miały szans na przetrwanie prowadząc taką politykę. Brak efektu skali (np. zakupu "nowych" maszyn) przy minimalnych cenach i polityce, która nie miała nic z przywództwem kosztowym zakończyła się tak samo jak w przypadku AirPolonia.

Szkoda tych 757 bo były fajne. Fischer miał dobry start ale bez dobrej strategii sam doprowadził do swego upadku.

Tyle mam do powiedzenia.



Tak Tak Tak !!! Z każdym zdaniem się z Tobą zgadzam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
david82




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Czw 9:41, 02 Lis 2006    Temat postu:

w2marek napisał:
Tak Tak Tak !!! Z każdym zdaniem się z Tobą zgadzam.


A można wiedzieć w jakim celu nabijasz sobie licznik postów? Na większości forów wypowiedzi tego typu, nie poparte kilkoma zdaniami "od siebie" nie są mile widziane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:50, 02 Lis 2006    Temat postu:

Nie bardzo wiem, dlaczego. Mędrca z 30 postami łatwo odróżnić od głupca z postów tysiącem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 10:14, 02 Lis 2006    Temat postu:

meschiash napisał:
Troszkę o temacie:
TUI i inne firmy z wyższej wakacyjnej półki latają z LTU (np. na A330), z Condorem i itp. Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie. Dla tych co chcą palić to mogą sobie rezerwować rejsówki i się przesiadać. Pamiętajcie, że kupując wakacje w TUI Polska trafiacie pod opiekę TUI Deutschland.
Leciałem na Dominikanę 9h, wczoraj wróciłem z Kuby - też 9h. Nie zamieniłbym tego na 14.

Mówisz, że leciałeś 9h na Dominikanę bez przesiadki. Z Warszawy lub innego miasta w Polsce czy z Niemiec?
Ja kiedyś leciałem z TUI do Meksyku ok 9-10h Condorem z wylotem Frankfurtu. Czyli lot do Frankfuru ok. 1,5h + czas na przesiadkę 2h + lot do Meksyku = 12,5-13,5h. Droga powrotna była lepsza ponad 5h na lotnisku czyli lot ok. 15,5-16,5h. Przesiadka polegała na tym, że musiałem biegać z bagażem po lotnisku. Myślę, że lot jednym samolotem z jednym międzylądowaniem jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.
Stwierdzenie, że "Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie." w chwili obecnej ma sens ale tylko w przypadku jak mieszkasz w Niemczech.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Czw 10:25, 02 Lis 2006    Temat postu:

Andrzej D napisał:
meschiash napisał:
Troszkę o temacie:
TUI i inne firmy z wyższej wakacyjnej półki latają z LTU (np. na A330), z Condorem i itp. Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie. Dla tych co chcą palić to mogą sobie rezerwować rejsówki i się przesiadać. Pamiętajcie, że kupując wakacje w TUI Polska trafiacie pod opiekę TUI Deutschland.
Leciałem na Dominikanę 9h, wczoraj wróciłem z Kuby - też 9h. Nie zamieniłbym tego na 14.

Mówisz, że leciałeś 9h na Dominikanę bez przesiadki. Z Warszawy lub innego miasta w Polsce czy z Niemiec?
Ja kiedyś leciałem z TUI do Meksyku ok 9-10h Condorem z wylotem Frankfurtu. Czyli lot do Frankfuru ok. 1,5h + czas na przesiadkę 2h + lot do Meksyku = 12,5-13,5h. Droga powrotna była lepsza ponad 5h na lotnisku czyli lot ok. 15,5-16,5h. Przesiadka polegała na tym, że musiałem biegać z bagażem po lotnisku. Myślę, że lot jednym samolotem z jednym międzylądowaniem jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.
Stwierdzenie, że "Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie." w chwili obecnej ma sens ale tylko w przypadku jak mieszkasz w Niemczech.

Miszkam w Poznaniu czyli do Berlina i do Warszawy mam po 300km. Wybieram Berlin (ew. Lipsk - czas jazdy prawie jak do Wawy bo w DE na autobanie bez ograniczeń) i lot trwa 9h na Dominikanę.
Meksyk zaliczyłem rejsowo i to była tragedia w 3 aktach. Pierwszy WAW-FRA = 2h, kolejny FRA-MEX = 11,5h i trzeci akt MEX-CANCUN = 2h. Dodaj do tego przynajmniej 6h w oczekiwaniu na lotniskach i masz 20,5h w drodze. W takiej sytuacji LTU z Lipska do Cancun lata w 9,5h. Co wybierasz ? (pytanie retoryczne Smile )
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 11:43, 02 Lis 2006    Temat postu:

Jestem z Warszawy więc zdecydowanie wybieram wylot z Warszawy z miedzylądowaniem na tankowanie niż wylot z Lipska. Zdecydowanie będzie krócej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
david82




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Czw 15:33, 02 Lis 2006    Temat postu:

Andrzej D napisał:
Jestem z Warszawy więc zdecydowanie wybieram wylot z Warszawy z miedzylądowaniem na tankowanie niż wylot z Lipska. Zdecydowanie będzie krócej.


Oczywiście, tymbardziej że jak ktoś wcześniej wspomnial, to międzylądowanie jest wręcz wskazane, bo tyłek będzie cie bolał zarówno w B752 jak i zapewne w A346 i te 40 minut poza samolotem jest dużą ulgą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez david82 dnia Czw 16:39, 23 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Czw 16:55, 02 Lis 2006    Temat postu:

david82 napisał:
Andrzej D napisał:
Jestem z Warszawy więc zdecydowanie wybieram wylot z Warszawy z miedzylądowaniem na tankowanie niż wylot z Lipska. Zdecydowanie będzie krócej.


Oczywiście, tymbardziej że jak ktoś wcześniej wspomnial, to międzylądowanie jest wręcz wskazane, bo tyłek będzie cie bolał zarówno w B752 jak i zapewne w A346 i te 40 minut poza samolotem jest dużą ulgą. Wiem, bo lecialem Fischerem do Fortalezy.


Jednak lepiej jest postać 40 minut w samolocie nie przeszkadzając innym niż zwiększyć czas o 5h (czyli 300 minut) bo ktoś ma ochotę na papierosa. Przypominam również o ekonomii przelotu z ilością 220 paxów a 340 paxów. Ten argument jest wg mnie ważący. Jeśli macie ochotę dowiedzieć się więcej o zarządzaniu ceną, efekcie skali ect. zachęcam do lektury np. Harvard Business Review nr 1/2006. Właśnie w tym nr opisano przyczyny ekonomiczne upadku AirPolonia.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:08, 02 Lis 2006    Temat postu:

Czyżby HBR był lepszy od Prokuratury Krajowej, która do dziś dzień nie wie, kto wyciągnął z APN 52 mln PLN i dlaczego firma padła? A tka gwoli ścisłości: średnia cena biletu na trasie WAW-STN w ofercie APN była prawie dwa razy wyższa niż obecna średnia cena oferowana przez LCC (ceny prezentowane na pasazer.com), średni SLF ( z wyłączeniem charterów i połączeń krajowych) był na poziomie 83% !!!

Ale odbiegamy od tematu: FAP będzie miał B757-200 od grudnia 2006r. - tak wynika z oświadczenia zarządu i właścicieli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Czw 17:15, 02 Lis 2006    Temat postu:

Moze cos wiecej? Co to beda za maszyny? kto je wyleasinguje? ile maja lat? Jakies konkrety?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw 17:43, 02 Lis 2006    Temat postu:

meschiash napisał:
Harvard Business Review nr 1/2006. Właśnie w tym nr opisano przyczyny ekonomiczne upadku AirPolonia.


przyczyn długo jeszcze nie poznamy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyager747




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 19:57, 02 Lis 2006    Temat postu:

Swoją drogą to taka linia jak LTU, Condor czy Martinair przydałaby się w naszym kraju.
Brakuje właśnie lotów czarterowych na dalekich trasach. Coraz więcej ludzi wykupuje wycieczki na Kubę,Dominikanę itp. i nie bardzo jest z kim latać. Szkoda trochę Fischera, ciasne samoloty ale zawsze coś, a teraz...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:41, 02 Lis 2006    Temat postu:

STYRO napisał:
Moze cos wiecej? Co to beda za maszyny? kto je wyleasinguje? ile maja lat? Jakies konkrety?


Z oświadczenia zarządu wynika że B757-200 na Rollsach wejdzie do floty do końca listopada tego roku. Na razie tylko tyle, szczegóły będą jak spotkam się z kumplem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 13 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin