Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koniec polskich 757!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 22, 23, 24  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 18:18, 14 Lis 2006    Temat postu:

nie ma jak podac dwa razy ta sama informacje i w dodatku oparta na przypuszczeniach. oczywiscie trzymam kciuki aby im sie udalo,ale na chwile obecna srednio to wyglada

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mallard




Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 20:59, 14 Lis 2006    Temat postu:

Zastanawiam się nad tym jak Przedsiębiorstwo Państwowe Porty lotnicze mogły zatrzymać maszyny które ytak naprawnie nie należą do FAP. Leasing to wypożyczanie od firmy urządzeń lub maszyn do celów zarobkowych a więc maszyny pozostają prawnie w posiadaniu firmy leasingowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy




Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:48, 19 Lis 2006    Temat postu:

Artykuł 78 prawa lotniczego pozwala celem zabezpieczenia zobowiązań przewoźnika zatrzymanie jego maszyn przez port lotniczy. PPL zdecydowało się na to rozwiązanie.

PS
FAP ma już nową umowę o samolot Very Happy


Mallard napisał:
Zastanawiam się nad tym jak Przedsiębiorstwo Państwowe Porty lotnicze mogły zatrzymać maszyny które ytak naprawnie nie należą do FAP. Leasing to wypożyczanie od firmy urządzeń lub maszyn do celów zarobkowych a więc maszyny pozostają prawnie w posiadaniu firmy leasingowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 21:21, 19 Lis 2006    Temat postu:

nowy napisał:

FAP ma już nową umowę o samolot Very Happy

Mozna poznac wiecej szczegółów, co to za maszyna, gdzie wczesniej latała, kiedy zacznie latac pod sztandarem FAP, czy bedzie pomalowana w dawne kolory, czy moze cos nowego, no i ile tych maszyn bedzie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:29, 19 Lis 2006    Temat postu:

nowy napisał:
Artykuł 78 prawa lotniczego pozwala celem zabezpieczenia zobowiązań przewoźnika zatrzymanie jego maszyn przez port lotniczy. PPL zdecydowało się na to rozwiązanie.

Nie wiem jak to sie ma do prawa miedzynarodowego. Jesli linia lotnicza nie ma zadnego "equity" w samolocie to ten samolot nie jest jej wlasnoscia wiec zatrzymanie takiego samolotu moze byc bezprawane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy




Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:30, 21 Lis 2006    Temat postu:

Wraca SP-FVR Very Happy
Zmieni się tylko napis na kadłubie (na EuroCharter).
Pierwszy lot w grudniu 2006.


Gabec napisał:
nowy napisał:

FAP ma już nową umowę o samolot Very Happy

Mozna poznac wiecej szczegółów, co to za maszyna, gdzie wczesniej latała, kiedy zacznie latac pod sztandarem FAP, czy bedzie pomalowana w dawne kolory, czy moze cos nowego, no i ile tych maszyn bedzie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mlody2410




Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:50, 21 Lis 2006    Temat postu:

czy to pewne???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
david82




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT

PostWysłany: Wto 14:03, 21 Lis 2006    Temat postu:

mlody2410 napisał:
czy to pewne???


Takie pytanie bylo juz zadawane parę postów wczesniej. Jesli nie chcesz podpaść administracji forum to lepiej zabieraj głos wtedy, gdy masz coś do powiedzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 14:08, 21 Lis 2006    Temat postu:

nowy napisał:
Wraca SP-FVR Very Happy
Zmieni się tylko napis na kadłubie (na EuroCharter).
Pierwszy lot w grudniu 2006.


A co z planami o pozyskaniu jakiegos szerokokadlubowego sprzetu? Ty lub TravelAir swego nam pisaliscie o czyms takim. czyli bedzie B757 na PW a nie na RR. szkoda ze tylko jeden, bo jeszcze nei tak dawno byla szansa na 3 B757, zdaje sie ze nawet trzeci juz stal pomalowany w kolory Fischera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy




Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 15:56, 21 Lis 2006    Temat postu:

Były rozmowy o 767 ale niestety nie przeszło to, ze względu na wysokie koszty operacyjne. Ten samolot był za drogi pod każdym względem. O L1011 w ogóle nie ma co dyskutować, choć były prezes N.V. twierdził, że w listopadzie będą już latały na polskich znakach. Opcja na 757-200 (po First Chois Airways) na silnikach RR wciąż istnieje ale nie ma ostatecznej decyzji. Natomiast na SP-FVR już jest.
Co do niedoszłego SP-FVK, był już pomalowany i czekał na odbiór we Frankfurcie. Niestety, nowy właściciel-złodziej (PTV) nie był zainteresowany. Samolot trafił do AirItaly i nawet ironicznie kilka lotów dla FAP wykonał.



Gabec napisał:
nowy napisał:
Wraca SP-FVR Very Happy
Zmieni się tylko napis na kadłubie (na EuroCharter).
Pierwszy lot w grudniu 2006.


A co z planami o pozyskaniu jakiegos szerokokadlubowego sprzetu? Ty lub TravelAir swego nam pisaliscie o czyms takim. czyli bedzie B757 na PW a nie na RR. szkoda ze tylko jeden, bo jeszcze nei tak dawno byla szansa na 3 B757, zdaje sie ze nawet trzeci juz stal pomalowany w kolory Fischera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 16:01, 21 Lis 2006    Temat postu:

nowy napisał:
Były rozmowy o 767 ale niestety nie przeszło to, ze względu na wysokie koszty operacyjne. Ten samolot był za drogi pod każdym względem. O L1011 w ogóle nie ma co dyskutować, choć były prezes N.V. twierdził, że w listopadzie będą już latały na polskich znakach. Opcja na 757-200 (po First Chois Airways) na silnikach RR wciąż istnieje ale nie ma ostatecznej decyzji. Natomiast na SP-FVR już jest.

A co np z A300/A310? Fajnie ze sa szanse na powrot B757 ale jedna maszyna to chyba jednak troche malo - są plany pozystania dodatkowych? I jak sie ma sprawa ratingu/kosztów użytkowania maszyn z silnikami PW i RR jednocześnie? Czy to nie bedzie aby zbyt kosztowne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:04, 21 Lis 2006    Temat postu:

nie wiem, co tam ze starego FAP zostaje, ale chyba mieli jakieś doświadczenie z 757. całkiem nowy typ oznaczałby spore koszty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy




Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 15:24, 22 Lis 2006    Temat postu:

Informacja z dzisiaj Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:46, 23 Lis 2006    Temat postu:

Z "Pulsu Biznesu" 23.11.2006

"Turystyka ratuje
Grupa touroperatorów pomoże spółce powstać z kolan. Exim, Triada i Rainbow obejmą blisko 34 proc. udziałów.

Najbliższe miesiące zdecydują, czy reanimacja Fischer Air Polska (FAP) się powiedzie. W akcję ratunkową zaangażowało się aż 16 podmiotów, w tym cztery biura podróży: Exim Tours wraz z zależną spółką internetową lastminute.oferty (obejmą 23,7 proc. udziałów), Triada i Rainbow (razem 10 proc). Udziały dotychczasowego inwestora Cash Flow spadną z 71 do 27 proc. Pozostałe walory będą należeć do konsorcjum Krzysztofa Moski. W jego skład wchodzi Lentex (producent wykładzin), w którym giełdowy inwestor ma udziały.

Czarterowe szanse

To pierwszy tego typu przypadek w Polsce, gdzie biura podróży wykazują takie zaangażowanie. Ich przedstawiciele zgodnie twierdzą, że na naszym rynku jest za mało samolotów wykonujących czartery.

Pobudki naszej decyzji o pomocy dla Fischera są oczywiste. Jako największy touroperator w Polsce musimy dbać o to, by na rynku nie było luki w przewozach czarterowych. Na świecie tacy przewoźnicy radzą sobie całkiem nieźle. Jest szansa, że u nas będzie tak samo. Rynek turystyczny się rozwija i zapotrzebowanie na transport lotniczy rośnie wraz z nim. Powodzenie zależy od racjonalnych decyzji zarządu twierdzi Marek Markiewicz, wiceprezes Triady.

Podobnego zdania jest Muhamed Ellili, prezes Exim Tours.

Przygotowaliśmy bogaty program na następne sezony, zaś większość naszej oferty chcemy realizować z Fischerem. Zaangażowanie kilku touroperatorów może zdecydować o powodzeniu przedsięwzięcia. To po prostu gwarancja realizacji usługi mówi Muhamed Ellili.

Brazylijska inauguracja

Ostatecznie Fischer wystartuje z kapitałem podwyższonym z 12 do 34,4 mln zł.

Najpierw musimy odzyskać koncesję, licencję i samolot. Rozpoczynamy też przygotowania do uzyskania kolejnych pieniędzy. Prawdopodobnie będą to dopłaty obecnych inwestorów. Jeszcze w grudniu chcemy podwyższyć kapitał do minimum 40 mln zł przyznaje Krzysztof Szymański, dyrektor finansowy Fischera.

O przyszłości firmy zdecydowała informacja australijskiej firmy AWAS o leasingu samolotu, który w pierwszy lot po reanimacji firmy ma wystartować już 18 grudnia do Brazylii. Kolejne maszyny mają się pojawić w kwietniu i czerwcu, choć przedstawiciele operatora już myślą o kolejnych.

Przypomnijmy, że dwa samoloty z których korzystał Fischer, zatrzymało PP Porty Lotnicze (PPL) jako zabezpieczenie zobowiązań sięgających 2,8 mln zł. Do akcji wkroczył AWAS, który postanowił sam uregulować należności względem PPL i odzyskać maszyny. "
---------------------------------------------------------------------

Małe sprostowania:
1. nie Lentex S.A. a Lubawa S.A.
2. nie 34.4mln PLN a 34.6mln PLN Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zione




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza / EPKT

PostWysłany: Czw 13:45, 23 Lis 2006    Temat postu:

Pięknie !!! Bardzo podoba mi się to że znaleźli się ludzie i firmy które chcą uratować FAP Smile z tego artykułu wygląda na to że chyba się uda Smile Cieszy mnie to ponieważ hmmm Very Happy ich 757 to były pierwsze 757 jakie widziałem na żywo Very Happy pozdrawiam wszystkich ! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 15 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin