Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

które Polskie lotniska mogą przyjąć A380 ??
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 10:39, 16 Lis 2005    Temat postu:

To wlasnie 10 nm jest dla ladowan.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 10:44, 16 Lis 2005    Temat postu:

slepowron napisał:
Co innego jest ladowanie a co innego pelna obsluga pasazerow. Wyladowac to moze na bardzo wielu lotniskach.

Wlasnie wlasnie: czy Okecie jest wpisane jako lotnisko zapasowe dla A380? Skoro np. ostatnio lądowal u nas A330 EK (bo ktos z pasazerow wymagal hospitalizacji), to moze moglby i jego wiekszy (choc mlodszy) brat?

A co do rozkladowych lądowan - ech, pomarzyc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bbb




Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 10:48, 16 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
To wlasnie 10 nm jest dla ladowan.

No to ładnie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:54, 16 Lis 2005    Temat postu:

Dokładniej to jest 10NM dla jakiejkolwiek sytuacji jako minimalna separacja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 10:56, 16 Lis 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Dokładniej to jest 10NM dla jakiejkolwiek sytuacji jako minimalna separacja.

No wlasnie (z redaktorskiego punktu widzenia): nm to nanometr. A mila nautyczna Very Happy to NM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
con13




Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:52, 16 Lis 2005    Temat postu:

Zdaje się, że większość portów w naszym kraju mogłoby przyjąć tego giganta. Przyjąć - czyli że mógłby on spokojnie sobie wylądować. Mriya jakoś sobie poradziła w Poznaniu i Katowicach, a przecież większa. Z tym że raczej na pełno miałby spore trudności ze startem na pasach o długości mniejszej niż 3000m.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:47, 16 Lis 2005    Temat postu:

Co ciekawe, ICAO zaleca 2000 stóp separacji pionowej.
Jak to się ma do RVSM - nie mam pojęcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 23:43, 16 Lis 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Ale też i prędkości większe (czyli czas trwania tego nacisku).
Coś mi się obiło o uszy, ze większe nośności muszą mieć drogi kołowania i zatoki oczekiwania (holding bays, u nas nieznane) - pewnie z tych samych powodów.


A PPS-10 czasami do czego służy ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Czw 4:37, 17 Lis 2005    Temat postu:

Czterosilnik napisał:
Atco napisał:
Dokładniej to jest 10NM dla jakiejkolwiek sytuacji jako minimalna separacja.

No wlasnie (z redaktorskiego punktu widzenia): nm to nanometr. A mila nautyczna Very Happy to NM.

Z redaktorskiego punktu widzenia to nie nautyczna tylko morska (w zasadzie oznacza to samo) .
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 6:22, 17 Lis 2005    Temat postu:

Minimalna separacja w poziomie - 5 mil morkich (ktos tu pisal 10 ??).

RVSM oznacza ze poziomy lotu sa obecnie odlegle o 1000 stop, nie 2000 stop.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 8:32, 17 Lis 2005    Temat postu:

Nie wiem, o czym Ty piszesz, ja piszę o zaleceniach ICAO dla separacji stosowanych wobec A380.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 9:12, 17 Lis 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Nie wiem, o czym Ty piszesz, ja piszę o zaleceniach ICAO dla separacji stosowanych wobec A380.


Ok, chodzi o A380, przepraszam wiec. Oczywiscie dotyczyc to moze tylko separacji przy ladowaniu kiedy samolot wytwarza najgorsze zawirowanie za soba jak sa wysuniete wszystkie klapy.

Nie czytalem do tej pory nic o zaleceniach ICAO dla A380. Airbus mial wykonac dokladne pomiary tych zawirowan (zwanych "wake turbulence"). Nie znalazlem nic na internecie o zaleceniach ICAO w tej sprawie. Moze wiec jakies konkrety?

Gdyby sie naprawde okazalo ze 10 NM jest wymagane dla A380 to nie bylaby to dobra wiadomosc dla Airbusa. Oni sie zaklinali ze dzieki najnowszej technologii zawirowania nie beda wieksze niz przy 747. 10 nm to jest ponad 4 minuty przy szybkosciach podchodzenia. To jest 2 razy gorzej niz obecnie wymagane 2 minuty za takim 747. To znacznie zmniejszyloby atrakcyjnosc tego samolotu jesli chodzi o przepustowosc na duzych lotniskach. A380 nagle zuzylby 2 sloty ladowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:22, 17 Lis 2005    Temat postu:

Nie, nie dotyczy to separacji przy lądowaniu. Separacja w kontroli zbliżania jest zresztą zasadniczo mniejsza, niż na trasie.

Zalecenia ICAO dostałem faksem do pracy, jak bedę miał okazję, to może zeskanuję(tylko po co?), ale tekst prtzytoczony przeze mnie po angielsku to potwierdza.

Twoje przeliczanie mil morskich na czas konieczny do podejścia jest nieco chybiony. Nawet, gdyby takie zależności istniały, to jest raczej gorsza wiadomość dla innych samolotów, a nie dla A380 - to one muszą być 10NM za A380, a nie odwrotnie.

Ciekawe, jakąwymyślą separacje ze względnu na turbulencję w śladzie przy starcie i czy powstanie odrębna kategoria "superheavy" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 9:42, 17 Lis 2005    Temat postu:

Sluchaj, akurat sie troche znam na tym temacie. Pracujemy w symulacjach ATC.

Separacja na trasie nic nie ma wspolnego z masa i typem samolotu i wynosi 5 mil dla malej Cessny i dla 747. Samoloty jak sa "clean" nie wytwarzaja za soba dostatecznie niebezpiecznych turbulencji.
Separacje przy ladowaniu (approach) sa zasadniczo dyktowane wake-turbulence i koniecznoscia opuszczenia pasa. 90 sek lub 2 minuty. 2 minuty sa wlasnie dla "heavy". 2 minuty sa idealnym slotem ktory rozwiazuje naraz dwie sprawy - uzycie pasa i wake.

I moj przelicznik nic nie jest chybiony. 2 minuty to 5 mil, 4 minuty to 10 mil przy podchodzeniu (z grubsza).

Niestety cos kiepsko u ciebie ze zrozumieniem sytuacji. To bylaby fatalna wiadomosc dla Airbusa - samolot ktory potrzebuje za soba w tyle 10 mil pustki to dosc duzy luksus na ktore wielkie lotniska nie moga sobie pozwolic. Nagle linia lotnicza uzywajaca A380 musialaby kupowac (rezerwowac 2 sloty). Sprawa wake byla poruszana we wczesnej fazie projektu i Airbus zapewnial ze ten samolot bedzie idalnie zgrany z dzisiejszym ruchem lotniczym. Dlatego inzynierowie Airbusa beda wszystko robic by do tego nie doszlo.

Nie wiem co ty masz, A380 tak naprawde dopiero co zaczal certyfikacje. Jak sie certyfikacja skonczy to zobaczymy jakie beda wymagane seperacje.

Ten tekst angielski naprawde nie ma zadnych konkretow o A380 i seperacji (poza tym ze jest wyraznie mowa o startach i ladowaniach). To takie dziennikarskie blabolenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 9:51, 17 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:50, 17 Lis 2005    Temat postu:

Skupmy się na Polsce:
1. Mój numer licencji to PL-10248-ATCL04
2. Separacja na trasie ma trochę wspólnego z wake turbulence, gdyż jej minia zależą od tego, czy za H leci H, M czy L (podobnie L za M).
3. Mylisz approach i lądowanie. Separacje zbliżaniowe zasadniczo wyrażane są w milach i zasadniczo są mniejsze, niż w kontroli obszaru (5NM to mniej niż 7NM, w niektórych sytuacjach 3NM to jeszcze mniej niż 7NM)
4. 2 minuty, o których piszesz to separacja przy samym lądowaniu/starcie; uzasadnienie jest słuszne. (3min L lub M za H - czy wystarczą w przypadku A380 - na dziś śmiem wątpić).

A380 faktycznie dopiero rozpoczął certyfikację, ale mnie obowiązuje to, co polecili mi przełożeni w oparciu o aktualne zalecenia ICAO. Kiedy będe miał okazjęz tego skorzystać - inna sprawa).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Atco dnia Czw 9:52, 17 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin