|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mallard
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 0:35, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Dobra następnym razem zlituję się ... Przepraszam ale nie wiedziałem jak i gdzie uciąć ten link.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meschiash
Gość
|
Wysłany: Czw 1:04, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Troszkę o temacie:
TUI i inne firmy z wyższej wakacyjnej półki latają z LTU (np. na A330), z Condorem i itp. Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie. Dla tych co chcą palić to mogą sobie rezerwować rejsówki i się przesiadać. Pamiętajcie, że kupując wakacje w TUI Polska trafiacie pod opiekę TUI Deutschland.
Leciałem na Dominikanę 9h, wczoraj wróciłem z Kuby - też 9h. Nie zamieniłbym tego na 14. Porównując 757 Fischera do np A330 LTU to zupełnie zgadzam się z Quantasem. W 3h lotu tyłki urywa i trzeba zrobić spacer choćby do toalety. Tutaj musi być więcej miejsca bo pax, któremu nad głową stoi kolejka do kibelka w końcu dostanie na łeb. Porównajcie również turbulencje w mniejszym i większym samolocie. W większym są zupełnie inaczej odczuwane przez paxa.
Trzeba też pamiętać, że dalsze loty z ilością 220 paxów a 340 paxów to znaczna różnica w ekonomii. Patrząc na ten fakt to lot 757 na Dominikanę finalnie powinien być droższy od lotu A330 na Dominikanę. Podsumowując oferta w PodróżeTV nie powinna być na poziomie 1990 zł tylko 1990 Euro.
Skończyło się ciągłe dołowanie cen. OpenTravel, PodróżeTV i FischerAirPolska nie miały szans na przetrwanie prowadząc taką politykę. Brak efektu skali (np. zakupu "nowych" maszyn) przy minimalnych cenach i polityce, która nie miała nic z przywództwem kosztowym zakończyła się tak samo jak w przypadku AirPolonia.
Szkoda tych 757 bo były fajne. Fischer miał dobry start ale bez dobrej strategii sam doprowadził do swego upadku.
Tyle mam do powiedzenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w2marek
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 8:42, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
meschiash napisał: | Troszkę o temacie:
TUI i inne firmy z wyższej wakacyjnej półki latają z LTU (np. na A330), z Condorem i itp. Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie. Dla tych co chcą palić to mogą sobie rezerwować rejsówki i się przesiadać. Pamiętajcie, że kupując wakacje w TUI Polska trafiacie pod opiekę TUI Deutschland.
Leciałem na Dominikanę 9h, wczoraj wróciłem z Kuby - też 9h. Nie zamieniłbym tego na 14. Porównując 757 Fischera do np A330 LTU to zupełnie zgadzam się z Quantasem. W 3h lotu tyłki urywa i trzeba zrobić spacer choćby do toalety. Tutaj musi być więcej miejsca bo pax, któremu nad głową stoi kolejka do kibelka w końcu dostanie na łeb. Porównajcie również turbulencje w mniejszym i większym samolocie. W większym są zupełnie inaczej odczuwane przez paxa.
Trzeba też pamiętać, że dalsze loty z ilością 220 paxów a 340 paxów to znaczna różnica w ekonomii. Patrząc na ten fakt to lot 757 na Dominikanę finalnie powinien być droższy od lotu A330 na Dominikanę. Podsumowując oferta w PodróżeTV nie powinna być na poziomie 1990 zł tylko 1990 Euro.
Skończyło się ciągłe dołowanie cen. OpenTravel, PodróżeTV i FischerAirPolska nie miały szans na przetrwanie prowadząc taką politykę. Brak efektu skali (np. zakupu "nowych" maszyn) przy minimalnych cenach i polityce, która nie miała nic z przywództwem kosztowym zakończyła się tak samo jak w przypadku AirPolonia.
Szkoda tych 757 bo były fajne. Fischer miał dobry start ale bez dobrej strategii sam doprowadził do swego upadku.
Tyle mam do powiedzenia. |
Tak Tak Tak !!! Z każdym zdaniem się z Tobą zgadzam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
david82
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Czw 9:41, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
w2marek napisał: | Tak Tak Tak !!! Z każdym zdaniem się z Tobą zgadzam. |
A można wiedzieć w jakim celu nabijasz sobie licznik postów? Na większości forów wypowiedzi tego typu, nie poparte kilkoma zdaniami "od siebie" nie są mile widziane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:50, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo wiem, dlaczego. Mędrca z 30 postami łatwo odróżnić od głupca z postów tysiącem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej D
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 10:14, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
meschiash napisał: | Troszkę o temacie:
TUI i inne firmy z wyższej wakacyjnej półki latają z LTU (np. na A330), z Condorem i itp. Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie. Dla tych co chcą palić to mogą sobie rezerwować rejsówki i się przesiadać. Pamiętajcie, że kupując wakacje w TUI Polska trafiacie pod opiekę TUI Deutschland.
Leciałem na Dominikanę 9h, wczoraj wróciłem z Kuby - też 9h. Nie zamieniłbym tego na 14.
|
Mówisz, że leciałeś 9h na Dominikanę bez przesiadki. Z Warszawy lub innego miasta w Polsce czy z Niemiec?
Ja kiedyś leciałem z TUI do Meksyku ok 9-10h Condorem z wylotem Frankfurtu. Czyli lot do Frankfuru ok. 1,5h + czas na przesiadkę 2h + lot do Meksyku = 12,5-13,5h. Droga powrotna była lepsza ponad 5h na lotnisku czyli lot ok. 15,5-16,5h. Przesiadka polegała na tym, że musiałem biegać z bagażem po lotnisku. Myślę, że lot jednym samolotem z jednym międzylądowaniem jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.
Stwierdzenie, że "Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie." w chwili obecnej ma sens ale tylko w przypadku jak mieszkasz w Niemczech.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meschiash
Gość
|
Wysłany: Czw 10:25, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Andrzej D napisał: | meschiash napisał: | Troszkę o temacie:
TUI i inne firmy z wyższej wakacyjnej półki latają z LTU (np. na A330), z Condorem i itp. Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie. Dla tych co chcą palić to mogą sobie rezerwować rejsówki i się przesiadać. Pamiętajcie, że kupując wakacje w TUI Polska trafiacie pod opiekę TUI Deutschland.
Leciałem na Dominikanę 9h, wczoraj wróciłem z Kuby - też 9h. Nie zamieniłbym tego na 14.
|
Mówisz, że leciałeś 9h na Dominikanę bez przesiadki. Z Warszawy lub innego miasta w Polsce czy z Niemiec?
Ja kiedyś leciałem z TUI do Meksyku ok 9-10h Condorem z wylotem Frankfurtu. Czyli lot do Frankfuru ok. 1,5h + czas na przesiadkę 2h + lot do Meksyku = 12,5-13,5h. Droga powrotna była lepsza ponad 5h na lotnisku czyli lot ok. 15,5-16,5h. Przesiadka polegała na tym, że musiałem biegać z bagażem po lotnisku. Myślę, że lot jednym samolotem z jednym międzylądowaniem jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem.
Stwierdzenie, że "Nikt z TUI nie poleci na Dominikanę czy Kubę samolotem, który ma międzylądowanie." w chwili obecnej ma sens ale tylko w przypadku jak mieszkasz w Niemczech. |
Miszkam w Poznaniu czyli do Berlina i do Warszawy mam po 300km. Wybieram Berlin (ew. Lipsk - czas jazdy prawie jak do Wawy bo w DE na autobanie bez ograniczeń) i lot trwa 9h na Dominikanę.
Meksyk zaliczyłem rejsowo i to była tragedia w 3 aktach. Pierwszy WAW-FRA = 2h, kolejny FRA-MEX = 11,5h i trzeci akt MEX-CANCUN = 2h. Dodaj do tego przynajmniej 6h w oczekiwaniu na lotniskach i masz 20,5h w drodze. W takiej sytuacji LTU z Lipska do Cancun lata w 9,5h. Co wybierasz ? (pytanie retoryczne )
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej D
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 11:43, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jestem z Warszawy więc zdecydowanie wybieram wylot z Warszawy z miedzylądowaniem na tankowanie niż wylot z Lipska. Zdecydowanie będzie krócej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
david82
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT
|
Wysłany: Czw 15:33, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Andrzej D napisał: | Jestem z Warszawy więc zdecydowanie wybieram wylot z Warszawy z miedzylądowaniem na tankowanie niż wylot z Lipska. Zdecydowanie będzie krócej. |
Oczywiście, tymbardziej że jak ktoś wcześniej wspomnial, to międzylądowanie jest wręcz wskazane, bo tyłek będzie cie bolał zarówno w B752 jak i zapewne w A346 i te 40 minut poza samolotem jest dużą ulgą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez david82 dnia Czw 16:39, 23 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meschiash
Gość
|
Wysłany: Czw 16:55, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
david82 napisał: | Andrzej D napisał: | Jestem z Warszawy więc zdecydowanie wybieram wylot z Warszawy z miedzylądowaniem na tankowanie niż wylot z Lipska. Zdecydowanie będzie krócej. |
Oczywiście, tymbardziej że jak ktoś wcześniej wspomnial, to międzylądowanie jest wręcz wskazane, bo tyłek będzie cie bolał zarówno w B752 jak i zapewne w A346 i te 40 minut poza samolotem jest dużą ulgą. Wiem, bo lecialem Fischerem do Fortalezy. |
Jednak lepiej jest postać 40 minut w samolocie nie przeszkadzając innym niż zwiększyć czas o 5h (czyli 300 minut) bo ktoś ma ochotę na papierosa. Przypominam również o ekonomii przelotu z ilością 220 paxów a 340 paxów. Ten argument jest wg mnie ważący. Jeśli macie ochotę dowiedzieć się więcej o zarządzaniu ceną, efekcie skali ect. zachęcam do lektury np. Harvard Business Review nr 1/2006. Właśnie w tym nr opisano przyczyny ekonomiczne upadku AirPolonia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:08, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Czyżby HBR był lepszy od Prokuratury Krajowej, która do dziś dzień nie wie, kto wyciągnął z APN 52 mln PLN i dlaczego firma padła? A tka gwoli ścisłości: średnia cena biletu na trasie WAW-STN w ofercie APN była prawie dwa razy wyższa niż obecna średnia cena oferowana przez LCC (ceny prezentowane na pasazer.com), średni SLF ( z wyłączeniem charterów i połączeń krajowych) był na poziomie 83% !!!
Ale odbiegamy od tematu: FAP będzie miał B757-200 od grudnia 2006r. - tak wynika z oświadczenia zarządu i właścicieli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Czw 17:15, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moze cos wiecej? Co to beda za maszyny? kto je wyleasinguje? ile maja lat? Jakies konkrety?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 17:43, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
meschiash napisał: | Harvard Business Review nr 1/2006. Właśnie w tym nr opisano przyczyny ekonomiczne upadku AirPolonia. |
przyczyn długo jeszcze nie poznamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voyager747
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 19:57, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Swoją drogą to taka linia jak LTU, Condor czy Martinair przydałaby się w naszym kraju.
Brakuje właśnie lotów czarterowych na dalekich trasach. Coraz więcej ludzi wykupuje wycieczki na Kubę,Dominikanę itp. i nie bardzo jest z kim latać. Szkoda trochę Fischera, ciasne samoloty ale zawsze coś, a teraz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:41, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
STYRO napisał: | Moze cos wiecej? Co to beda za maszyny? kto je wyleasinguje? ile maja lat? Jakies konkrety? |
Z oświadczenia zarządu wynika że B757-200 na Rollsach wejdzie do floty do końca listopada tego roku. Na razie tylko tyle, szczegóły będą jak spotkam się z kumplem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|