|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:56, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Jakoś nie wydaje mi się żeby LOT było stać na zrobienie drugiej bazy gdziekolwiek poza Warszawą.
No bo ok, samoloty może i mogą latać, ale tej linii nie stać na wybudowanie nowej infrastruktury wokółlotniskowej (hangary, zaplecze techniczne). I co, niby Lufthansa Technik przejmie w Katowicach serwis ?
Personel jest też mało mobilny, dużo ludzi w ostatnich czasach przeniosło się do WAW.
Kolejna sprawa to nie skupisko ludzi, ale potencjał nabywczy. 6 milionów Ślązaków pewnie ma zbliżony do 2 mln Warszawiaków i powiedzmy to sobie jasno.
Mniej problemów z mgłami ? Tak, ok. Ale jak siądzie do 500m to po zabawie (CAT1 do 550m), a to się już często zdarza - chyba, ze zainwestują w CAT2.
No i ja osobiście myślę, że jeśli już to target group LO nie znajduje się w Katowicach, a w Krakowie, i to tam szybciej nastąpiłaby reaktywacja bazy LO (takowa w sumie istniała - może istnieje nawet, tego już nie śledzę)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pią 18:00, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
To co się dzieje w Krakowie trudno bazą nazwać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Pią 20:09, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Główny argument przemawiający za Poznaniem to ludzie ... lecący z Berlina. Dobrze aby Lot spróbował to wyhamować. A jeśli baza faktycznie powstanie to w grę wchodzi tylko i wyłącznie Kraków. Bo Poznań ma .... Poznań. Kraków ma Kraków, niebiedne Podhale i Górny Śląsk więc potencjał dużo większy. Wiadomym jest że z wielu śląskich miast szybciej się dojeżdża do KRK niż do KTW !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katowiczan
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:32, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
DojeżdzaŁO się szybciej. Teraz sprawa się diametralnie zmieniła. Ale ja nie wierzę ani w Katowice, ani w Kraków ani tym bardziej w Poznań. LOT to są i będą warszawskie linie lotnicze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:36, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas napisał: | Kraków ma Kraków, niebiedne Podhale i Górny Śląsk więc potencjał dużo większy. Wiadomym jest że z wielu śląskich miast szybciej się dojeżdża do KRK niż do KTW !!! |
Nie kumam za bardzo twojego zdania ze Krakow ma Gorny Slask?
Zreszta twoja teze ze szybciej do Krakowa z Gliwic (jednego z wiekszych miast Gornego Slaska) niz do Pyrzowic mozesz wlozyc pomiedzy bajki, a moze lepiej pomiedzy ksiazki historyczne. Tak samo z takich miast jak Dąbrowa Gornicza, Sosnowiec, Myslowice, Bedzin czy Czeladz co w sumie daje ponad 500tys ludzi dojazd po oddaniu nowej drogi z 40min skrocil sie do 15 gora 20min. Z Katowic skrocil sie, ale nie tak znacznie jak z miast ktore wczesniej przytoczylem. Poprawil sie poprostu komfort zenie trzeba jechac przez wioski, a teraz dojezdza sie do wezla, zjezdza sie slimakiem na "droge do lotniska" i jedzie sie prosta droga z jednym wiekszym zakretem
BTW.. Moze LOT chce zrobic drugi HUb po pomysle utworzenia jednego miasta ktore ma sie nazywac Silesia i byc najwiekszym miastem w Polsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RZE
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZ-ÓW
|
Wysłany: Pią 20:46, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
czemu ma być znów dominacja krakowa ??
mało juz sie nachapli te centusie ??
inni tez by z chęcia skorzystali!! o ile LOT coś planuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Pią 20:48, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
RZE napisał: | czemu ma być znów dominacja krakowa ??
mało juz sie nachapli te centusie ??
inni tez by z chęcia skorzystali!! o ile LOT coś planuje |
O czym ty piszesz? Jaka znowu dominacja? Glupoty wasc piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 21:22, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
STYRO napisał: | RZE napisał: | czemu ma być znów dominacja krakowa ??
mało juz sie nachapli te centusie ??
inni tez by z chęcia skorzystali!! o ile LOT coś planuje |
O czym ty piszesz? Jaka znowu dominacja? Glupoty wasc piszesz. |
dobre
widze ze rozwoj dla niektorych dziala destrukcyjnie.
Najlepiej dac wszystkim po rowno i bedzie sprawiedliwie.
PS.Zadna baza czy to w KTW,KRK czy na innym lotnisku nie powstanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:55, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | PS.Zadna baza czy to w KTW,KRK czy na innym lotnisku nie powstanie. |
Kracz tak dalej hihi No nie mow ze bys nie chcial hubu LOTu w Krakowie? Takie wiesz, noworoczne marzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 22:10, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Już kiedyś wyraziłem pogląd, że w przyszłości nie będzie miejsca w Europie na średnie linie o szerokiej siatce międzykontynentalnych i europejskich połączeń własnych. Dodatkowo nigdy z biedniejszych krajów Unii, i do tego jeszcze postkomunistycznych. Linie typu Lot będa musiały znaleźc swoją niszę lub przybrac pozycję typu AirBaltic. Więc nie ma co powielac modelu AF/KLM czy LH lub BA (tak jak Wisła czy Legia nie maja co naśladowac Realu). Trzeba korzystac z tego, co jest naszą, jakąś chociażby małą, przewagą. Z jednego Lot już korzysta - polonia w USA i Kanadzie. Drugi to .... oczywiście Kraków. Miasto tak kojarzone z Polską, jak Wenecja czy Florencja z Włochami. Każdy cudzoziemiec, z którym rozmawiałem, a który wiedział gdzie jest Polska - pytał o Kraków. Do tego blisko atrakcji turystycznych (góry, Wieliczka, zabytki) oraz w pobliżu Auschwitz. oznacza to, że taka baza samoczynnie generowałaby ruch p2p - oczywiście inny niż Warszawa, mało biznesu, za to więcej turystyki niż do Warszawy. Czyli mówiąc krótko żaden megahub pod Mszczonowem aby wspomóc dr K i b. senatora, kumpla Mazura, skupując od nich grunty etc., a po prostu druga duża baza w Krakowie. Taka jest polska specyfika i trzeba umiec ją wykorzystac. To jest moim zdaniem droga, którą powinien podążac Lot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pią 22:33, 29 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: | Już kiedyś wyraziłem pogląd, że w przyszłości nie będzie miejsca w Europie na średnie linie o szerokiej siatce międzykontynentalnych i europejskich połączeń własnych. Dodatkowo nigdy z biedniejszych krajów Unii, i do tego jeszcze postkomunistycznych. Linie typu Lot będa musiały znaleźc swoją niszę lub przybrac pozycję typu AirBaltic. Więc nie ma co powielac modelu AF/KLM czy LH lub BA (tak jak Wisła czy Legia nie maja co naśladowac Realu). Trzeba korzystac z tego, co jest naszą, jakąś chociażby małą, przewagą. Z jednego Lot już korzysta - polonia w USA i Kanadzie. Drugi to .... oczywiście Kraków. Miasto tak kojarzone z Polską, jak Wenecja czy Florencja z Włochami. Każdy cudzoziemiec, z którym rozmawiałem, a który wiedział gdzie jest Polska - pytał o Kraków. Do tego blisko atrakcji turystycznych (góry, Wieliczka, zabytki) oraz w pobliżu Auschwitz. oznacza to, że taka baza samoczynnie generowałaby ruch p2p - oczywiście inny niż Warszawa, mało biznesu, za to więcej turystyki niż do Warszawy. Czyli mówiąc krótko żaden megahub pod Mszczonowem aby wspomóc dr K i b. senatora, kumpla Mazura, skupując od nich grunty etc., a po prostu druga duża baza w Krakowie. Taka jest polska specyfika i trzeba umiec ją wykorzystac. To jest moim zdaniem droga, którą powinien podążac Lot. |
A trzecia przewaga to relatywna bliskość Dalekiego Wschodu. Skoro potrafi to Finnair wykorzystać, i LOT mógłby...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 3:14, 30 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Airliner napisał: | PS.Zadna baza czy to w KTW,KRK czy na innym lotnisku nie powstanie. |
Kracz tak dalej hihi No nie mow ze bys nie chcial hubu LOTu w Krakowie? Takie wiesz, noworoczne marzenia |
Jestem realista a nie demagogiem.
PS.A czy bym chcial ? Pewnie ze tak, tak samo jak United,Qantas,South African Airlines,All Nippon,Emirates i kilkadziesiat innych i co z tego ze chce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|